Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2021, 12:52   #21
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Typische media truc. Alarmerende titel en naarmate men verder leest wordt het serieus afgezwakt.
De volksverlakkerij van de op sensatiebelustte leugenmedia wordt eindelijk opgemerkt?
Rijkelijk laat na anderhalf jaar voor de gek gehouden te zijn, dat komt ervan als je enkel staatspropaganda leest en gelooft.
Oud 20 oktober 2021, 12:56   #22
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat was dan ook de juiste manier van doen, en dat had men moeten doortrekken.

Het grappige is dat voor iedereen gek werd, al die medische experten heel pertinente dingen zegden, want toen moesten ze nog niet met een waanzinnig narratief in groepthink meegaan. Ze waren toen nog echte experten die met vakkennis spraken.
Van Ranst zei later in de onderzoekscommissie dat hij in de Krokuvakantie de bevolking bewust schrik heeft aangejaagd. Maar was dat wel zo, dat lijkt me toch serieus revisionisme. Ik gaf toen les en heb het virus eind januari al in de klas besproken.

Tijdens de zevende dag op zondag op 23 februari zei hij Van Ranst dat het een pandemie was, en "dat men mocht weten dat men zich mocht voorbereiden". Maar hoe dan? Handen wassen zoals Pontius Pilatus? Want meteen daarna zegt hij dit:

Citaat:
Er is voor alle duidelijkheid geen reden tot paniek. "De echte griep is momenteel in het land en die maakt echte zieken en echte doden", legt Van Ranst uit. "En dat zijn er veel meer dan dit coronavirus op dit moment."

Wat kunnen we dan doen om de verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen? "We moeten beseffen dat virale epidemieën moeilijk uit te stellen zijn. Al koopt de krokusvakantie ons wel wat tijd", legt de viroloog uit. "Wat mensen zelf kunnen doen, is hetzelfde als wat je kunt doen om de griep te voorkomen: voldoende de handen wassen en zoveel mogelijk contact vermijden met mensen die hoesten en proesten."

Vakantie naar Italië kan doorgaan
In Noord-Italië zijn momenteel verschillende gemeenten in quarantaine geplaatst. Wie van plan is om in de krokusvakantie naar Italië te trekken, mag dat gerust doen, zegt Van Ranst. "Ik zou niet thuisblijven", zegt hij resoluut. "Denk wel aan goede handhygiëne en probeer veel mensenmassa's te vermijden. Al is dat niet evident in bijvoorbeeld skigebieden bij de après-ski."
Is dat angst aanjagen of is dat minimaliseren? Zelfs toen anderhalve week later, de eerste week na de Krokusvakantie, de eerste besmettingen in een school in Wevelgem opdoken, gaf het Agentschap Zorg en Gezondheid nog de raad om die school NIET te sluiten!

Laatst gewijzigd door discuz : 20 oktober 2021 om 12:59.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 13:55   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Alles lezen hé Fred.

Kan de nieuwe stam een invloed hebben op de werkzaamheid van het vaccin?

“Dat verwachten we niet”, aldus Van Ranst. “Deze verandering zat niet in de receptor-binding domain (een belangrijk deel van een virus dat zich op de spike bevindt waarmee het zich aan een cel vastmaakt, red.).”
Waar rook is is vuur Rudy.

Kijk daar beginnen ze ook alweer.

https://www.hln.be/buitenland/ook-ne...irus~a2357e06/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 14:02   #24
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Bovendien was er in een eerdere fase van de pandemie veel draagvlak voor het mondkapje, stelt hij. "Het is de maatregel die het minste pijn doet. En alle kleine beetjes helpen."

Ongelofelijk toch, die gasten. Boete mondmasker niet dragen was in Nederland €95 voor een eerste overtreding en bij ons zelfs €250, als ik me goed herinner? Mijn gedacht dat er dan 'een draagvlak' is.
Oud 20 oktober 2021, 14:06   #25
discuz
Minister

Standaard

‘Luchtverkeer tussen Nederland en Marokko wordt stopgezet’

Vanaf middernacht geen vluchten meer tussen Marokko en Nederland, tja dan weet je wel hoe laat het is, denk ik.

