Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2021, 23:18   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoe komt het dat de situatie qua covid doden bij ons dan zo stabiel is. Voorlopig toch.
Dat vraag ik mij ook af.

Als je ziet in de USA hoe ze met kop en schouders boven de rest van de wereld op nr 1 blijven staan.
Vraag ik me toch af of het enkel covid is of er toch een handje geholpen is.
Oud 10 oktober 2021, 07:53   #42
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://pnws.be/zo-nemen-media-je-bij-de-corona-neus/

We moeten klaargestoomd worden voor de boosterprik, en wat niet wetenschappelijk bevestigd is, dat verzinnen ze zelf wel.

Herinner je jezelf dit nog? Als minstens zeventig procent van de bevolking gevaccineerd is, dan kunnen we terug naar het normale leven. Later moest dit bijgesteld worden naar tachtig procent. Of nee, maak er ineens negentig van.

Dat van die zoveel procent gevaccineerd, bleek achteraf maar een grapje. Het moet verdorie iedereen zijn.
Om de dwang te vergroten, werd het Covid Safe Ticket in het leven geroepen. Wie straks in het park van Genk – in de buitenlucht, jawel! – wil gaan wandelen, die zal zijn prikpasje moeten tonen.

Over dat prikken gesproken: die vaccins blijken niet zo heel lang te werken. Daarom moeten risicogroepen een zogenaamde boosterprik krijgen. Velen zien de bui al hangen, en peinzen dat die derde prik weldra zal uitgerold worden voor iedereen. En dan zal er nog een vierde volgen: Europa heeft immers genoeg vaccins besteld om iedereen vier keer te prikken. En goed weet hoeveel keer wordt er nog op de bestelknop gedrukt.
Rinkel, kassa, rinkel!

Op social media lees je van veel mensen, dat ze zich niet meer zullen laten verleiden tot een derde prik. Daar zijn verschillende redenen voor. De ene heeft van de eerste of de tweede prik zo’n ernstige bijwerkingen gehad, dat een derde echt niet meer hoeft voor hen.
Anderen hebben zoiets van: ‘Die twee helpen niet echt en dan zal een derde dat wel doen? Maak dat de giraffen wijs!’. En dan zijn er natuurlijk ook nog die tussen de tweede en de derde, nog te volgen prik complottheorist geworden zijn.

Enfin, het is dus aan de media om de mensheid te overtuigen van een derde prik, en daarvoor wordt nogal wat uit de kast gehaald. Zo bracht Vlaanderens grootste krant een artikel met als titel ‘Immuniteit gaat sneller achteruit bij mannen dan bij vrouwen na prik met Pfizer’. Het artikel gaat over DEZE studie.
De laatste alinea van het artikel luidt als volgt:

De studie drukt er wel op dat de vaccins effectief blijven om zware ziekte en hospitalisatie te voorkomen. Ze lijkt wel een argument te zijn om na te denken over boostershots voor bepaalde doelgroepen.

Daarbij vallen twee dingen op. Eerst en vooral: dat sluit natuurlijk volledig aan bij de verzonnen ziekenhuiscijfers van de niet-gevaccineerden. Ten tweede: check die studie.
Lees ze vier keer na, zoals wij deden. En kom tot de conclusie: dat staat er potverdorie helemaal niet in!
Er staat wél in dat het aantal antilichamen bij gevaccineerden snel achteruit gaat, terwijl mensen die een infectie doormaakten veel langer immuun blijven.
Waar zitten de ‘onafhankelijke’ factcheckers nu?

https://www.nejm.org/doi/full/10.105...=featured_home
De prikjunkies gaan al in de rij staan voor de volgende prik die niet werkt.

Laatst gewijzigd door Oma : 10 oktober 2021 om 07:54.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 09:41   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De prikjunkies gaan al in de rij staan voor de volgende prik die niet werkt.
Die werkt wel. Alleen jammer dat de werkzaamheid nogal snel vermindert. Voorlopig toch.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 09:45   #44
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
zo is dat

