Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2021, 10:39   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, mocht het waar zijn dat 60% van de vrouwen die asymptomatische covid hadden, zwaar problematisch bevallen, dan zouden we veel en veel meer problematische bevallingen moeten vaststellen dan het geval is he.
De vraag is trouwens in welke mate vaccinatie daar iets aan doet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2021, 10:54   #102
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waar haal je dit vandaan. Ze zijn niet gevaccineerd.
...
Zwangere vrouwen kregen in februari prioriteit voor vaccinatie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Prioritaire vaccinatie van zwangere vrouwen werd aangeraden vanaf eind februari 2021:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...vens-wijzen-o/

Citaat:
De Hoge Gezondheidsraad (HGR) adviseert nu toch om zwangere vrouwen voorrang te geven bij vaccinatie tegen COVID-19.
En ook de Taskforce Vaccinatie volgt die beslissing en zet het licht op groen. De huidige vaccins kunnen veilig toegediend worden aan zwangere vrouwen, zegt de HGR, het wetenschappelijk adviesorgaan van de overheid. Zo waarschuwt het voor een grotere kans op ernstige infecties bij een coronabesmetting en op een hoger risico op premature bevalling.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Wat doet je besluiten om die 'ongevaccineerd' te noemen ?
De CST
Tot 2 weken na het ontvangen van de laatste dosis vaccins ben je pas gevaccineerd om een cst te kunnen verkrijgen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
En heb je ook minstens een begin van bewijs dat die op IC zouden liggen ?
Heb jij een bewijs van het tegendeel?
Oud 14 oktober 2021, 11:58   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zal het nog anders formuleren:

is het zo dat er zodanig veel miskramen en bevallingsproblemen zijn bij de MEERDERHEID van zwangere vrouwen door corona, zodat er niet veel normale kinderen meer geboren worden ?

Of:

is het zo dat er zodanig veel meer misbaksels op de wereld komen door corona besmette zwangere vrouwen, dat wij onze infrastructuur voor misbaksels gaan moeten vertienvoudigen ?

Indien die twee punten niet waar zijn, dan heeft het GEEN BELANG dat er zwangere vrouwen zijn met corona die problemen hebben met hun bevalling he:

1) het brengt de essentie van de productie van nieuwe normale kinderen niet in gedrang

2) het verveelvoudigt de afval productie niet op zulke manier dat we er geen weg meer mee zouden weten.

Als dusdanig is het GEEN maatschappelijk probleem. Dat het kan zijn dat vaccinatie het risico VOOR DE ZWANGERE VROUW vermindert, is goed mogelijk maar niet aangetoond. Wat wel aangetoond is, is dat corona bij zwangere vrouwen geen maatschappelijk probleem veroorzaakt (zie hierboven).

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 oktober 2021 om 11:59.
Oud 14 oktober 2021, 13:05   #104
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Maar ik vind het toch een geoorloofde vraag. Dadee en andere laten zich naar de verdoemenis en terug spuiten, geen probleem.

De vraag is dan ook niet gericht aan de dadees van deze wereld
De vraag is eerder waarom vind jij het zo belangrijk dat mensen er spijt van moeten hebben?

Ik krijg daar hetzelfde gevoel bij als die onnozele posts over anti-vaxxers die op het einde spijt betuigden dat ze niet gevaccinneerd waren. Anekdotisch en dus irrelevant.

Respecteer nu eens gewoon andermans keuze...
Oud 14 oktober 2021, 15:40   #105
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
De vraag is eerder waarom vind jij het zo belangrijk dat mensen er spijt van moeten hebben?

Ik krijg daar hetzelfde gevoel bij als die onnozele posts over anti-vaxxers die op het einde spijt betuigden dat ze niet gevaccinneerd waren. Anekdotisch en dus irrelevant.

Respecteer nu eens gewoon andermans keuze...
Ik heb het niet tegen mensen die denken zoals U.

Feit blijft dat je nooit meer "on-geïnjecteerd" zal kunnen zijn indien je geïnjecteerd werd, en mijn vraag is gesteld aan mensen die van dat loutere feit spijt hebben.

Vaccinpaspoorten, vod-mandaten, en heel den bataclan, zijn het tegenovergestelde van respect hebben voor andermans keuze, by the way.
Oud 14 oktober 2021, 17:15   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feit blijft dat je nooit meer "on-geïnjecteerd" zal kunnen zijn indien je geïnjecteerd werd, en mijn vraag is gesteld aan mensen die van dat loutere feit spijt hebben.
Zoiets als maagd zijn ?
Oud 14 oktober 2021, 17:36   #107
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoiets als maagd zijn ?
hélemaal
Oud 14 oktober 2021, 21:52   #108
betabyte
Partijlid

Standaard

Cherry Poppins
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 14:55   #109
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet tegen mensen die denken zoals U.

Vaccinpaspoorten, vod-mandaten, en heel den bataclan, zijn het tegenovergestelde van respect hebben voor andermans keuze, by the way.
Citaat:
https://pnws.be/verpleegkundige-enor...n-op-ic-audio/

Verpleegkundige: “Ik vind het heel verbazingwekkend hoe er over het algemeen gereageerd wordt. Wij zien de afgelopen weken net een enorme toename aan gevaccineerde personen.
Radiomeneer (verbaasd): “Gevaccineerden, zei je?”

