![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.308
|
![]() Citaat:
Dat ze nu eerst ne keer zorgen dat de treinen op tijd rijden en dat kinderen op tijd naar school geraken zonder een busreis van 2 uur af te moeten leggen om een afstand van 20 km te moeten overbruggen. Zolang er hier geen deftig openbaar vervoer is, dat op een goeie manier georganiseerd is, waardoor mensen ergens op tijd en vlot kunnen geraken, moet hij niet denken van aan de mensen hun mobiliteit te raken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.308
|
![]() Citaat:
Het volgende wat ze gaan proberen pieken zijn ons spaarboekskes, of pensioensparen daar liggen ze al lang op te geilogen en de moment dat ze daar een manier voor gevonden hebben om daar ook hun vuile sossepoten in te steken zullen ze het niet laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
|
![]() Citaat:
De wereld is voorbij de middeleeuwen geraakt hoor... Waarom niet werken aan een evolutie alle camionettes in Vlaanderen verplicht electrisch te laten rijden ? Waarom kan dat niet in een stad van 6 miljoen inwoners maar wel in Peking, evengroot en 20 miljoen inwoners ? Waarom niet denken om idd de goedkope diesel af te schaffen en het extra inkomen (moet simpel te berekenen zijn aantal liters van die diesel x vermindering) te gebruiken voor het goedkoper maken van Belgische / Vlaamse producten ? Ik vraag mij af waarom gewone burgers extra moeten betalen voor een dieseltje in een lage emissiezone, maar vrachtwagens in diezelfde zone moeten gesubsidieerd worden om pakken meer te vervuilen ? Of geld plots het princiepe van "de vervuiler betaald" niet meer ? Waarom moet vervuiling en de gevolgen alleen in de nek van de burger terechtkomen en blijft de industrie buiten schot zoals in de Weyts dading bvb waar 63 miljoen opkuiskosten in de nek van de Vlaming zijn gekletst en het bedrijf er met een symbolische euro vanaf komt ? Waarom moet de brandstof van grootvervuilers zoals de transportsector goedkoper zijn en moet de burger betalen om in een stadscentrum te rijden met zijn klein dieseltje ? Waarom moet de burger inspanningen doen die verschrikkelijk geld kosten (en onze kinderen geen huizen meer kunnen bouwen) en moet de echte vervuiler gesponsord worden ? Het forum loopt hier een inhoudelijk debat mis omtrent een van de ergste problemen van onze maatschappij. Het is natuurlijk expemplarisch te zien dat de rechtsen niet voorbij hun portemonaie en de persoonlijke aanvallen komen. Rechts als alternatief toont zich alweer van hun meest bekende kant.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.308
|
![]() Citaat:
In een stad kan dat werken mits voldoende camionetten maar hier op den buiten,... trouwens zo een camionette mag niks kosten he voor die zelfstandige chaufeurs die voor een minimumprijs pakskes rondvoeren die hebben geen 50 000 euro liggen om even een nieuw camionette te kopen op pielen. Het probleem he, is dat het geld op is voor die socialistische hobby's en dat net diegene die ze gaan treffen ook geen geld hebben om rap even hun vervuilende mazoutstoof te vervangen. Bovendien ontbreekt het nog steeds aan infrastructuur, met moeite laadpalen (zeker in de steden, in Brussel is het zelf technisch een groot probleem (leidingen niet aangepast) ) Geen of nauwelijks waterstof stations. (ge denkt toch niet dat ik 3 , 400 kilo batterij ga meeslepen als dat ook in een waterstof auto kan die veel meer autonomie heeft.) Een openbaar vervoer dat werkelijk op geen kloten trekt. Allee morgen allemaal een ellentrieken camionet, daar gaat volk naar komen kijken. smijt nog maar nen blok uranium in de kerncentrale want anders gaat het niet goed komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.614
|
![]() Connor zal pas doorhebben dat een gevolg een gevolg heeft als een geel hesje hem een blauw oog toekt.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.308
