![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1741 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1742 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1743 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1744 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1745 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Mensen uitsluiten is moreel verwerpelijk, en illegaal op de koop toe. Medisch fascisme.
|
|
|
|
#1746 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1747 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is ongelofelijk hoe dat blijft geloofd worden, dat sprookje he. Nu, op dit ogenblik zal daar in Belgie nog wel iets van waar zijn. Binnen 2 maanden niet meer.
Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2021 om 18:03. |
|
|
|
|
|
#1748 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
QRankzinnig.
|
|
|
#1749 |
|
Minister-President
|
https://www.bruzz.be/gezondheid/aank...tie-2021-09-27
Uit een recente steekproef in het UZ bleek dat een kwart van de patiënten niet ingeënt is tegen corona. Noppen: “Na uitleg van hun arts zijn ze vaak wel bereid om zich te laten vaccineren. Om te vermijden dat die patiënten zich alsnog bedenken, openden we deze week een vaccinatiepunt waar mensen meteen langs kunnen voor hun eerste prik.” Ze zijn wel eerlijk ... |
|
|
|
|
|
#1750 |
|
Minister
|
In 1905 in de VS bedroeg de boete voor het weigeren van het verplichte pokkenvaccin $5.
Vandaag met inflatie en zo gerekend zou dat bedrag rond $150 zijn. In Nederland krijg je vandaag de dag als automobilist al een boete van €150 als je je lichten overdag bij slecht weer niet aandoet, ondanks dat de meeste auto's dat intussen zelf kunnen beslissen. |
|
|
|
|
|
#1751 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De strengste toepassing van het coronapaspoort wordt voorzien in Brussel en in Wallonië. En heel toevallig is iedereen daar vanaf de geboorte immuun tegen fascisme.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#1752 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik wil dat dit alles achter de rug is of tenminste dat ik terug mijn normaal leven kan opnemen zelfs als het normaal een covid app wordt. Mijn leven ligt ook in Azië oa omdat dat deel uit maakt van mijn professioneel leven en ik er op termijn zowel mentaal en professioneel onderuit ga omdat ik de contacten niet meer heb, de productie niet kan zien, voelen en ruiken. Niet met mensen kan overleggen. Mentaal wordt die druk harder. Ik ben niet iemand die al blij is om naar een koers te kunnen gaan kijken of mij plat te zuipen in een café. Ik wil terug de draad opnemen en mijn normaal leven leiden en de vaccinatie en een attest is daarvoor een middel maar ook mijn mentale en fysieke gezondheid en daarom geloof ik in vaccinatie. Gij hebt u trouwens ook laten vaccineren, dat staat haaks op veel van u stellingen. |
|
|
|
|
|
|
#1753 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zondag heb ik gedaan wat al mijn buren in straat deden waar de koers passeerde. Op het voetpad ontbijten met cava. De kindjes mochten op de moto van de zwaantjes die langs de kant stonden. En plezant dat dat was. |
|
|
|
|
|
|
#1754 | |
|
Minister
|
Citaat:
Toeristen ![]() Laatst gewijzigd door discuz : 27 september 2021 om 22:47. |
|
|
|
|
|
|
#1755 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een mens kan en mag zich al eens de vraag stellen of dit actueel nog wel allemaal nodig is. Vergelijk Vlaanderen momenteel eens met pakweg Nederland en Frankrijk. Hier valt van coronamaatregelen in het dagelijks leven niet zo veel meer te merken behalve hier en daar nog wat mondmaskerplicht die vanaf 1 oktober op de schop gaat. Het verschil is te groot met bepaalde landen, en ik stel mij de vraag wie nu uiteindelijk gelijk heeft: wij of zij. Iets zegt mij dat maatregelen tegenwoordig geen zin meer hebben. Geen coronapas. Temeer er meer en meer evenementen zijn, ja zoals het WK, waarbij een mens zich afvraagt wat de impact is van een coronapas op het dagelijkse leven. Gisteren was ik in Gent. Er wordt deze week serieus wat afgefeest. Corona is er precies weg. Je merkt het nog enkel aan het mondmasker in de winkel als studenten wat bakken bier gaan kopen. |
