Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2021, 15:27   #1741
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door betabyte Bekijk bericht
Met "flatten the curve" had ik nu niet echt aan de lijn op het hartritmetoestel van onze democratie gedacht.
Geniaal !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 15:28   #1742
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zonder coronapas sluit ge uzelf uit. Net terug van een weekend in Wenen. Zonder covid app moet ge er zelf niet aan denken om op het vliegtuig te stappen. Zelfs in het hotel raakt ge niet binnen zonder. Idem wat restaurants in Wenen betreft, zonder covid safe moet ge zelfs niet proberen te bestellen. Idem om het vliegtuig terug te nemen. Iedereen zijn keuze, als ge u liever thuis nijdig zit af te trekken is dat uw probleem.
Allez, hup, naar de moskee en U laten besnijden
Oud 27 september 2021, 15:29   #1743
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gisteren moeten er zowat 500.000 mensen opeengepakt hebben gestaan op het WK wielrennen in Leuven. Opeengeperst als sardienen roepend en tierend.

Of dat half miljoen mensen een corona pas bij hadden is een raadsel. Maar als van die 500.000 er zich 500 hier of daar willen neerzetten op een terras moeten ze een corona pas laten zien.
vraag me wel af waar die virologen zitten om op het gevaar van dit evenement te wijzen
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 15:33   #1744
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
vraag me wel af waar die virologen zitten om op het gevaar van dit evenement te wijzen
Op de eerste rij aan 't kijken
Oud 27 september 2021, 16:19   #1745
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder coronapas sluit ge uzelf uit. Net terug van een weekend in Wenen. Zonder covid app moet ge er zelf niet aan denken om op het vliegtuig te stappen. Zelfs in het hotel raakt ge niet binnen zonder. Idem wat restaurants in Wenen betreft, zonder covid safe moet ge zelfs niet proberen te bestellen. Idem om het vliegtuig terug te nemen. Iedereen zijn keuze, als ge u liever thuis nijdig zit af te trekken is dat uw probleem.
Als ik de coronapas had ingevoerd dan zou ik mezelf uitgesloten hebben.

Mensen uitsluiten is moreel verwerpelijk, en illegaal op de koop toe.

Medisch fascisme.
Oud 27 september 2021, 17:43   #1746
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gisteren moeten er zowat 500.000 mensen opeengepakt hebben gestaan op het WK wielrennen in Leuven. Opeengeperst als sardienen roepend en tierend.

Of dat half miljoen mensen een corona pas bij hadden is een raadsel. Maar als van die 500.000 er zich 500 hier of daar willen neerzetten op een terras moeten ze een corona pas laten zien.
Ik zou daar in ieder geval niet gaan tussen staan zelfs niet in niet-coronatijden. Iedereen zijn interesse. Bovendien zal de hoge vaccinatiegraad besmetting drastisch verminderen ivg met enkele maanden terug en als ge dan toch de pech zou hebben als gevaccineerde zijn de gevolgen veel milder.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 18:03   #1747
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bovendien zal de hoge vaccinatiegraad besmetting drastisch verminderen ivg met enkele maanden terug
Het is ongelofelijk hoe dat blijft geloofd worden, dat sprookje he. Nu, op dit ogenblik zal daar in Belgie nog wel iets van waar zijn. Binnen 2 maanden niet meer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2021 om 18:03.
Oud 27 september 2021, 18:05   #1748
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

QRankzinnig.
Oud 27 september 2021, 18:50   #1749
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

https://www.bruzz.be/gezondheid/aank...tie-2021-09-27

Uit een recente steekproef in het UZ bleek dat een kwart van de patiënten niet ingeënt is tegen corona. Noppen: “Na uitleg van hun arts zijn ze vaak wel bereid om zich te laten vaccineren. Om te vermijden dat die patiënten zich alsnog bedenken, openden we deze week een vaccinatiepunt waar mensen meteen langs kunnen voor hun eerste prik.”

Ze zijn wel eerlijk ...
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 18:56   #1750
discuz
Minister

Standaard

In 1905 in de VS bedroeg de boete voor het weigeren van het verplichte pokkenvaccin $5.

