Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2021, 19:46   #421
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En toen kwam er een varkentje met een lange snuit en het verhaaltje is uit.
Neen het is uit als dat hier door vuur vergaat.
En dat is dus volledig conform met de wetenschappen. Als je weet hoe Venus vergaan is, weet dat deze aarde een veel erger lot beschoren is. En dat is dan berekend op het huidige model naar de kennis die ze vandaag vergaard hebben na millennia in de hemel te koekeloeren.
De Bijbel heeft gelijk. Toen, nu, altijd.
Amen.
Oud 12 oktober 2021, 19:50   #422
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus je gelooft helemaal niet in het eeuwige leven van de Bijbel.
Je bent een atheïst.
Geen Engels alsjeblieft.
Dat heb ik je al vele malen eerder verzocht.
Deze wereld heeft ook vele problemen, die overwonnen moeten worden.
Maar de ware overwinning is mijn atoomtheorie.
Het kwaad is uit God zelf.
Staat in de Bijbel bij Jesaja.

Jesaja 45:7
Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

En net als God is ook de mens goed en kwaad.

Maar de joden zijn een leugenachtig volk.
De waarheid is pas in mijn atoomtheorie.
Het is niet omdat we door ongehoorzaamheid duistere tijden veroorzaken het daarom ook goed is. Cherrypicking is levensgevaarlijk. le-vens-ge-vaar-lijk

Jesaja 5:20 Wee dengenen, die het kwade goed heten, en het goede kwaad; die duisternis tot licht stellen, en het licht tot duisternis; die het bittere tot zoet stellen, en het zoete tot bitterheid!
Oud 12 oktober 2021, 21:35   #423
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hoe onzinnig dat allemaal toch is. God (die alles kan en alles op voorhand weet) moet ons zijn 'zoon' sturen om ons te verlossen. En dit door hem te te sterven aan een kruis. Twee duizend jaar geleden. Zijn de Amazone-indianen ook verlost?
CUFI nog zeker niet, want die zit nog steeds opgesloten in zijn eigen waanbeelden.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2021, 22:02   #424
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CUFI nog zeker niet, want die zit nog steeds opgesloten in zijn eigen waanbeelden.
Net niet, ik geloof dat we als samenleving beter Jezus verkiezen als Koning over alles en iedereen. Onze ideeën doen er niet toe, wat leert de Bijbel ons dat telt.
Oud 13 oktober 2021, 06:25   #425
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Net niet, ik geloof dat we als samenleving beter Jezus verkiezen als Koning over alles en iedereen. Onze ideeën doen er niet toe, wat leert de Bijbel ons dat telt.
Gelovigen geeft men de raad niet na te denken. ( dat was me al lang duidelijk )
Oud 13 oktober 2021, 06:27   #426
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelovigen geeft men de raad niet na te denken. ( dat was me al lang duidelijk )
Maar ik weet tenminste waarin ik geloof zonder overal deeltjes te cherrypicken om een puzzelgedrocht uit meerdere google bronnen te etaleren, waarvan geen enkele bron enige meerwaarde heeft binnen de context van de discussie.

Of wat is inmiddels uw bron waaruit blijkt dat Hij een rebel was? Ik wacht daar al lang op, uw oneliners zijn al evenmin een meerwaarde; je trolt.
Je kan de Bijbel niet als bron nemen, want dan denk je niet na. Dat zou hypocriet zijn.

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 oktober 2021 om 06:30.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2021, 08:14   #427
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar ik weet tenminste waarin ik geloof zonder overal deeltjes te cherrypicken om een puzzelgedrocht uit meerdere google bronnen te etaleren, waarvan geen enkele bron enige meerwaarde heeft binnen de context van de discussie.

