Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Is Covid een griepje en zijn al die maatregelen overbodig?
Ja 13 81,25%
Neen 2 12,50%
Ik ga de debatfiches nog eens bekijken 1 6,25%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2021, 12:59   #21
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

De vraag getuigt van intellectuele oneerlijkheid. Mensen die inzien dat het grootste probleem het beleid is, zullen sneller voor optie 1 kiezen en de formulering 'griepje' op de koop toe nemen, waardoor de conformisten hen echter ervan kunnen betichten zich te baseren op 'desinformatie'. Ik kan me niet voorstellen dat zelfs Dadeemelee dat niet ziet, dus het is oneerlijk. Zulke vragen kan men beter negeren of enkel in de discussie zelf beantwoorden los van deze vijandige framing.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 oktober 2021 om 13:00.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 14:06   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
U kan het nu zeggen.
Ik zie dat je zelf deelnam aan de enquête die je zelf opstartte. Blijkbaar is het jou te doen om jou zeg te hebben.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 14:21   #23
denkimi
Banneling

Standaard

Covid verspreid zich zoals griep, geeft dezelfde symptomen als griep, treft dezelfde personen als griep en is ongeveer even dodelijk.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 16:10   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Is Covid een griepje?

We hebben hier en daar toestanden gezien in ziekenhuizen. De eerste beelden waren van Italië.
Een griepje ????
Dat was het zeker niet, en dat is het nog niet.

Hopelijk wordt het een griepje.
In theorie is het nog altijd mogelijk dat nog besmettelijkere varianten opduiken, en dat we er nog 20 jaar mee zitten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 16:18   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is Covid een griepje?

We hebben hier en daar toestanden gezien in ziekenhuizen. De eerste beelden waren van Italië.
Een griepje ????
Kleine nuance.

Voor de overgrote meerderheid was het zelfs veel minder dan een griepje. 98 % wist (en weet) zelfs niet dat ze besmet (zijn) waren mochten ze niet zijn getest.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 18:10   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Covid een griepje?

Ziekenhuizen hebben te maken met een piepklein deeltje van de maatschappij he. De maatschappij is er niet voor ziekenhuizen, ziekenhuizen zijn een beetje luxe die de maatschappij zich heeft veroorloofd.

Citaat:
Een griepje ????
Het is een beetje erger dan griep maar niet veel.

Citaat:
In theorie is het nog altijd mogelijk dat nog besmettelijkere varianten opduiken, en dat we er nog 20 jaar mee zitten.
Ik zie niet in waarom corona zou verdwijnen binnen 20 jaar. Wij hebben nu voor de afzienbare toekomst, corona, de corona die we nu kennen, en zo elk jaar gaat zijn, he. Je kiest dus vanaf nu hoe we in de toekomst gaan leven daarmee. We hebben dat eigenlijk al in maart vorig jaar gekozen. We blazen onze maatschappij op, en het werkt niet. Dat is nu de manier van doen voor de komende decennia.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 18:30   #27
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Moedwillig? Ik denk eerder een gevolg van het gelobby en de marketingstrategie van big farma. Die overdreven de werking van hun middelen. "97 procent efficiënte" werd ons gezegd. Maar niemand zei erbij dat die efficiënte vanaf het prille begin van de prik reeds begint te zakken en sowieso niet tegen alle varianten van het virus geschikt is en dat het zelfs de besmettelijkheid niet goed tegen houdt. Wist men dit alles niet? Hield men de info achter voor het publiek?

Het gaat hier niet eens om de lange termijn gevolgen die ongekend zijn (zelfs big farma geeft toe dat hun wondermiddel experimenteel is). Het gaat hier om inherente kenmerken van de gebruikte vaccins.

Ik begrijp trouwens niet waarom je een experimenteel middel aan heel je bevolking zou willen opdringen. Men zou eerder blij dienen te zijn dat er ook mensen zijn die het vaccin niet nemen, om wat voor reden ze dat ook doen.
Hartverwarmend om te zien dat bijna iedereen hier opeens begint te geloven wat ik hier vanaf dag 1 al verkondig... Beter laat dat nooit! Bij mij was dit van in het prille begin al zo duidelijk als wat (die aanhoudende propaganda op tv van 's morgens tot s'avonds verraadde een verborgen agenda, of dacht je werkelijk dat een heel leger politici en wetenschappers zich vrijwillig zou uitsloven voor ieders welzijn? Hoe naïef kan je zijn?).

