Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2021, 19:30   #1541
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is tenminste duidelijk.
Oud 5 oktober 2021, 19:30   #1542
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Vwala, mond vol tanden.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 19:49   #1543
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ja en? Wat zit er jou eigenlijk precies dwars?
Eerst en vooral dat hij met een tekst afkomt die er geen hol mee te maken had en met die woorden van Bruno ¨De Wever heb ik helemaal geen problemen. Die had ik hem, WISIWYG, zelfs ingefluisterd. Wat zit er jou dwars?

Laatst gewijzigd door Jakko : 5 oktober 2021 om 19:51.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 19:57   #1544
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Eerst en vooral dat hij met een tekst afkomt die er geen hol mee te maken had en met die woorden van Bruno ¨De Wever heb ik helemaal geen problemen. Die had ik hem, WISIWYG, zelfs ingefluisterd. Wat zit er jou dwars?
Ha u bepaalt hier welke teksten wel iets met de zaak te maken kunnen hebben. U bent met de foto over de geel-zwarte Leeuwenvlag afgekomen en ik heb de visie van De Wever daarover erbij gehaald die uw kijk op die vlag als door Belgisch-nationalistengoeroe erkende autoriteit volledig onderuithaalt. Dat dat u de bomen injaagt , zal mij worst wezen.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 5 oktober 2021, 20:00   #1545
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Ha u bepaalt hier welke teksten wel iets met de zaak te maken kunnen hebben. U bent met de foto over de geel-zwarte Leeuwenvlag afgekomen en ik heb de visie van De Wever daarover erbij gehaald die uw kijk op die vlag als door Belgisch-nationalistengoeroe erkende autoriteit volledig onderuithaalt. Dat dat u de bomen injaagt , zal mij worst wezen.
Alweer goed in uw eigen voet aan het schieten, heb ik zo de indruk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 oktober 2021 om 20:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 20:02   #1546
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alweer goed in uw voet aan het schieten, heb ik zo de indruk.
Probeer vooral eerst te volgen en wat minder het leraarke uit te hangen. Die tijd is voorbij.
Oud 5 oktober 2021, 20:05   #1547
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat jij bepaalt wie, wat, waar, wel of niet iets mee te maken heeft?
Oud 5 oktober 2021, 20:09   #1548
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat jij bepaalt wie, wat, waar, wel of niet iets mee te maken heeft?
ABVV-mentaliteit
Oud 5 oktober 2021, 20:10   #1549
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja jongen. Dat ga jij inderdaad niet bepalen. Jij hebt in je eigen woorden gezegd wat Bruno De Wever over die collaboratievlag zei en ik haalde er de letterlijke woorden van Bruno De Wever bij met link. Daar zat toch een beduidend verschil in en het had trouwens geen hol te maken met de bron waar ik naar vroeg. Met jou gekronkel jaag je me helemaal niet de bomen in, ik heb eerder de indruk dat het andersom is. Je bent duidelijk het noorden kwijt.

