![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Te weten dat in vergelijking met de 16 duizend electrische bussen in Shenzhen De Lijn iets van 2200 bussen heeft (2016) en een 300 tal trams. En meer als 8000 mensen personeel, of ongeveer 4 per bus. Je zou denken dat ze met zon mankracht toch een vlotte overgang naar elektrisch zouden moeten kunnen organiseren. Maar nog niet zo lang geleden kocht men voor Antwerpen nog 200 dieselbussen. Kuch kuch.
Laatst gewijzigd door Bach : 2 november 2021 om 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 400 privéjets naar Glasgow ...
![]()
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja jong. Zo een hoogmis als een conferentie is wat tegengesteld aan het thema van klimaatopwarming.
Maar dat we problemen tegemoet gaan als er niets fundamenteels wordt bijgestuurd blijft zeker.
![]() |
#64 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb de luchtkwaliteitsindex eens bekeken van Peking en dan die van Shenzhen... ergens was er zo een grafiekje van 2017. Was van deze smog-studie, die moet ik dan lezen... Citaat:
https://www.numbeo.com/pollution/com...city2=Shenzhen Index Info Beijing Shenzhen Pollution Index: 82.96 62.39 Pollution Exp Scale: 147.96 109.16 Citaat:
Beijing Shenzhen PM10 92 42 PM2.5 73 27 PM10 Pollution Level: High Moderate Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2021 om 22:52. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik slaap heel het jaar met mijn raam open en geen groene of rooie die me dat gaat komen verbieden. Een stamp tegen zijn kloten kan hem dan krijgen. Dus die houtkap verbieden is al een stap in de goeie richting, massaal aanplanten van bossen . Kernenergie promoten en vervuildende gas , bruinkool en biogascentrales sluiten. Scheepvaart vergroenen (waterstof, electriciteit uit windturbines, ... diesel electrisch etc... ) Iedereen verplichten van in 2030 met een auto op pielen te rijden, komaan laat mij niet lachen he. Ze zij nog niet eens zeker dat ze in 2025 nog wel electriciteit gaan hebben om uwe fritex en electrisch vuur te laten werken in de piek uren. Laat staan uw Tesla en velo opladen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij leven in een rijk land of dat had u gedacht.
België zet 200 miljoen opzij voor bos, vooral in Congo Men (de politiek) blijft in 'ons' land toch iets hebben met Congo. Citaat:
Ontbossing en naast dat reclame maken om een houten huis te bouwen een massieve houtconstructie die ten opzichte van een stenen huis bepaalde voordelen kan opleveren. Citaat:
Zijn je beslissingen wel gebaseerd op feiten? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 3 november 2021 om 00:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tov daarvan verbruikt een EV echt nikske hé. Een 25-tal zonnepanelen kunnen al rekenkundig genoeg zijn om een Tesla 20.000 km per jaar "groen" te doen rijden. Vraag maar aan de weerman Frank de Boosere. ![]() Citaat:
De Tesla wordt dan opgeladen op het werk hé, in de regel is dat overdag in de werkweek. Tijdens weekend en feestdag dan thuis wat opladen, terwijl men bij het zonnetje met de E-velo gaat rijden. Of met de E-wagen ergens snelladen waar de daken vol zonnepanelen liggen gesteund door powerpacks. vbn genoeg: https://www.youtube.com/watch?v=FoN4WCpuxHY Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2021 om 00:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer mensen hoe groter langer en hoger alles zal moeten worden. Hoe meer mensen hoe meer energie die zullen verbruiken. Hoe meer mensen hoe meer voedsel zal moeten worden geproduceerd. We zijn met te veel op de ze aardkloot. Met veel te veel. 1 miljard mensen zou het maximum mogen zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 november 2021 om 07:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 3 november 2021 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn ook nog gemeenschappelijke initiatieven men hoeft zelfs geen dak te hebben. In "mijn verkaveling" is het gemiddeld aantal zonnepanelen alvast 30. Tegenover mij heeft er ene 41 stuks, langs mij heeft er eentje 50 (ook op aangrenzend bijgebouw. Die tegenover rijdt met een nieuwe Nissan Leaf, langs mij heeft een Mercedes plug in hybride. Maar heeft ook een zwembad. In Nederland laden reeds 70% van de EV rijders hun wagen zoveel mogelijk met zonnestroom op. En nog eens 13% is het ook van plan om de stroomkosten verder te drukken. Win-win. Enkele straten verder die gebruikt zijn zonnepanelen gewoon als optische haag tov aangrenzend landbouwgebied. Staan gewoon op de grond. Die hoeven niet persé op het dak hé. Stroom moet je best direct gebruiken als het opgewekt wordt, en daar is nog altijd een groot batterijpack ideaal. Zeker als je er ook nog mee kunt rijden. Buurtbatterijen in een grote wijk met veel zonnepanelen waar vind je dat in België? Ga eens in Nederland kijken. ![]() Daar hebben ze een norm ingevoerd voor het verder groeiend aantal buurtbatterijen, NEN 4288. Dat was natuurlijk dringend nodig. Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2021 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Je link zegt dat ze die panelen in 2008 gelegd hebben. Vandaag heb je aan een 10-tal panelen genoeg om diezelfde jaaropbrengst te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik neem aan (hoop) dat de verwarming in uw slaapkamer dan niet aan staat. Of misschien ligt er zelfs geen verwarming daar. Dat is de meest groene oplossing die er is. De logische oplossing voor u is dan uw woonkamer te isoleren, en de slaapkamer buiten het verwarmde/geïsoleerde volume te houden. Een groene, rooie of eender welke kleur die u komt zeggen dat dat niet mag, die kan inderdaad een stamp krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens,ik denk dat de ziekte in 1988 begonnen is,is er de geniale visie dat "Klimaatproblemen" op "Klimaat-toppen" met de aanwezigheid van "Toppers" dient "opgelost" te worden......
Omgekeerd zouden diegenen die niet op dat evenement verschijnen dan geen deel uitmaken van de "oplossing" voor de "Klimaatproblemen"... De oplossing lijkt te liggen in het spreken in microfoons en,in diplomatische woorden weliswaar,mekaar uitschelden voor rotte vis,inclusief diegenen die niet aanwezig zijn (bvb omdat ze nu echt geen reis gepland hadden naar Glasgow) Het is een bizarre vorm van logica die mijn redeneervermogen VER overstijgt...... Het lijkt even effectief als rozenkransen bidden..... Laatst gewijzigd door kelt : 4 november 2021 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(neen, ontkennen dat het bestaat is geen antwoord)
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(ik vraag vergiffenis aan de medeforummers die dat eventueel zouden denken van mij ![]() In enkele andere draadjes wordt door medeforummers al genoeg gewezen op het ECHTE probleem,het ONDERLIGGENDE probleem...Iets wat wij,de mensheid,WEL geheel zelf in handen,of moet ik zeggen in de broek,hebben.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 4 november 2021 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk een gemakkelijke uitvlucht voor veel van de mede-forummers. Zij (of hun vrouw) zijn de vruchtbare leeftijd al lang voorbij. Gemakkelijk om naar anderen te wijzen, zodat ze zelf niets hoeven te doen. |
|
![]() |
![]() |