Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2021, 20:02   #121
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De propaganda werkte toen ook ongeveer op dezelfde manier als nu. Massief, van "overheidswege" en met "eminente geleerden".
De Ariërs hoefden zich niet geviseerd te voelen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 21:45   #122
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben zelf zorgverlener en ik weiger resoluut. De druk van ouderen was vrij hoog toen de vaccinatiecampagne begon. Omdat zij het zelf nog niet hadden gehad, en ik “hen moest beschermen”.

Ik dacht toen bij mezelf dat deze storm wel zou gaan liggen zodra ze zelf gevaccineerd waren. Dan waren ze in hun optiek beschermd en zouden ze me met rust laten. Maar ze zijn nu ingeënt, en velen laten me niet met rust. Voor mij is het erg onlogisch. Langs de ene kant vertrouwen ze in het vaccin omdat ze het zelf willen. Langs de andere kant vertrouwen ze het vaccin helemaal niet, omdat ze denken dat niet gevaccineerden hen ziek kunnen maken.

Voor mij is het duidelijk dat veel gevaccineerden geen flauw idee hebben van wat ze in hun lichaam laten spuiten. Omdat velen te dom zijn om na te denken
Ik hoor bejaarden soms wel zelf zeggen: "Ik kan niet meer denken," en dat zullen voor jou de gemakkelijkste gevallen zijn. Ik wens je veel moed en standvastigheid. Als je een tijdlang rots in de branding geweest bent, heb je voorgoed meer energie en laat je niet meer met je sollen. Houden zo, Euroscepticus!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 21:47   #123
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mensen neem uw verantwoordelijkheid, laat u prikken.
Wij de regering en fabrikanten erkennen echter geen verantwoordelijkheid.

Zo is het.
Daar kan niet genoeg op gewezen worden.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 22:13   #124
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De Ariërs hoefden zich niet geviseerd te voelen.
Tuurlijk niet, die stonden sowieso aan 'de goeie kant', maar alle niet-Ariërs hadden het toen wel vlaggen.
Vervang Ariërs nu door gevaccineerden...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 22:36   #125
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben zelf zorgverlener en ik weiger resoluut. De druk van ouderen was vrij hoog toen de vaccinatiecampagne begon. Omdat zij het zelf nog niet hadden gehad, en ik “hen moest beschermen”.

Ik dacht toen bij mezelf dat deze storm wel zou gaan liggen zodra ze zelf gevaccineerd waren. Dan waren ze in hun optiek beschermd en zouden ze me met rust laten. Maar ze zijn nu ingeënt, en velen laten me niet met rust. Voor mij is het erg onlogisch. Langs de ene kant vertrouwen ze in het vaccin omdat ze het zelf willen. Langs de andere kant vertrouwen ze het vaccin helemaal niet, omdat ze denken dat niet gevaccineerden hen ziek kunnen maken.

Voor mij is het duidelijk dat veel gevaccineerden geen flauw idee hebben van wat ze in hun lichaam laten spuiten. Omdat velen te dom zijn om na te denken
Volledig mee eens. Ik maak dat ook mee. Die mensen zijn zo angstig gemaakt hé
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2021, 05:58   #126
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.648
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik ben eens benieuwd hoelang het gaat duren vooraleer ziekteverzekeringen vaccinatie in hun contracten zullen opnemen.
Ook ziekteverzekeringen mogen wettelijk niet discrimineren en dus geen specifieke, medische handelingen zoals vaccinatie als voorwaarde stellen om een ziekteverzekering te kunnen bekomen.
Dat zou net hetzelfde zijn als mensen weigeren/uitsluiten omdat er kanker in de familie voorkomt.

En gewone verzekeringen mogen medische gegevens wettelijk niet weten.
Daar werden overigens al artsen voor geschorst omdat zij als bedrijfsarts toegang hadden tot gedeelde, medische gegevens van werknemers via het digitale medische dossier en tegelijk controle arts waren voor verzekeringsmaatschappijen.
Daar is een hele ophef over geweest nog niet zolang geleden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2021, 06:02   #127
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik denk dat ik naaiwerk heb voor mijn vrouw.
Kan dat niet met velcro? Als die van ons dat op al mijn en vooral op al haar kledij moet naaien is ze nog niet aan de nieuwe patatjes.....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2021, 08:09   #128
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Waar zijn eigenlijk onze rechten?
Het is niet omdat ge een grote meerderheid zover hebt kunnen krijgen zoals nazi duitsland haar bruinhemden kreeg, 1 iemand met een greintje ethiek gaat plooien he.

