Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2021, 10:48   #341
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
waarom? Waarom is het zoo belangrijk dat die laatste 10% zich zou moeten laten vaccineren, dat chantage een valabele manier is om dat te bereiken?

Ik ben niet gevaccineerd, en zal me ook niet laten vaccineren. Daar gaat geen enkele externe groepsdruk iets aan veranderen
2
Oud 1 oktober 2021, 10:50   #342
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom? Waarom is het zoo belangrijk dat die laatste 10% zich zou moeten laten vaccineren, dat chantage een valabele manier is om dat te bereiken?

Ik ben niet gevaccineerd, en zal me ook niet laten vaccineren. Daar gaat geen enkele externe groepsdruk iets aan veranderen
Vette 3
Oud 1 oktober 2021, 10:51   #343
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Dat is de grote vraag he. Zijn onze overheden werkelijk zo achterlijk, of zit er een andere reden achter?
It's all about "control."

de bolsjevieken, de jacobijnen, zijn aan de macht. Van links tot rechts. Van pvda tot VB.

Kamp 3 is aan de macht, of we het nu graag hebben of niet.
Oud 1 oktober 2021, 11:02   #344
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat is in de veronderstelling dat die chantage (de zogenaamde coronapas) dan ook werkelijk zou dienen om die laatste 10% te overhalen. Terwijl die laatste 10%, waartoe jij en ik behoren, net moeilijk of niet te overhalen zal zijn, om welke reden dan ook.

Misschien dient die chantage eerder om die 90% gevaccineerden in het gareel te houden ...

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 1 oktober 2021 om 11:02.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 11:15   #345
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Dat is in de veronderstelling dat die chantage (de zogenaamde coronapas) dan ook werkelijk zou dienen om die laatste 10% te overhalen. Terwijl die laatste 10%, waartoe jij en ik behoren, net moeilijk of niet te overhalen zal zijn, om welke reden dan ook.

Misschien dient die chantage eerder om die 90% gevaccineerden in het gareel te houden ...
ik heb geen ster... euh, pas.

jij ook niet dus?

wie zijn hier eigenlijk de joden?
Oud 1 oktober 2021, 11:47   #346
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zou dat als een compliment nemen, mocht ik weten dat jij dat kan zien, maar spijtig genoeg ben jij geen aristocraat, dus is uw visie niet ethisch rationeel
Ik weet dat je ermee aan het lachen bent maar om een vergelijking te gebruiken: het is niet omdat iemand bij het leren van een taal zelf nog niet vlot die taal kan spreken dat hij het taalgebruik van een ander niet kan beoordelen (bv. door de kennis van grammatica). En om zich een andere taal nog volledig eigen te maken opdat ze 'natuurlijk' zou worden, moet je ze eigenlijk als kind reeds leren, maar toch kan je een taal leren op latere leeftijd.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 oktober 2021 om 11:49.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 12:34   #347
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hierom :

https://www.standaard.be/cnt/dmf2021...nd-to-a-friend

Citaat:
Covid-patiënten hebben honderd keer meer aandacht nodig dan anderen. Je kunt ze geen moment uit het oog verlie?*zen. Je moet ze steeds keren, waarvoor je bij zware patiënten – en velen?* zijn zwaar – soms vijf, zes man nodig hebt. Zelfs als je naar de wc wilt, moet je een vervanger regelen – soms van een andere afdeling. Voor die paar minuten moet je allebei alles ontsmetten: kapjes, handschoenen, alles. Alles duurt daardoor langer. Roosters lopen zo in de war. Het personeelsgebrek dat er vóór covid al was, is daardoor acuter geworden. Iedereen loopt zich permanent het vuur uit de sloffen. Al anderhalf jaar lang.

Maar dat was allemaal nog te doen, zei deze arts, vergeleken bij wat er nu gebeurt. ‘Nu we misschien voor de vierde golf staan, knapt er iets. Bij ons allemaal. Bijna alle covid-patiënten die nu binnenkomen, zijn niet ingeënt. Bij eerde?*re golven van de pandemie werkte je je te pletter, maar die patiënten konden er weinig aan doen: er was geen vaccin. Dus sprak je al je reserves aan om hen erdoorheen te helpen. Maar nu denkt steeds meer personeel in ons ziekenhuis: waarom zouden wij ons uit de naad werken voor jullie, en het risico lopen?* dat we zelf ziek worden, als jullie zélf niet eens de moeite nemen om je te beschermen?’
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 12:37   #348
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Bijna alle... hoeveel op hoeveel?
Cijfers in het juiste verband plaatsen kunnen deze beleidmakers en virologen niet.
Oud 1 oktober 2021, 12:37   #349
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem is dat het pluimpje er nog niet is, en er nooit zal zijn. We zijn nog niet aan 100% vaccinatie, en we zullen er nooit zijn. Dus Dumbo is nog aan het wachten op zijn pluimpje, nog even volhouden.

