Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2021, 10:27   #141
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.733
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
het is niet dat de bevolking zo spectaculair gegroeid is. 40 jaar geleden waren we met 10% minder, en toen was er haast geen file.
op basis van de bevolkingsgroei kun je de toename aan file niet verklaren.
Neen, puur op bevolkingsgroei is het niet te verklaren. Wel met de gestegen welvaart. 40 jaar geleden waren er welgeteld 2 wagens in de hele familie.
Ik was de eerste van de " volgende generatie" die een wagen doorgegeven kreeg.
Citaat:
het is vooral de overheid die de file veroorzaakt heeft. in de jaren 80 lag het land vol met 4vaks banen waar je 90 of zelfs 120 mocht rijden. iedereen bepaalde zelf zijn route, verkeerd werd zo verspreid over de volledige infrastructuur.
De hoeveelheid vrachtvervoer is ook enorm gestegen.
Citaat:
vandaag zijn die banen allemaal 1x1 geworden, gevuld met drempels, palen, lichten en zijn alle zijbanen afgesloten. alle verkeer is nu verplicht dezelfde wegen te gebruiken, met lange omwegen en opstoppingen tot gevolg.
Jamaar, het moet veiliger voor iedereen he.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2021, 09:02   #142
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
het is niet dat de bevolking zo spectaculair gegroeid is. 40 jaar geleden waren we met 10% minder, en toen was er haast geen file.
op basis van de bevolkingsgroei kun je de toename aan file niet verklaren.

het is vooral de overheid die de file veroorzaakt heeft. in de jaren 80 lag het land vol met 4vaks banen waar je 90 of zelfs 120 mocht rijden. iedereen bepaalde zelf zijn route, verkeerd werd zo verspreid over de volledige infrastructuur.

vandaag zijn die banen allemaal 1x1 geworden, gevuld met drempels, palen, lichten en zijn alle zijbanen afgesloten. alle verkeer is nu verplicht dezelfde wegen te gebruiken, met lange omwegen en opstoppingen tot gevolg.
De enige oorzaak van de files zijn de mensen zelf. Je kiest immers zelf hoe je een verplaatsing maakt, waar je gaat wonen en waar je gaat werken en hebt dus zelf de sleutel in handen om al dan niet in de file te staan. Corona illustreert dat duidelijk daar er toen geen file problemen waren.

Wat wel is, is dat de auto en het algemeen bezit ervan voor een enorme evolutie heeft gezorgd waarbij mensen ver van hun werk gingen gaan wonen. Ergens in een groene rand, in the middle of nowhere om dan te gaan werken bij voorkeur in Brussel. Meer en meer mensen zijn dat gaan doen met de gekende gevolgen.

Tevens is het ook zo dat men meer en meer in een mega-pamper maatschappij leeft waarbij men voor ieder probleem meteen naar de overheid kijkt of wijst in plaats van zelf verantwoordelijkheid op te nemen of de hand in eigen boezem te steken. Men verwacht bij wijze van spreken dat de overheid thuis pampers komt verversen.

Kortom, de fileproblemen worden voornamelijk veroorzaakt door het gedrag van mensen zelf en de organisatie van het woon-werk gegeven.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2021, 09:43   #143
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De enige oorzaak van de files zijn de mensen zelf. Je kiest immers zelf hoe je een verplaatsing maakt, waar je gaat wonen en waar je gaat werken en hebt dus zelf de sleutel in handen om al dan niet in de file te staan. Corona illustreert dat duidelijk daar er toen geen file problemen waren.

Wat wel is, is dat de auto en het algemeen bezit ervan voor een enorme evolutie heeft gezorgd waarbij mensen ver van hun werk gingen gaan wonen. Ergens in een groene rand, in the middle of nowhere om dan te gaan werken bij voorkeur in Brussel. Meer en meer mensen zijn dat gaan doen met de gekende gevolgen.

Tevens is het ook zo dat men meer en meer in een mega-pamper maatschappij leeft waarbij men voor ieder probleem meteen naar de overheid kijkt of wijst in plaats van zelf verantwoordelijkheid op te nemen of de hand in eigen boezem te steken. Men verwacht bij wijze van spreken dat de overheid thuis pampers komt verversen.

