Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2021, 14:40   #621
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het zit er bij velen, om niet te zeggen de meesten, nog steeds ingepeperd dat je je laat vaccineren uit solidariteit om je naasten, de omgeving, te beschermen.
En vooral solidair de kas te spijzen van politici die fabrikanten op onze heiligen grond vrij spel gaven.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 15:53   #622
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ken een alleenstaande moeder (bejaardenhelpster) in het zorgcentrum waar mijn tante verblijft. Om redenen die me niet heel overtuigend klonken wil ze zich niet laten vaccineren ( volgens mij is ze bij de Jehova's ?)
Ze vertelde me nadat ze het nieuws hoorde ze er zich bij neerlegde .

Ze doet haar werk met passie ( mijn tante beaamt dat ) en verdiend rond de 1600 euro netto....WE werk en avondwerk inbegrepen . Ze moet alle hens aan denk roepen ( zus en nicht) om alles geregeld te krijgen want ze heeft 2 kinderen ( 6 en 8 jaar)

Inlichtingen bij de vakbond gehaald en ze zou rond de 1400 euro dop krijgen en nog eens 2X200 euro per kind dat is 1800 om thuis te blijven bij de kinderen.

Het enige dat ze gaat missen is de dankbaarheid van de bewoners zei ze me.

Kan het nog geloven ook
Als iemand meer krijgt om thuis te blijven dan is de keuze vlug gemaakt.
Geen geld moeten uitgeven aan kinderopvang kan ook een rol spelen bij jong zorgpersoneel.
Het zou mij niet verbazen dat er spijt van hebben gevaccineerd te zijn.
Anderzijds. Ik lees wel dat de uitkering tijdelijk is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 15:56   #623
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En vooral solidair de kas te spijzen van politici die fabrikanten op onze heiligen grond vrij spel gaven.
De producent van Dafalgan is er ook niet armer van geworden.
Oud 16 november 2021, 16:05   #624
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De producent van Dafalgan is er ook niet armer van geworden.
Die is heel slim geweest. Die heeft gewoon wat paracetamol in een mooi doosje verpakt.
De marketing deed de rest

En alhoewel het er in het groot opstaat zijn mensen bereidt om er 5 X zo veel voor te betalen. En de Apothekers doen daar duchtig aan mee ondanks hun zever dat zij er zijn om mensen te informeren ....Mijn gat ja

Naam: Dafalgan1.jpg
Bekeken: 162
Grootte: 60,2 KB

Ah ja en die Forte betekent gewoon dat het Paracetamol pillen zijn van 1000mg

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 november 2021 om 16:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 16:22   #625
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zit er bij velen, om niet te zeggen de meesten, nog steeds ingepeperd dat je je laat vaccineren uit solidariteit om je naasten, de omgeving, te beschermen.
Inderdaad.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 16:29   #626
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het gros van de mensen zo bezorgd is om zijn medemens. Zo sterk geloof ik niet meer in de goedheid van mensen

Trouwens we hebben nog nauwelijks medemensen.....eerder veel tegenmensen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 november 2021 om 16:30.
Oud 16 november 2021, 16:31   #627
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inderdaad.
En je beseft toch dat het fout is gebleken ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 16:37   #628
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die solidariteit dient gewoon om onze onderhorigheid aan de " overheid " te verbergen onder de opgelegde afkeur door onze omgeving.
Het verschil met die andere afzeikmaatregelen( zoals maskers ) is , dat vaccinatie WEL individueel nuttig is voor de zwakkeren (zwak wgs leeftijd of gezondheid).

Laatst gewijzigd door stab : 16 november 2021 om 16:40.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 16:38   #629
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als iemand meer krijgt om thuis te blijven dan is de keuze vlug gemaakt.
Geen geld moeten uitgeven aan kinderopvang kan ook een rol spelen bij jong zorgpersoneel.
Het zou mij niet verbazen dat er spijt van hebben gevaccineerd te zijn.
Anderzijds. Ik lees wel dat de uitkering tijdelijk is.
Daarna komt het OCMW op de proppen. De steun aan een gezinshoofd is ook niet min.

Ik dacht 1330 euro per maand en eveneens dubbel kindergeld

En wie een leefloon ontvangt geniet van alle sociale voordelen die voorhandig zijn. Gas water elektriciteit openbaar vervoer en internet veel goedkoper en dan nog eens voorrang bij de toekenning van een sociale woning.

Wie werkt krijgt alleen een stamp onder zijn kont

Naam: R-1510785-1421343697-8239.jpeg.jpg
Bekeken: 135
Grootte: 140,7 KB
Oud 16 november 2021, 16:45   #630
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Solidariteit is iets zoals voor je vaderland sneuvelen aan het front.
Je krijgt dan een betonnen kruisje.
Oud 16 november 2021, 16:49   #631
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat in de zorg werken een "roeping" is, zoals pastoor worden, en vroeger werd ook leerkracht worden als dusdanig beschouwd.
Zeker. Maar als je hen verbiedt om die roeping te volgen, dan zullen ze wel iets anders vinden. Iemand die de handen uit de mouwen wilt steken, vindt wel ander werk. Wie dat niet wilt doen, kan levenslang genieten van onze geroemde sociale zekerheid.