Als vaccinatie zo “solidair” is, wie is dan solidair met mensen waar het mis gaat?
Vaccinazi’s
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 23:41   #129
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ook ziekteverzekeringen mogen wettelijk niet discrimineren en dus geen specifieke, medische handelingen zoals vaccinatie als voorwaarde stellen om een ziekteverzekering te kunnen bekomen.
Daar ben ik niet zo zeker van, zeker niet als het om private verzekeraars zoals DKV gaat. Ik heb het dus niet over mutualiteiten.

Terzijde. Destijds kon je vanaf een bepaalde leeftijd geen hospitalisatieverzekering meer afsluiten vanaf een bepaalde leeftijd. Ondertussen wel, maar je premies zijn dan wel hoger omdat je tijdens de minder risicojaren niet hebt betaald.
Is dit dan geen discriminatie ?
Ik zie dus niet in waarom een gevaccineerde niet een lagere premie zou kunnen betalen zonder te discrimineren. Korting krijgen is toch geen discriminatie.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 03:51   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ook ziekteverzekeringen mogen wettelijk niet discrimineren en dus geen specifieke, medische handelingen zoals vaccinatie als voorwaarde stellen om een ziekteverzekering te kunnen bekomen.
Dat zou net hetzelfde zijn als mensen weigeren/uitsluiten omdat er kanker in de familie voorkomt.
Dat is dan ook zo he. Je betaalt toch meer he. Omdat het risico ook groter is. Dat is zoals een jongere die een duurdere rijverzekering betaalt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 07:04   #131
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daar ben ik niet zo zeker van, zeker niet als het om private verzekeraars zoals DKV gaat. Ik heb het dus niet over mutualiteiten.

Terzijde. Destijds kon je vanaf een bepaalde leeftijd geen hospitalisatieverzekering meer afsluiten vanaf een bepaalde leeftijd. Ondertussen wel, maar je premies zijn dan wel hoger omdat je tijdens de minder risicojaren niet hebt betaald.
Is dit dan geen discriminatie ?
Ik zie dus niet in waarom een gevaccineerde niet een lagere premie zou kunnen betalen zonder te discrimineren. Korting krijgen is toch geen discriminatie.
Juist, maar jouw voorstel zal pas echt functioneren bij vrij concurrerende ziektefondsen. Als dan een ziektefonds een verkeerde keuze maakt tussen gevaccineerden en vaccinvrije patiënten, zal het schade lijden en duurder worden, waarna de patiënten afhaken en voor een fonds kiezen dat juiste keuzes maakt. En dat zal weer de volksgezondheid ten goede komen.

Ik vermoed dat je dat ook vindt.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 10:39   #132
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Juist, maar jouw voorstel zal pas echt functioneren bij vrij concurrerende ziektefondsen. Als dan een ziektefonds een verkeerde keuze maakt tussen gevaccineerden en vaccinvrije patiënten, zal het schade lijden en duurder worden, waarna de patiënten afhaken en voor een fonds kiezen dat juiste keuzes maakt. En dat zal weer de volksgezondheid ten goede komen.

Ik vermoed dat je dat ook vindt.
Het was geen voorstel hé. Ik vroeg mij enkel af.
Ik weet niet of het actueel nog van toepassing is maar ik herinner mij dat je destijds een "medische vragenlijst" moest invullen. Iemand die bijvoorbeeld al ziek was kon geen ziekteverzekering krijgen. Er waren tal van vragen.
Een bewijs van vaccinatie zou dus kunnen volstaan.
Trouwens, die verzekeraars zouden wel hun best doen om zo weinig mogelijk fouten te maken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 20:02   #133
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben zelf zorgverlener en ik weiger resoluut. De druk van ouderen was vrij hoog toen de vaccinatiecampagne begon. Omdat zij het zelf nog niet hadden gehad, en ik “hen moest beschermen”.

Ik dacht toen bij mezelf dat deze storm wel zou gaan liggen zodra ze zelf gevaccineerd waren. Dan waren ze in hun optiek beschermd en zouden ze me met rust laten. Maar ze zijn nu ingeënt, en velen laten me niet met rust. Voor mij is het erg onlogisch. Langs de ene kant vertrouwen ze in het vaccin omdat ze het zelf willen. Langs de andere kant vertrouwen ze het vaccin helemaal niet, omdat ze denken dat niet gevaccineerden hen ziek kunnen maken.