Terwijl we inderdaad in mei het pluimpje hadden kunnen geven: "de zwakken zijn gevaccineerd, het is nu veilig voor iedereen". En wie schrik heeft, kan ook een vaccin krijgen.
Maar nee, het pluimpje IS er : mensen GEBRUIKEN die CST om events te organiseren en gebruiken dat om toegang te krijgen en zich daarna volkomen normaal te gedragen.

Dumbo vliegt al rond met die pluim in zijn slurf, alleen zie jij het blijkbaar nog niet.

De volgende stap is duidelijk : vliegen zonder pluim. Hopelijk snel.
Oud 1 oktober 2021, 12:39   #350
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Cijfers in het juiste verband plaatsen kunnen deze beleidmakers en virologen niet.
Of het er nu 51 op 100 zijn of 99 op 100, de vraag waar het om gaat , en die je ontwijkt is deze :

Citaat:
waarom zouden wij ons uit de naad werken voor jullie, en het risico lopen?* dat we zelf ziek worden, als jullie zélf niet eens de moeite nemen om je te beschermen

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 oktober 2021 om 12:40.
Oud 1 oktober 2021, 12:41   #351
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch geen geldige reden. Dus omdat de zorginstellingen meer last hebben met niet-gevaccineerden, moeten ze gedwongen worden gevaccineerd?

Een zwaarlijvig persoon is ook een zwaardere last (ook letterlijk dan) voor de zorg omdat je meer personeel nodig hebt om die te tillen, te wassen,...

Dus kan de bevolking op een verplicht dieet worden gezet op verzoek van de zorginstellingen zodat die gemakkelijker hun werk zouden kunnen doen?

Nogmaals, de zorg staat ten dienste van de maatschappij en niet andersom, bijgevolg kan de zorg ook niks eisen van haar bevolking.

Of doe zoals Patrick zegt, weiger gewoon niet-gevaccineerde covid-patiënten te verzorgen en dan kunnen ze er ook geen last veroorzaken. Nu is het 100% van de niet-gevaccineerden 'verplichten' hun te vaccineren omdat 1% van hen last bezorgt. Straf dan diegenen die effectief last bezorgen.

En principieel is het gewoon zo fout als het maar kan zijn: de zorg die even gaat bepalen wie recht heeft op zorg en wie niet. Mag een kassierster in de Aldi ook gaan bepalen wie recht heeft op behandeling van zijn boodschappen en wie niet?
Oud 1 oktober 2021, 12:42   #352
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
ik heb geen ster... euh, pas.

jij ook niet dus?

wie zijn hier eigenlijk de joden?
Joden hebben de reputatie van slim, sluw en gewiekst te zijn (aldus de nazi-mythologie)
Kom je in aanmerking?
Oud 1 oktober 2021, 12:45   #353
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Of doe zoals Patrick zegt, weiger gewoon niet-gevaccineerde covid-patiënten te verzorgen en dan kunnen ze er ook geen last veroorzaken.
Dus mensen in nood weigeren is volgens jou wat Artsen en zorgkundigen moeten doen?
Je weet dat ze dat op dit moment niet mogen he.

Dan krijg je dus triage en na triage krijgen sommigen dan de gele ster van diegenen die geen verzorging verdienen.
Dat klinkt nogal nazi-achtig vind je niet?
Oud 1 oktober 2021, 12:45   #354
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Of het er nu 51 op 100 zijn of 99 op 100, de vraag waar het om gaat , en die je ontwijkt is deze :
Omdat ze daarvoor betaald worden, tiens.

Of voortaan zal de politie ook niet meer langsgaan bij inbraken in huizen zonder alarmsysteem:

waarom zouden wij ons uit de naad werken voor jullie, en het risico lopen van een inbreker tegen het lijf te lopen, als jullie zélf niet eens de moeite nemen om je eigen huis te beschermen

Nogmaals: de zorg heeft GEEN eisen op te leggen aan de maatschappij.
Oud 1 oktober 2021, 12:46   #355
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij moeten dat niet voor mij.
Maar waarom zou ik me laten vaccineren door een fascistische overheid die de kant van de fabrikant koos en mijn dierbaren en mij in de koude laat staan als het mis gaat?

