Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2021, 20:23   #441
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Deze morgen ben ik naar Brussel geweest en daar is het masker nog in voege op de markt en in de winkels, toevallig(?) heeft Brussel slechte vaccinatiecijfers. In Vlaanderen is het masker praktisch verdwenen, toevallig (?) goede vaccinatiecijfers.

Dat klein procent van niet gevaccineerden kan een broeihaard worden van een nieuwe golf. Alhoewel ik denk dat het niet zal gebeuren maar risico's moeten zoveel mogelijk beperkt worden.
Ja, wereldoorlog I brak uit door een moord!
Jazeker!
De arme vent werd vermoord en de regimes besloten dat met een wereldoorlog te wreken!
De transistor gaat in geleiding, een flutsignaaltje op de basis volstaat voor de grote doorloop! Mega versterking!
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 20:27   #442
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Deze morgen ben ik naar Brussel geweest en daar is het masker nog in voege op de markt en in de winkels, toevallig(?) heeft Brussel slechte vaccinatiecijfers. In Vlaanderen is het masker praktisch verdwenen, toevallig (?) goede vaccinatiecijfers.

Dat klein procent van niet gevaccineerden kan een broeihaard worden van een nieuwe golf. Alhoewel ik denk dat het niet zal gebeuren maar risico's moeten zoveel mogelijk beperkt worden.
Als je meent risico's zoveel mogelijk te moeten beperken, waarom ben je dan naar Brussel geweest ?

Laatst gewijzigd door StV : 2 oktober 2021 om 20:27.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 20:30   #443
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Als je meent risico's zoveel mogelijk te moeten beperken, waarom ben je dan naar Brussel geweest ?
Om goedkoop te shoppen in de winkels van die smerige vaccinweigeraars, natuurlijk.
Oud 2 oktober 2021, 20:36   #444
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet me eraan denken dat we in de zomer van 2020 van de virologen niet naar Antwerpen mochten gaan.
Oud 2 oktober 2021, 20:49   #445
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om mijn vrouw plezier te doen, en ik hou er ook wel van, ga ik bijna elke zaterdag naar de Abattoir markt in Anderlecht waar een paar duizend moslims en blanken door elkaar drummen om vers vlees, vis en groenten te kopen. Stel u voor en dan nog tussen Noord Afrikanen, zelfs negers en spleetogen. En van de namiddag ben ik gaan drummen in het saunacomplex met teveel volk in de saunaruimte. Stel u voor!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 21:06   #446
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Om mijn vrouw plezier te doen, en ik hou er ook wel van, ga ik bijna elke zaterdag naar de Abattoir markt in Anderlecht waar een paar duizend moslims en blanken door elkaar drummen om vers vlees, vis en groenten te kopen. Stel u voor en dan nog tussen Noord Afrikanen, zelfs negers en spleetogen. En van de namiddag ben ik gaan drummen in het saunacomplex met teveel volk in de saunaruimte. Stel u voor!
Dus je bent wel bereidt om zulke risico's te nemen voor plezier a.k.a. "te leven" ?
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 21:21   #447
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je bent wel bereidt om zulke risico's te nemen voor plezier a.k.a. "te leven" ?
Ik vind het geen risico's, het is gewoon het leven waarvan ik hou. Ik pas helaas niet in het gepreformeerd plaatje dat sommigen hier kneden van bange, goedgelovige en willoze meeloper.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 21:23   #448
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het geen risico's, het is gewoon het leven waarvan ik hou. Ik pas helaas niet in het gepreformeerd plaatje dat sommigen hier kneden van bange, goedgelovige en willoze meeloper.
Tegenstrijdigheden passen in geen enkel plaatje.
Oud 2 oktober 2021, 23:43   #449
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoezo ? In Noord Amerika heeft men nu meer dagelijkse doden dan tijdens de eerste golf. Groot succes ?
Zou het covid virus echt niet dodelijker geworden zijn? Hier ook, we hadden deze zomer tijdens de grote vaccinatie meer doden dan vorig jaar en de slachtoffers lijken me jonger te zijn.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 08:51   #450
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een beetje creativiteit kan helpen om toch weer een paar schapen over de dam te krijgen

Er zou eens iemand een kaartje moeten vragen met het bewijs van niet-moslim zijn. Of moslims een hoger bedrag proberen aanrekenen voor bepaalde diensten. Het kot zou te klein zijn, maar dit staan sommigen hier toe te juichen. De hypocrisie scheert weer erg hoge toppen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 10:10   #451
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zou het covid virus echt niet dodelijker geworden zijn? Hier ook, we hadden deze zomer tijdens de grote vaccinatie meer doden dan vorig jaar en de slachtoffers lijken me jonger te zijn.
Normaal zou een virus zoals dit juist minder en minder slachtoffers moeten maken, omdat de poel van potentiële zwakkeren als slachtoffers sterk krimpt. Iedereen kan immers maar 1 keer doodgaan
Plus dat er meer en meer mensen zijn die immuun zijn.

Als er dus toch meer doden vallen dan is dat ofwel omdat het virus dodelijker geworden is, ofwel omdat de gemiddelde weerstand van de bevolking is verzwakt.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 10:33   #452
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er zou eens iemand een kaartje moeten vragen met het bewijs van niet-moslim zijn. Of moslims een hoger bedrag proberen aanrekenen voor bepaalde diensten. Het kot zou te klein zijn, maar dit staan sommigen hier toe te juichen. De hypocrisie scheert weer erg hoge toppen.
Inderdaad, en mentaal-sanitair zou dat tenminste een echt effect op de volksgezondheid hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 10:37   #453
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een beetje creativiteit kan helpen om toch weer een paar schapen over de dam te krijgen

Pfff...

