Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2021, 09:15   #461
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Je hebt ene keer gezegd dat je Zijn rebellie toedicht aan Zijn kruisdood.
Maar dan moet je cherrypicken in de Bijbel en dat heeft dan zowel geen schriftelijke als historische waarde.
Ge kunt het niet botmaken, het is wat het is.
Dan zeg ik het nog eens: Hij is gekruisigd omwille van zijn opstand tegen het Romeinse Rijk. Heb jij een andere reden ? Laat eens horen..
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2021, 09:22   #462
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Maar we hadden de keuze Harrie. De levensboom of de boom van kennis.
Ze zijn gelijk.
De kennis was die der vruchtbaarheid.
Goed en kwaad kwam pas met Kain en Abel.
Citaat:
De mens koos die van de kennis en gehoorzaamde iemand anders waarna de kennis corrumpeerde.
De kennis heeft zich ontwikkeld tot de heilige geest van mijn atoomtheorie.
Citaat:
De zondeval, om u te onderwerpen aan een onaards systeem.
Cyborg is coming.
Dat wordt onze toekomst in het heelal.
Citaat:
Ik zou durven zeggen dat de levensboom het leven is, en dus de vruchtbaarheid.
Dat was de boom van Adam en Eva en die was zeer goed.
Het kwaad was de moord van Kain op Abel.
Citaat:
Adam en Eva waren geschapen om voor de aarde te zorgen, maar de kennis corrumpeerde dus verloren ze toegang.
De mens behoort niet thuis in de natuur, want is geen dier.
Citaat:
De geslachtsdaad daarna staat los van de levensboom in het paradijs. Lees Henoch 6 en Genesis 6.
De levensboom is die van mijn atoomtheorie.
Het is bewustzijn van het eeuwige leven.
Lees mijn nieuwe Bijbel.
En daarin worden ook Adam en Eva geheiligd.

Er zijn dus twee levensbomen, die van Adam en Eva als de boom van de voortplanting en die van mijn nieuwe Bijbel als die van de hemel in de microkosmos.

Citaat:
Zelfs na bij de zondvloed was er gecorrumpeerd bloed op de ark en is het agenda van de Nephilim/übermensch nooit gestopt. Altijd via bloedrituelen, nu via abortus voor stamcellen en daar eugenetische experimenten op te doen.
Dank zij de wetenschap leven er nu veel meer mensen op aarde en zijn de mensen ook veel gezonder.

Waar is Jezus om de zieken te genezen?
Ik heb hem nog niet gezien.
Of moet hij nog studeren om ook stamcelonderzoek te kunnen doen?

Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 oktober 2021 om 09:39.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2021, 09:23   #463
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Dan zeg ik het nog eens: Hij is gekruisigd omwille van zijn opstand tegen het Romeinse Rijk. Heb jij een andere reden ? Laat eens horen..
Omdat Jezus zich de zoon van God achtte te zijn.
Daar waren de joden kwaad om.
Staat in de Bijbel geschreven.
Oud 14 oktober 2021, 10:22   #464
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Omdat Jezus zich de zoon van God achtte te zijn.
Daar waren de joden kwaad om.
Staat in de Bijbel geschreven.
Baarlijke nonsens !! Waar staat dat in de Bijbel ???
Oud 14 oktober 2021, 10:29   #465
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Matteüs zinspeelt op een oude uitspraak van de Hebreeuwse profeet Jesaja : ' De jonge vrouw is zwanger, zij zal spoedig een zoon baren en hem Immanël noemen ', alsof hij wilde zeggen dat Maria's zwangerschap een vervulling van een profetie was ( Jes 7:14 ). Maar Jesaja had het over een kind dat in zijn eigen tijd geboren werd, te weten de 8 e eeuw v.C., en wiens geboorte een teken voor koning Ahaz zou zijn, die in die tijd regeerde. Het Hebreeuwse woord ( almah )dat Matteüs als ' maagd ' in zijn Griekse vertaling overneemt, betekent een ' jonge vrouw ' en duidt in de verste verte niet op iets wonderbaarlijks. Het kind kreeg de ongebruikelijke naam Immanuël, dat ' God met ons ' betekent, en Jesaja verzekert koning Ahaz ervan dat voor dit betreffende kind oud genoeg was om ' goed en kwaad te onderscheiden ', de Assyriërs, die Jeruzalem en Judea bedreigden, het land uit zouden zijn. Matteüs laat doorschemeren dat Jesaja's profetie door de wonderbaarlijke geboorte van Jezus ' vervuld ' was, maar de oorspronkelijke tekst verwijst daar in het geheel niet naar. Maagd in het Hebreeuws is Betuwlah en jonge vrouw is Almah.
Een vrouw die zwanger is, kan natuurlijk geen maagd meer zijn. Tenzij we te doen zouden hebben met een geval van autogenese bij een mens. Hetgeen nog nooit werd bewezen. Maar zelfs in dit geval is het kind altijd van hetzelfde geslacht als de moeder. Vaneiges.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2021 om 10:30.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2021, 11:57   #466
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik je al eens eerder verteld.
Al weer vergeten?

