Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2021, 07:29   #2021
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Dat is niet verbazingwekkend, vermits fvdb als student een fanatieke marxist was , en dan nog als zoon van een kul professor.
Het marxisme als analytisch middel om de moderne politieke economie te duiden, heeft wel zijn waarde. Het biedt natuurlijk niet dé oplossing (doordat het de mens zelf niet verbetert), al denk ik wel dat je cruciale productiemiddelen, diensten en onroerend goed (behalve de eigen woning) best collectiviseert (daarom niet de hele economie), maar dat is een andere kwestie.
Oud 28 oktober 2021, 10:38   #2022
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Kankerpatiënt Luc mag niet gevaccineerd worden en krijgt zo geen Covid Safe Ticket

Het CST zit er aan te komen maar blijkbaar niet voor iedereen.

Kankerpatiënt Luc mag niet gevaccineerd worden en krijgt zo geen Covid Safe Ticket

Luc Debecker uit Vilvoorde herstelt van kanker en mag daarom nog geen coronavaccin krijgen. Daardoor heeft hij ook geen Covid Safe Ticket. Tegen wil en dank kan hij straks dus niet meer op café, restaurant of naar grote evenementen. Tenzij hij zich elke keer laat testen, maar dat kost tijd en geld.

Maar... FVDB heeft een oplossing:

Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke toont begrip voor de situatie van Luc, maar via zijn woordvoerder laat hij weten dat een oplossing in de maak is. "Wie zich niet mag laten vaccineren om medische redenen, kan gratis coronatesten krijgen.

Bron: VRT NWS

Beter dan niets natuurlijk, maar toch. Die testen zijn maar 48 uur geldig.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 11:12   #2023
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Maar... FVDB heeft een oplossing:

Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke toont begrip voor de situatie van Luc, maar via zijn woordvoerder laat hij weten dat een oplossing in de maak is. "Wie zich niet mag laten vaccineren om medische redenen, kan gratis coronatesten krijgen.