vooral niet nadenken

das de truc
Eerlijk gezegd dat riedeltje van anti-vaxxers die continu zichzelf bij de intelligenten die nadenken rekenen en anderen continu als idiote meelopers, slaven die niet nadenken bestempelen maakt op mij duizend onder nul indruk. De meeste bijdragen lees ik diagonaal, sommige forummers lees ik totaal niet meer. Linken naar rioolsites of Youtube open ik d'office niet.
Als ik ernstige info wil zoek ik dat wel in ernstige media, die vanzelfsprekend door de anti-vaxxers als deel zijnde van het grote complot met overheden en pharma reuzen worden bestempeld.
Dus ja de overgrote meerderheid van de bijdragen in deze draad is junk van deelnemers die zichzelf au serieux nemen en er een dagelijkse hobby van maken dat uit te smeren in hun zelf toegekende intelligentie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 09:54   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik ernstige info wil zoek ik dat wel in ernstige media, die vanzelfsprekend door de anti-vaxxers als deel zijnde van het grote complot met overheden en pharma reuzen worden bestempeld.
Je bedoelt waarschijnlijk:

https://connect.biorxiv.org/relate/content/181

en

https://ourworldindata.org/explorers...-data-explorer

en

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/

en zo.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 10:48   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk niet dat dit werd bedoeld.
Eerder links naar youtube filmpjes en dergelijke, waarmee ik niet wil zeggen dat er geen nuttige en interessante informatie wordt verspreid.
Toegegeven ik bekijk ze ook niet, ik verspil er geen tijd aan.
Het gaat om geloofwaardigheid van de informatiebron.
Tel maar eens het aantal berichten met enkel een link naar een site of filmpje, zonder bijgevoegde commentaar. Die berichten sla ik gewoon over.
Informatie die belangrijk genoeg is wordt ook via de reguliere media verspreid.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 11:02   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik denk niet dat dit werd bedoeld.
Eerder links naar youtube filmpjes en dergelijke, waarmee ik niet wil zeggen dat er geen nuttige en interessante informatie wordt verspreid.
Toegegeven ik bekijk ze ook niet, ik verspil er geen tijd aan.
Het gaat om geloofwaardigheid van de informatiebron.
Tel maar eens het aantal berichten met enkel een link naar een site of filmpje, zonder bijgevoegde commentaar. Die berichten sla ik gewoon over.
Informatie die belangrijk genoeg is wordt ook via de reguliere media verspreid.
Laat eens zien.
Oud 10 oktober 2021, 11:29   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd dat riedeltje van anti-vaxxers die continu zichzelf bij de intelligenten die nadenken rekenen en anderen continu als idiote meelopers, slaven die niet nadenken bestempelen maakt op mij duizend onder nul indruk. De meeste bijdragen lees ik diagonaal, sommige forummers lees ik totaal niet meer. Linken naar rioolsites of Youtube open ik d'office niet.
Dus ja de overgrote meerderheid van de bijdragen in deze draad is junk van deelnemers die zichzelf au serieux nemen en er een dagelijkse hobby van maken dat uit te smeren in hun zelf toegekende intelligentie.
Laat eens zien die ernstige media.
Oud 10 oktober 2021, 11:30   #49
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
was u ook niet al 65 of ouder?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 11:43   #50
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
was u ook niet al 65 of ouder?
Ja, dat belet niet dat ik nog steeds werk aan zwaar tempo en niet het prototype ben van een oudje die in het rusthuis zit en omga met mensen die veel jonger zijn dan mezelf. Wat heeft uw vraag daarmee te maken?
Oud 10 oktober 2021, 11:50   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat belet niet dat ik nog steeds werk aan zwaar tempo en niet het prototype ben van een oudje die in het rusthuis zit en omga met mensen die veel jonger zijn dan mezelf. Wat heeft uw vraag daarmee te maken?
Ik denk dat hij het heeft over uw vermogen om zelfstandig te denken. En niet uw intellectueel vermogen, he. Maar uw emotioneel toelaten dat ge dat zou doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 oktober 2021 om 11:50.
Oud 10 oktober 2021, 11:54   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De prik-schrikkies zitten al te bibberen en angstvallig rond zich te kijken of de gevaccineerden nog niet bij bosjes aan het doodvallen zijn ...

Die prik-schrikkies zien liever de maatregelen die zo o zo succesvol vonden, van in de tijd van de pest ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 11:57   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die prik-schrikkies zien liever de maatregelen die zo o zo succesvol vonden, van in de tijd van de pest ...
Natuurlijk niet. Maar we hadden graag veel lijken op de parkings van ziekenhuizen gezien terwijl vele burgers feest vieren en het zich niet aantrekken.