Vandaag met inflatie en zo gerekend zou dat bedrag rond $150 zijn. In Nederland krijg je vandaag de dag als automobilist al een boete van €150 als je je lichten overdag bij slecht weer niet aandoet, ondanks dat de meeste auto's dat intussen zelf kunnen beslissen.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 19:05   #1751
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

Medisch fascisme.
Dat wordt wel een probleemke.
De strengste toepassing van het coronapaspoort wordt voorzien in Brussel en in Wallonië.
En heel toevallig is iedereen daar vanaf de geboorte immuun tegen fascisme.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 20:18   #1752
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is ongelofelijk hoe dat blijft geloofd worden, dat sprookje he. Nu, op dit ogenblik zal daar in Belgie nog wel iets van waar zijn. Binnen 2 maanden niet meer.
We zullen zien binnen 2 maand. Trouwens soms kunt ge interessant zijn maar tot nader order hebt ge de pauselijke onfeilbaarheid niet, dat is trouwens ook het verleden. Alles bij elkaar gaat het nu de goede kant uit, dat kan niet tegengesproken worden. En dat is niet van veel spruiten en spinazie te eten.

Ik wil dat dit alles achter de rug is of tenminste dat ik terug mijn normaal leven kan opnemen zelfs als het normaal een covid app wordt. Mijn leven ligt ook in Azië oa omdat dat deel uit maakt van mijn professioneel leven en ik er op termijn zowel mentaal en professioneel onderuit ga omdat ik de contacten niet meer heb, de productie niet kan zien, voelen en ruiken. Niet met mensen kan overleggen. Mentaal wordt die druk harder.

Ik ben niet iemand die al blij is om naar een koers te kunnen gaan kijken of mij plat te zuipen in een café. Ik wil terug de draad opnemen en mijn normaal leven leiden en de vaccinatie en een attest is daarvoor een middel maar ook mijn mentale en fysieke gezondheid en daarom geloof ik in vaccinatie. Gij hebt u trouwens ook laten vaccineren, dat staat haaks op veel van u stellingen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 22:16   #1753
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fred toch. Een coronapas op het voetpad aan je eigen voordeur om naar de koers te kijken. Stel je voor.
Zondag heb ik gedaan wat al mijn buren in straat deden waar de koers passeerde. Op het voetpad ontbijten met cava. De kindjes mochten op de moto van de zwaantjes die langs de kant stonden. En plezant dat dat was.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 22:41   #1754
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Fred toch. Een coronapas op het voetpad aan je eigen voordeur om naar de koers te kijken. Stel je voor.
Zondag heb ik gedaan wat al mijn buren in straat deden waar de koers passeerde. Op het voetpad ontbijten met cava. De kindjes mochten op de moto van de zwaantjes die langs de kant stonden. En plezant dat dat was.

Toeristen

Laatst gewijzigd door discuz : 27 september 2021 om 22:47.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 05:58   #1755
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een omgeving waar een coronapas noodzakelijk is om te mogen deelnemen kan je inderdaad stellen dat je wordt uitgesloten zonder coronapas.
Een mens kan en mag zich al eens de vraag stellen of dit actueel nog wel allemaal nodig is.
Vergelijk Vlaanderen momenteel eens met pakweg Nederland en Frankrijk.
Hier valt van coronamaatregelen in het dagelijks leven niet zo veel meer te merken behalve hier en daar nog wat mondmaskerplicht die vanaf 1 oktober op de schop gaat.
Het verschil is te groot met bepaalde landen, en ik stel mij de vraag wie nu uiteindelijk gelijk heeft: wij of zij.
Iets zegt mij dat maatregelen tegenwoordig geen zin meer hebben. Geen coronapas. Temeer er meer en meer evenementen zijn, ja zoals het WK, waarbij een mens zich afvraagt wat de impact is van een coronapas op het dagelijkse leven.
Gisteren was ik in Gent. Er wordt deze week serieus wat afgefeest. Corona is er precies weg. Je merkt het nog enkel aan het mondmasker in de winkel als studenten wat bakken bier gaan kopen.
Oud 28 september 2021, 13:41   #1756
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

Medisch fascisme.
Inderdaad.
Behalve illegale uitsluiting door de coronapas, opgelegd door de overheid, is het ook discriminatie en een inbreuk op het medisch beroepsgeheim.
Citaat:
Zonder coronapas sluit ge uzelf uit.
Dat zijn dan de hypocrieten die niet vinden dat moslima's met hoofddoek zichzelf uitsluiten maar wel dat ze gediscrimineerd worden terwijl ze wel vrij hun geloof mogen belijden, dus godsdienstvrijheid hebben, maar zichzelf wel vrijwillig uitsluiten van deelname aan de maatschappij door het dragen van de hoofddoek.

Maar de opgelegde coronapas is dan weer geen discriminatie door uitsluiting volgens spartelende hypocrieten alhoewel er geen sprake is van vrijwillige uitsluiting zoals met de hoofddoek.