https://nos.nl/artikel/2402364-vanaf...o-en-nederland

Laatst gewijzigd door discuz : 20 oktober 2021 om 14:10.
Oud 20 oktober 2021, 14:14   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Een ingewijde zegt: "Het klinkt oneerbiedig, maar de politici lagen als hondjes op hun rug, met de pootjes omhoog, out of control.” Van Dissel: "Aan het begin van zo’n uitbraak vertrouwt men op de adviezen van experts die verstand hebben van infectieziekten."
Dat was het punt juist. Kwakzalvers die zich voordeden als experten. Zij hadden GEEN verstand van een "pandemie", ze hadden er nog nooit een "behandeld". Geen kat heeft ooit een pandemie "behandeld". Dus kan men er geen "verstand" van hebben, en dat is nadien ook gebleken. Het rare is dat mensen dat niet zien. Niks heeft gewerkt, en toch blijft men doen alsof dat het geval niet geweest is. De pandemie werd NIET gestopt. De besmettingen werden NIET onder controle gehouden. De ziekenzorg werd WEL DEGELIJK overbelast. Men had gewoon geen enkele werkende remedie, die "na even volhouden" het probleem opgelost heeft. Vaccinatie ook niet, maar, in tegenstelling tot al de rest die pure kwakzalverij was zonder HET MINSTE resultaat (maar veel schade) doen vaccins WEL nuttige dingen. Maar niet het magische dat beloofd werd.

Het pure bewijs dat "experten" er "geen verstand van hadden" is het concept van "voortschrijdend inzicht" om zekere "remedies" om te keren, aan te passen, en zo voort. Een expert heeft geen voortschrijdend inzicht nodig om direct de juiste dingen te zeggen en te weten wat er van aan is.

Men kan niet tegelijkertijd zeggen "dit is nieuw" en "ik ben expert".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 14:15   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanaf middernacht geen vluchten meer tussen Marokko en Nederland, tja dan weet je wel hoe laat het is, denk ik.
Het rijk der vrijheid is aangebroken, voldoende mensen werden gevaccineerd ?
Oud 20 oktober 2021, 14:21   #28
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Het rijk der vrijheid is aangebroken, voldoende mensen werden gevaccineerd ?
Citaat:
As per the latest Moroccan guidelines, starting from Wednesday 20 October at 11.59 p.m, flights From and to Germany, Netherlands, and United Kingdom will be suspended until further notice.
Duitsland en het VK delen blijkbaar ook in de klappen. Die landen kunnen niet anders dan repatriatievluchten organiseren voor de landgenoten die daar nu vast zitten.

https://www.gelderlander.nl/binnenla...huis~a8a72df9/

Geen vluchten meer tussen Marokko en Nederland: ‘We zijn geschokt, we willen naar huis’

Gezien de herfstvakantie bivakkeren veel Nederlanders in Marokko, ze zijn daar op familiebezoek of vakantie. Bekeken wordt door Transavia of ze wellicht toch langer kunnen doorvliegen om gestrande reizigers op te halen.

Laatst gewijzigd door discuz : 20 oktober 2021 om 14:29.
Oud 20 oktober 2021, 14:27   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onbegrijpelijk.
De grootste debiel weet dat als je versoepelt de cijfers stijgen, vooral de besmetting. Allemaal logisch voorspelbaar.
Wat bezielt die mensen. Het zou dus ook goed zijn tegen de griep. Oh my god.
Ikke, drie keer gevaccineerd, en binnenkort tegen de seizoensgriep, met een mondmasker op. Fred, wat klopt hier niet ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 oktober 2021 om 14:27.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 14:59   #30
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Onbegrijpelijk.
De grootste debiel weet dat als je versoepelt de cijfers stijgen, vooral de besmetting. Allemaal logisch voorspelbaar.
Ikke, drie keer gevaccineerd, en binnenkort tegen de seizoensgriep, met een mondmasker op. Fred, wat klopt hier niet ?
En waar ze niet versoepelen stijgt het ook. En dat kan daar niet aan de scholen liggen want daar is de eerste maand van school alles gedaald.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 15:13   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, je moet een debiel zijn om te denken dat bij versoepelingen stijgingen van besmettingen horen. Als je dat denkt, dan waren de maatregelen zinloos.

Bij versoepelingen kan je verwachten dat de daling minder hard gaat, als je je doel bereikt hebt.
Oud 20 oktober 2021, 15:46   #32
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anders komt Hannibal op zijn olifant de kamer in?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 16:02   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onbegrijpelijk.
Daarnet las ik een artikel dat ze momenteel zelfs kinderen ter wereld moeten brengen van (ongevaccineerde) vrouwen die zijn geïntubeerd .

Nu ga ik niet tegenspreken dit al eens heel zelden het geval kan zijn geweest maar ik kan moeilijk geloven dat jonge vrouwen plots heel doodziek zouden worden door corona.
Verleden jaar zonder vaccins heb ik daar zelfs niks over gelezen.
Er klopt inderdaad iets niet dat zeg ik al meer dan 1 jaar. Er is duidelijk meer aan de hand dan de zorgen om dat virus.

https://www.hln.be/nieuws/fors-meer-...ders~aa2ea6df/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 oktober 2021 om 16:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 16:17   #34
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarnet las ik een artikel dat ze momenteel zelfs kinderen ter wereld moeten brengen van (ongevaccineerde) vrouwen die zijn geïntubeerd .