De grote gemiste kans van gans dit gedoe is dat we eens een grote berg lijken gehad hebben, en dat we daar niet van genoten hebben.

Het ergste aan die vaccinaties is dat die weer enkele maanden gaan beletten dat we volop oud volk kunnen besmetten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 oktober 2021 om 12:00.
Oud 10 oktober 2021, 12:04   #54
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij het heeft over uw vermogen om zelfstandig te denken. En niet uw intellectueel vermogen, he. Maar uw emotioneel toelaten dat ge dat zou doen.
vooral de neiging om enkel bepaalde bronnen te willen geloven en al de rest al bij voorbaat af te doen als vals of onbetrouwbaar.

het lijkt een gemeenschappelijke eigenschap van ouderen te zijn dat ze zich beperken tot enkele kranten en televisie kanalen qua informatie, en al de rest negeren.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 12:12   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
vooral de neiging om enkel bepaalde bronnen te willen geloven en al de rest al bij voorbaat af te doen als vals of onbetrouwbaar.

het lijkt een gemeenschappelijke eigenschap van ouderen te zijn dat ze zich beperken tot enkele kranten en televisie kanalen qua informatie, en al de rest negeren.
Het gaat vooral over "geloven" en niet meer nadenken en zien dat het niet logisch ineen steekt.
Oud 10 oktober 2021, 12:15   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zwitserse analist vat de vaxwaanzin van 2021 samen: ‘Covid-19 vaccinaties zijn nodig omdat de beschermden beschermd moeten worden tegen de onbeschermden door de onbeschermden te dwingen dezelfde bescherming te krijgen die de beschermden niet beschermd heeft’.
Oud 10 oktober 2021, 13:12   #57
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De prik-schrikkies zitten al te bibberen en angstvallig rond zich te kijken of de gevaccineerden nog niet bij bosjes aan het doodvallen zijn ...

Natuurlijk zijn het gevaccineerde die nu sterven. Denk je echt dat je een levens elexir gekregen hebt.
Oversterfte was er al niet meer vanaf begin januari en dat kon toen nog niet aan de vaccinaties liggen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 13:13   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of met andere woorden je hebt wat geluk met uw gezondheid. En ja jij gaat wel om met veel jongere mensen maar of die jongere mensen vrijwillig met U omgaan is een andere vraag of vragen die u misschien mee om de zaterdagavond te gaan dansen.
Draai of keer het hoe je wil op zekere leeftijd is men in het beste geval gewoon een sympathieke opa.
Krampachtig je leeftijd willen ontkennen wordt uiteindelijk beetje zielig.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 13:35   #59
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat vooral over "geloven" en niet meer nadenken en zien dat het niet logisch ineen steekt.
Het gaat er hem vooral om natuurlijk om mijn gezondheid te beschermen en dat men de covid naar een punt te brengt dat ik weer normaal kan functioneren en daarvoor dient die internationale covid pass zonder welke ge niet buiten Europa geraakt, in feite zelfs niet binnen Europa. Enerzijds medisch en anderzijds praktisch pragmatisch.

Ik heb het niet over u, toch niet als ge teveel zevert over lantaarnpalen en executeren. Maar het is onvoorstelbaar dat dezelfden die de grootste kolder van internet riolen geloven en linken hier op het forum smijten of naar refereren en andere stigmatiseren dat ze onbetrouwbare media volgen.
Oud 10 oktober 2021, 13:43   #60
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Of met andere woorden je hebt wat geluk met uw gezondheid. En ja jij gaat wel om met veel jongere mensen maar of die jongere mensen vrijwillig met U omgaan is een andere vraag of vragen die u misschien mee om de zaterdagavond te gaan dansen.
Draai of keer het hoe je wil op zekere leeftijd is men in het beste geval gewoon een sympathieke opa.
Krampachtig je leeftijd willen ontkennen wordt uiteindelijk beetje zielig.
Mijn personeel en leveranciers vinden me allesbehalve een sympathieke opa. Op het einde van de dag ben ik kapot ja omdat ik over een normale limiet ga voor iemand van mijn ouderdom. Tijdens de normale werkuren zal je hier trouwens nooit een bijdrage van mij vinden, daarvoor ligt mijn werk ethiek te hoog. Ik eis veel van anderen maar ook van mezelf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be