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk ook veel intelligenter te roepen dat de vervuiler moet betalen en dan de kosten van de bodemonderzoek in de nek van de burger te gooien zoals Demir. Het is natuurlijk een hoogtepunt van intellectuele capaciteiten om vervuilende bedrijven te subsidiëren om nog meer te vervuilen zoals de laatste Vlaamse regeringen of via een verlaagde dieselprijs En het verdient allicht een nobelprijs intelligentie om de onrechtstreekse kosten van de vervuiling zoals gezondheidsproblemen, natuurherstel, zuiveringskosten, ....op de burger af te wentelen. Door het voorstel om de transport dieselprijsverlaging af te schaffen raakt men aan niemands mobiliteit. Alleen zal de extreem vervuilende vrachtwapen dan evenveel voor zijn brandstof mogen betalen als uzelf voor uw klein dieseltje. Ik vind dat niet echt oneerlijk of onfair.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.308
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
|
![]() Citaat:
Maar er zijn electrische camionettes met een actieradius van 400 km. Dat lijkt mij al flink te volstaan voor het grootste deel van de camionettes. Citaat:
Citaat:
Flexibiliteit is het toverwoord voor de arbeidsmarkt...dat zijn dus de gevolgen. U stelt dus dat die camionettes niets mogen kosten...maar dat daardoor de kosten voor gezondheidszorg, zuivering, herstel de hoogte ingaan dat is niet erg ? Trouwens zo'n camionetten kan best geleased worden zodat alle kosten volledig inbrengbaar zijn in de belastingen. Dus het kostenargument is maar heel relatief. En ja het zal een mentaliteitswijziging vergen...Ik vraag mij trouwens af waarom pakjes moeten rondgedragen worden ? Het idee van enkele stedelijke afhaalpunten lijkt mij zeer interessant. Trouwens ik persoonlijk koop nauwelijks via internet. Citaat:
Maar waarom moet de burger die zijn mazoetstoof moet vervangen diep in de portemonai duiken of in de kou zitten en moeten bedrijven subsidie krijgen om het equivalent van vele mazoetstoven op de baan te houden ? Waarom moet u en ik voor ons klein dieseltje zwaar betalen of uit het stadcentrum weg blijven, maar krijgen hypervervuilers nog subsidie om het equivalent van vele kleine autotjes in datzelfde stadcentrum uit te stoten ? Vind u dat eerlijk ? Ik niet En als u en ik moeten betalen...dan ook de andere grote vervuilers. Ik vind niet dat die anderen geld moeten toegestopt krijgen (van u en mij dan nog) om verder nog meer te vervuilen. Citaat:
Belgie / Vlaanderen faalt hier jammerlijk In een wereldstad als Dordrecht rijden alle openbare vervoersmiddelen electrisch. In Gent lukt het nog niet aan laadpaal recht te zetten (niet dat A'pen, Oostende of Hasselt beter zou zijn). Maar ook hier wordt ik als kleine zelfstandige verplicht om te investeren in een persoonlijke laadpaal wil ik in 2026 nog mijn noodzakelijk transportmiddel als bedrijfskost kunnen inbrengen. Citaat:
Dat kan het openbaar vervoer niet bieden. En ik moet toegeven dat ook ik mij blauw erger als de mensenjongen 's morgens en 's avonds de treins en de bussen onveilig maken met hun gekrijs en gebrul. En ja soms komt dat vervoer niet op tijd, maar met de auto verlies je tegenwoordig meer tijd door in de file te staan. Maar alles kan beter natuurlijk, ook het openbaar vervoer. Maar dat is hier totaal off topic, want het gaat over transportdiesel voor goederenvervoer ! Citaat:
Maar ja als een rechtse dulle griet geen centrales wil vergunnen en de linkse idioten de kerncentrales willen sluiten....dan zullen we maar puffertjes voor onze jongen op kosten van de sociale zekerheid blijven betalen zeker ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 22 september 2021 om 07:28. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.643
|
![]() Die trekken toch op niets...