Naam: Naamloos.jpg
Bekeken: 477
Grootte: 274,2 KB
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 19:16   #454
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Aangezien men wettelijk niemand kan verplichten tot het nemen van een vaccin, verwacht ik dat maatregelen tegen niet - gevaccineerden nog verder zullen toenemen. Als een middel om de graad op te drijven, al vraag ik me af of dit niet averechts werkt.

Maar hoe ver kan dit nog gaan?

Op welke manieren verwacht je dat niet - gevaccineerden nog gediscrimineerd zullen worden? Of verwacht je dit helemaal niet?

Mijn voorspelling:

- Tegen nieuwjaar geen toegang meer tot de meeste openbare gebouwen. Ik vraag me af of de supermarkt hierbij hoort. Ik vraag me ook af of er een wakend orgaan bestaat om de rechten van niet - gevaccineerden te verdedigen. Aangezien sommige mensen in onze onverkozen regering stellen dat het perfect oké is om niet - gevaccineerden rechten af te nemen (VDB, De Croo), vrees ik dat zo'n orgaan nooit zal werken.

- Boetes voor zorgverleners die de prik weigeren, of afnemen van het RIZIV nr. Al vraag ik me ook af of dit grondwettelijk gezien mogelijk is. Er is dringend nood aan juridisch advies voor zorgverleners die dit niet willen.

- Geen toegang meer tot openbaar vervoer
Ik denk niet dat wat je vertelt mogelijk is. Zoals je zegt bestaat er wetten rond.

Ik vond een artikel van advocaat Weremfried Schwachten. Zijn mening staat er beschreven (https://www.ardent.be/kan-vaccinatie...orden-of-niet/)

Er staan links in naar de grondwet, strafwetboek, enz... Vele dingen spreken elkaar tegen. Vandaar al die chaos.

Ik denk echt niet dat het de bedoeling is om een politiestaat te gaan leven. Het zet mensen tegen elkaar op en het verstoort de harmonie tussen de burgers. Het schept bovendien een gevoel van angst en onrust.

Ik vond de uitspraken van De Croo vreemd, populistisch en onnodig. Bouchez heeft daar in "De Afspraak" vorige vrijdag ook zijn ongezouten mening over gegeven. Al weet ik niet of je Bouchez als een gezond alternatief beschouwt betreft populisme.

Volgens mij gaan we indien de ziekenhuisopnames laag genoeg blijven geen verstrengde maatregelen meer zien, al kan ik niet ontkennen dat de drempel t.o.v. maart 2020 een (gigantisch) pak lager ligt. Men heeft weken gedaan om te beslissen, weken gedaan om een avondklok in te voeren (zouden we? Zouden we niet? ...) ik denk dat dat nu allemaal veel "vlotter" in gang gezet zal worden.

Ik denk ook niet dat het bij corona gaat blijven. We hadden begin dit jaar geen griepgolf, door de maatregelen zijn we het niet meer gewoon om in groep onder mensen te komen. Onze weerstand is dus lager en vele andere niet-covid ziekten waar we geen vaccin of bescherming tegen hebben kunnen zo hun slag dan weer slaan. De maatschappij is hierin toch wel onherroepelijk veranderd.

Wat betreft vrijheid: Vergeet ook niet het spreekwoord: "Vrijheid stopt waar die van een ander begint"

PS: Ik vind dit zwart-wit denken tussen aan de ene kant gevaccineerden en aan de andere kant niet-gevaccineerden erg gevaarlijk. Het was niet verplicht. Ik ben gevaccineerd. Als iemand anders dat niet is was dat zijn keuze en heb ik daar verder geen oordeel over.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 4 oktober 2021 om 19:17. Reden: PS
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 21:00   #455
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Gisteren een massa protest in Rome tegen de draconische corona maatregelen waaronder de 'green'-pas ofte coronapas.

Italy: Chaos hits Rome streets as anti-COVID pass protesters clash with police
https://youtu.be/rOHihbLuYOA

https://youtu.be/WYllvVXZbjU

https://youtu.be/TFiFm2lBpZo
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2021, 19:26   #456
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het begint erop te lijken dat er geen eind offensief gaat komen om de anti-vaxxers gedwongen in te enten, of ze sociaal volkomen te isoleren Toch niet bij ons in België.

De huidige cijfers zijn niet meer van die aard dat men nog kan harde actie vanuit de overheid verwachten tegenover de disfunctionelen.

We gaan ze waarschijnlijk zo moeten verslijten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2021, 19:28   #457
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het begint erop te lijken dat er geen eind offensief gaat komen om de anti-vaxxers gedwongen in te enten, of ze sociaal volkomen te isoleren Toch niet bij ons in België.
Ik dacht dat dat voor U gewoon de absolute noodzaak was om het propaganda verhaal tot een goed einde te brengen ? Niet, dus ?

Of ben je voorbarig ?

Voor wanneer het besnijdenis paspoort en de maagdelijkheids QR codes ?

Maar geeft Roumenie geen hoop ?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(29).png‎
Bekeken: 263
Grootte:  304,8 KB
ID: 114984  

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 oktober 2021 om 19:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2021, 19:51   #458
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De huidige cijfers zijn niet meer van die aard dat men nog kan harde actie vanuit de overheid verwachten tegenover de disfunctionelen.

T'is wat he?

En het ergst van al is dat die antivaxxers nog gelijk hadden ook.

Enfin doe verder met jullie great reset programma.
Oud 14 oktober 2021, 21:12   #459
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De “blauwe liberale” geest anno 2021.
Oud 14 oktober 2021, 21:54   #460
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De “blauwe liberale” geest anno 2021.
Fascisten van het zuiverste water, vermomd als crypto-liberalen.
Wel leuk om te zien hoe de maskers afvallen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be