Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2021, 17:23   #741
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

De verhouding cases/doden werd volledig scheef getrokken door gevaccineerde niet meer te testen. Vergelijk het aantal cases nu en vorig jaar. Het aandeel jongeren is veel groter, en het aandeel in de testen zal nog veel hoger liggen bij de jongeren.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 17:24   #742
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
De verhouding cases/doden werd volledig scheef getrokken door gevaccineerde niet meer te testen.
Maar dat maakt het NOG gunstiger voor de CFR van het vaccin he.

Als we dus een hogere infectie rate hadden dan de curve aangeeft, dan is de verhouding NOG beter.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 november 2021 om 17:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 17:42   #743
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Als we dus een hogere infectie rate hadden dan de curve aangeeft, dan is de verhouding NOG beter.
Niet noodzakelijk, daar bij een heel grote groep besmetting nauwelijks of geen impact heeft, nog los van iedere vaccinatie. De groep van jongeren (twintigers-dertigers) had ook voor iedere vaccinatie er nauwelijks last van. Nogal vreemd dat dezelfde groep zou aangehaald worden om te "bewijzen" dat vaccinatie werkt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 17:46   #744
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik zie niet in waarom dat dit aan het vaccin moet liggen.

Stel dat je zegt volgende mensen met de alpha versie sneller ziek of zwaar ziek worden en uit 1 van de volgend categorie komen en die sterven uit 2 categorieën.

- mensen met bmi over 30

- mensen met hoge bloeddruk

- mensen met suikerziekte.

Dus mensen die dit niet hadden werden niet zo rap besmet en zeker niet zo rap zwaar ziek.

Nu hebben we een delta versie die iedereen besmet, maar de zwaar zieken komen nog altijd uit dezelfde categorie, maar vele van deze zijn al aan de beurt geweest. Dus volgens mij kan dit grotendeels door natuurlijke immuniteit verklaard worden.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 17 november 2021 om 17:46.
Oud 17 november 2021, 17:53   #745
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Misschien wel maar ik ben de mening toegedaan dat ook het virus op zich minder dodelijk is aan het worden.
In landen waar weinig gevaccineerde zijn heb ik de indruk het aantal overlijdens ook dalend is.
Daar zijn de zwaksten ondertussen overleden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 17:53   #746
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe goed het vaccin werkt kan je maar weten als je kijkt naar de 2% die effectief last heeft van het virus he.

Hoeveel besmettingen er in de andere 98% die sowieso geen last zouden hebben is irrelevant.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 17:59   #747
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Hoe goed het vaccin werkt kan je maar weten als je kijkt naar de 2% die effectief last heeft van het virus he.

Hoeveel besmettingen er in de andere 98% die sowieso geen last zouden hebben is irrelevant.
Is 2% niet een beetje weinig binnen onze vergrijsde omgeving ?
Oud 17 november 2021, 18:04   #748
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is 2% niet een beetje weinig binnen onze vergrijsde omgeving ?
Ik dacht dat we zo'n 2% ziekenhuisopnames hadden.

Maar dat kan ondertussen misschien al anders zijn.
Oud 17 november 2021, 18:19   #749
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Van de 80+ zijn er ongeveer 4% in het ziekenhuis beland.
Oud 17 november 2021, 18:25   #750
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Statisch gezien klopt dat wel ongeveer.
De doden ruimen wel plaats voor nieuwe opnames.
Oud 17 november 2021, 18:29   #751
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Van de 80+ zijn er ongeveer 4% in het ziekenhuis beland.
Over de algemene bevolking gezien bedoel ik.
Ik dacht dat we dan een 2% serieus zieken hadden.

Wat dan zou willen zeggen dat de vaccins voor 98% goe poeier zijn, ze helpen tegen een ziekte waarvan 98% sowieso weinig last heeft. Of we nu 100% van de bevolking of alleen de 30% oudsten en zwaksten vaccineren gaat geen merkelijk verschil maken.
Oud 17 november 2021, 18:34   #752
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Over de algemene bevolking gezien bedoel ik.
Ik dacht dat we dan een 2% serieus zieken hadden.

Wat dan zou willen zeggen dat de vaccins voor 98% goe poeier zijn, ze helpen tegen een ziekte waarvan 98% sowieso weinig last heeft. Of we nu 100% van de bevolking of alleen de 30% oudsten en zwaksten vaccineren gaat geen merkelijk verschil maken.
Over heel de bevolking heeft nu 0.75% de binnenkant van een ziekenhuis gezien voor covid. Daar zijn ongetwijfeld ook nog vele tussen die er met covid hebben gelegen ipv door covid.
Oud 17 november 2021, 19:29   #753
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over heel de bevolking heeft nu 0.75% de binnenkant van een ziekenhuis gezien voor covid. Daar zijn ongetwijfeld ook nog vele tussen die er met covid hebben gelegen ipv door covid.
Besmet, met andere woorden.
Binnen een ziekenhuis wordt blijkbaar iedere patiënt getest op covid-corona.
Positief, en je belandt in de covid afdeling.
Niet dat ik tuk ben op de binnenkant van een ziekenhuis.
Oud 17 november 2021, 19:29   #754
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet noodzakelijk, daar bij een heel grote groep besmetting nauwelijks of geen impact heeft, nog los van iedere vaccinatie. De groep van jongeren (twintigers-dertigers) had ook voor iedere vaccinatie er nauwelijks last van. Nogal vreemd dat dezelfde groep zou aangehaald worden om te "bewijzen" dat vaccinatie werkt.
Daar gaat het niet over. Het gaat over de ruwe verhouding cases en doden. Als we aannemen dat de cases min of meer gelijkaardig verdeeld zijn over de bevolking, en de risico bevolking dus proportioneel is blootgesteld aan het aantal cases, dan zien we dat de verhouding doden op cases in februari een stuk hoger lag, dan de verhouding doden op cases op het einde van de zomer.