Bij mij was dit een kwestie van natuurlijk aangeboren inzicht, bij de meeste anderen kennelijk een kwestie van voortschrijdend inzicht...

En dat inzicht zal gestaag toenemen als er sprake is van een aanbevolen vierde, vijfde, zesde, zevende, achtste, negende, tiende... prik, zonder dat de opgelegde maatregelen ooit zullen worden verzwakt...
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 18:40   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik zie dat je zelf deelnam aan de enquête die je zelf opstartte. Blijkbaar is het jou te doen om jou zeg te hebben.
Nattulijk neem ik deel aan mijn eigen enquete. Mag dat niet soms?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 18:59   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Moedwillig? Ik denk eerder een gevolg van het gelobby en de marketingstrategie van big farma. Die overdreven de werking van hun middelen. "97 procent efficiënte" werd ons gezegd. Maar niemand zei erbij dat die efficiënte vanaf het prille begin van de prik reeds begint te zakken en sowieso niet tegen alle varianten van het virus geschikt is en dat het zelfs de besmettelijkheid niet goed tegen houdt. Wist men dit alles niet? Hield men de info achter voor het publiek?
Het is eigenaardig dat grote professoren in dat vakgebied volhielden dat dat mirakel "evident" gebeurd was, en dat "forum virologen" met, men dient dat toch toe te geven, een veel elementairder vakkennis dan men kan vermoeden van een geroutineerde grote professor in het vakgebied, daar serieuze twijfels over hadden, dat zo een onwaarschijnlijk mirakel met zoveel evidentie kon gedeclameerd worden.

Natuurlijk kan men enerzijds stellen dat men die HOOP kon koesteren, en dat die niet ontdaan was van enige kans op slagen. Maar het is toch een beetje eigenaardig om dat zomaar komen te decreteren als grote wetenschapper in het vakgebied.

Dat gezegd, het is eigenlijk bijzonder SPIJTIG dat men dit middel zo enorm heeft over-verkocht, dat men niet eens ziet dat het wel degelijk bijzonder nuttig kan zijn. Want het werkt wel degelijk, en het is wel degelijk ongelofelijk nuttig. Maar NIET op de manier dat men het verkocht heeft, namelijk om "duurzame groepsimmuniteit" te bekomen.

Het is bijzonder naief om te denken dat men tegen verkoudheidsvirussen die al honderden jaren rondgaan, "groepsimmuniteit" zou krijgen en het is BIJZONDER idioot geweest om te denken dat men met een vaccin VEEL BETER zou doen dan natuurlijke immuniteit - natuurlijke immuniteit die er niet in slaagt om duurzame groepsimmuniteit tegen corona virussen te ontwikkelen, want anders zou corona een KINDERZIEKTE geworden zijn.

Als wetenschapper gaan geloven dat men met het eerste het beste spuitje zomaar dat probleem zou opgelost hebben dat ons eigen immuunsysteem al 100 jaar niet kan oplossen, zonder de minste terughoudendheid, is op zijn zachtst gezegd EIGENAARDIG.

Citaat:
Het gaat hier niet eens om de lange termijn gevolgen die ongekend zijn (zelfs big farma geeft toe dat hun wondermiddel experimenteel is). Het gaat hier om inherente kenmerken van de gebruikte vaccins.
Inderdaad. Het is eigenaardig om zomaar gaan te veronderstellen dat een totaal nieuw vaccin tegen een oude klasse van virussen plots zou waarmaken wat ons eigen immuun systeem nooit heeft kunnen doen in eeuwen, zonder de minste aanwijzing daarvoor.

Citaat:
Ik begrijp trouwens niet waarom je een experimenteel middel aan heel je bevolking zou willen opdringen. Men zou eerder blij dienen te zijn dat er ook mensen zijn die het vaccin niet nemen, om wat voor reden ze dat ook doen.
Inderdaad. Maar men is gewoon gek geworden, en gaan geloven wat men eigenlijk droomde. Dat is totaal onwetenschappelijk als houding. Het is WEL een karakteristiek van dolgedraaide technologen, die zich aan een strohalmpje vastklampen om hun waanzinnige overdreven utopieen als vaststaande wetenschappelijke waarheid willen te verkondigen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 19:03   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is Covid een griepje?

Een griepje ????

