![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
U kan niemand verplichten te denken en te zeggen (in een besloten kring dan nog) wat u wilt. U bent toch liberaal? Of communist?
![]() |
![]() |
![]() |
#902 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#903 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2021 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#904 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een OPINIE delict. Een "ik mag niet graag hebben" delict. Wat onvoorstelbaar is als je er twee seconden over nadenkt. Ik zou volgens de letter van die wet zelfs een negationist kunnen zijn, omdat ik zeg dat ik het goed vind dat ik besta, en ik zonder de holocaust waarschijnlijk niet zou bestaan, wat een wetenschappelijke waarheid is. Die wet is zodanig onnozel dat zeggen "ik ben blij dat gij en ik bestaat" EIGENLIJK een inbreuk is op die negationisme wet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#905 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed, ik besef ten minste dat het uitroeien van die mensen destijds bijgedragen heeft tot mijn bestaan, en tot het uwe ook. Had dat niet plaats gevonden, wij waren hier niet. En AANGEZIEN ik het goed vind dat wij hier zijn, IMPLICEERT DAT dat ik het goed vind dat dat allemaal gebeurd is he. "ik vind het spijtig dat mijn pa geen eunuch geweest is" zou een rare zaak zijn om wettelijk gedwongen te zijn om moeten te hebben als mening. Awel, die negationisme wet is van hetzelfde kaliber. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 oktober 2021 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#906 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de negationismewet geldt niet voor de Armeniërs
![]() |
#907 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#909 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat ik vind dat mensen mogen zeggen dat ze Hitler een toffe pee vonden, dat ik diezelfde mening heb hé. Daar draait het hem nu net om. In tegenstelling tot u, kan ik aanvaarden dat mensen een andere mening hebben dan ik. Ik wil hen daar niet voor bestraffen, tenzij het leidt tot concrete schade/geweld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 1 oktober 2021 om 14:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#911 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#912 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#913 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijhe..._meningsuiting Volgens art. 10 EVRM mag de vrijheid van meningsuiting alleen worden beperkt als deze beperking voorzien is bij (kenbare) wet, deze beperking een legitiem doel dient, deze beperking in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van: de nationale veiligheid, territoriale integriteit, openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen, om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen of om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht te waarborgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#914 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ten tweede, dat zijn heel vage begrippen, niewaar. Bijvoorbeeld kan "kritiek hebben op de overheid" telkens gemuilkorfd worden, omdat het: Laten we het lijstje eens bekijken: deze beperking voorzien is bij (kenbare) wet, deze beperking een legitiem doel dient, De overheid vindt dat de overheidsdaden legitiem zijn en kritiek daarop beletten, een legitiem doel dient. deze beperking in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van: de nationale veiligheid, De overheid is van mening dat het gevaarlijk is om kritiek te uiten voor het nationale gegeven (zijzelf) territoriale integriteit, Elk argument voor een of andere onafhankelijkheid moet dus bestraft worden openbare veiligheid, Het in twijfel trekken van het overheidsbeleid is een schending van de integriteit van zij die voor de veiligheid moeten zorgen, dus verboden. het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, kritiek op de overheid zou tot gemor kunnen leiden de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, Het is onbeleefd om belangrijke mensen in de overheid tegen te spreken, en het is slecht voor de gezondheid van de burgers om verkeerde ideeen over de overheid te hebben en hierdoor opgewonden te geraken de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen, het in twijfel trekken van de integriteit en de superieure competentie van de leden van de overheid om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen of om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht te waarborgen. ---- Kortom, met dat lijstje voer je Noord Korea in als je wil. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 oktober 2021 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#915 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ontkennen van genocides zoals de Holocaust is geen kritiek op de overheid. Het is georganiseerde haat tegenover een volksgroep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#916 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En het willen toepassen van een genocide heeft niet altijd iets met haat te maken, maar gewoon met de simpele overweging: heb ik / heeft mijn groep voordeel of nadeel bij het in leven blijven van een andere bevolkingsgroep ? Zoals je beslist om onkruid te wieden he. Daarvoor moet je geen onkruid haten. Maar een genocide plegen heeft te maken met DADEN. Erover praten zou vrij moeten zijn he. Om zelfs maar kunnen uit te vissen of een zekere genocide nu nuttig is of niet, moet je er in de eerste plaats toch kunnen over praten he. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 oktober 2021 om 14:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#917 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat verder lees ik het volgende (voor al deze en die zich steeds beroepenop het EVRM: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#918 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Definieer "volksgroep."
![]() |
![]() |
![]() |
#919 |
Secretaris-Generaal VN