Of wat is inmiddels uw bron waaruit blijkt dat Hij een rebel was? Ik wacht daar al lang op, uw oneliners zijn al evenmin een meerwaarde; je trolt.
Je kan de Bijbel niet als bron nemen, want dan denk je niet na. Dat zou hypocriet zijn.
Google is niet mijn bron, maar als er iets staat wat juist is zal ik dit gebruiken. De beste bron is het N.T. waar dit duidelijk wordt aangegeven. Je dient wel aandachtig te lezen zonder een gekleurde bril op. Ik kan je wel enkele filologische studies aanreiken, maar die lees je niet zoals je zelf al hebt aangegeven. Er is weer eens een nieuwe Bijbelvertaling op de markt, de zoveelste ! Zitten er dan onderling verschillen in te lezen? Welke vertaling heeft jou voorkeur?
Oud 13 oktober 2021, 08:20   #428
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Google is niet mijn bron, maar als er iets staat wat juist is zal ik dit gebruiken. De beste bron is het N.T. waar dit duidelijk wordt aangegeven. Je dient wel aandachtig te lezen zonder een gekleurde bril op. Ik kan je wel enkele filologische studies aanreiken, maar die lees je niet zoals je zelf al hebt aangegeven. Er is weer eens een nieuwe Bijbelvertaling op de markt, de zoveelste ! Zitten er dan onderling verschillen in te lezen? Welke vertaling heeft jou voorkeur?
Maar jij kan geen beroep doen op het NT he. Je zet gelovigen weg als mensen die niet nadenken, maar gaat dan wel delen uit diezelfde teksten schrapen om een bedenkelijk “historiscsche versie” te etaleren waarin nergens blijkt dat Hij een rebel is? Mijn bril heeft nochtans vele lenzen en kleuren hoor. Ik zei u al: zelfs wanneer je de Bijbel interlineaire leest merkt ge nergens rebellie op, integendeel zelfs. Jezus ging amok uit de weg en praatte zich uit situaties door te onderwijzen.

Dat je nog vraagt welke Bijbel mijn voorkeur heeft weerspiegelt het hele probleem van onze discussies.
Oud 13 oktober 2021, 08:52   #429
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar jij kan geen beroep doen op het NT he. Je zet gelovigen weg als mensen die niet nadenken, maar gaat dan wel delen uit diezelfde teksten schrapen om een bedenkelijk “historiscsche versie” te etaleren waarin nergens blijkt dat Hij een rebel is? Mijn bril heeft nochtans vele lenzen en kleuren hoor. Ik zei u al: zelfs wanneer je de Bijbel interlineaire leest merkt ge nergens rebellie op, integendeel zelfs. Jezus ging amok uit de weg en praatte zich uit situaties door te onderwijzen.

Dat je nog vraagt welke Bijbel mijn voorkeur heeft weerspiegelt het hele probleem van onze discussies.
Zielig....
Oud 13 oktober 2021, 08:54   #430
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zielig....
Job 13:5
Oud 13 oktober 2021, 08:57   #431
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Jezus heeft geen steen geworpen en onderwees de mens, Hij versloeg de duivel zonder 1 slag of stoot. Hij sprak en wat Hij sprak ging viraal de wereld rond en het was alzo.
Oud 13 oktober 2021, 09:39   #432
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat we door ongehoorzaamheid duistere tijden veroorzaken het daarom ook goed is.
Uit de ongehoorzaamheid des mensen is de waarheid ontstaan aan filosofie, wetenschap en de theologie van mijn nieuwe Bijbel.
Citaat:
Cherrypicking is levensgevaarlijk. le-vens-ge-vaar-lijk
Kersen zijn juist heerlijk de waarheid te weten aan wat er tenminste ook nog goeds en eerlijks in de Bijbel staat.
Maar dat willen alle christelijke leugenaars natuurlijk niet weten.
Zij lezen en alleen wat er in hun straatje past.
Citaat:
Jesaja 5:20 Wee dengenen, die het kwade goed heten, en het goede kwaad;
Zij die menen dat de lust van de appel slecht is en het lijden van het kruis goed.
Dat zijn de christelijke sadomasochisten.
Naar het voorbeeld van hun "god".
Citaat:
die duisternis tot licht stellen, en het licht tot duisternis; die het bittere tot zoet stellen, en het zoete tot bitterheid!
Zoet is de kers die ik uit de Bijbel heb geplukt dat God ook slecht is.
Dat is tenminste eerlijk.

Zoet is ook het aardse en wereldse genot, waarvan de christenen ook niks willen weten, zwart kijkers als ze zijn.
En naar hun eigen wil zullen ze ook de zoetheid van de hemel niet smaken, maar wel de hel.
Oud 13 oktober 2021, 09:42   #433
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jezus heeft geen steen geworpen ....
Jezus heeft niks anders gedaan dan stenen te werpen, want hij veroordeelde zowat iedereen.