Nu ga ik niet tegenspreken dit al eens heel zelden het geval kan zijn geweest maar ik kan moeilijk geloven dat jonge vrouwen plots heel doodziek zouden worden door corona.
Er klopt inderdaad iets niet dat zeg ik al meer dan 1 jaar. Er is duidelijk meer aan de hand dan de zorgen om dat virus.

20 procent zwangere vrouwen bij de zwaarst zieke Covid-patiënten is een gigantisch hoog getal, al is het maar 1 persoon per ziekenhuis.

En dan komen we voor de zoveelste keer terecht bij de studie die stelt dat zwakke vaccins het virus dodelijker kunnen maken via virale evolutie. Dat kan aan de hand zijn en vandaar de push van de experts om iedereen in te vaxxen, ze weten wat er gaat komen.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=258234
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 16:17   #35
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De volksverlakkerij van de op sensatiebelustte leugenmedia wordt eindelijk opgemerkt?
Rijkelijk laat na anderhalf jaar voor de gek gehouden te zijn, dat komt ervan als je enkel staatspropaganda leest en gelooft.
Wanneer is het met u beginnen verkeerd lopen dat ge niet meer in staat zijt een normale conversatie te houden?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 16:22   #36
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wanneer is het met u beginnen verkeerd lopen dat ge niet meer in staat zijt een normale conversatie te houden?
Sinds die ene dag, weet het nog goed.

Mag je niet meer zeggen e. Gevallen en op uw kop blijven botsen.
Oud 20 oktober 2021, 16:25   #37
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Volgens mij zal het weer een eenzame kerst worden.

Ik kijk alvast uit naar Kerstmis 2027

https://www.hln.be/nieuws/nieuwe-cor...aken~a288ee7f/
Ik kijk er naar uit om deze variant op te lopen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 20 oktober 2021 om 16:25.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 16:29   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Volgens verontrustende nieuwe cijfers uit het Verenigd Koninkrijk bestaat bijna 20 procent van de zwaarst zieke Covid-patiënten in de Britse ziekenhuizen uit ongevaccineerde zwangere vrouwen. Ook in ons land blijkt er een stevige toename te zijn van het aantal ongevaccineerde zwangere vrouwen dat in de problemen komt door het coronavirus. “We zien soms heel erge gevallen”, getuigt arts An Vercoutere van het Erasmusziekenhuis in Brussel.

Het kan toch niet zijn dat het allemaal leugens zijn, ook al lees ik de artikels van HLN met een korreltje zout.

Moraal van het verhaal: wie zwanger wilt worden laat zich best vaccineren.

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 oktober 2021 om 16:34.
Oud 20 oktober 2021, 16:33   #39
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
20 procent zwangere vrouwen bij de zwaarst zieke Covid-patiënten is een gigantisch hoog getal, al is het maar 1 persoon per ziekenhuis.

En dan komen we voor de zoveelste keer terecht bij de studie die stelt dat zwakke vaccins het virus dodelijker kunnen maken via virale evolutie. Dat kan aan de hand zijn en vandaar de push van de experts om iedereen in te vaxxen, ze weten wat er gaat komen.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=258234
Die zwangere vrouwen zijn niet gevaccineerd.
Er is dus geen sprake van zwakke vaccins.
Oud 20 oktober 2021, 16:43   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was het punt juist. Kwakzalvers die zich voordeden als experten. Zij hadden GEEN verstand van een "pandemie", ze hadden er nog nooit een "behandeld". Geen kat heeft ooit een pandemie "behandeld". Dus kan men er geen "verstand" van hebben, en dat is nadien ook gebleken. Het rare is dat mensen dat niet zien. Niks heeft gewerkt, en toch blijft men doen alsof dat het geval niet geweest is. De pandemie werd NIET gestopt. De besmettingen werden NIET onder controle gehouden. De ziekenzorg werd WEL DEGELIJK overbelast. Men had gewoon geen enkele werkende remedie, die "na even volhouden" het probleem opgelost heeft. Vaccinatie ook niet, maar, in tegenstelling tot al de rest die pure kwakzalverij was zonder HET MINSTE resultaat (maar veel schade) doen vaccins WEL nuttige dingen. Maar niet het magische dat beloofd werd.

Het pure bewijs dat "experten" er "geen verstand van hadden" is het concept van "voortschrijdend inzicht" om zekere "remedies" om te keren, aan te passen, en zo voort. Een expert heeft geen voortschrijdend inzicht nodig om direct de juiste dingen te zeggen en te weten wat er van aan is.

Men kan niet tegelijkertijd zeggen "dit is nieuw" en "ik ben expert".
Belgenland heeft gedaan wat de rest van de wereld deed. Na-apen, maatregelen toepassen omdat het kot anders te klein zou zijn.
Ik vind het moedig dat Vlaanderenland ondertussen, vergeleken met de buurlanden, fuck you heeft gezegd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be