Blijkbaar ken je de Bijbel helemaal niet en lees je enkel Charles Vergeer?....

Mattheus 26:63 Doch Jezus zweeg stil. En de hogepriester, antwoordende, zeide tot Hem: Ik bezweer U bij den levenden God, dat Gij ons zegt, of Gij zijt de Christus, de Zoon van God?

64 Jezus zeide tot hem: Gij hebt het gezegd. Doch Ik zeg ulieden: Van nu aan zult gij zien den Zoon des mensen, zittende ter rechter hand der kracht Gods, en komende op de wolken des hemels.

65 Toen verscheurde de hogepriester zijn klederen, zeggende: Hij heeft God gelasterd, wat hebben wij nog getuigen van node? Ziet, nu hebt gij Zijn gods lastering gehoord.

66 Wat dunkt ulieden? En zij, antwoordende, zeiden: Hij is des doods schuldig.
Oud 14 oktober 2021, 12:45   #467
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar waarop baseert ge die kruisdood? De Bijbel !
Als je niet cherrypicked, leert de Bijbel dat Hij gekruisigd is door een complot tegen Hem. Omdat Hij de Farizeeërs te kijk zetten en invloed won. Niet Rome vreesde Zijn opstand maar de Farizeeërs vreesden Zijn invloed. Pilatus oordeelde zelfs dat hij geen fout in Hem zag en probeerde Hem nog vrij te spreken.

Begrijpend lezen Aton, begrijpend lezen oh gij theologisch onge....
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2021, 12:47   #468
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees de Bijbel eens volledig? En probeer te begrijpen wat het u leert. Zie uzelf groeien en bloeien door het absolute Woord van God.

Lukas 22:66-71
En als het dag geworden was, vergaderden de ouderlingen des volks, en de overpriesters en Schriftgeleerden, en brachten Hem in hun raad,
Zeggende: Zijt Gij de Christus, zeg het ons. En Hij zeide tot hen: Indien Ik het u zeg, gij zult het niet geloven;
En indien Ik ook vraag, gij zult Mij niet antwoorden, of loslaten;
Van nu aan zal de Zoon des mensen gezeten zijn aan de rechter hand der kracht Gods.
En zij zeiden allen: Zijt Gij dan de Zoon Gods? En Hij zeide tot hen: Gij zegt, dat Ik het ben.
En zij zeiden: Wat hebben wij nog getuigenis van node? Want wij zelven hebben het uit Zijn mond gehoord.
Oud 14 oktober 2021, 12:48   #469
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat heb ik je al eens eerder verteld.
Al weer vergeten?

Blijkbaar ken je de Bijbel helemaal niet en lees je enkel Charles Vergeer?....

Mattheus 26:63 Doch Jezus zweeg stil. En de hogepriester, antwoordende, zeide tot Hem: Ik bezweer U bij den levenden God, dat Gij ons zegt, of Gij zijt de Christus, de Zoon van God?

64 Jezus zeide tot hem: Gij hebt het gezegd. Doch Ik zeg ulieden: Van nu aan zult gij zien den Zoon des mensen, zittende ter rechter hand der kracht Gods, en komende op de wolken des hemels.

65 Toen verscheurde de hogepriester zijn klederen, zeggende: Hij heeft God gelasterd, wat hebben wij nog getuigen van node? Ziet, nu hebt gij Zijn gods lastering gehoord.

66 Wat dunkt ulieden? En zij, antwoordende, zeiden: Hij is des doods schuldig.
Dat is een verzinsel van de evangelist. Als Hij dit ooit zou beweerd hebben, hadden ze hem direct kunnen stenigen en dat is niet gebeurd. Over de maagdschap van Maria had hij ook al gelogen. Buiten de werken van Vergeer heb ik een indrukwekkende verzameling boeken hierover waar jij enkel van kan dromen.
Oud 14 oktober 2021, 12:50   #470
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn gelijk.
Genesis 3:22 Toen zeide de Heere God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.
Oud 14 oktober 2021, 12:52   #471
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een verzinsel van de evangelist. Als Hij dit ooit zou beweerd hebben, hadden ze hem direct kunnen stenigen en dat is niet gebeurd. Over de maagdschap van Maria had hij ook al gelogen. Buiten de werken van Vergeer heb ik een indrukwekkende verzameling boeken hierover waar jij enkel van kan dromen.
Open de Bijbel met je hart.
Oud 14 oktober 2021, 19:08   #472
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, Jezus en het Romeinse Rijk hadden geen probleem met elkaar. Jezus heeft letterlijk gezegd, geef de keizer wat de keizer toekomt.