Laatst gewijzigd door Jakko : 5 oktober 2021 om 20:19.
Oud 5 oktober 2021, 20:17   #1550
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja jongen. Dat ga jij inderdaad niet bepalen. Jij hebt in je eigen woorden gezegd wat Bruno De Wever over die collaboratievlag zei en ik haalde er de letterlijke woorden van Bruno De Wever bij met link. Daar zat toch een beduidend verschil in en het had geen hol te maken met de bron waar ik naar vroeg.
Over welke bron heeft u het dan? Die van de Maas? Dan moet u naar Frankrijk in de buurt van Evian.
Ik vertaal de woorden van De Wever zoals hij dat bedoelde. "Je kan niet zeggen....." Dat is duidelijk genoeg.
U mag ook de link geven waar u naar de bron waar u nu al tien blz. over beuzelt, vraagt.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 5 oktober 2021 om 20:18.
Oud 5 oktober 2021, 20:22   #1551
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Over welke bron heeft u het dan? Die van de Maas? Dan moet u naar Frankrijk in de buurt van Evian.
Ik vertaal de woorden van De Wever zoals hij dat bedoelde. "Je kan niet zeggen....." Dat is duidelijk genoeg.
U mag ook de link geven waar u naar de bron waar u nu al tien blz. over beuzelt, vraagt.
La source de la Meuse se situe ?* Pouilly-en-Bassigny qui se trouve ?* 250 Km en vol d'oiseau d'Evian.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 20:23   #1552
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La source de la Meuse se situe ?* Pouilly-en-Bassigny qui se trouve ?* 250 Km en vol d'oiseau d'Evian.
Comprends pas.
Oud 5 oktober 2021, 20:26   #1553
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Comprends pas.
logisch, "c'est le langage des chômeurs"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 20:28   #1554
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alweer goed in uw eigen voet aan het schieten, heb ik zo de indruk.
Oud 5 oktober 2021, 20:45   #1555
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar heb Ik je nog maar net op gewezen. Als je het nu nog niet weet heb je toch een ernstig probleem. Het is al zeker niet die waar ik Bruno De Wever aanhaalde. Een afwijkende versie van die van jou. Waren die woorden van jou niet overtuigend genoeg? Toch een merkwaardig verhaal wat je nu weer uit je mouw schudt. Ik moet niks. Misschien moet jij je wel eens gaan herbronnen in de Maas.

Laatst gewijzigd door Jakko : 5 oktober 2021 om 20:46.
Oud 5 oktober 2021, 20:47   #1556
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heb Ik je nog maar net op gewezen. Als je het nu nog niet weet heb je toch een ernstig probleem. Het is al zeker niet die waar ik Bruno De Wever aanhaalde. Een afwijkende versie van die van jou. Waren die woorden van jou niet overtuigend genoeg? Toch een merkwaardig verhaal wat je nu weer uit je mouw schudt. Ik moet niks. Misschien moet jij je wel eens gaan herbronnen in de Maas.
Moeten staat idd op stal.
Dat geldt niet alleen voor jou.
Oud 5 oktober 2021, 20:58   #1557
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik moet nog minder dan u.
Ik mag nog altijd in mijn woorden zeggen wat De Wever bedoelde. Daar hoeft u zich niet mee te moeien. De boodschap is hetzelfde.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 5 oktober 2021 om 21:01.
Oud 6 oktober 2021, 01:41   #1558
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
oei, "gepakt van de gaz" ??
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 06:21   #1559
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Om mij even te moeien met de discussie tussen Jakko en WYSIWYG:

1) of een symbool nu een collaboratie symbool is of niet, hangt totaal af van wat de gebruiker van dat symbool ermee bedoelde, wat zijn boodschap was. Als ik mijn rechter arm strek om een glas van het schap te pakken, is dat geen Hitlergroet. Een symbool is een communicatie middel zoals een ander, en een communicatie middel dient om een boodschap over te brengen van de zender naar de ontvanger.

Zij die een zekere vlag als collaboratie vlag als dusdanig willen gebruiken, zullen die boodschap duidelijk willen brengen en zich uiteraard niet verbergen, tenminste als zij vrijuit mogen spreken.

2) of men nu die communicatie wil doorvoeren over collaboratie of niet, is gewoon een politiek standpunt. Het kan soms haaks staan op de politieke visie van anderen, maar dat is hun probleem. Iemand of iets gaan "vilifieren" of met de vinger wijzen, omdat het wel eens zou kunnen dat die anderen communiceren over een andere politieke visie dan de uwe, is een beetje eigenaardig.

3) er is niks speciaals "mis" met collaboratie. Men kan daar voorstander of tegenstander van zijn. Dat is juist een politieke keuze. Natuurlijk is het mis in de ogen van de tegenstanders, en is het goed in de ogen van de voorstanders. Dat is juist de essentie van een politiek meningsverschil. Voorstanders van regime change, en tegenstanders ervan he, aanhangers van het bestaande regime. Meerderheid en oppositie. Wat is er normaler.

