Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2021, 20:36   #321
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uw interpretatie ervan is reeds weerlegd.
Helaas dringt het ook niet door bij jou, dat natuurlijke immuniteit stukken beter is dan de vaccinale opwekking ervan.
So be it.
Diego. Dat is een feit. Natuurlijke immuniteit is beter, zeg maar duurzamer. We weten dat ondertussen. Het is al tientallen keren gezegd.
Begrijp dan ook eens dat er mensen zijn die het risico niet willen lopen enige tijd ziek te worden, op IC liggen of misschien te sterven. Liever een vaccin, maar dan wel voor wie vindt dat het nodig is.
So be it, inderdaad.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 21:07   #322
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is nu helemaal wetenschappelijke consensus hoor, dat vaccinale immuniteit ver inferieur is aan natuurlijke. Vorig jaar en tot enkele maanden geleden was dat fake news, en werd je daarvoor soms ontslagen, nu is dat algemene kennis, en algemeen aanvaard.

Wat niet wil zeggen dat vaccinatie nutteloos is, in tegendeel, het is het enige dat we hebben om de gepensioneerden in redelijke aantallen in het ziekenhuis te hebben. Want die kunnen zich geen naakte natuurlijke immuniteit veroorloven zonder ziekenhuis overlast. Dus oftewel moeten we die, zoals we vorig jaar hadden moeten doen, weren uit de ziekenhuizen, oftewel moeten die gevaccineerd worden.
En ondertussen hoor ik op de zevende dag een belgische caféhoiuder in Denemarken zeggen dat de klanten blij zijn met de coronapas want "dan zijn ze zeker dat ze veilig zijn, want er zijn geen niet-gevaccineerden. En die lulkoek wordt niet eens tegengesproken. Dat is de denktrant van onze beleidsmakers. vaccins, vaccins, vaccins, .....
En dat invoeren in Brussel. Dat controleren wordt een grote grap in Molenbeek etc.... LOLOLOL
En vlieghe weer paniek aan het zaaien in Brussel. Ze zullen daar uiteindelijk natuurlijke immuniteit bereiken.

Laatst gewijzigd door Walvader : 12 september 2021 om 21:10.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 21:15   #323
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
En ondertussen hoor ik op de zevende dag een belgische caféhoiuder in Denemarken zeggen dat de klanten blij zijn met de coronapas want "dan zijn ze zeker dat ze veilig zijn, want er zijn geen niet-gevaccineerden. En die lulkoek wordt niet eens tegengesproken. Dat is de denktrant van onze beleidsmakers. vaccins, vaccins, vaccins, .....
En dat invoeren in Brussel. Dat controleren wordt een grote grap in Molenbeek etc.... LOLOLOL
Dat van die café-uitbater in Denemarken heb ik in de 7de dag ook gezien en gehoord.
Wat ik ervan denk is het volgende. Die cafébaas is gewoonweg content dat er voldoende klanten zijn met een pasje. De rest is bijzaak. De niet gevaccineerden die niet binnen mogen kunnen hem geen worst schelen. Klanten genoeg.
Oud 12 september 2021, 21:24   #324
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vlieghe weer paniek aan het zaaien in Brussel. Ze zullen daar uiteindelijk natuurlijke immuniteit bereiken.
Wat ik gehoord heb: bevolkingsdichtheid is 4x minder en Denen volgen de richtlijnen van de regering op. Spontaan afstand houden, handen wassen,…