Laten we een lang verhaal kort maken en de segregatie uitroepen.
Oud 1 oktober 2021, 12:49   #356
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dus mensen in nood weigeren is volgens jou wat Artsen en zorgkundigen moeten doen?
Je weet dat ze dat op dit moment niet mogen he.

Dan krijg je dus triage en na triage krijgen sommigen dan de gele ster van diegenen die geen verzorging verdienen.
Dat klinkt nogal nazi-achtig vind je niet?
Zorg weigeren is meer hun bevoegdheid dan van ieder individu vaccinatie te eisen terwijl maar een uiterst kleine minderheid van die groep hun last bezorgt.

Anders kunnen ze evengoed ook een rook- en alcoholverbod eisen. Met dat tweede heeft de politie ook veel last: alcoholcontroles uitvoeren, overlast van zatte mensen, ongeval ten gevolge van dronken rijden.

Daarom zeg ik ook: geen alcohol drinken, dat doe je niet voor jezelf maar uit respect naar de maatschappij toe, specifiek dan de zorg en politie. Want zij zorgen voor meer last dan niet-drinkers.

Laatst gewijzigd door Rapture : 1 oktober 2021 om 12:50.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 12:49   #357
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij moeten dat niet voor mij.
Maar waarom zou ik me laten vaccineren door een fascistische overheid die de kant van de fabrikant koos en mijn dierbaren en mij in de koude laat staan als het mis gaat?

Laten we een lang verhaal kort maken en de segregatie uitroepen.
Waarom laat jij zorgkundigen en artsen in de kou staan als je ongevaccineerd Covid zou krijgen en ic-opname nodig zou hebben?

Waarom weiger je jezelf te beschermen als dat gratis en bijna moeiteloos kan?
Oud 1 oktober 2021, 12:51   #358
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom laat jij zorgkundigen en artsen in de kou staan als je ongevaccineerd Covid zou krijgen en ic-opname nodig zou hebben?

Waarom weiger je jezelf te beschermen als dat gratis en bijna moeiteloos kan?
Denkte gij nu echt dat ik naar een intensive care unit van deze fascisten zou gaan? Think again.
Het is zelfs algemeen geweten dat ik vele ziektebehandelingen weiger. Evenzeer vaccins waarvoor foetale,cellen zijn gebruikt.
Dat was al voor corona zo.
Oud 1 oktober 2021, 12:51   #359
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De cijfers met vaccinatiegraad geven het antwoord :
Vlaanderen heeft goede percentages (79%), en bouwt nu de beperkingen af.
Wallonië was slecht bezig, maar evolueert nu snel naar beter (69%) : afwachtende houding, beperkingen blijven voorlopig nog geldig
Brussel is aberrant slecht bezig (52%): de repressie komt boven om de recalcitranten te dwingen

Mijn hoop en wens is dat we zo snel mogelijk ALLE beperkingen OVERAL zouden zien stoppen.

Maar dat gaat het beleid (= de politiek) pas doen als er overal een hoge vaccinatiegraad bestaat.

Als dat kan bereikt worden door bv nu in Bxl de druk op te voeren, kan ik daar perfect mee leven.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 12:52   #360
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat mag niet geweten worden.
Het is dan ook pure propaganda en leugens want we weten dat in andere landen (U.K bv en Israel) het grotendeel gevaccineerden waren.

https://principia-scientific.com/bom...-vaccine-push/
https://dailyexpose.co.uk/2021/08/25...re-vaccinated/
https://www.i24news.tv/en/news/coron...-ministry-says

Daarnaast registreren ze nog maar pas de vaccinatiestatus dus men heeft daar amper een officieel zicht op, op dit moment.

Nu op zich is dat ook niet verbazend aangezien de werkzaamheid van vaccins na 6 maanden nog nihil is en bij 65 plussers, waarbij het immuunsysteem slechter begint te werken naarmate de ouderdom, sowieso al minder.
Tenslotte kan een vaccin maar zo goed werken als dat het immuunsysteem zelf nog goed werkt.
Dat zien we bij het griepvaccin ook waarbij het vaccin amper zijn werk doet in de (oude) risicogroep juist daar waar het nodig is.

Laatst gewijzigd door StV : 1 oktober 2021 om 12:53.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be