![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Misschien zijn Vlamingen qua ethiek en gedrag nog erg katholiek gebleven, maar hebben bevraaglijke figuren in de clerus ervoor gezorgd dat de kerken toch leeg lopen. Vooral de authoritaire cultuur vaak met corruptie die welig tiert,... maar de burger bleef ietwat conservatief erbij.
Ik bedoel, een dorpspastoor of zelfs bisschop die zegt dat het Vlaams een aparte taal van het Nederlands is (en eigenlijk onbewust een slippendrager van de Francofonie is) en dat uitdraagt vertegenwoordigt een domhouderskerk. Of die horrorverhalen van die katholieke nonnen van vroeger die je overal hoort. Of een pedofiele bisschop die zijn titel behoudt, ook al werd hij ontslagen. Er zijn meer voorbeelden. Niet genoeg om protestant te worden, maar de gedachte heeft menige Vlaming wellicht meermaals geprikkeld. Laatst gewijzigd door Weyland : 7 oktober 2021 om 13:57. |
|
|
|
|
|
#162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik hoor toch vreselijke verhalen van nonnen die recht uit de film The Magdalene Sisters komen. Zoals een vriendin van mijn moeder die me een verhaal vertelde van een non die een net bevallen vrouw dwong te werken recht na haar bevalling. Zelf ben ik zeer blij dat de RKK niet zoveel macht meer heeft over het dagelijkse leven van de mensen. En die non mag blij zijn dat ze geen Beeldenstormers of sansculotten over zich heen heeft gekregen, want dat is er toch eentje die het kon gebruiken. Nu ja, dat mag ik ook niet denken.
Laatst gewijzigd door Weyland : 7 oktober 2021 om 14:10. |
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Banneling
|
Citaat:
een non die medisch advies geeft bij bevallingen is als een pastoor die huwelijkslessen geeft aan verloofden Laatst gewijzigd door edwinp : 7 oktober 2021 om 16:40. |
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Statistisch gezien zijn een kwart van de kiezers ook te situeren in het domste kwartiel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 7 oktober 2021 om 20:48. |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zo zijn mijn favoriete pausen Innocentius III en Bonifatius VIII, pausen die heel sterk ook een wereldlijke politiek voerden. Tijdens hun pontificaat was de macht van de Heilige Kerk en dus ook het Christelijke geloof op het absolute hoogtepunt. |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
|
Citaat:
Ik ben ook geen fan van het huidige pontificaat, maar ik zal nooit de Kerk die Jezus Hemzelf heeft opgericht de rug toekeren. |
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 8 oktober 2021 om 19:51. |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
|
Citaat:
Dit terwijl het originele Italiaanse fascisme vooral terug de glorie van het Romeinse Keizerrijk wilde herstellen. Ik weet dat Bart De Wever bijvoorbeeld grote fan is van Augustus, de man die Romeinse Republiek heeft omgevormd tot een Keizerrijk. Ik kan Bart De Wever zeker geen ongelijk geven. Het fascisme zie ik als de politieke stroming bij uitstek om het liberaal parlementaire systeem van nu om te vormen, uiteindelijk naar een sterk keizerrijk. Daar gaat misschien nog veel tijd over gaan, maar in het Oude Rome is de omvorming van Republiek naar Keizerrijk toch vrij snel gegaan. Alles valt of staat met een sterke Leider, als je daarbij een goed functionerend fascistisch systeem kan opzetten, kan het toch snel gaan. Fascisme is dus geen einddoel, maar eerder een middel. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 8 oktober 2021 om 19:55. |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze dachten dat ze alles aankonden en dat de vreemde werk en strijdkrachten die ze inhuurde het wel voor hen zouden opnemen tegen hun eigen broeders bij invallen in het Romeinse rijk. Om de vreemde werknemers en strijdkrachten te gemoed te komen kregen ze veel toegevingen in het behoud van hun eigen geloof en cultuur. Het West-Romeinse rijk werd uiteindelijk verslagen en vernietigd door hun eigen huurlingen die ze zelf hadden opgeleid en die reeds binnen het West-Romeinse rijk woonde en leefde. Vele zelfs binnen het West-Romeinse rijk geboren en getogen. De Romeinen waren vergeten dat hun rijk juist door onderdrukking en uitbuiting van andere geloven en culturen groot was geworden. |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan is de logische vraag : wie zie je als de geknipte politicus voor de rol van keizer op te nemen ? edit : de dagelijkse stroom van Blok-vriendelijke postings hier, en de hoge score van het Blok in de poll toont toch een ander verhaal dan de door jou veronderstelde negatieve houding t.g.o. fascisme ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 oktober 2021 om 10:17. |
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je vraag moet dus zijn welke groep politici zie je als geknipte personen om een dictatuur in te richten? In het huidige Europa is het echter zeer gevaarlijk geworden om daar nog aan te beginnen, je gaat dan gewoon een burgeroorlog veroorzaken. Maar via de Islam zijn we bezig om terug te keren naar een dictatuur geleid door Moslim geloofsvoorgangers. |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
43 % van de Walen wil een sterke leider tegenover 35 % van de Vlamingen en 32 % van de Brusselaars ... alle racistische hatespeech-opmerkingen over de Vlamingen in deze draad zaten er dus weer naast ... in communistisch Walbanië is het verlangen naar sterk leiderschap duidelijk sterker ...
Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie. (Wim Van Rooy) Boycot BYD, MG, RAM, Dodge! Breng het kolenwoud terug. Laatst gewijzigd door Vlad : 10 oktober 2021 om 10:42. |
|
|
|
|
|
#179 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Romeinse Rijk heeft nog 500 jaar voortbestaan nadat het een keizerrijk werd (bijna 1500 jaar als je het Oost-Romeinse Rijk erbij telt). 500 jaar is enorm lang (en dat gaat dan nog enkel maar over de periode dat ze een keizerrijk waren!). Hoeveel huidige staten bestaan al 500 jaar? |
|
|
|
|