![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is tenminste duidelijk.
![]() |
#1542 | |
Minister-President
|
![]() Vwala, mond vol tanden.
![]() |
![]() |
![]() |
#1543 |
Minister-President
|
![]() Eerst en vooral dat hij met een tekst afkomt die er geen hol mee te maken had en met die woorden van Bruno ¨De Wever heb ik helemaal geen problemen. Die had ik hem, WISIWYG, zelfs ingefluisterd. Wat zit er jou dwars?
Laatst gewijzigd door Jakko : 5 oktober 2021 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1544 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 oktober 2021 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1546 | |
Minister-President
|
![]() Probeer vooral eerst te volgen en wat minder het leraarke uit te hangen. Die tijd is voorbij.
![]() |
![]() |
![]() |
#1547 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat jij bepaalt wie, wat, waar, wel of niet iets mee te maken heeft?
![]() |
#1548 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1549 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 5 oktober 2021 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1550 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vertaal de woorden van De Wever zoals hij dat bedoelde. "Je kan niet zeggen....." Dat is duidelijk genoeg. U mag ook de link geven waar u naar de bron waar u nu al tien blz. over beuzelt, vraagt. ![]()
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 5 oktober 2021 om 20:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1551 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1552 | |
Minister-President
|
![]() Comprends pas.
![]() |
![]() |
![]() |
#1553 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() logisch, "c'est le langage des chômeurs"
![]()
![]() |
#1554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1555 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 5 oktober 2021 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt niet alleen voor jou.
![]() |
![]() |
#1557 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik mag nog altijd in mijn woorden zeggen wat De Wever bedoelde. Daar hoeft u zich niet mee te moeien. De boodschap is hetzelfde.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 5 oktober 2021 om 21:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1558 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1559 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om mij even te moeien met de discussie tussen Jakko en WYSIWYG:
1) of een symbool nu een collaboratie symbool is of niet, hangt totaal af van wat de gebruiker van dat symbool ermee bedoelde, wat zijn boodschap was. Als ik mijn rechter arm strek om een glas van het schap te pakken, is dat geen Hitlergroet. Een symbool is een communicatie middel zoals een ander, en een communicatie middel dient om een boodschap over te brengen van de zender naar de ontvanger. Zij die een zekere vlag als collaboratie vlag als dusdanig willen gebruiken, zullen die boodschap duidelijk willen brengen en zich uiteraard niet verbergen, tenminste als zij vrijuit mogen spreken. 2) of men nu die communicatie wil doorvoeren over collaboratie of niet, is gewoon een politiek standpunt. Het kan soms haaks staan op de politieke visie van anderen, maar dat is hun probleem. Iemand of iets gaan "vilifieren" of met de vinger wijzen, omdat het wel eens zou kunnen dat die anderen communiceren over een andere politieke visie dan de uwe, is een beetje eigenaardig. 3) er is niks speciaals "mis" met collaboratie. Men kan daar voorstander of tegenstander van zijn. Dat is juist een politieke keuze. Natuurlijk is het mis in de ogen van de tegenstanders, en is het goed in de ogen van de voorstanders. Dat is juist de essentie van een politiek meningsverschil. Voorstanders van regime change, en tegenstanders ervan he, aanhangers van het bestaande regime. Meerderheid en oppositie. Wat is er normaler. 4) wat die chocomousse betreft, is dat identiek. Behalve dan dat het zelfs gewoon humor kan zijn ; maar zelfs als het is "met negers lachen" dan is dat ook een politieke visie, een die misschien niet overeenkomt met de visie van anderen. Kortom, het kan een discussie zijn van "ik vind zwarten die in modder plenzen een esthetische belevenis" versus "ik vind onnozelaars die in de modder plenzen iets om mee te lachen". En ja, men kan daar een gans maatschappelijk beeld op opbouwen, en het is uw goed recht om te zeggen "mensen die de esthetische belevenis niet ervaren van zwarten in de modder hebben een te verschillende visie van de maatschappij dan ikzelf opdat ik daar een coalitie mee kan sluiten" maar dat is het dan ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1560 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() btw humor kan ook gebruikt worden in een intentie proces. Humor kan geveinsd worden om op kwasi veilige manier uw werkelijk idee te verkopen. Je ziet hetzelfde fenomeen met bullebakken of geniepige pesters, die zeggen altijd dat het maar om te lachen was. En het ergste is dat er altijd wel mensen zijn die daarmee moeten lachen. En die gevallen waar het dus echt om te pesten is, of echt puur racisme is maar dan verdoken onder humor. Probeer dat maar eens te bewijzen. Nog een argument voor de typische bullebakken. Bewijs het! Laatst gewijzigd door lancalot : 6 oktober 2021 om 06:55. |
|
![]() |
![]() |