Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2021, 10:25   #1761
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je bent niet de enige die deze bedenking maakt, en de bedenking is terecht. Een gevaccineerde kan perfect een negatief geteste besmetten.
Ik vermoed, en ik spreek voor mijzelf, dat de voornaamste reden het aanmoedigen zich te laten vaccineren is.
Wat trouwens het argument was van Macron om het gebruik van de coronapas uit te breiden tot de horeca.
Die oplichter is deze week veroordeeld wegens fraude.
Die z'n geloofwaardigheid is zero.
Oud 1 oktober 2021, 10:31   #1762
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Is het niet mogelijk dat ze die vaccins beter verkochten dan ze zijn, daarom zoveel mogelijk gevaccineerd moeten worden, maar gevaccineerden evenzeer risico lopen omdat ze niet bij iedereen even efficiënt zijn?
De vaccins functioneren. Niet 100% maar ze functioneren, beschermen de gevaccineerde.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 10:32   #1763
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Die oplichter is deze week veroordeeld wegens fraude.
Die z'n geloofwaardigheid is zero.
Ik denk dat gij verwart met Sarkozy, zenne.
Oud 1 oktober 2021, 10:34   #1764
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik denk dat gij verwart met Sarkozy, zenne.
Ah, idd, my bad, dat was die andere oplichter.
Oud 5 oktober 2021, 08:58   #1765
Walvader
Parlementslid

Standaard

Excuus dat ik hier weer over begin. Het academiejaar in Leuven is weer begonnen. Vorige week was er een evenement voor studenten op het Ladeuzeplein. Enkel toegankelijk met CST. Je moet geen genie zijn om te weten dat al die jongeren daar stonden met een CST dat gegarandeerd bewijst dat ze gevaccineerd zijn. Met alles wat we nu weten over dat virus en over de lekkende vaccins is het toch ONVERANTWOORD om via DRANG en DWANG jonge mensen ( ik ga uit onder de 30-40, misschien zelfs 50-60, das dan wel niet jong meer, maar ik stoor me vooral aan de dwang drang op jongeren ) zich te laten vaccineren met vaccins die nog in testfase zitten. Het is niet zo dat de straten vol lijken liggen hé. Dit CST voor de ganse bevolking er willen doordrukken is voor mij gewoon crimineel. Is dit allemaal wel nog wettelijk ? Kan dit aangevochten worden ? Dit is puur machtsmisbruik van de staat. PS In Italië is het nog erger. Wat is de volgende stap ? Verplichting , zware boete, dreigen met ontslag. Een met "verplichting" bedoel ik gewoon dat de staat op dubieuze gronden zijn burgers kan verplichten tot iets. Vreemde wereld.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 17:39   #1766
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voortaan kan uw dokter uw voorschrift, in plaats van af te drukken, op uw identiteitskaart zetten. Ik vind dat veel meer intrusief dan een covidsafe app die zich ten slotte beperkt tot de corona waar ik persoonlijk geen problemen met heb.
Uw medicatie op uw ID kaart vind ik veel verder gaan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 19:14   #1767
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voortaan kan uw dokter uw voorschrift, in plaats van af te drukken, op uw identiteitskaart zetten. Ik vind dat veel meer intrusief dan een covidsafe app die zich ten slotte beperkt tot de corona waar ik persoonlijk geen problemen met heb.
Binnenkort komt uw ecologische voetafdruk, uw co2 impact gelinkt via uw bankpas op al uw aankopen ook op uw identiteitskaart. Of toch gelinkt aan de persoon zelf. En de volgende stap is uw uitgaven limiteren indien je teveel vervuiling op je naam krijgt.
Vandaag op kanaal Z bevestigd.

Hello sociaal kredietsysteem en good-bye freedom.

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 oktober 2021 om 19:23.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 19:48   #1768
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die voorschriften komen niet op je identiteitskaart, die dient gewoon als identificatie van de databank voor diensten die sowieso moeten beschikken over je medische gegevens zoals je dokter en ziekenfonds.
Er komt niets op je kaart en iemand die niet bevoegd is voor de medische databank kan er ook niet in met je kaart, er is wel een persoonlijke pagina met toegang via itsme.