En het feit is ook dat de Vlaming (en de Waal) ook heel goed de richtlijnen opvolgt en zich massaal laat vaccineren.
Jammer genoeg zijn er enkele hardleerse antivaxxcentra zoals Brussel, Antwerpen ea die het verpesten. Zolang die oenen de ziekenhuizen blijven overbelasten gaan we beperkingen moeten aanhouden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 21:41   #325
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is nu helemaal wetenschappelijke consensus hoor, dat vaccinale immuniteit ver inferieur is aan natuurlijke. Vorig jaar en tot enkele maanden geleden was dat fake news, en werd je daarvoor soms ontslagen, nu is dat algemene kennis, en algemeen aanvaard.
Ja, het begon tijd te worden dat de ‘experts’ hun eerdere negatie van groepsimmuniteit aan het bijstellen zijn.
Binnenkort zullen massa-evenementen weer hip zijn en zal iedereen aangeraden worden om daar aan deel te nemen, om natuurlijke groepsimmuniteit na te streven ‘om de anderen te beschermen’....
Bye bye vaccins voor de jongeren en gezonde ouderen die het niet nodig hebben.
Citaat:
Wat niet wil zeggen dat vaccinatie nutteloos is, in tegendeel, het is het enige dat we hebben om de gepensioneerden in redelijke aantallen in het ziekenhuis te hebben. Want die kunnen zich geen naakte natuurlijke immuniteit veroorloven zonder ziekenhuis overlast. Dus oftewel moeten we die, zoals we vorig jaar hadden moeten doen, weren uit de ziekenhuizen, oftewel moeten die gevaccineerd worden.
Voila, volledig akkoord om de oude en zwakke bevolking te vaccineren, om zo de (eventuele) zware gevolgen van een besmetting te milderen, maar dan zouden de ongevaccineerde besmetten – die in dat geval van een volle IC zouden uitgesloten worden - ook het recht moeten hebben, om door hun arts eerstelijnmedicatie voorgeschreven te krijgen.
Daar de focus op leggen had sinds vorig jaar de enige maatregel hoeven te zijn, al de rest was puur ambras en heel veel zever voor niks voordeel.
Oud 12 september 2021, 21:44   #326
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Diego. Dat is een feit. Natuurlijke immuniteit is beter, zeg maar duurzamer. We weten dat ondertussen. Het is al tientallen keren gezegd.
Idd, dat gegeven zal nog moeilijk (blijven) te negeren zijn, vandaar dat ik vermoed dat de vaccinpas tegen het voorjaar ’22 een stille dood zal gestorven zijn.
Citaat:
Begrijp dan ook eens dat er mensen zijn die het risico niet willen lopen enige tijd ziek te worden, op IC liggen of misschien te sterven. Liever een vaccin, maar dan wel voor wie vindt dat het nodig is.
Elk woord hiervan staat op z’n plaats en kan ik volledig onderschrijven.
Helaas past deze simpele regel niet in denklogica van de vaxfanatici van deze wereld.
Die willen ongevaccineerden het liefst in kampen steken en uitsluiten van sociale en economische activiteiten, alsof het ketterse paria’s zouden zijn, ondertussen de bevindingen van natuurlijke versus vaccinale bescherming autistisch negerend.
Sommigen op dit forum zijn daar sprekende voorbeelden van.
Citaat:
So be it, inderdaad.
Que sera sera…
Oud 12 september 2021, 21:46   #327
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, het begon tijd te worden dat de ‘experts’ hun eerdere negatie van groepsimmuniteit aan het bijstellen zijn.
Binnenkort zullen massa-evenementen weer hip zijn en zal iedereen aangeraden worden om daar aan deel te nemen, om natuurlijke groepsimmuniteit na te streven ‘om de anderen te beschermen’....
Bye bye vaccins voor de jongeren en gezonde ouderen die het niet nodig hebben.

Voila, volledig akkoord om de oude en zwakke bevolking te vaccineren, om zo de (eventuele) zware gevolgen van een besmetting te milderen, maar dan zouden de ongevaccineerde besmetten – die in dat geval van een volle IC zouden uitgesloten worden - ook het recht moeten hebben, om door hun arts eerstelijnmedicatie voorgeschreven te krijgen.
Daar de focus op leggen had sinds vorig jaar de enige maatregel hoeven te zijn, al de rest was puur ambras en heel veel zever voor niks voordeel.
Ge hebt nog niet doir dat patrick hier met uw (en andere) voeten aan het spelen is?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 september 2021 om 21:52.
Oud 12 september 2021, 21:49   #328
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ge hebt nog niet doir dat patrick hier met uw (en andere) voeten aan het spellen is?
Ah ? Dan moogt ge uw money eens putten waar uw mouth is en aantonen wat ge beweert.
Oud 12 september 2021, 21:53   #329
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat van die café-uitbater in Denemarken heb ik in de 7de dag ook gezien en gehoord.
Wat ik ervan denk is het volgende. Die cafébaas is gewoonweg content dat er voldoende klanten zijn met een pasje. De rest is bijzaak. De niet gevaccineerden die niet binnen mogen kunnen hem geen worst schelen. Klanten genoeg.
Wat me vooral stoorde was de uitspraak van de klanten. Dat ze veilig waren.
Oud 12 september 2021, 21:55   #330
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ? Dan moogt ge uw money eens putten waar uw mouth is en aantonen wat ge beweert.
Hebt ge wel gelezen dat patrick voorstelde om gepensioneerden uit ziekenhuizen te weren? En dat jij dat ok vond?
Oud 12 september 2021, 21:59   #331
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat ik gehoord heb: bevolkingsdichtheid is 4x minder en Denen volgen de richtlijnen van de regering op. Spontaan afstand houden, handen wassen,…

En het feit is ook dat de Vlaming (en de Waal) ook heel goed de richtlijnen opvolgt en zich massaal laat vaccineren.
Jammer genoeg zijn er enkele hardleerse antivaxxcentra zoals Brussel, Antwerpen ea die het verpesten. Zolang die oenen de ziekenhuizen blijven overbelasten gaan we beperkingen moeten aanhouden.
1. Mijn verbazing/irritatie betrof de uitspraak van bange gevaccineerden. Niet dat gelul over bevolkingsdichtheid. Dat riedeltje hebben ze ook op Zweden willen toepassen.

