Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2021, 20:37   #61
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
2

Dat kan niet volgens bepaalde forum-orakels, die batterijen zijn veel te zwaar en-of ze kunnen niet rap genoeg bijgeladen worden.

En dan vergeet ik nog dat het stroomnet dat niet aankan en dat de kabels te dun zijn
Te weten dat in vergelijking met de 16 duizend electrische bussen in Shenzhen De Lijn iets van 2200 bussen heeft (2016) en een 300 tal trams. En meer als 8000 mensen personeel, of ongeveer 4 per bus. Je zou denken dat ze met zon mankracht toch een vlotte overgang naar elektrisch zouden moeten kunnen organiseren. Maar nog niet zo lang geleden kocht men voor Antwerpen nog 200 dieselbussen. Kuch kuch.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 november 2021 om 20:38.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2021, 21:06   #62
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

400 privéjets naar Glasgow ...

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2021, 21:30   #63
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Ja jong. Zo een hoogmis als een conferentie is wat tegengesteld aan het thema van klimaatopwarming.

Maar dat we problemen tegemoet gaan als er niets fundamenteels wordt bijgestuurd blijft zeker.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2021, 22:28   #64
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Te weten dat in vergelijking met de 16 duizend electrische bussen in Shenzhen De Lijn iets van 2200 bussen heeft (2016) en een 300 tal trams. En meer als 8000 mensen personeel, of ongeveer 4 per bus. Je zou denken dat ze met zon mankracht toch een vlotte overgang naar elektrisch zouden moeten kunnen organiseren. Maar nog niet zo lang geleden kocht men voor Antwerpen nog 200 dieselbussen. Kuch kuch.
En nog iets in Shenzhen rijden ook nog 22.000 electrische taxis.

Citaat:
https://www.forbes.com/sites/brookec...lectric-taxis/

This Chinese City Has 16,000 Electric Buses And 22,000 Electric Taxis
Niet dat sommige mensen denken dat die daar allemaal op de E-bus wachten.

Ik heb de luchtkwaliteitsindex eens bekeken van Peking en dan die van Shenzhen... ergens was er zo een grafiekje van 2017.

Was van deze smog-studie, die moet ik dan lezen...
Citaat:
https://www.imedpub.com/articles/psy....php?aid=23098

Research Methodology

Study population

The students were recruited from two high schools. The selected study schools were chosen based on Air Quality Index (AQI) data, obtained from [15]. Langfang High School (LHS) is in Beijing, a heavy polluted area. Hongling High School (HHS) is in Shenzhen, a non-polluted area. AQI data for the two weeks before the survey for both areas are shown in Figure 1. The AQI in Shenzhen always fell below 50, while the AQI in Beijing ranged from 53 to 199.
Dus nog wat verder zoeken, aha hier iets van het WHO, luchtvervuilingsindex, dat is data van 36 maanden:

https://www.numbeo.com/pollution/com...city2=Shenzhen

Index Info Beijing Shenzhen
Pollution Index: 82.96 62.39
Pollution Exp Scale: 147.96 109.16

Citaat:
https://www.numbeo.com/pollution/indices_explained.jsp
To generate a current index (which is always updated) we use data up to 36 months old. We include only cities for which there are at least a certain number of contributors. Our semiannual index is remade twice per year by pushing current index into this historical view.

Most of our data are based on perceptions (opinions) from visitors of this website. For pollution section, we include some relevant data from World Health Organization and other institutions if we find it helpful. Please consult our Terms of use for details.

Pollution Index is an estimation of the overall pollution in the city. The biggest weight is given to air pollution, than to water pollution/accessibility, two main pollution factors. Small weight is given to other pollution types.
Air pollution data from World Health Organization
Beijing Shenzhen
PM10 92 42
PM2.5 73 27
PM10 Pollution Level: High Moderate

Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2021 om 22:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2021, 22:51   #65
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
het is en blijft een schande, los van het hele klimaatdebat: die dieselbussen stoten massaal veel schadelijke deeltjes uit die een drama zijn voor de luchtkwaliteit en de gezondheid van de bewoners.
Oud 2 november 2021, 23:51   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ja jong. Zo een hoogmis als een conferentie is wat tegengesteld aan het thema van klimaatopwarming.

Maar dat we problemen tegemoet gaan als er niets fundamenteels wordt bijgestuurd blijft zeker.
maar dan wel fundamenteel en niet een paar duizend vlamingen verplichten hun huis te isoleren.

Ik slaap heel het jaar met mijn raam open en geen groene of rooie die me dat gaat komen verbieden. Een stamp tegen zijn kloten kan hem dan krijgen.

Dus die houtkap verbieden is al een stap in de goeie richting, massaal aanplanten van bossen . Kernenergie promoten en vervuildende gas , bruinkool en biogascentrales sluiten.