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
|
![]() Citaat:
Maar pretenderen dat goedkoper bestaat door vervuilers te subsidieren en de aanhangende kosten op het milieu, de gezondheid en de natuur af te wentelen komt ook in ons gezicht terecht. En als ik dan toch moet betalen...dan liever ietsie pietsie meer in een gezonde omgeving dan in een gesubsidieerd vervuild Vlaanderen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
|
![]() Citaat:
Of is dat geweld dat u voorsteld de uiting van het recht op vervuilen ? Gaat u nu ook pleiten dat alle 3M'ers en de gebruikers van hun producten blauwe ogen moeten gaan toeken bij mensen die hun vervuiling aanklagen ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een veel simpelere oplossing voor alle milieu, file, gezondheidszorg en soortgelijke problematiek.
1 nadeel, we gaan voor een paar jaar dikke garnalen hebben.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 22 september 2021 om 08:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.650
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.614
|
![]() Citaat:
Net als bij zoveel voorgaande ecotaksen en -regels is het bij Con's ballonnetje helemaal niet zeker dat die een positieve effect op het milieu zal hebben. Er moet namelijk eerst een deftig alternatief zijn voor je kan beginnen nudgen. Die is er voor brandstofvrachtwagens en tractoren nog niet dus men gaat enkel bereiken dat alles duurder wordt, of dat de economie krimpt en ook dat heeft serieuze maatschappelijke gevolgen.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
|
![]() Citaat:
En als Stevaert ons iets geleerd heeft dan is het wel dat gratis niet bestaat. Ook een beetje gratis of aan verminderde kost bestaat niet. Zeker niet wat transport betreft. Wij hebben een lopende rekening bij milieu, natuur en onze gezondheid. Transport is niet gratis en ook niet aan verminderde kost. Wij betalen als burger al dit fraais terug via gezondheidszorg, natuurherstel, milieubescherming, zuivering.....en nog eens dubbel en dik ook. Het zijn idd onze goederen maar dat neemt niet weg dat transport een kost heeft. En als we die via de brandstof verminderen voor de transportsector betalen wij als burger wel ergens dat verschil bij. Onze goederen zijn misschien enkele centiemen goedkoper, maar elders betalen wij wel enkele euro's extra daarvoor.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
|
![]() Citaat:
Maar het zou wel een beetje eerlijker zijn ten opzichte van de burger die in stadcentra zwaar moet betalen om met zijn dieseltje te rijden waar vrachtwagens gesubsidieerd worden om het hetzelfde centrum vele keren ergere vervuiling de lucht in te blazen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
![]() En klopt sowieso niet altijd. Zijn burgerdieseltje vervuilt 2 tot 3 maal meer NOx dan dieselvrachtwagens of -bussen met dezelfde euronorm... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 22 september 2021 om 17:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.650
|
![]() Citaat:
Mijn punt was dat goedkoop transport niet enkel ten goede komt aan de transportsector, maar vooral aan de eindconsument. Bij hogere transportkosten zullen deze immers worden doorgerekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.475
|
![]() Feit:
Op DIT eigenste moment;september 2021;worden op verschillende plaatsen in Vlaanderen,maar speciaal in het Noorden,nog logistieke gebouwen bijgeplaatst.En geen kleintjes he,we spreken over duizenden vierkante meters per kwartaal (!!!) Zou dat niet een ietsiepietsie deel uitmaken van het probleem naar aanleidding waarvan politici dan weer met ideetjes afkomen...(iedere generatie politici denkt blijkbaar hetzelfde,TAXATIE,en vindt zichzelf dan origineel....) In plaats van gerwoon eens keihard de vraag durven stellen hoe groot de Vlaamse Logistieke Hub nog dient te worden? Laatst gewijzigd door kelt : 22 september 2021 om 18:30. |
![]() |
![]() |