2. Het zijn gevaccineerden die zorgen voor straffere mutaties, wat weer om boosters zal vragen ad infinitum. Trouwens, als onze ziekenhuizen die paar covidpatienten niet aankunnen dan schort er daar iets.
Oud 12 september 2021, 22:01   #332
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Mijn verbazing/irritatie betrof de uitspraak van bange gevaccineerden. Niet dat gelul over bevolkingsdichtheid. Dat riedeltje hebben ze ook op Zweden willen toepassen.

2. Het zijn gevaccineerden die zorgen voor straffere mutaties, wat weer om boosters zal vragen ad infinitum. Trouwens, als onze ziekenhuizen die paar covidpatienten niet aankunnen dan schort er daar iets.
Poppycock.
Oud 12 september 2021, 22:37   #333
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poppycock.
Nee, die professor heet Andrew Read, niet Poppycock.

Imperfect vaccines and the evolution of pathogen virulence

Imperfect Vaccination Can Enhance the Transmission of Highly Virulent Pathogens
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 22:48   #334
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat me vooral stoorde was de uitspraak van de klanten. Dat ze veilig waren.
Dit mag je geenszins verbazen. De mens zit nu eenmaal zo in elkaar. Exclusiviteit, privileges, tot een bepaalde club of groep behoren, eensgezinden bijeen. Veel mensen voelen zich daar goed bij.
Het hangt er van af wie je interviewt. Een tijdje geleden zag ik een korte reportage van jongere klanten in Frankrijk, ergens op een terras, ik denk dat het in Parijs was. De toon was duidelijk. We doen het enkel omdat er geen alternatief is behalve kluizenaar zijn. Daar kwam het op neer.
Oud 12 september 2021, 23:27   #335
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elk woord hiervan staat op z’n plaats en kan ik volledig onderschrijven.
Helaas past deze simpele regel niet in denklogica van de vaxfanatici van deze wereld.
Die willen ongevaccineerden het liefst in kampen steken en uitsluiten van sociale en economische activiteiten, alsof het ketterse paria’s zouden zijn, ondertussen de bevindingen van natuurlijke versus vaccinale bescherming autistisch negerend.
Sommigen op dit forum zijn daar sprekende voorbeelden van.
Het rare is toch wel dat wie ik hier al eens op het forum lees niet het profiel heeft van wie ik dagdagelijks ontmoet. En ik ontmoet veel mensen en ik discussieer graag. Ik respecteer mensen die niet willen gevaccineerd worden, en ik heb nog niemand ontmoet die mij met de vinger wijst omdat ik gevaccineerd ben.
Hier op dit forum heb ik nogal de indruk dat het om profileringsdrang en aandacht gaat.
Politici. Ik zie nog enkel bij FVDB een schoolmeesterachtig vingertje. De andere doen krampachtig. Dat pasjes gedoe verontrust mij nog een beetje. Maar dat zal dan ook tegen het eind van het jaar concreet moeten ingevuld worden.
Voor het eind van deze maand zou er nog een comité moeten zijn, aangezien volgens de planning nog versoepelingen zouden zijn vanaf 1 oktober.
Oud 12 september 2021, 23:36   #336
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poppycock.
Al maanden zijn we dat aan het bespreken, wetenschappelijk bewezen en een logisch gevolg van virale evolutie.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=258234

En toch blijf je doen alsof het niet bestaat, is dat opzettelijk of een vreemde psychologische tic?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 23:36   #337
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Hebt ge wel gelezen dat patrick voorstelde om gepensioneerden uit ziekenhuizen te weren? En dat jij dat ok vond?
De niet-gevaccineerde gepensioneerden, ja, da's ok voor mij als de IC's volligen met gevaccineerden, maar ter aanvulling daarvan moeten die ongevaccineerden bij een besmetting uiteraard ook kunnen beschikken over eerstelijnmedicatie en aan die toegeeflijkheid schort het serieus bij de vaxfasco's.

Aldus, waar juist was Patrick volgens jou met m'n voeten aan 't spelen ?
Oud 12 september 2021, 23:37   #338
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Dat is best mogelijk, Schoof, maar dan moet ge dat ook kunnen aantonen, évidemment:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=239

Zijt gij nu écht zwaar autistisch of doet ge maar alsof ?
Echt dus.
Oud 12 september 2021, 23:39   #339
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Denemarken heeft momenteel dubbel de doden als in België, daarmee kan het niet te maken hebben. Het is dus puur een beslissing van de overheid, niet omdat ze het na het gebruik van de covidpas beter hebben gedaan.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 23:58   #340
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Als dat maar goed komt:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1997...rplicht-vaccin
Stel dat dit alle ziekenhuizen gaat voorkomen ??
Leuk , wat als men zo personeelstekort heeft , waar moet men dan bevallen ??
Wat als er een levensbedreigende noodsituatie ontstaat voor moeder of kinderen ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be