Scheepvaart vergroenen (waterstof, electriciteit uit windturbines, ... diesel electrisch etc... )

Iedereen verplichten van in 2030 met een auto op pielen te rijden, komaan laat mij niet lachen he. Ze zij nog niet eens zeker dat ze in 2025 nog wel electriciteit gaan hebben om uwe fritex en electrisch vuur te laten werken in de piek uren. Laat staan uw Tesla en velo opladen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 00:04   #67
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Wij leven in een rijk land of dat had u gedacht.

België zet 200 miljoen opzij voor bos, vooral in Congo

Men (de politiek) blijft in 'ons' land toch iets hebben met Congo.

Citaat:
De Belgische regering ondertekent mee het internationale streven om de ontbossing te stoppen. Ze steunt Afrikaanse projecten.

200 miljoen maakt de Belgische regering vrij in de strijd tegen de ontbossing. Dat heeft premier Alexander De Croo (Open VLD) op de klimaattop in Glasgow bekendgemaakt. Het gaat om geld uit ontwikkelingssamenwerking. Het budget wordt over vijf jaar gespreid.
Iemand die een nog boodschap heeft aan Congo??? (Koloniaal verleden misschien???)

Ontbossing en naast dat reclame maken om een houten huis te bouwen een massieve houtconstructie die ten opzichte van een stenen huis bepaalde voordelen kan opleveren.

Citaat:
Huizen in steen zijn sinds jaar en dag de standaard. Ze passen gemakkelijk in het straatbeeld en je vindt meer dan genoeg aanbieders die stenen huizen kunnen bouwen. Toch vertaalt dat zich niet meteen in de prijs: een stenen huis bouwen is erg duur, grotendeels vanwege de dure materialen en lange bouwtijd. De gebruikte materialen zorgen dan weer voor een leefklimaat dat gevoelig ongezonder is dan in een houten huis.
p.s.

Zijn je beslissingen wel gebaseerd op feiten?

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 november 2021 om 00:20.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 00:48   #68
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Iedereen verplichten van in 2030 met een auto op pielen te rijden, komaan laat mij niet lachen he. Ze zij nog niet eens zeker dat ze in 2025 nog wel electriciteit gaan hebben om uwe fritex en electrisch vuur te laten werken in de piek uren. Laat staan uw Tesla en velo opladen.
Volgens de waterstoflobby gaan we dan heel veel overtollige groene electriciteit hebben en daar gaan ze groene waterstof van maken.

Tov daarvan verbruikt een EV echt nikske hé.

Een 25-tal zonnepanelen kunnen al rekenkundig genoeg zijn om een Tesla 20.000 km per jaar "groen" te doen rijden. Vraag maar aan de weerman Frank de Boosere.

Citaat:
https://www.frankdeboosere.be/zonnep...panelenOLD.php

We hebben gekozen voor 32 m, in totaal 25 panelen met een geschatte opbrengst van 3700 kWh per jaar (foto's). Ons dak heeft een helling van 45 graden en is gericht naar het zuidzuidoosten
18 kWh/100 km dat is voor 20.000 km/jaar : 18 kWh *200 = 3.600 kWh en dan nog die E-velo. lol

De Tesla wordt dan opgeladen op het werk hé, in de regel is dat overdag in de werkweek. Tijdens weekend en feestdag dan thuis wat opladen, terwijl men bij het zonnetje met de E-velo gaat rijden. Of met de E-wagen ergens snelladen waar de daken vol zonnepanelen liggen gesteund door powerpacks.

vbn genoeg:
https://www.youtube.com/watch?v=FoN4WCpuxHY

Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2021 om 00:57.
Oud 3 november 2021, 06:07   #69
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de waterstoflobby gaan we dan heel veel overtollige groene electriciteit hebben en daar gaan ze groene waterstof van maken.

Tov daarvan verbruikt een EV echt nikske hé.

Een 25-tal zonnepanelen kunnen al rekenkundig genoeg zijn om een Tesla 20.000 km per jaar "groen" te doen rijden. Vraag maar aan de weerman Frank de Boosere.

18 kWh/100 km dat is voor 20.000 km/jaar : 18 kWh *200 = 3.600 kWh en dan nog die E-velo. lol

De Tesla wordt dan opgeladen op het werk hé, in de regel is dat overdag in de werkweek. Tijdens weekend en feestdag dan thuis wat opladen, terwijl men bij het zonnetje met de E-velo gaat rijden. Of met de E-wagen ergens snelladen waar de daken vol zonnepanelen liggen gesteund door powerpacks.

vbn genoeg:
https://www.youtube.com/watch?v=FoN4WCpuxHY
Op de meeste huizen passen geen 25 zonnepanelen en voor de meeste huizen staat meer dan één auto.

