![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1881 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1882 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Vlaanderen, met een vaccinatiegraad van omtrent 90 procent is een CST een belachelijke keuze. |
|
|
|
|
|
|
#1883 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mijn frustratie gaat over het valse narratief dat vaccins wondermiddelen waren die ons van corona gingen verlossen en dat we alles op alles moeten zetten om iedereen te vaccineren. Dat verdeeldheidzaaiend debat is verloren energie en de foute focus. Men moet de last van dit virus indammen door de gevoelige groepen zo veel mogelijk gevaccineerd te krijgen en de rest van de samenleving moet men zo veel mogelijk met rust laten. Ik word bijzonder ongemakkelijk van de bocht die we aan het maken zijn van de Westers democratische waarden naar een samenleving die meer en meer op de Chinese begint te lijken. Vooral het gemak waarmee sommige dingen worden ingevoerd is schrikwekkend. |
|
|
|
|
|
|
#1884 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is eigenlijk het inhoudelijk betoog van de antivaxxers. Ze zijn bang van een prikje. En dan gaan ze daar nazi’s en fascisme bijsleuren. |
|
|
|
|
|
|
#1885 |
|
Europees Commissaris
|
Ik ben geprikt. Het debat gaat niet over wat ik of jij doet, dat is een persoonlijke keuze. Het debat gaat over hoe we als maatschappij willen omgaan met dingen als een nieuw virus.
Als uw horizon niet verder gaat dan "dit is een gruwelijk virus en idereen moet gevaccineerd worden en dan kan iedereen terug doen wat hij/zij wilt" dan gaan we nergens geraken. Dat die horizon bij de gemiddelde HLN reactie zo ver rijkt dat vind ik nog begrijpelijk, dat het gros van de politici en experts niet verder kunnen/willen denken dat is echt kwalijk. |
|
|
|
|
|
#1886 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wetenschap die stopt bij een prik en niet bij de inhoud van die prik. En dan de vergelijking maken van fascisme nazisme.
|
|
|
|
#1887 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1888 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En dan die theorie tegenstrijdigerwijze overal uitbazuinen. Beetje psychopatische holbewoner spelen kan geen kwaad zal ie misschien denken. |
|
|
|
|
|
|
#1889 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb het destijds genomen omwille van de sociale druk maar ook omdat ik ervan overtuigd was dat ik er niks bij te verliezen had. Ik behoor niet bij de groep die denkt dat die vaccins gigantische risico's inhouden (alhoewel je altijd een risico hebt op nog niet-gekende lange termijngevolgen). Maar als men mij nu vraagt om een 3de prik te zetten dan laat ik dat aan mij voorbijgaan. De praktische rompslomp is er mij te veel aan vs wat ik erbij te winnen heb. Maar ik ben geen Patrickist: ik sta iets minder competitief in het leven en in tegendeel tot zijn levensvisie vind ik het wel lovenswaardig om de miserie bij anderen zo veel mogelijk te beperken. |
|
|
|
|
|
|
#1890 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vind het zelfs bizar dat dit als een vreemd standpunt wordt aanzien want dit is exact wat men bij het influenza vaccin doet. Laatst gewijzigd door alpina : 23 oktober 2021 om 10:57. |
|
|
|
|
|
|
#1891 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om te beginnen bieden vaccins geen volledige bescherming, het zijn geen mirakeloplossingen. Het klassieke griepvaccin tegen de seizoensgriep is dat ook niet. Punt is dat de samenleving ook nog leefbaar moet zijn. Ik zie wat covid betreft de zaak ook zo evolueren dat wie een zekere bescherming wilt zich maar moeten laten vaccineren. Er zullen altijd mensen sterven aan de griep of covid. Het alternatief is je levenslang opsluiten. Wat de democratische waarden betreft. Het verleden heeft aangetoond dat zelfs een democratie ingrijpende maatregelen kan opleggen. Daarom is het niet minder democratisch. Er zal nog veel inkt vloeien over wat er scheef is gelopen. Dat moet je in China niet proberen. |
|
|
|
|
|
|
#1892 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1893 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit.