Dat valt nog mee dus al is het wachten tot wanneer die databank gekraakt wordt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 21:17   #1769
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De vaccins functioneren. Niet 100% maar ze functioneren, beschermen de gevaccineerde.
Juist en DUS te gebruiken voor de JUISTE leeftijdscategorie. Het zijn experimentele vaccins.
Oud 6 oktober 2021, 21:18   #1770
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
correct, maar daar ging mijn klacht over het CST niet over.
Oud 6 oktober 2021, 21:27   #1771
Walvader
Parlementslid

Standaard

Uit het artikel: “Vraag is of we die optimistische curve ook zullen aanhouden nu het slechter weer wordt”, aldus viroloog Steven Van Gucht (Sciensano)."

Nee, de vraag is waarom zo'n drastische disproportionele discriminerende maatregel als het coronapaspoort in te voeren ?
De politici en elite hebben ondertussen wel door hoeveel schapen er zijn en wat ze in de toekomst kunnen doen.
Oud 6 oktober 2021, 22:19   #1772
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Juist en DUS te gebruiken voor de JUISTE leeftijdscategorie. Het zijn experimentele vaccins.
Noem het voor mijn part experimenteel. Dit geldt ook voor medicijnen, tenminste als het om effecten gaat op lange termijn.
Op korte termijn hebben de vaccins ondertussen wel bewezen dat ze efficiënt zijn.

Laatst gewijzigd door Rudy : 6 oktober 2021 om 22:21.
Oud 6 oktober 2021, 22:37   #1773
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid, er worden nooit bijkomende gegevens op uw identiteitskaart gezet.
Het enige wat bijvoorbeeld kan, en ik neem uw voorbeeld van uw voorschrift, is uw eID linken aan een dienstverlening. In dit geval kan de apotheek via uw eID het voorschrift van de dokter inlezen. Dokter en apotheek gebruiken een gemeenschappelijke database.

Ander voorbeeld buiten dit discussieonderwerp. Je kan tegenwoordig een treinticket linken an je eID. De conducteur leest je eID. De gegevens van je treinticket bevinden zich niet op je eID. De conducteur heeft toegang tot een database waar treintickets gelinkt zijn aan eID's.

Idem dito voor medicatie. Bepaalde zorgverleners kunnen via uw eID zien welke medicatie werd voorgeschreven. Die informatie bevindt zich niet op uw eID.
Oud 7 oktober 2021, 00:29   #1774
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noem het voor mijn part experimenteel. Dit geldt ook voor medicijnen, tenminste als het om effecten gaat op lange termijn.
Op korte termijn hebben de vaccins ondertussen wel bewezen dat ze efficiënt zijn.
Ttz Rudy.
Eerder dit jaar – op 29 maart om precies te zijn – besteedde Rachel Maddow, de presentatrice van een hooggewaardeerd MSNBC-kabelprogramma, een aanzienlijk deel van haar show aan het ophemelen van de vermeende werkzaamheid van de vaccins. Maddow beweerde onder andere dat er bewijs was dat vaccinatie bescherming bood tegen infecties, schrijft Vasko Kohlmayer.
Vervolgens verklaarde zij dat de vaccins een einde zouden maken aan de pandemie door de overdracht te stoppen. Dit zijn enkele van de beweringen die ze die avond deed:

“We weten dat de vaccins goed genoeg werken dat het virus stopt bij elke gevaccineerde persoon… Wat dit betekent is dat we er kunnen komen met vaccins. We kunnen dit ding beëindigen… Een gevaccineerde persoon wordt blootgesteld aan het virus. Het virus infecteert hen niet. Het virus kan die persoon dan niet gebruiken om ergens anders heen te gaan. Het kan een gevaccineerd persoon niet als gastheer gebruiken om meer mensen te krijgen.

Maddow’s beweringen werden ondersteund door haar gast in de uitzending Rochelle Walensky. Dr. Walensky is, zoals u wellicht weet, de directeur van de CDC en wordt beschouwd als een van ’s lands beste experts op het gebied van infectieziekten.

Snel vooruit naar 5 augustus van dit jaar. Op die dag gaf Rochelle Walensky een opzienbarende verklaring af aan CNN toen ze sprak met Wolf Blitzer in zijn programma The Situation Room. Verwijzend naar de vaccins, zei ze:

“Wat ze niet meer kunnen doen is overdracht voorkomen.”