En dat waren meteen ook de laatste beelden.

Je zou vermoeden ...
Oud 1 november 2021, 04:38   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is Covid een griepje?

Een griepje ????

Ja en even nadien was het daar de Ronde van Italië daar hebben we ook beelden van gezien.
Oud 1 november 2021, 07:46   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja en even nadien was het daar de Ronde van Italië daar hebben we ook beelden van gezien.
En de beelden van die lijkkisten dan. Of wacht, dat waren Costa Concordia lijken die men wilde veranderen naar covid lijken
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 07:47   #33
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Dus nu is de maatregel: en gevaccineerde met symptomen mag alles, een mens zonder symptomen kan geweigerd worden als die zijn QR code niet tijdig update.

Is dat de situatie?
Oud 1 november 2021, 08:22   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En de beelden van die lijkkisten dan. Of wacht, dat waren Costa Concordia lijken die men wilde veranderen naar covid lijken
En de ijs containers in New York volgepropt met lijken. Björn Soenens stond er bij en keer ernaar met zowat het meest bedrukte gezicht ik in jaren had gezien.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 november 2021 om 08:23.
Oud 1 november 2021, 11:23   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
...
Bij mij was dit een kwestie van natuurlijk aangeboren inzicht, bij de meeste anderen kennelijk een kwestie van voortschrijdend inzicht...
...
Ah mor gij gelukzak !
Nu weten hoe het komt dat je je doctoraat met de vingers in de neus, en staande op 1 been, binnenhaalde op je 19de levensjaar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 1 november 2021, 11:26   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En dat waren meteen ook de laatste beelden.

Je zou vermoeden ...
Je hebt wel geluk dat mijn heksie perfeksie, als verpleegster met pensioen, je niet kan vastgrijpen nu. Je zou er niet goed van zijn.

Oud 1 november 2021, 11:56   #37
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Is Covid een griepje?

Een griepje ????

Toestanden die er elk jaar opnieuw waren tijdens de griepseizoenen.
Oude dikke zakken met onderliggend lijden lagen jaar na jaar in het ziekenhuis met griep en een longontsteking tot die ene dubbele longontsteking hun einde betekende.

Ik vraag mij nog altijd af waar al die zorgmedewerkers de tijd vonden om dat dansje van buiten te leren en dan nog zo mooi synchroon allemaal.. haja, dat kwam omdat het nog nooit zo rustig geweest tijdens 2020 lockdown, de uitgestelde zorg zal er ook wel voor tussen gezeten hebben (inside first hand info).
Eigenlijk verbazend hoe de witte woede nu de meegaande witte makke schaapjes geworden zijn na jaren bezuinigen en te moeten werken voor een habbekras...
Waarschijnlijk denken ze nog altijd dat ze er voordeel gaan uithalen maar na bijna 2 jaar veel geld te steken in maatregelen behalve in opschaling en deftige vergoedingen van de zorg zijn de enigste die er veel (smeer)geld aan verdiene alleen maar de besturen en de laboratten ...
https://www.solidair.org/artikels/al...ens-ontploffen
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 12:07   #38
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt wel geluk dat mijn heksie perfeksie, als verpleegster met pensioen, je niet kan vastgrijpen nu. Je zou er niet goed van zijn.
Je heksie perfeksie mag haar vooral gelukkig prijzen dat ze niet 500 jaar eerder leefde toen de heksen de schuld kregen en op de brandstapel werden gezet wanneer de oogst weer eens mislukte of er nog eens een uitbraak van de pest was.

Laatst gewijzigd door Rapture : 1 november 2021 om 12:07.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 12:28   #39
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Je heksie perfeksie mag haar vooral gelukkig prijzen dat ze niet 500 jaar eerder leefde toen de heksen de schuld kregen en op de brandstapel werden gezet wanneer de oogst weer eens mislukte of er nog eens een uitbraak van de pest was.
Dat we niets kunnen of mogen ondernemen tegen een pandemie leeft hier anders nog wel, 500jaar later...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 12:51   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus nu is de maatregel: en gevaccineerde met symptomen mag alles, een mens zonder symptomen kan geweigerd worden als die zijn QR code niet tijdig update.

Is dat de situatie?
Ja.
Ge moogt doodziek op café gaan zolang je maar een paske hebt.
De rest mag zich onder de terrasverwarmer installeren en niet naar het toilet gaan.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be