Dat is zeggen dat iedereen het recht heeft om vrij te mogen kiezen maar als je niet kiest wat ik wil, dan discrimineer ik je en noem dat dan uitsluiting die je zelf gekozen hebt.
Dat is pas moreel verwerpelijk.

Hypocrieten verwijten anderen altijd wat ze zelf doen.
Verdraaien en omdraaien is tegenwoordig een sport geworden, een woekerend kankergezwel van politieke oorsprong waarbij politici nu zelfs wetten overtreden.
Citaat:
https://pnws.be/de-croo-moet-zich-ex...evaccineerden/

“Zijn uitspraken zijn een inbreuk op het strafwetsartikel over laster en eerroof.”

Laatst gewijzigd door Oma : 28 september 2021 om 13:42.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2021, 06:15   #1757
denkimi
Banneling

Standaard

Zodra er voorwaarden worden gesteld kan je niet meer spreken over vrijwillig.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2021, 06:28   #1758
Walvader
Parlementslid

Standaard

Heeft die coronapas nu iets te zien met volksgezondheid ? Corona SAFE Ticket. Maar gevaccineerden kunnen nog altijd anderen besmetten. Dus wat is daar safe aan voor de anderen ( "Je doet het voor een ander, wees solidair, wees GEEN egoïst" ).

Is er nu niemand die deze regeringen voor de rechtbank gaat dagen vanwege ongegronde discriminatie ? En kom niet af dat je je ook kan laten testen hé. Een ongevaccineerde MOET bewijzen dat hij NEGATIEF is. En dat telkens opnieuw. Een gevaccineerden MAG positief zijn en er is geen vuiltje aan de lucht.

Is er nu geen enkele advocaat met een medisch team achter zich die deze farce kan doorprikken ? Blijkbaar niet. Trouwens Maandag zat Luc Sels daar in DE Afspraak te LIEGEN over de academische vrijheid en hoe die moet bewaakt en beschermd worden tegen de "antivaxxers" die bv MVR bedreigen. Er zijn wel meer mensen die het oneens zijn met MVR en die toch geen "antivaxxer" zijn. Trouwens het niveau van SELS, FVDB en consoorten is gezakt tot "labellen", in hokjes plaatsen, ad hominem argumenten bij gebrek aan degelijke wetenschappelijke argumenten.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 06:52   #1759
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Heeft die coronapas nu iets te zien met volksgezondheid ? Corona SAFE Ticket. Maar gevaccineerden kunnen nog altijd anderen besmetten. Dus wat is daar safe aan voor de anderen ( "Je doet het voor een ander, wees solidair, wees GEEN egoïst" ).

Is er nu niemand die deze regeringen voor de rechtbank gaat dagen vanwege ongegronde discriminatie ? En kom niet af dat je je ook kan laten testen hé. Een ongevaccineerde MOET bewijzen dat hij NEGATIEF is. En dat telkens opnieuw. Een gevaccineerden MAG positief zijn en er is geen vuiltje aan de lucht.
Je bent niet de enige die deze bedenking maakt, en de bedenking is terecht. Een gevaccineerde kan perfect een negatief geteste besmetten.
Ik vermoed, en ik spreek voor mijzelf, dat de voornaamste reden het aanmoedigen zich te laten vaccineren is.
Wat trouwens het argument was van Macron om het gebruik van de coronapas uit te breiden tot de horeca.
Oud 1 oktober 2021, 08:48   #1760
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je bent niet de enige die deze bedenking maakt, en de bedenking is terecht. Een gevaccineerde kan perfect een negatief geteste besmetten.
Ik vermoed, en ik spreek voor mijzelf, dat de voornaamste reden het aanmoedigen zich te laten vaccineren is.
Wat trouwens het argument was van Macron om het gebruik van de coronapas uit te breiden tot de horeca.
Is het niet mogelijk dat ze die vaccins beter verkochten dan ze zijn, daarom zoveel mogelijk gevaccineerd moeten worden, maar gevaccineerden evenzeer risico lopen omdat ze niet bij iedereen even efficiënt zijn?
Probeer eens eerst de evolutie van een virus zoals de griep/corona te begrijpen en wees dan eerlijk in uw wetenschap indien je dat op deze politiek spiegelt.
Tegen iedereen gevaccineerd is circuleren er weer nieuwe varianten, en wanneer ze daar een vaccin voor hebben, kunnen ze terug een fabriceren voor een antigene shift na variaties die variates ontmoetten.

Het is als een grieppas invoeren na een antigene shift van de griep, en tegen heel dat systeem op orde is gesteld terug opnieuw beginnen. Want beste Rudy, een virus laat zich niet compromiseren zoals een gemassavormde burger.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be