Dit was een verbluffende bekentenis van een vrouw die nauwelijks vier maanden daarvoor de vaccins had aangeprezen als de oplossing voor de pandemie.

En zo...
Bulshit van top to bottom

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 oktober 2021 om 00:55.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 09:40   #1775
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ttz Rudy.
Eerder dit jaar – op 29 maart om precies te zijn – besteedde Rachel Maddow, de presentatrice van een hooggewaardeerd MSNBC-kabelprogramma, een aanzienlijk deel van haar show aan het ophemelen van de vermeende werkzaamheid van de vaccins. Maddow beweerde onder andere dat er bewijs was dat vaccinatie bescherming bood tegen infecties, schrijft Vasko Kohlmayer.
Vervolgens verklaarde zij dat de vaccins een einde zouden maken aan de pandemie door de overdracht te stoppen. Dit zijn enkele van de beweringen die ze die avond deed:

“We weten dat de vaccins goed genoeg werken dat het virus stopt bij elke gevaccineerde persoon… Wat dit betekent is dat we er kunnen komen met vaccins. We kunnen dit ding beëindigen… Een gevaccineerde persoon wordt blootgesteld aan het virus. Het virus infecteert hen niet. Het virus kan die persoon dan niet gebruiken om ergens anders heen te gaan. Het kan een gevaccineerd persoon niet als gastheer gebruiken om meer mensen te krijgen.

Maddow’s beweringen werden ondersteund door haar gast in de uitzending Rochelle Walensky. Dr. Walensky is, zoals u wellicht weet, de directeur van de CDC en wordt beschouwd als een van ’s lands beste experts op het gebied van infectieziekten.

Snel vooruit naar 5 augustus van dit jaar. Op die dag gaf Rochelle Walensky een opzienbarende verklaring af aan CNN toen ze sprak met Wolf Blitzer in zijn programma The Situation Room. Verwijzend naar de vaccins, zei ze:

“Wat ze niet meer kunnen doen is overdracht voorkomen.”

Dit was een verbluffende bekentenis van een vrouw die nauwelijks vier maanden daarvoor de vaccins had aangeprezen als de oplossing voor de pandemie.

En zo...
Bulshit van top to bottom
Inderdaad Mambo, dat is bullshit.
We weten ondertussen dat die overdracht niet kan worden voorkomen. De gevaccineerde blijft besmettelijk, in minder mate misschien, maar toch ...
Trouwens, het werd er in onze contreien ook ingepeperd dat we ons zouden moeten vaccineren om de omgeving te beschermen.
We weten ondertussen dat dit zever in pakskes is. Het vaccin dient in de eerste plaats om de gevaccineerde te beschermen. Dit is het uitgangspunt.
En toch, om terug te keren naar het onderwerp, het vaccinatiepaspoort (CST). De niet gevaccineerde, negatief getest, die met z'n CST naar een evenement gaat, kan perfect besmet terug naar huis gaan en misschien ernstig ziek worden.
Oud 7 oktober 2021, 10:05   #1776
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bij besmettingen zijn er geen meer of mindere waarden.
Je bent meer of minder ziek maar daar stopt het.
Oud 7 oktober 2021, 10:27   #1777
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Inderdaad Mambo, dat is bullshit.
We weten ondertussen dat die overdracht niet kan worden voorkomen. De gevaccineerde blijft besmettelijk, in minder mate misschien, maar toch ...
Trouwens, het werd er in onze contreien ook ingepeperd dat we ons zouden moeten vaccineren om de omgeving te beschermen.
We weten ondertussen dat dit zever in pakskes is. Het vaccin dient in de eerste plaats om de gevaccineerde te beschermen. Dit is het uitgangspunt.
En toch, om terug te keren naar het onderwerp, het vaccinatiepaspoort (CST). De niet gevaccineerde, negatief getest, die met z'n CST naar een evenement gaat, kan perfect besmet terug naar huis gaan en misschien ernstig ziek worden.
Inderdaad en dus maakt dat het CST niet alleen totaal overbodig het is ook nog eens pure discriminatie aangezien een gevaccineerde iedereen vrij mag besmetten en een niet-gevaccineerde mag dat niet !
Maar blijkbaar zijn er nog achterlijke politiekers met het verstand ter grootte van een okkernoot die dit niet weten (of doen alsof ?)!
En als ze dit WEL weten, dat er geen sanitair nut is, wat is dan wel de reden van een CST ?
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 10:29   #1778
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Inderdaad en dus maakt dat het CST niet alleen totaal overbodig het is ook nog eens pure discriminatie aangezien een gevaccineerde iedereen vrij mag besmetten en een niet-gevaccineerde mag dat niet !
Inderdaad was aanvankelijk een van mijn voornaamste bezwaren om mij te vaccineren, dat ik mijn capaciteit om anderen te besmetten hierbij in het gedrang zou brengen. Ik ben wat blij met de huidige vaccins dat zij mij die capaciteit grotendeels teruggeven
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 10:49   #1779
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De laatste gegevens uit Vermont tonen aan dat maar liefst 76 procent van alle nieuwe Covid-sterfgevallen zich voordoet bij de “volledig gevaccineerden”, bericht Pandemic.news.
De zogeheten “doorbraakgevallen”, waarvan ons is verteld dat ze “zeldzaam” zijn, zijn in feite verantwoordelijk voor de overgrote meerderheid van de Chinese virus sterfgevallen in de zeer “progressieve” Amerikaanse deelstaat, die een van de meest gevaccineerde van het land is.