Beter dan niets natuurlijk, maar toch. Die testen zijn maar 48 uur geldig.
Zijn er voor gevaccineerde mensen minder erge gevolgen als ze Covid krijgen van een andere gevaccineerde of van hun kinderen dan van Luc? Hij ging wel naar het Schlagerfestival maar zat op aanraden van zijn dokter ergens achteraan en mengde zich niet in de mosh pit voor het podium.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 11:39   #2024
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Zijn er voor gevaccineerde mensen minder erge gevolgen als ze Covid krijgen van een andere gevaccineerde of van hun kinderen dan van Luc? Hij ging wel naar het Schlagerfestival maar zat op aanraden van zijn dokter ergens achteraan en mengde zich niet in de mosh pit voor het podium.
Hij heeft meer kans dat het erger is van een andere gevaccineerde als van zijn kinderen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 11:46   #2025
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Maakt niets uit. Punt is dat die kerel niet buiten mag omdat hij niet gevaccineerd mag worden. Voor wie graag uitgaat is dat niet bepaald aangenaam.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 12:01   #2026
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maakt niets uit. Punt is dat die kerel niet buiten mag omdat hij niet gevaccineerd mag worden. Voor wie graag uitgaat is dat niet bepaald aangenaam.
Het beste voor zo iemand is dat men het liet waaien, zeker door de jeugd. Dan moet hem misschien 1, 2 maanden oppassen en daarna zou het een stuk veiliger voor hem zijn. Nu blijven ze het rekken en zal hem altijd moeten oppassen.
Oud 28 oktober 2021, 12:20   #2027
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdorie zeg… Als je eerst het ongeluk hebt om van een arts het verdict te krijgen dat je kanker hebt dan is dat zeer hard. Als je daar dan van herstelt en terug een levensperspectief hebt, dan spring je toch een gat in de lucht van blijdschap? Ik heb begrepen dat die Luc een van kanker herstellende patient is. Waarom moet hij dan nog zitten kankeren (figuurlijk) omdat hij tijdelijk nog niet mag gevaccineerd worden en daardoor wat afgeremd wordt ??? Dat hij zich gelukkig acht dat hij herstellende is en in godsnaam nog wat geduld uitoefent tot zijn arts oordeelt dat hij dat vaccin kan krijgen.
Oud 28 oktober 2021, 13:54   #2028
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Verdorie zeg… Als je eerst het ongeluk hebt om van een arts het verdict te krijgen dat je kanker hebt dan is dat zeer hard. Als je daar dan van herstelt en terug een levensperspectief hebt, dan spring je toch een gat in de lucht van blijdschap? Ik heb begrepen dat die Luc een van kanker herstellende patient is. Waarom moet hij dan nog zitten kankeren (figuurlijk) omdat hij tijdelijk nog niet mag gevaccineerd worden en daardoor wat afgeremd wordt ??? Dat hij zich gelukkig acht dat hij herstellende is en in godsnaam nog wat geduld uitoefent tot zijn arts oordeelt dat hij dat vaccin kan krijgen.
Zo ver hebben ze u al gekregen dat je de waarde van dat certificaatje hoger inschat dan de waarde van het leven van een kanker patiënt.
Niets zo makkelijk te manipuleren als de massa. Dat hebben we al vele malen mogen meemaken in de geschiedenis.
Dat hij maar ophoudt met kankeren die Luc
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 14:01   #2029
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vertelde het hier toch al. Een Colombiaanse vriendin van mij werd gevaccineerd met het Sinovac vaccin.
In vele Europese landen is dit goedgekeurd zoals Spanje Nederland enz...ook goedgekeurd door het WHO. Maar niet in België. Ze kan dus aan geen CST geraken.
Ik vind het niet erg normaal gezien dit vaccin een WHO goedgekeurd vaccin is. 1 op de 4 mensen wereldwijd is er mee gevaccineerd.

De zever heeft onmetelijke proporties aangenomen.
Oud 28 oktober 2021, 14:38   #2030
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt ook stellen dat zo iemand wil profiteren van elk jaar en elke dag dat hij nog krijgt. Dat nemen ze hem nu af.

Zo zie je maar hoe belangrijk een sociaal leven is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 14:41   #2031
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo ver hebben ze u al gekregen dat je de waarde van dat certificaatje hoger inschat dan de waarde van het leven van een kanker patiënt.
Niets zo makkelijk te manipuleren als de massa. Dat hebben we al vele malen mogen meemaken in de geschiedenis.
Dat hij maar ophoudt met kankeren die Luc
Dat is al van vorig jaar de tendens. Toen moest men mensen laten creperen omdat reanimatie tegen de coronaregels was.

Je begrijpt wel dat die minieme kans dat een drenkeling besmet is, vermenigvuldigd met de kans dat er een besmetting plaatsvindt, vermenigvuldigd met de kans dat een jonge gezonde redder sterft aan corona nu eenmaal veel groter is dan de kans dat die drenkeling sterft als je hem gewoon laat liggen.

Zoek er geen logica achter, het is een religie. En veel mensen zijn blijkbaar zeer ontvankelijk voor zulke dogma's.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 15:13   #2032
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Je kunt ook stellen dat zo iemand wil profiteren van elk jaar en elke dag dat hij nog krijgt. Dat nemen ze hem nu af.

Zo zie je maar hoe belangrijk een sociaal leven is.
Ik vraag me af waarom Quercus als gevaccineerde zo bang is van iemand die niet is gevaccineerd ?
Hij lijkt me nog banger te zijn dan verleden jaar toen er niemand was gevaccineerd.
Oud 28 oktober 2021, 15:37   #2033
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af waarom Quercus als gevaccineerde zo bang is van iemand die niet is gevaccineerd ?
Hij lijkt me nog banger te zijn dan verleden jaar toen er niemand was gevaccineerd.
Niet alleen quercus.