Kortom, de fileproblemen worden voornamelijk veroorzaakt door het gedrag van mensen zelf en de organisatie van het woon-werk gegeven.
En het chronisch gebrek aan visie, structureel ingrijpen en infrastructurele investeringen van de opeenvolgende regeringen over de voorbije 40 jaar.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 13 oktober 2021 om 09:43.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2021, 10:15   #144
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En het chronisch gebrek aan visie, structureel ingrijpen en infrastructurele investeringen van de opeenvolgende regeringen over de voorbije 40 jaar.
tut tut
als de wegen volslippen meot ge gewoon beton bijgieten
hebt gen minstens een jaar respijt voor dat dan ook terug volstaat

uiteraard ook neits doen aan eht wagenpark
gewoon elektrisch maken zodat ge milieubewust in de file kunt staan om naar uwe podcast te luisteren

Laatst gewijzigd door 1207 : 13 oktober 2021 om 10:15.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2021, 10:27   #145
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
tut tut
als de wegen volslippen meot ge gewoon beton bijgieten
hebt gen minstens een jaar respijt voor dat dan ook terug volstaat

uiteraard ook neits doen aan eht wagenpark
gewoon elektrisch maken zodat ge milieubewust in de file kunt staan om naar uwe podcast te luisteren
Er is dan ook geen redelijk alternatief voor de wagen...De ring rond Brussel is wat betreft capaciteit nog steeds dezelfde als 40 jaar geleden. Dat is om problemen vragen.
De geruchten om het openbaar vervoer "gratis" te maken is echter een eerste lichtpuntje in de fileduisternis.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 13 oktober 2021 om 10:29.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2021, 14:57   #146
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
tut tut
als de wegen volslippen meot ge gewoon beton bijgieten
hebt gen minstens een jaar respijt voor dat dan ook terug volstaat


Uiteraard, want autorijden is het belangrijkste en meest fundamentele in de maatschappij waarvoor alles en iedereen moet wijken.

Nee, natuurlijk niet. Er zijn heus wel andere factoren waarmee men rekening moet houden en die meer voornaam zijn in het land met de hoogste wegendichtheid van Europa. Het leven is meer dan autorijden alleen.

Men dient eerst en vooral alles beter te organiseren met de huidige infrastructuur in plaats van als kippen zonder kop te beginnen over uitbreiding ervan. Denk daarbij aan thuiswerk, decentralisatie, rekeningrijden, enz.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2021, 16:36   #147
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Er is dan ook geen redelijk alternatief voor de wagen..
klopt
de nva heeft ook een nieuw mobiliteitsplan voor de lijn uitgerold
op papier klinkt het goed in de realiteit zijn vervoerswoestijnen nu al voorgeprogrammeerd en raak je zonder wagen niet eens bij de bakker

de nmbs heeft net treinstellen gekocht zodat gehandicapten ook de komende 30j de trein niet kunnen nemen, gelukkig is treinreizen voor hen bijna gratis.

de vervoerswebsite vd stad antwerpen, AI genoemd, vermijdt gewoon standaard de turnhoutsebaan en stuurt iedereen door de zone 30 straten erachter

autoconstructeurs zijn er vooral op gericht om in de file staan zo comfortabel mogelijk te maken
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 17:27   #148
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.915
Standaard

ken je een weg die minstens 25 km lang is en kaarsrecht is ? (geen autosnelweg)
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 17:51   #149
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
klopt
de nva heeft ook een nieuw mobiliteitsplan voor de lijn uitgerold
op papier klinkt het goed in de realiteit zijn vervoerswoestijnen nu al voorgeprogrammeerd en raak je zonder wagen niet eens bij de bakker
En de prijs ervan zal (sterk ?) omhoog gaan.
Dit ter ontrading mocht u even aan De Lijn denken als alternatief voor het woon - werk pendelverkeer.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 18:10   #150
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 9.013
Standaard

Hoeveel vrachtwagens zouden er zonder lading rond rijden op onze wegen? 1 op de 4 schat ik.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be