|
|
|
|
|
|
#1894 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is trouwens iets wat ik de nazi's enorm verwijt, die totaal nutteloze en vernederende sadistische dingen die enkel maar de inefficientie verhoogden, en de afkeer nadien verschoonde. |
|
|
|
|
|
|
#1895 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het lijkt (leek?) er nu op dat dat gevaar overschat is (hoewel die nieuwe Britse delta versie misschien precies exact dat is....). Indien de vaccins mogen uitgedeeld worden zonder er de levensduur van in te korten voor mij, dan word ik genereuzer en mogen anderen dat ook nemen als ze dat willen. Maar een TWEEDE reden om te willen dat anderen niet gevaccineerd zijn en ik wel is dat natuurlijke immuniteit beter is, als je de ziekte hebt overleefd. Voor jezelf is dat natuurlijk idioot, maar ik heb liever een maatschappij waarin 1 of 2% is gestorven, en de rest nadien goed immuun is en dus de verdere propagatie van corona stopt tegen dat mijn vaccin is uitgewerkt. Omdat ikzelf het risico niet moet dragen van andermans risico op overlijden, maar wel profiteer van zijn betere immuniteit nadien als hij het overleefd heeft, is het voor mij dus beter als anderen natuurlijk ziek worden. En dat was EXACT hetzelfde vorig jaar. Ideaal gezien had ik mij enkele weken opgesloten terwijl IEDEREEN ziek werd. Dat zou voor mij (en trouwens voor elke snuggere als er niet te veel van waren) veruit het beste geweest zijn. Omdat het voor MIJ minder erg is dat 2% van de bevolking dood gaat dan dat ik zelf enig risico loop, natuurlijk. |
|
|
|
|
|
|
#1896 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op 1 november wordt coronapas uitgebreid in Wallonië en ze zien nu al het effect: "Vier keer meer vraag naar vaccinatie"
Op één november wordt ook in Wallonië het gebruik van de coronapas uitgebreid, zoals dat nu al in Brussel het geval is. De Waalse minister van Volksgezondheid Christie Morreale (PS) zegt dat vier keer meer mensen zich nu inschrijven voor een vaccinatie. In Wallonië is nu 70 procent van de totale bevolking minstens deels gevaccineerd. Bron: VRT NWS In Wallonië is de impact van het CST blijkbaar beter dan in Brussel. |
|
|
|
|
|
#1897 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1898 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10...evaccineerden/ Vooral het aandeel 65+ niet gevaccineerden. |
|
|
|
|
|
|
#1899 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En je ziet daar dat het vaccin nog maar een factor 3 of 4 beschermt tegen ziekenhuis opname, boven de 65 jaar. Beneden de 65 jaar zien we dat het een factor 10 is. En ja, het is jammer dat er nog een kleine helft niet-gevaccineerden in het ziekenhuis komt. Het zou EEN KLEIN BEETJE de ziekenzorg minder belasten. Maar dat zijn niet de mensen die met een CST tot vaccinatie zullen aangezet worden he. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 oktober 2021 om 11:26. |
|||
|
|
|
|
|
#1900 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We nemen er even de cijfers van: Bij de 65+: Vlaanderen: 25.3 ongevaccineerd, 8.8 gevaccineerd , verhouding 2.8 Brussel: 50.4 ongevaccineerd, 18.6 gevaccineerd, verhouding 2.7 Wallonie: 40.5 ongevaccineerd, 11.2 gevaccineerd, verhouding 3.6 Bij de 18-64: Vlaanderen: 9.8 ongevaccineerd, 0.9 gevaccineerd: verhouding 10.9 Brussel: 9.7 ongevaccineerd, 1.6 gevaccineeerd: verhouding 6.1 Wallonie: 5.2 ongevaccineerd, 1.6 gevaccineerd: verhouding 3.2 De efficientie van het vaccin is dus ergens tussen de 3 en de 10 beneden de 65 jaar, en rond de 3 boven de 65 jaar. Niet echt om naar huis over te schrijven ! |
|
|
|
|