Maar alleen die hoer heeft hij wel verdedigd, en dat waardeer ik in hem.
Het was Maria Magdalena met wie hij later is getrouwd en haar een zoon heeft gegeven.
Oud 13 oktober 2021, 10:01   #434
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jezus heeft geen steen geworpen en onderwees de mens, Hij versloeg de duivel zonder 1 slag of stoot. Hij sprak en wat Hij sprak ging viraal de wereld rond en het was alzo.
Hij heeft wel zeer amok gemaakt in het voorhof van de tempel. Gezien men er blijkbaar geen gevolg aan gegeven heeft moet dit vast geen solo actie geweest zijn en stond de tempelwacht voor een overmacht. Hij heeft ook aan zijn achterban de raad gegeven om zich te bewapenen. Wie is hier nu de kersenplukker ?
Oud 13 oktober 2021, 10:02   #435
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jezus heeft niks anders gedaan dan stenen te werpen, want hij veroordeelde zowat iedereen.

Het was Maria Magdalena met wie hij later is getrouwd en haar een zoon heeft gegeven.
TOP !
Oud 13 oktober 2021, 10:05   #436
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft wel zeer amok gemaakt in het voorhof van de tempel. Gezien men er blijkbaar geen gevolg aan gegeven heeft moet dit vast geen solo actie geweest zijn en stond de tempelwacht voor een overmacht. Hij heeft ook aan zijn achterban de raad gegeven om zich te bewapenen. Wie is hier nu de kersenplukker ?
Ja Hij was streng tegen Zijn volgelingen maar dat is geen rebellie tegen Rome te noemen zoals jij dat poogt te schetsen.
Hebt ge daar nu al een bron voor of beperkt het zich tot cherrypicken? Context he, ik cherrypick niets, ik kijk naar het hele verhaal en NERGENS blijkt dat Hij een rebel was naar de termen die jij beweert. Uzelf afkeren en uw eigen Koninkrijk stabiliseren zonder 1 slag of stoot is geen rebellie, dat is Zijn recht en doel.
Oud 13 oktober 2021, 10:07   #437
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij vergaf iedereen die erom kwam vragen.
Maria was geen hoer, er staat geschreven dat zij beschuldigd werd van overspel.
Oud 13 oktober 2021, 10:11   #438
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Lukas 7:41-50
Jezus zeide: Een zeker schuldheer had twee schuldenaars; de een was schuldig vijfhonderd penningen, en de andere vijftig;
En als zij niet hadden om te betalen, schold hij het hun beiden kwijt. Zeg dan, wie van dezen zal hem meer liefhebben?
En Simon, antwoordende, zeide: Ik acht, dat hij het is, dien hij het meeste kwijtgescholden heeft. En Hij zeide tot hem: Gij hebt recht geoordeeld.
En Hij, Zich omkerende naar de vrouw, zeide tot Simon: Ziet gij deze vrouw? Ik ben in uw huis gekomen; water hebt gij niet tot Mijn voeten gegeven; maar deze heeft Mijn voeten met tranen nat gemaakt, en met het haar van haar hoofd afgedroogd.
Gij hebt Mij geen kus gegeven; maar deze, van dat zij ingekomen is, heeft niet afgelaten Mijn voeten te kussen.
Met olie hebt gij Mijn hoofd niet gezalfd; maar deze heeft Mijn voeten met zalf gezalfd.
Daarom zeg Ik u: Haar zonden zijn haar vergeven, die vele waren; want zij heeft veel liefgehad; maar dien weinig vergeven wordt, die heeft weinig lief.
En Hij zeide tot haar: Uw zonden zijn u vergeven.
En die mede aanzaten, begonnen te zeggen bij zichzelven: Wie is Deze, Die ook de zonden vergeeft?
Maar Hij zeide tot de vrouw: Uw geloof heeft u behouden; ga heen in vrede.
Oud 13 oktober 2021, 10:12   #439
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij vergaf iedereen die erom kwam vragen.
Voor wat?
Voor al het goeds wat de mensen hebben gedaan?
Jezus zelf heeft vergiffenis nodig.
Citaat:
Maria was geen hoer, er staat geschreven dat zij beschuldigd werd van overspel.
Zo is het.
Oud 13 oktober 2021, 10:21   #440
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom zeg Ik u: Haar zonden zijn haar vergeven, die vele waren; want zij heeft veel liefgehad; .....
37 En ziet, een vrouw in de stad, welke een zondares was, verstaande, dat Hij in des Farizeërs huis aanzat, bracht een albasten fles met zalf.

Ik neem aan dat deze wel een hoer was, maar toch veel lief heeft gehad.

Wat is dan de zonde een hoer te zijn?
Temeer daar ze haar klanten ook nog lief heeft gehad?
Dan moet ze wel een heilige zijn, een hoer en een godin in ene.
Dat is het ideaal van elke man....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be