Van de 33 Vermonters die stierven nadat ze in september “positief” waren bevonden op de Covidgriep, waren slechts acht van hen niet gevaccineerd. De andere 25 namen allemaal de prikken in gehoorzaamheid aan de regering, die hen vertelde dat ze “veilig” zouden zijn als ze dat deden.

Volgens de woordvoerder van het Ministerie van Volksgezondheid, Ben Truman, zijn al deze dodelijke gevallen van volledig gevaccineerde mensen toe te schrijven aan het feit dat de mensen die de vaccins hebben gekregen, hun injecties vroegtijdig hebben genomen, wat betekent dat de “immuniteit” die zij eventueel hebben gekregen, allang verdwenen is.

-----
En zo kan je doorlopend welles nietes verhaaltjes reutelen natuurlijk.
Oud 7 oktober 2021, 10:53   #1780
betabyte
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Excuus dat ik hier weer over begin. Het academiejaar in Leuven is weer begonnen. Vorige week was er een evenement voor studenten op het Ladeuzeplein. Enkel toegankelijk met CST. Je moet geen genie zijn om te weten dat al die jongeren daar stonden met een CST dat gegarandeerd bewijst dat ze gevaccineerd zijn. Met alles wat we nu weten over dat virus en over de lekkende vaccins is het toch ONVERANTWOORD om via DRANG en DWANG jonge mensen ( ik ga uit onder de 30-40, misschien zelfs 50-60, das dan wel niet jong meer, maar ik stoor me vooral aan de dwang drang op jongeren ) zich te laten vaccineren met vaccins die nog in testfase zitten. Het is niet zo dat de straten vol lijken liggen hé. Dit CST voor de ganse bevolking er willen doordrukken is voor mij gewoon crimineel. Is dit allemaal wel nog wettelijk ? Kan dit aangevochten worden ? Dit is puur machtsmisbruik van de staat. PS In Italië is het nog erger. Wat is de volgende stap ? Verplichting , zware boete, dreigen met ontslag. Een met "verplichting" bedoel ik gewoon dat de staat op dubieuze gronden zijn burgers kan verplichten tot iets. Vreemde wereld.
Volledig akkoord, en koppel dat dan met medische problemen uit de andere draad op dit subforum, en het is kindermishandeling van het hoogste "niveau".

In Alberta, Canada, gaan ze in lockdown met familieristricties voor thanksgiving nu, in Australia is het gewoon absurd de martial law. Maar daar zie je niks over op mainstream media. Een absolute schande.
Edit: het is overigens niet meer legaal sinds kort om te kunnen werken in Australie zonder vaccinatie. Compleet van de pot getrokken!

Laatst gewijzigd door betabyte : 7 oktober 2021 om 10:56.
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be