Ik vermoed dat het een soort van dubbeldenk is, maar ik snap het ook niet. Dat is als geloven dat de aarde rond is en toch bang zijn om van de rand te vallen.

Ik denk dat je een bepaalde psychologische instelling moet hebben om dat te kunnen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 16:57   #2034
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Niet alleen quercus.

Ik vermoed dat het een soort van dubbeldenk is, maar ik snap het ook niet. Dat is als geloven dat de aarde rond is en toch bang zijn om van de rand te vallen.

Ik denk dat je een bepaalde psychologische instelling moet hebben om dat te kunnen.
Die angsten zijn volgens mij tot het einde van zijn leven. Daar raak je niet meer zomaar vanaf. Enkel een therapie kan daar misschien helpen.

Ik had al wel zo een idee daaromtrent maar nu begrijp ik dag na dag beter waarom gans Duitsland mensen is gevallen voor de nazi's en of alle Russen voor Stalin. Niks zo makkelijk te manipuleren als de grote massa.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 oktober 2021 om 16:59.
Oud 28 oktober 2021, 17:11   #2035
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

CST is nog maar pas ingevoerd en het werkt al:

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 17:23   #2036
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
CST is nog maar pas ingevoerd en het werkt al:

Dat is toch de tactiek altijd geweest. Maatregelen zetten als ze zien dat het hoogtepunt voorbij is. Waarom denk je dat sciensano nu nog minder hun website update. Dat geeft ze nog wat meer vrijheid om te sjoemelen.
Oud 28 oktober 2021, 17:25   #2037
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Dat is toch de tactiek altijd geweest. Maatregelen zetten als ze zien dat het hoogtepunt voorbij is. Waarom denk je dat sciensano nu nog minder hun website update. Dat geeft ze nog wat meer vrijheid om te sjoemelen.
Hij is zelfs nog niet in voege
Oud 28 oktober 2021, 17:49   #2038
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hij is zelfs nog niet in voege
Ja maar de meeste mensen kijken niet naar deze grafiek van Rt waarde ofzo want deze worden niet getoond op tv.

Maar wie wil kan al duidelijk zien dat het nu al minder hard aan het stijgen is, dat wil zeggen dat het al een deel van zijn kracht verloren is. Dat wil niet zeggen dat we nu al aan het hoogtepunt van de besmettingen zitten, maar wel dat we er niet veraf zijn.
Dus net hetzelfde als de maatregelen vorig jaar in Oktober weeral op het goei moment.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 28 oktober 2021 om 17:50.
Oud 28 oktober 2021, 18:00   #2039
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ja maar de meeste mensen kijken niet naar deze grafiek van Rt waarde ofzo want deze worden niet getoond op tv.

Maar wie wil kan al duidelijk zien dat het nu al minder hard aan het stijgen is, dat wil zeggen dat het al een deel van zijn kracht verloren is. Dat wil niet zeggen dat we nu al aan het hoogtepunt van de besmettingen zitten, maar wel dat we er niet veraf zijn.
Dus net hetzelfde als de maatregelen vorig jaar in Oktober weeral op het goei moment.
Daarom dus dat dat overlegcomite vervroegd moest worden. Anders zou het wel opvallen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 19:35   #2040
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hij zich gelukkig acht dat hij herstellende is en in godsnaam nog wat geduld uitoefent tot zijn arts oordeelt dat hij dat vaccin kan krijgen.
Maar "geduld" is iets dat een persoon die beseft dat elke dag waardevol is, niet echt heeft he. Die beseft dat elke verloren dag, en verloren dag is. Vroeger dacht die ook dat hij onsterfelijk was. Door wat hij meegemaakt heeft, heeft hij geleerd dat elke dag ten volle moet geleefd worden. En bange mensen die niet durven leven in afwachting dat ze dood gaan, beletten hem dat nu.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be