|
|
|
|
|
|
#1756 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Behalve illegale uitsluiting door de coronapas, opgelegd door de overheid, is het ook discriminatie en een inbreuk op het medisch beroepsgeheim. Dat zijn dan de hypocrieten die niet vinden dat moslima's met hoofddoek zichzelf uitsluiten maar wel dat ze gediscrimineerd worden terwijl ze wel vrij hun geloof mogen belijden, dus godsdienstvrijheid hebben, maar zichzelf wel vrijwillig uitsluiten van deelname aan de maatschappij door het dragen van de hoofddoek. Maar de opgelegde coronapas is dan weer geen discriminatie door uitsluiting volgens spartelende hypocrieten alhoewel er geen sprake is van vrijwillige uitsluiting zoals met de hoofddoek. Dat is zeggen dat iedereen het recht heeft om vrij te mogen kiezen maar als je niet kiest wat ik wil, dan discrimineer ik je en noem dat dan uitsluiting die je zelf gekozen hebt. Dat is pas moreel verwerpelijk. Hypocrieten verwijten anderen altijd wat ze zelf doen. Verdraaien en omdraaien is tegenwoordig een sport geworden, een woekerend kankergezwel van politieke oorsprong waarbij politici nu zelfs wetten overtreden. Citaat:
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 28 september 2021 om 13:42. |
||
|
|
|
|
|
#1757 |
|
Banneling
|
Zodra er voorwaarden worden gesteld kan je niet meer spreken over vrijwillig.
|
|
|
|
|
|
#1758 |
|
Parlementslid
|
Heeft die coronapas nu iets te zien met volksgezondheid ? Corona SAFE Ticket. Maar gevaccineerden kunnen nog altijd anderen besmetten. Dus wat is daar safe aan voor de anderen ( "Je doet het voor een ander, wees solidair, wees GEEN egoïst" ).
Is er nu niemand die deze regeringen voor de rechtbank gaat dagen vanwege ongegronde discriminatie ? En kom niet af dat je je ook kan laten testen hé. Een ongevaccineerde MOET bewijzen dat hij NEGATIEF is. En dat telkens opnieuw. Een gevaccineerden MAG positief zijn en er is geen vuiltje aan de lucht. Is er nu geen enkele advocaat met een medisch team achter zich die deze farce kan doorprikken ? Blijkbaar niet. Trouwens Maandag zat Luc Sels daar in DE Afspraak te LIEGEN over de academische vrijheid en hoe die moet bewaakt en beschermd worden tegen de "antivaxxers" die bv MVR bedreigen. Er zijn wel meer mensen die het oneens zijn met MVR en die toch geen "antivaxxer" zijn. Trouwens het niveau van SELS, FVDB en consoorten is gezakt tot "labellen", in hokjes plaatsen, ad hominem argumenten bij gebrek aan degelijke wetenschappelijke argumenten. |
|
|
|
|
|
#1759 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vermoed, en ik spreek voor mijzelf, dat de voornaamste reden het aanmoedigen zich te laten vaccineren is. Wat trouwens het argument was van Macron om het gebruik van de coronapas uit te breiden tot de horeca. |
|
|
|
|
|
|
#1760 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Probeer eens eerst de evolutie van een virus zoals de griep/corona te begrijpen en wees dan eerlijk in uw wetenschap indien je dat op deze politiek spiegelt. Tegen iedereen gevaccineerd is circuleren er weer nieuwe varianten, en wanneer ze daar een vaccin voor hebben, kunnen ze terug een fabriceren voor een antigene shift na variaties die variates ontmoetten. Het is als een grieppas invoeren na een antigene shift van de griep, en tegen heel dat systeem op orde is gesteld terug opnieuw beginnen. Want beste Rudy, een virus laat zich niet compromiseren zoals een gemassavormde burger.
|
|