Oud 3 november 2021, 07:16   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Zelfs als alles veranderd gaan we problemen tegemoet. Hoeveel mensen komen er ieder jaar bij op deze planeet ? Ken jij 1 zeehaven die er kleiner op wordt ? Ken jij 1 luchthaven die niet uitbreidt ?
Hoe meer mensen hoe groter langer en hoger alles zal moeten worden. Hoe meer mensen hoe meer energie die zullen verbruiken. Hoe meer mensen hoe meer voedsel zal moeten worden geproduceerd.
We zijn met te veel op de ze aardkloot. Met veel te veel. 1 miljard mensen zou het maximum mogen zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 november 2021 om 07:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 07:51   #71
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wij leven in een rijk land of dat had u gedacht.

België zet 200 miljoen opzij voor bos, vooral in Congo

Men (de politiek) blijft in 'ons' land toch iets hebben met Congo.

Iemand die een nog boodschap heeft aan Congo??? (Koloniaal verleden misschien???)

Ontbossing en naast dat reclame maken om een houten huis te bouwen een massieve houtconstructie die ten opzichte van een stenen huis bepaalde voordelen kan opleveren.

p.s.

Zijn je beslissingen wel gebaseerd op feiten?

de mensen daar mogen toch ook nieuw brandhout hebben?

Laatst gewijzigd door kelt : 3 november 2021 om 07:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 09:54   #72
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Op de meeste huizen passen geen 25 zonnepanelen en voor de meeste huizen staat meer dan één auto.
En dan? Men kan maar met eentje tegelijk rijden. Dus dan blijft de andere staan en kan nog voor extra buffer dienen.

Er zijn ook nog gemeenschappelijke initiatieven men hoeft zelfs geen dak te hebben.

In "mijn verkaveling" is het gemiddeld aantal zonnepanelen alvast 30.

Tegenover mij heeft er ene 41 stuks, langs mij heeft er eentje 50 (ook op aangrenzend bijgebouw.

Die tegenover rijdt met een nieuwe Nissan Leaf, langs mij heeft een Mercedes plug in hybride. Maar heeft ook een zwembad.

In Nederland laden reeds 70% van de EV rijders hun wagen zoveel mogelijk met zonnestroom op. En nog eens 13% is het ook van plan om de stroomkosten verder te drukken. Win-win.

Enkele straten verder die gebruikt zijn zonnepanelen gewoon als optische haag tov aangrenzend landbouwgebied. Staan gewoon op de grond. Die hoeven niet persé op het dak hé.

Stroom moet je best direct gebruiken als het opgewekt wordt, en daar is nog altijd een groot batterijpack ideaal. Zeker als je er ook nog mee kunt rijden. Buurtbatterijen in een grote wijk met veel zonnepanelen waar vind je dat in België?

Ga eens in Nederland kijken.
Daar hebben ze een norm ingevoerd voor het verder groeiend aantal buurtbatterijen, NEN 4288. Dat was natuurlijk dringend nodig.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2021 om 10:11.
Oud 3 november 2021, 10:24   #73
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We hebben gekozen voor 32 m, in totaal 25 panelen met een geschatte opbrengst van 3700 kWh per jaar (foto's). Ons dak heeft een helling van 45 graden en is gericht naar het zuidzuidoosten
Je link zegt dat ze die panelen in 2008 gelegd hebben. Vandaag heb je aan een 10-tal panelen genoeg om diezelfde jaaropbrengst te hebben.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 10:32   #74
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dan? Men kan maar met eentje tegelijk rijden. Dus dan blijft de andere staan en kan nog voor extra buffer dienen.
In de meeste woningen woont ook meer dan 1 persoon.
Citaat:
Er zijn ook nog gemeenschappelijke initiatieven men hoeft zelfs geen dak te hebben.

In "mijn verkaveling" is het gemiddeld aantal zonnepanelen alvast 30.

Tegenover mij heeft er ene 41 stuks, langs mij heeft er eentje 50 (ook op aangrenzend bijgebouw.

Die tegenover rijdt met een nieuwe Nissan Leaf, langs mij heeft een Mercedes plug in hybride. Maar heeft ook een zwembad.
Dat toont dan vooral aan dat jij niet in een gemiddeld huis woont.
Citaat:
In Nederland laden reeds 70% van de EV rijders hun wagen zoveel mogelijk met zonnestroom op. En nog eens 13% is het ook van plan om de stroomkosten verder te drukken. Win-win.
Het verbaast me dat er minder dan 100% van de EV-rijders zeggen dat ze hun wagen "zoveel mogelijk" opladen met zonnestroom.
Citaat:
Enkele straten verder die gebruikt zijn zonnepanelen gewoon als optische haag tov aangrenzend landbouwgebied. Staan gewoon op de grond. Die hoeven niet persé op het dak hé.
We hebben al het lelijkste land ter wereld, nu nog de lelijkste 'haag' erbij?
Citaat:
Stroom moet je best direct gebruiken als het opgewekt wordt, en daar is nog altijd een groot batterijpack ideaal. Zeker als je er ook nog mee kunt rijden. Buurtbatterijen in een grote wijk met veel zonnepanelen waar vind je dat in België?