... maar de patiënten blijven wel achter met minder verplegend personeel. In een sector waar al een tekort is. De bejaarden (waarvan een groot deel voorstander is van die verplichting) zullen het slachtoffer zijn.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 16:50   #632
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daarna komt het OCMW op de proppen.
Als ze ontslagen worden, is het waarschijnlijk werkloosheidsvergoeding, geen OCMW.
Oud 16 november 2021, 17:00   #633
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het gros van de mensen zo bezorgd is om zijn medemens. Zo sterk geloof ik niet meer in de goedheid van mensen

Trouwens we hebben nog nauwelijks medemensen.....eerder veel tegenmensen.
Een hoop mensen hebben zich wel degelijk laten vaccineren 'om anderen te beschermen'.
Anderen zeggen dat, maar hebben het eigenlijk vooral voor zichzelf gedaan. Als buitenstaander natuurlijk moeilijk om het verschil te zien.
En nog anderen gebruiken dat argument vooral om anderen onder druk te zetten: jij mag hier niet meer komen want jij bent niet solidair.
Oud 16 november 2021, 18:39   #634
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken een alleenstaande moeder (bejaardenhelpster) in het zorgcentrum waar mijn tante verblijft. Om redenen die me niet heel overtuigend klonken wil ze zich niet laten vaccineren ( volgens mij is ze bij de Jehova's ?)
Ze vertelde me nadat ze het nieuws hoorde ze er zich bij neerlegde .

Ze doet haar werk met passie ( mijn tante beaamt dat ) en verdiend rond de 1600 euro netto....WE werk en avondwerk inbegrepen . Ze moet alle hens aan denk roepen ( zus en nicht) om alles geregeld te krijgen want ze heeft 2 kinderen ( 6 en 8 jaar)

Inlichtingen bij de vakbond gehaald en ze zou rond de 1400 euro dop krijgen en nog eens 2X200 euro per kind dat is 1800 om thuis te blijven bij de kinderen.

Het enige dat ze gaat missen is de dankbaarheid van de bewoners zei ze me.

Kan het nog geloven ook
vreemd want ik ken GEEN enkele persoon met een zorgfunctie die amper €1600 verdiend in een volcontinu statuut met 2 kinderen, tenzij ze halftijds werkt of nog minder..en dan nog

BS dus
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 18:54   #635
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Solidariteit is iets zoals voor je vaderland sneuvelen aan het front.
Je krijgt dan een betonnen kruisje.
Solidariteit, zoals vorig jaar, toen om 20 uur buiten werd geapplaudisseerd voor de zorg.
Oud 16 november 2021, 18:57   #636
edwinp
Banneling

Standaard

ik heb mezelf laten vaccineren uit 'solidariteit' met mijn onmiddellijke omgeving (bejaarde ouders en werkomgeving met bejaarden) maar ook omdat ikzelf , gezien mijn contacten, risico liep op een besmetting

en omdat ik een hekel heb aan BS info op allerhande media

Laatst gewijzigd door edwinp : 16 november 2021 om 18:58.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 20:21   #637
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ik heb mezelf laten vaccineren uit 'solidariteit' met mijn onmiddellijke omgeving (bejaarde ouders en werkomgeving met bejaarden) maar ook omdat ikzelf , gezien mijn contacten, risico liep op een besmetting
In 't begin kon men dat geloven he, dat men dan niet besmettelijk was. Of toch weinig. Of toch weinig kans.

Destijds heb ik mij laten vaccineren omdat ik de kans dat ik zwaar ziek zou zijn, niet verwaarloosbaar klein vond. Wel te klein om veel aan op te offeren, maar het was de moeite om die kleiner te maken.

De keerzijde van de medaille toen, was dat ik vreesde dat ik ook geen andere mensen meer kon besmetten wat ik bijzonder sneu vond als idee. Maar die keerzijde is ondertussen weg
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 20:30   #638
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vals gevoel van veiligheid ?
Ik stel mij de vraag wat de meerwaarde is om een verpleegster van 25 lentes te vaccineren.
Er zijn twee mogelijkheden. Ofwel snap ik er niets van. Ofwel zijn de beleidsmakers knettergek.
Ik geef je gelijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 20:37   #639
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
vreemd want ik ken GEEN enkele persoon met een zorgfunctie die amper €1600 verdiend in een volcontinu statuut met 2 kinderen, tenzij ze halftijds werkt of nog minder..en dan nog

BS dus
Hoeveel verdient een poetsvrouw, ongeschoolde medewerkster die vb. het eten mee helpt ronddragen, bejaardenverzorgster, A2, A1-verpleegster, hoofdverpleegster, in de bejaardensector, als ze full time werken?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 november 2021, 20:40   #640
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vivaldi-regering toont zich weer erg laf.
Ze komt niet tegemoet aan de vraag van de sector om iedereen die werk verricht in de instellingen verplicht te vaccineren.

De Dweil antwoordde in het nieuws dat die mensen vaak niet echt zij aan zij met de patiënt werken. Wel, iemand die een kamer van een bejaarde poetst, komt daar wel dicht bij. En kom niet af met grondige verluchting van de kamer. Die oudjes moeten daar niet van weten: veel te koud.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be