![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar zelfs iets levenloos als water kiest de weg van de minste weerstand. En hoe je het draait of keert kiest de grootste groep mensen daar ook altijd voor, we zijn nu eenmaal voor een groot deel kuddedieren. Ik denk dat je moeilijk kan argumenteren dat dat een zwakte is, het is wat het is. Mijn punt over het gevaar van wetenschappers die graag veel risico nemen is dat zij net stimuleren om die appels te gaan stelen. Als je gevaccineerd bent kan je alles zonder problemen doen, als we meer hernieuwbare energie gebruiken kunnen we doorgaan met het sprookje van de oneindige groei, als we met het DNA van mensen gaan klooien zijn we binnenkort allemaal superhelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar onze interacties met andere levende wezens om het beter te begrijpen. Kijk naar hoe wij "samenwerken" met koeien en varkens. We werken daar niet mee samen he, we voederen die en we maken die af zoals het ons uitkomt, puur voor ons eigen welzijn. Beschouw nu dat er niks speciaals is met "andere mensen", beschouw die gewoon zoals koeien en varkens. Als je die meester kan, en dat kost niet veel moeite, dan ga je daar niet mee samenwerken, maar dan zet je die gewoon naar je hand, en dood je die wanneer het je uitkomt he. Ik maak geen onderscheid tussen "mensen" en andere levende wezens zoals koeien en dergelijke. Dat is misschien het fundamentele punt zelfs. Het verschil tussen mij en een andere mens is hetzelfde als het verschil tussen mij en een varken. En ja, er zijn soms andere wezens waar ik empathie voor heb, zoals mijn kat. Die ga ik knuffelen, eten geven en daar goed voor zorgen. Zoals voor sommige andere mensen. Ik maak geen onderscheid. Citaat:
Kortom, het is die zwakte (ttz, het gegeven dat we niet zo gemakkelijk een andere mens afmaken dan we een koe afmaken, die andere mens heeft veel meer trukken in zijn mouw dan die koe he) die maakt dat we samenwerken, omdat dat juist de weg van de minste weerstand = de weg van de meeste fun is. Meer is daar niet aan. Het is raar dat zoveel mensen doen alsof ze dat niet snappen. Maar zoals er niks "onethisch" is aan een varken afmaken omdat het U uitkomt, is er evenmin iets onethisch aan uw buurman afmaken omdat het U uitkomt. Alleen is dat, inderdaad, NIET de weg van de minste weerstand, in tegendeel, want die buurman is veel leper en sterker dan dat varken. En dus werken we samen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of VB humor a la PDW.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 17 oktober 2021 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"miljoenen" doden in een land met 1.5 miljard inwoners, komt overeen met tientallen duizenden doden in een land met 11 miljoen inwoners he. Maar het klinkt anders niewaar. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 oktober 2021 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211017_93186539 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder van iemand die op het punt gekomen is dat hij de sekte van de anti-vaxxers letterlijk uitkotst. Dat hysterische Alex Jones type van onheilsprofeten hangt me de strot uit. Die vergiftigen nu al lang genoeg alle inzet die de rest v/d maatschappij heeft gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt hem natuurlijk ook gewoon met je punt 22 voorzien van een geluidsdemper uit die boom knallen om te beletten dat hij die lekkere appel plukt. Dan kun je de appel zelf opeten daarna. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge zijt bijzonder irrationeel bezig, maar ge denkt van uzelf dat ge net wel rationeel bezig zijt. Een duidelijk slachtoffer van de massa-hysterie en tunnelvisie. Laatst gewijzigd door alpina : 17 oktober 2021 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"..dat we terug kunnen keren naar de volledige normaliteit" Voor de normale mensen met een gram gezond verstand was reeds duidelijk dat dit nooit zal gebeuren na de wortel van 'terug naar het normale leven eens het verlossende vaccin er zou zijn' en dat bleken bedrieglijke leugens te zijn waar zelfs een ezel geen twee keer intrapt. Maar den steenezel met oogkleppen heeft het nog steeds niet door....die blijft telkens achter nieuwe wortels aanhollen terwijl hijzelf ook verhongert. ![]() Van steenezels met het IQ van hun schoenmaat moet de politiek het nu net hebben, zij zijn de oorzaak dat de "volledige normaliteit" nooit meer terugkeert maar zelfs dat kunnen ze niet zien door hun oogkleppen en waanpsychose. Best dat we de steenezels over de kling jagen of naar china waar ze zich thuis zouden voelen. ![]()
![]() |
![]() |
#613 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een walgelijke en misselijkmakende houding om anderen hetzelfde recht tot kiezen te willen ontzeggen dat hijzelf wel gebruikt. *Kots*
![]() |
![]() |
#614 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bedoel ik, maar het is gemakkelijk gezegd en niet zo gemakkelijk gedaan. Niettemin zie je wel degelijk de richting waarin ik wil gaan, he, om wat flexibiliteit toe te voegen aan de samenwerking.