Voor mij is het duidelijk dat veel gevaccineerden geen flauw idee hebben van wat ze in hun lichaam laten spuiten. Omdat velen te dom zijn om na te denken
Dat laatste doet me denken aan die eerste bejaarde die gevaccineerd werd.
Hij hoopte honderdenzoveel te worden dankzij het vaccin.
Hij ging veel eerder dood.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 13 september 2021 om 20:03.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 20:21   #134
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Kan dat niet met velcro? Als die van ons dat op al mijn en vooral op al haar kledij moet naaien is ze nog niet aan de nieuwe patatjes.....
Velcro moet ook genaaid worden he...
Ik zou graag een borduurmachine hebben om letters te naaien ipv met permanent markers te sukkelen en elke 2-3 maanden te moeten overtekenen.
Maar ze zijn prijzig, en dito de software, zelfs nog meer.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 20:26   #135
Gast_Peken
Burger
 
Geregistreerd: 25 augustus 2020
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan ook zo he. Je betaalt toch meer he. Omdat het risico ook groter is. Dat is zoals een jongere die een duurdere rijverzekering betaalt.
Eigenlijk klopt het inderdaad dat als een niet-gevaccineerde moet behandeld worden voor covid, dat hij/zij dan zelf een grotere bijdrage zou moeten betalen dan een gevaccineerde. Aan de andere kant moet een gevaccineerde dan meer bijdragen voor alle mogelijke complicaties die tot hiertoe gelinkt worden aan de vaccins. Deal?
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 21:21   #136
betabyte
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Eigenlijk klopt het inderdaad dat als een niet-gevaccineerde moet behandeld worden voor covid, dat hij/zij dan zelf een grotere bijdrage zou moeten betalen dan een gevaccineerde. Aan de andere kant moet een gevaccineerde dan meer bijdragen voor alle mogelijke complicaties die tot hiertoe gelinkt worden aan de vaccins. Deal?
Maar wat als de niet gevaccineerde besmet raakt door een gevaccineerde ?
The plot thickens

Edit: gevaccineerd of niet, iedereen betaald belastingen. Ook voor ziekenzorg.

Laatst gewijzigd door betabyte : 13 september 2021 om 21:25.
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 21:21   #137
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Eigenlijk klopt het inderdaad dat als een niet-gevaccineerde moet behandeld worden voor covid, dat hij/zij dan zelf een grotere bijdrage zou moeten betalen dan een gevaccineerde. Aan de andere kant moet een gevaccineerde dan meer bijdragen voor alle mogelijke complicaties die tot hiertoe gelinkt worden aan de vaccins. Deal?
Ze betalen allemaal wel belastingen, hé. We betalen allemaal voor mensen die gaan skiën en been breken, mensen die naar opera etc gaan, mensen die roken etc. Nu moet er plots een onderscheid gemaakt worden. Deden de nazi's ook.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 22:03   #138
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door betabyte Bekijk bericht
Maar wat als de niet gevaccineerde besmet raakt door een gevaccineerde ?
The plot thickens

Edit: gevaccineerd of niet, iedereen betaald belastingen. Ook voor ziekenzorg.
Besmet geraken is het probleem niet. Daarom ben je nog niet ziek. Besmettingen worden van ondergeschikt belang.
De vraag wordt dan hoe je omgaat met een niet gevaccineerde covidpatiënt op leeftijd. Ja, die heeft belastingen betaald, maar hij/zij heeft geen verantwoordelijkheid opgenomen.
Wat je uiteraard ook kan zeggen van wie ongezond leeft en er ziek van wordt.
Het wordt een ethische en deontologische discussie over risicogedrag.
De oudste heeft uiteindelijk het langst belastingen betaald. Juist.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 22:06   #139
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Eigenlijk klopt het inderdaad dat als een niet-gevaccineerde moet behandeld worden voor covid, dat hij/zij dan zelf een grotere bijdrage zou moeten betalen dan een gevaccineerde. Aan de andere kant moet een gevaccineerde dan meer bijdragen voor alle mogelijke complicaties die tot hiertoe gelinkt worden aan de vaccins. Deal?
Het zal toch eerst duidelijk moeten worden wat de nadelige implicaties zijn van vaccinatie.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 22:25   #140
betabyte
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Besmet geraken is het probleem niet. Daarom ben je nog niet ziek. Besmettingen worden van ondergeschikt belang.
De vraag wordt dan hoe je omgaat met een niet gevaccineerde covidpatiënt op leeftijd. Ja, die heeft belastingen betaald, maar hij/zij heeft geen verantwoordelijkheid opgenomen.
Wat je uiteraard ook kan zeggen van wie ongezond leeft en er ziek van wordt.
Het wordt een ethische en deontologische discussie over risicogedrag.
De oudste heeft uiteindelijk het langst belastingen betaald. Juist.
Dat is het 'm inderdaad. Maar ik begrijp de frustratie.
De frustratie voor het merendeel vd bevolking zit 'm aan de maatregelen, en niet aan de ziekte.
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be