4) wat die chocomousse betreft, is dat identiek. Behalve dan dat het zelfs gewoon humor kan zijn ; maar zelfs als het is "met negers lachen" dan is dat ook een politieke visie, een die misschien niet overeenkomt met de visie van anderen.

Kortom, het kan een discussie zijn van "ik vind zwarten die in modder plenzen een esthetische belevenis" versus "ik vind onnozelaars die in de modder plenzen iets om mee te lachen". En ja, men kan daar een gans maatschappelijk beeld op opbouwen, en het is uw goed recht om te zeggen "mensen die de esthetische belevenis niet ervaren van zwarten in de modder hebben een te verschillende visie van de maatschappij dan ikzelf opdat ik daar een coalitie mee kan sluiten" maar dat is het dan ook.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 06:48   #1560
lancalot
Burgemeester

lancalot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Om mij even te moeien met de discussie tussen Jakko en WYSIWYG:

1) of een symbool nu een collaboratie symbool is of niet, hangt totaal af van wat de gebruiker van dat symbool ermee bedoelde, wat zijn boodschap was. Als ik mijn rechter arm strek om een glas van het schap te pakken, is dat geen Hitlergroet. Een symbool is een communicatie middel zoals een ander, en een communicatie middel dient om een boodschap over te brengen van de zender naar de ontvanger.

Zij die een zekere vlag als collaboratie vlag als dusdanig willen gebruiken, zullen die boodschap duidelijk willen brengen en zich uiteraard niet verbergen, tenminste als zij vrijuit mogen spreken.

2) of men nu die communicatie wil doorvoeren over collaboratie of niet, is gewoon een politiek standpunt. Het kan soms haaks staan op de politieke visie van anderen, maar dat is hun probleem. Iemand of iets gaan "vilifieren" of met de vinger wijzen, omdat het wel eens zou kunnen dat die anderen communiceren over een andere politieke visie dan de uwe, is een beetje eigenaardig.

3) er is niks speciaals "mis" met collaboratie. Men kan daar voorstander of tegenstander van zijn. Dat is juist een politieke keuze. Natuurlijk is het mis in de ogen van de tegenstanders, en is het goed in de ogen van de voorstanders. Dat is juist de essentie van een politiek meningsverschil. Voorstanders van regime change, en tegenstanders ervan he, aanhangers van het bestaande regime. Meerderheid en oppositie. Wat is er normaler.

4) wat die chocomousse betreft, is dat identiek. Behalve dan dat het zelfs gewoon humor kan zijn ; maar zelfs als het is "met negers lachen" dan is dat ook een politieke visie, een die misschien niet overeenkomt met de visie van anderen.

Kortom, het kan een discussie zijn van "ik vind zwarten die in modder plenzen een esthetische belevenis" versus "ik vind onnozelaars die in de modder plenzen iets om mee te lachen". En ja, men kan daar een gans maatschappelijk beeld op opbouwen, en het is uw goed recht om te zeggen "mensen die de esthetische belevenis niet ervaren van zwarten in de modder hebben een te verschillende visie van de maatschappij dan ikzelf opdat ik daar een coalitie mee kan sluiten" maar dat is het dan ook.
Die 2 liggen bijna rollend te vechten over de grond.
btw humor kan ook gebruikt worden in een intentie proces. Humor kan geveinsd worden om op kwasi veilige manier uw werkelijk idee te verkopen.
Je ziet hetzelfde fenomeen met bullebakken of geniepige pesters, die zeggen altijd dat het maar om te lachen was. En het ergste is dat er altijd wel mensen zijn die daarmee moeten lachen.
En die gevallen waar het dus echt om te pesten is, of echt puur racisme is maar dan verdoken onder humor. Probeer dat maar eens te bewijzen.
Nog een argument voor de typische bullebakken. Bewijs het!

Laatst gewijzigd door lancalot : 6 oktober 2021 om 06:55.
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be