Het was het joodse establishment die verantwoordelijk is voor de dood van Jezus. De tempelelite voelde zich bedreigd door de komst van Jezus.

https://rkbijbel.nl/kbs/bijbel/willi...aat/matteus/27

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2021, 19:10   #473
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb zo het gevoel dat deze onwetendheid gewoon voortkomt uit een totale onbekendheid met hoe de joodse wetten in die tijd sociaal werkten, hoe strak die waren, wat de romeinen toelieten en wat ze dan weer als rode lijn stelden vooraleer ze zelf actie ondernamen... en dus hoe grotesk de bijeen gefabuleerde Mattheus verhaaltjes zijn
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2021, 19:50   #474
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Helemaal niet, Jezus en het Romeinse Rijk hadden geen probleem met elkaar. Jezus heeft letterlijk gezegd, geef de keizer wat de keizer toekomt.

Het was het joodse establishment die verantwoordelijk is voor de dood van Jezus. De tempelelite voelde zich bedreigd door de komst van Jezus.

U begrijpt de verborgenheid daar ook van?
Oud 14 oktober 2021, 19:54   #475
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen delen uit de Bijbel aanvaarden die in uw kraam passen en de rest als verzinsels wegzetten is dus precies wat cherrypicking is he.
Oud 14 oktober 2021, 20:40   #476
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar waarop baseert ge die kruisdood? De Bijbel !
Als je niet cherrypicked, leert de Bijbel dat Hij gekruisigd is door een complot tegen Hem. Omdat Hij de Farizeeërs te kijk zetten en invloed won. Niet Rome vreesde Zijn opstand maar de Farizeeërs vreesden Zijn invloed. Pilatus oordeelde zelfs dat hij geen fout in Hem zag en probeerde Hem nog vrij te spreken.

Begrijpend lezen Aton, begrijpend lezen oh gij theologisch onge....
Slaap maar rustig verder joh.
Oud 14 oktober 2021, 20:42   #477
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slaap maar rustig verder joh.
https://m.youtube.com/watch?v=0jm0PbLqFRI
Oud 14 oktober 2021, 20:42   #478
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alleen delen uit de Bijbel aanvaarden die in uw kraam passen en de rest als verzinsels wegzetten is dus precies wat cherrypicking is he.
Dat is met die nieuwe Bijbel ook zo. Wat volgens hen achterhaalde kennis is gooien ze daar uit. De Bijbel... Welke versie van de Bijbel ?

Laatst gewijzigd door Aton : 14 oktober 2021 om 20:43.
Oud 14 oktober 2021, 20:51   #479
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is met die nieuwe Bijbel ook zo. Wat volgens hen achterhaalde kennis is gooien ze daar uit. De Bijbel... Welke versie van de Bijbel ?
Weet je dan niets meer van onze voorgaande discussies en heb je überhaupt de tijd genomen die link van boven tot onder te lezen?

En hoe dan ook, alle Bijbels leren in hun totaliteit hetzelfde. De doctrine die we van den apostel kregen verandert ook niet of je nu KJV, OSV, ESV of zelfs die van Jehova getuigen leest.

Als het Woord u in hart en ziel raakt en de Heilige Geest breng u tot geloof door Christus; dan struikel je niet over die vijven en zessen. Het gaat erom wat het ons in totaliteit leert. Wie zijn wij? Waar komen wij vandaan? Hoe gaan we om met zondes? Waar gaan we naartoe? Wat is de slotsom?

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 oktober 2021 om 20:52.
Oud 15 oktober 2021, 06:15   #480
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Dat het sanhedrin bang was voor een opstand is zeker zo. Na de rellen bij de dood van Herodus de Grote waar volgens Josephus zowat 8000 doden vielen zouden de Romeinen de schuld van een nieuwe opstand de verantwoordelijk bij het sanhedrin leggen. Het merendeel van de nieuwe leden van het sanhedrin waren door Antipas aangesteld, wat dan weer wrevel bij de joden veroorzaakten. Een nieuwe opstand moest verhinderd worden, en die opstand was in de maak.
Wat betreft het antwoord van Jezus op de vraag wat de keizer toekwam was duidelijk voor alle vrome joden. Alles behoorde JHWH toe en niks van de keizer. De keizer kwam dus niks toe volgens het joods geloof.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be