Ga eens in Nederland kijken.
Daar hebben ze een norm ingevoerd voor het verder groeiend aantal buurtbatterijen, NEN 4288. Dat was natuurlijk dringend nodig.
Dat zou inderdaad een grote stap vooruit zijn.
Oud 3 november 2021, 10:39   #75
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
maar dan wel fundamenteel en niet een paar duizend vlamingen verplichten hun huis te isoleren.

Ik slaap heel het jaar met mijn raam open en geen groene of rooie die me dat gaat komen verbieden. Een stamp tegen zijn kloten kan hem dan krijgen.
Ik neem aan (hoop) dat de verwarming in uw slaapkamer dan niet aan staat. Of misschien ligt er zelfs geen verwarming daar. Dat is de meest groene oplossing die er is. De logische oplossing voor u is dan uw woonkamer te isoleren, en de slaapkamer buiten het verwarmde/geïsoleerde volume te houden. Een groene, rooie of eender welke kleur die u komt zeggen dat dat niet mag, die kan inderdaad een stamp krijgen.
Oud 4 november 2021, 20:04   #76
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ergens,ik denk dat de ziekte in 1988 begonnen is,is er de geniale visie dat "Klimaatproblemen" op "Klimaat-toppen" met de aanwezigheid van "Toppers" dient "opgelost" te worden......

Omgekeerd zouden diegenen die niet op dat evenement verschijnen dan geen deel uitmaken van de "oplossing" voor de "Klimaatproblemen"...

De oplossing lijkt te liggen in het spreken in microfoons en,in diplomatische woorden weliswaar,mekaar uitschelden voor rotte vis,inclusief diegenen die niet aanwezig zijn (bvb omdat ze nu echt geen reis gepland hadden naar Glasgow)

Het is een bizarre vorm van logica die mijn redeneervermogen VER overstijgt......
Het lijkt even effectief als rozenkransen bidden.....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 november 2021 om 20:06.
Oud 4 november 2021, 20:25   #77
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ergens,ik denk dat de ziekte in 1988 begonnen is,is er de geniale visie dat "Klimaatproblemen" op "Klimaat-toppen" met de aanwezigheid van "Toppers" dient "opgelost" te worden......

Omgekeerd zouden diegenen die niet op dat evenement verschijnen dan geen deel uitmaken van de "oplossing" voor de "Klimaatproblemen"...

De oplossing lijkt te liggen in het spreken in microfoons en,in diplomatische woorden weliswaar,mekaar uitschelden voor rotte vis,inclusief diegenen die niet aanwezig zijn (bvb omdat ze nu echt geen reis gepland hadden naar Glasgow)

Het is een bizarre vorm van logica die mijn redeneervermogen VER overstijgt......
Klimaattoppen zijn dan ook bedevaarten geworden.

Oud 4 november 2021, 22:06   #78
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

hoe zou jij het klimaatprobleem dan oplossen ?
(neen, ontkennen dat het bestaat is geen antwoord)
Oud 4 november 2021, 22:39   #79
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
hoe zou jij het klimaatprobleem dan oplossen ?
(neen, ontkennen dat het bestaat is geen antwoord)
Ondergetekende heeft niet zo de pretentie "Master of The Universe" the zijn....
(ik vraag vergiffenis aan de medeforummers die dat eventueel zouden denken van mij )

In enkele andere draadjes wordt door medeforummers al genoeg gewezen op het ECHTE probleem,het ONDERLIGGENDE probleem...Iets wat wij,de mensheid,WEL geheel zelf in handen,of moet ik zeggen in de broek,hebben....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 november 2021 om 22:40.
Oud 5 november 2021, 09:02   #80
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ondergetekende heeft niet zo de pretentie "Master of The Universe" the zijn....
(ik vraag vergiffenis aan de medeforummers die dat eventueel zouden denken van mij )

In enkele andere draadjes wordt door medeforummers al genoeg gewezen op het ECHTE probleem,het ONDERLIGGENDE probleem...Iets wat wij,de mensheid,WEL geheel zelf in handen,of moet ik zeggen in de broek,hebben....
En daar kun je ook lezen dat de cijfers je geen gelijk geven.
Het is natuurlijk een gemakkelijke uitvlucht voor veel van de mede-forummers. Zij (of hun vrouw) zijn de vruchtbare leeftijd al lang voorbij. Gemakkelijk om naar anderen te wijzen, zodat ze zelf niets hoeven te doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be