![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan zeg ik het nog eens: Hij is gekruisigd omwille van zijn opstand tegen het Romeinse Rijk. Heb jij een andere reden ? Laat eens horen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kennis was die der vruchtbaarheid. Goed en kwaad kwam pas met Kain en Abel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het kwaad was de moord van Kain op Abel. Citaat:
Citaat:
Het is bewustzijn van het eeuwige leven. Lees mijn nieuwe Bijbel. En daarin worden ook Adam en Eva geheiligd. Er zijn dus twee levensbomen, die van Adam en Eva als de boom van de voortplanting en die van mijn nieuwe Bijbel als die van de hemel in de microkosmos. Citaat:
Waar is Jezus om de zieken te genezen? Ik heb hem nog niet gezien. Of moet hij nog studeren om ook stamcelonderzoek te kunnen doen?
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 oktober 2021 om 09:39. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar waren de joden kwaad om. Staat in de Bijbel geschreven.
![]() |
![]() |
#464 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2021 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik je al eens eerder verteld.
Al weer vergeten? Blijkbaar ken je de Bijbel helemaal niet en lees je enkel Charles Vergeer?.... ![]() Mattheus 26:63 Doch Jezus zweeg stil. En de hogepriester, antwoordende, zeide tot Hem: Ik bezweer U bij den levenden God, dat Gij ons zegt, of Gij zijt de Christus, de Zoon van God? 64 Jezus zeide tot hem: Gij hebt het gezegd. Doch Ik zeg ulieden: Van nu aan zult gij zien den Zoon des mensen, zittende ter rechter hand der kracht Gods, en komende op de wolken des hemels. 65 Toen verscheurde de hogepriester zijn klederen, zeggende: Hij heeft God gelasterd, wat hebben wij nog getuigen van node? Ziet, nu hebt gij Zijn gods lastering gehoord. 66 Wat dunkt ulieden? En zij, antwoordende, zeiden: Hij is des doods schuldig.
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je niet cherrypicked, leert de Bijbel dat Hij gekruisigd is door een complot tegen Hem. Omdat Hij de Farizeeërs te kijk zetten en invloed won. Niet Rome vreesde Zijn opstand maar de Farizeeërs vreesden Zijn invloed. Pilatus oordeelde zelfs dat hij geen fout in Hem zag en probeerde Hem nog vrij te spreken. Begrijpend lezen Aton, begrijpend lezen oh gij theologisch onge.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees de Bijbel eens volledig? En probeer te begrijpen wat het u leert. Zie uzelf groeien en bloeien door het absolute Woord van God.
Lukas 22:66-71 En als het dag geworden was, vergaderden de ouderlingen des volks, en de overpriesters en Schriftgeleerden, en brachten Hem in hun raad, Zeggende: Zijt Gij de Christus, zeg het ons. En Hij zeide tot hen: Indien Ik het u zeg, gij zult het niet geloven; En indien Ik ook vraag, gij zult Mij niet antwoorden, of loslaten; Van nu aan zal de Zoon des mensen gezeten zijn aan de rechter hand der kracht Gods. En zij zeiden allen: Zijt Gij dan de Zoon Gods? En Hij zeide tot hen: Gij zegt, dat Ik het ben. En zij zeiden: Wat hebben wij nog getuigenis van node? Want wij zelven hebben het uit Zijn mond gehoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het was het joodse establishment die verantwoordelijk is voor de dood van Jezus. De tempelelite voelde zich bedreigd door de komst van Jezus. https://rkbijbel.nl/kbs/bijbel/willi...aat/matteus/27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is met die nieuwe Bijbel ook zo. Wat volgens hen achterhaalde kennis is gooien ze daar uit. De Bijbel... Welke versie van de Bijbel ?
Laatst gewijzigd door Aton : 14 oktober 2021 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe dan ook, alle Bijbels leren in hun totaliteit hetzelfde. De doctrine die we van den apostel kregen verandert ook niet of je nu KJV, OSV, ESV of zelfs die van Jehova getuigen leest. Als het Woord u in hart en ziel raakt en de Heilige Geest breng u tot geloof door Christus; dan struikel je niet over die vijven en zessen. Het gaat erom wat het ons in totaliteit leert. Wie zijn wij? Waar komen wij vandaan? Hoe gaan we om met zondes? Waar gaan we naartoe? Wat is de slotsom? Laatst gewijzigd door CUFI : 14 oktober 2021 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat betreft het antwoord van Jezus op de vraag wat de keizer toekwam was duidelijk voor alle vrome joden. Alles behoorde JHWH toe en niks van de keizer. De keizer kwam dus niks toe volgens het joods geloof. |
|
![]() |
![]() |