Laatst gewijzigd door patrickve : 17 oktober 2021 om 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand die staat te "kotsen" van de "anti vaxxers" kan uitleggen wat die mensen nu laten mislukken, tenzij dezelfde soort "steek in hun zij" die alle religieuzen altijd voelen als ze geconfronteerd worden met een niet-gelovige. Maar echte religieuzen roepen dan ook expliciet op tot het aanvaarden van hun geloof, terwijl panda beweert dat het nodig is om de godsdienst waanzin laten voorbij te gaan. Sanitair is er TOTAAL GEEN ENKEL VERSCHIL tussen 90% van de bevolking vaccineren en 100% he. Behalve misschien voor die 10%, maar dat is hun eigen probleem niewaar. Die worden toch uitgekotst. Het discours: we kotsen de mensen uit die we absoluut willen beschermen is nogal irrationeel. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 oktober 2021 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb het daar totaal niet over, JIJ verwart 'ethiek' met empathie, ik niet. Het lijkt wel alsof jij totaal geen zicht hebt op zoiets als 'gelaagdheid'. Maar bon, het is natuurlijk vooral weerstand aangezien je een gelovige bent in de kerk van de willekeur, en het geloof aldaar verdraagt nu eenmaal geen inzicht in gelaagdheid en een rationele bepaling van de te volgen handelingslogica in de vorm van een hogere codering van gedrag na blootlegging van fundamentele mechanismen die ook zonder zulke hogere codering hun rol spelen maar dan op een blinde, het leven in illusies en vermijdbare conflicten drenkende manier (die ook de 'berekening' van fun opsluit in een vervormd en onnodig beperkt blikveld dat uiteindelijk alleen rationalisaties maar geen rationaliteit toelaat, waarbij die rationalisaties de zaak vaak nog verergeren zoals in het voorbeeld dat ik gaf - de enige uitzondering zijn collectieve rationalisaties die immers iets stabieler zijn maar ook die zijn broos omdat ze het wezenlijke probleem niet aanpakken, niet eens zien). Jij MAG om je geloof te bewaren a priori niet overwegen dat een hogere codering een hogere werkelijkheid tot stand brengt, weliswaar zonder in strijd te zijn met mechanismen op een lager niveau (zoals de illusie van het 'sociale contract' in de Verlichting daar wél mee in strijd is) maar die wel heroriënterend, er bewust vorm aan gevend tegen een nieuwe, ruimere horizon. Jouw 'rede' blijft dwingend geënt op de mentaliteit van de puber of de vrouw die zegt 'maar ik voel het toch!'. Ik moet er wel aan toevoegen dat een echte rationele ethiek zeldzaam is en dat het daarom niet verwonderlijk is dat je er niet toe doordringt: ook de meesten hier die een zgn. 'ethisch' standpunt tot uiting brengen, doen dat eigenlijk op een gevoelsmatige manier, vanuit wat ze als 'wenselijk' ervaren zonder zulke voorkeur rationeel getoetst of gefundeerd te hebben. De crux van de opvoeding vanaf de prille kindertijd is overigens om ervaringen zelf zodanig te induceren en te kaderen dat ze het rationele inzicht later niet meer in de weg zitten. Maar niets vervangt uiteindelijk de cruciale rol van dat inzicht: zonder dat inzicht breekt het mimetische conflict elke orde en dus zeker elke poging tot 'ethiek' af; er is een hogere laag van bewustzijn en een daaraan gekoppelde hiërarchie nodig om dat te vermijden. Pas dan is er vreugde mogelijk op aarde (wat de lagere noden betreft, en het plezier aan het samenzijn zonder paranoia) én in de hemel (de vreugde aan de vruchtbare culturele opbouw zelve, onder de zonnestralen van de integrale rede).
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 oktober 2021 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 oktober 2021 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ga uit van 1 enkel ding: het GEGEVEN dat een bewust wezen aangename en onaangename ervaringen heeft, en dat het precies dat is wat het bestaan zelf is van een bewust wezen. Mochten er geen aangename en onaangename ervaringen zijn, dan was er geen bewustzijn. Het koud ervaren van waarnemingsprikkels die overeenkomen met een mogelijke externe wereld, is niet echt wat men een bewustzijn kan noemen. Het is de "kleur" van aangenaamheid die zo een waarneming omvormt in een bewuste ervaring. Ik neem dat aan als uitgangspunt. Vanaf daar volgt al de rest. Citaat:
Als ik iets WAARNEEM, dan is dat geen "willekeur" maar die waarneming is wat ze is, en niet iets anders. Ik kan dat niet BESLISSEN. Jij bent het dus die de gelovige bent in de "kerk van de willekeur" want jij wilt willekeurig beslissen wat een bewuste entiteit "zou moeten waarnemen volgens U". Welnee, die neemt waar wat ze waarneemt, en niet iets anders. Waar zit hem volgens U de "willekeur" ? A) ik klop met een hamer op mijn teen en ik NEEM WAAR dat dat zeer doet, of B) ik klop met een hamer op mijn teen maar volgens uw theorie moet ik daarbij vinden dat dat leuk is. Ik zou denken dat in de ethymologische betekenis van het woord, het "B" is die de WILLEKEUR bevat (uw willekeur, uw arbitraire theorie die zegt wat ik zou moeten waarnemen), terwijl A zich gewoon neerleggen is bij wat ervaren wordt. Citaat:
Aangename ervaring = goed Onaangename ervaring = slecht. Meer is er niet aan. Zonder dat "root certificaat" bestaat er geen goed en slecht. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals Frankrijk dwingende maatregelen oplegt, of de VS dat nu ook doen zou België dat ook kunnen doen. Maar uiteraard enkel op eigen territorium. Zo is men in de VS nu bezig om alle overheidsdiensten hun personeel te verplichten van hun prik te halen. En ook alle grote bedrijven van zodra zij een contractuele relatie met de overheid hebben. Die grote bedrijven hebben dat heel goed begrepen en stellen hun personeel voor een heel eenvoudige keuze : prikken ==> of buiten. |
|
![]() |
![]() |