Verpleegkundige: “Juist. Gevaccineerde patiënten die spijt hebben dat ze gevaccineerd zijn.
Uit onderzoek blijkt – en wij kunnen dat ook in het bloed meten – dat zogenaamde D-dimeren in het bloed enorm gestegen zijn, waardoor hun immuunsysteem blijkt te worden aangetast door het vaccin.”

Radiomeneer: “Wacht even, want dat is natuurlijk niet bewezen. Het vaccin is getest en veilig bevonden.”

Verpleegkundige: “Dat doen de media geloven, maar er is ook bewezen dat je immuunsysteem permanent beschadigd raakt en wij kunnen dat meten aan de hand van de D-dimeren in het bloed.
Jullie hebben ook geen idee van de toename van het aantal myocarditispatiënten.

Radiomeneer (onderbreekt): “Wat je nu allemaal zegt is niet bewezen, je tijd is om."
Radio idioot: ???? ????
IC-verpleegkundige: ???? ????
Oud 15 oktober 2021, 19:20   #110
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Heeft deze meneer nu spijt dat hij met Astra Zeneca is gevaccineerd?

https://www.hln.be/maaseik/verkeerd-...egen~addee3e9/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 20:02   #111
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Heeft deze meneer nu spijt dat hij met Astra Zeneca is gevaccineerd?

https://www.hln.be/maaseik/verkeerd-...egen~addee3e9/
Lap!!! Ik heb het dus ook vast. Geen citytrip naar New-York, Washington of San Francisco. En allemaal de schuld van Vivaldi! Het loonde blijkbaar de moeite niet meer om een Pfizer of een Moderna aan mij te besteden. Da was te kostelijk. Hadden ze mij dan geen “opleg” kunnen vragen om een Pfzr of Mdrn te krijgen? Maar nee, “zij” wisten het weer beter. Bende oenen…
Oud 15 oktober 2021, 20:05   #112
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Lap!!! Ik heb het dus ook vast. Geen citytrip naar New-York, Washington of San Francisco. En allemaal de schuld van Vivaldi! Het loonde blijkbaar de moeite niet meer om een Pfizer of een Moderna aan mij te besteden. Da was te kostelijk. Hadden ze mij dan geen “opleg” kunnen vragen om een Pfzr of Mdrn te krijgen? Maar nee, “zij” wisten het weer beter. Bende oenen…
Je hebt nu wel minder kans om Covid op te doen he.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 oktober 2021 om 20:06.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 20:15   #113
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed zo. Laat ons hopen dat er veel gepensioneerden zijn zoals u.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 20:32   #114
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei! Paske niet geldig? Wat nu?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 20:35   #115
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De derde prik is zover ik hoor in ieder geval een Pfizer. Zo niet laat ik tegen betaling er mij twee zetten en als het moet ook een een paar Sinovax om naar China te gaan. Ik heb er mijn goesting van. Ik wil mijn leven terug.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 20:45   #116
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De derde prik is zover ik hoor in ieder geval een Pfizer. Zo niet laat ik tegen betaling er mij twee zetten en als het moet ook een een paar Sinovax om naar China te gaan. Ik heb er mijn goesting van. Ik wil mijn leven terug.
Groot gelijk!
Oud 15 oktober 2021, 20:55   #117
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je op film staat.
https://youtu.be/5kic31Si1vc
Oud 15 oktober 2021, 21:03   #118
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Groot gelijk!
Mijn schuilnaam is niet per toeval Gipsy. Gipsies moeten reizen, rondtrekken en geld verdienen waar er te verdienen valt. Toen ik vertrok naar New York om daar iets nieuw uit de grond te stampen zei mijn moeder ge hebt gelijk, een vliegende kraai heeft meer dan een zittende kraai. Mijn moeder was geen trutwijf die stond te janken als ik vertrok, ze was fier.
Met gans die situatie nu voel ik me een kraai die men de vleugels heeft afgesneden. Ik wil mijn leven terug tegen alle kost.
Oud 15 oktober 2021, 21:19   #119
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn schuilnaam is niet per toeval Gipsy. Gipsies moeten reizen, rondtrekken en geld verdienen waar er te verdienen valt. Toen ik vertrok naar New York om daar iets nieuw uit de grond te stampen zei mijn moeder ge hebt gelijk, een vliegende kraai heeft meer dan een zittende kraai. Mijn moeder was geen trutwijf die stond te janken als ik vertrok, ze was fier.
Met gans die situatie nu voel ik me een kraai die men de vleugels heeft afgesneden. Ik wil mijn leven terug tegen alle kost.
Toch raar dat je meent dat je daarvoor een speciaal pasje moet hebben.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 21:44   #120
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Toch raar dat je meent dat je daarvoor een speciaal pasje moet hebben.
Alle landen wereldwijd eisen het. Soms het nog niet genoeg en komt er quarantaine bij of gewoon een afblokkering op Zaventem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be