Aangezien er niet veel volk is gestorven tijdens de alfa golf, is het moeilijk te beweren dat de verbetering van die verhouding komt omdat alle risico gevallen grotendeels dood gevallen zijn ondertussen he.

Vooral omdat de verhouding cases en doden heel reproduceerbaar constant was gedurende het gros van het epidemische verloop (behalve helemaal in het begin toen we weinig gingen testen).

Kortom, de uitleg "de verhouding doden op cases is stukken verbeterd omdat de zwakken ondertussen allemaal dood zijn" is daar niet compatiebel mee.

Je ziet het nog veel beter hier. De hospitalisaties, en de sterfte bleven proportioneel tot na de 2de golf (geen cumulatief effect van het elimineren van zwakken, wat nochtans vooral diende te gebeuren bij de grote golven).

We zien een over-hospitalisering bij alfa (maar dat waren trukken van de foor van de ziekenhuizen toen) en een DALENDE verhouding doden, omdat de vaccinatie toen al begon de meest kwetsbaren te beschermen.

Die veel lagere sterfte is er nog altijd, en we zien ook een wat lagere hospitalisering nu, dan tijdens de vorige golven. Hospitalisatie is een factor 2 of zo lager ; maar sterfte is dan nog eens een factor 3 of 4 lager.

https://datastudio.google.com/embed/...8ab/page/JL1qB
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Screenshot at 2021-11-17 19-28-10.png‎
Bekeken: 426
Grootte:  44,6 KB
ID: 115204  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Screenshot at 2021-11-17 19-28-38.png‎
Bekeken: 426
Grootte:  44,2 KB
ID: 115205  

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 november 2021 om 19:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 19:39   #755
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over heel de bevolking heeft nu 0.75% de binnenkant van een ziekenhuis gezien voor covid.
een ziekenhuis is de beste plaats om covid op te lopen natuurlijk.
Oud 17 november 2021, 19:50   #756
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pff... net naar de persconferentie gekeken...

't is me weer het compromis van den bok zijn kloten...

Positief : beslissing dat veralgemeende derde prik er komt voor iedereen tegen maart. Maar men durft het probleem, de etter, de gangreen, niet aanpakken. Géén verplichting, geen jacht op... géén dwang om de laatste groep disfunctionelen het leven totaal onmogelijk te maken zonder prik.

Verder wat bullshit over de café en restaurants blijven open maar als je gaat pissen moet je je masker aandoen We kunnen terug gelijk seniele ouwe zakken op cafe aan tafeltjes gaan zitten in plaats van aan de toog te staan...
De dancings mogen openblijven, maar moeten kiezen tussen ofwel CST plus iedereen ter plaatse testen (= lijkt me logistiek onrealiseerbaar) ofwel CST plus algemene verplichting tot masker. Is this serious ? Zeg dan gewoon dat ze moeten sluiten hee, niemand maar dan ook echt niemand gaat in een dancing rondlopen met een muilkorf. Op feestjes en dus ook trouwfeesten en zo gaan ze die lulkoek ook doordrukken : dansen met masker vanaf 50 personen

Kinderen gaan ze ook hard couilloneren, vanaf 10 jaar de muilkorf aan. Kinderen kiezen toch niet, dus daar mag men wat strenger zijn ?
Heel klein waterkansje dat de regionale regeringen hier nog gaan afzwakken, dat ligt in hun bevoegdheid. We gaan nu snel zien of Ben Weyts het durft of dat hij ook een waterdrager is.

En dan het serieuze : verplicht telewerk 4 dagen op 5 tot grote teleurstelling van het patronaat. Dit is echt alle zinloosheid voorbij aangezien in het publiek van kantoorpersoneel quasi iedereen zijn prikjes gehad heeft... En toch gaat men die mensen straffen door ze nog een paar weken verplicht aan hun keukentafel te zetten met hun PC en hun fucking microfoontje en camera...

Enig goed punt : de politiek is erin gelukt om de veeeeeeel zwaardere geadviseerde maatregelen van de experten grotendeels te negeren of te omzeilen. Geen enkel van de ronduit zwakzinnige voorstellen van pakweg een Molenberghs haalde het.

Het is één groot compromis van de kloten van de Schoof.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 november 2021 om 19:51.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 19:59   #757
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Pff... net naar de persconferentie gekeken...

't is me weer het compromis van den bok zijn kloten...

Positief : beslissing dat veralgemeende derde prik er komt voor iedereen tegen maart. Maar men durft het probleem, de etter, de gangreen, niet aanpakken. Géén verplichting, geen jacht op... géén dwang om de laatste groep disfunctionelen het leven totaal onmogelijk te maken zonder prik.
Uw probleem is dus dat er geen verplichting is.
Er bestaat bestaat nog altijd iets zoals integriteit; Ik val jou niet lastig omdat ik niet ben gevaccineerd. Praat voor jezelf en spuit jezelf desnoods vier boosters in.
De volksgezondheid komt niet in gevaar omdat ik niet gevaccineerd ben. Desnoods ga ik dood.
Oud 17 november 2021, 20:35   #758
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Onderstaande zette een orthopedisch chirurg op linkedin,

Je gelooft niet dat vaccins de opnames op ICU verminderen? Zie hier de 4de COVID-golf uitgedrukt in simpele geboortejaren op de Intensieve Zorgen.

1958, 1977, 1986, 1975, 1969, 1955, 1961, 1955, 1953, 1977, 1962, 1965, 1971, 1986
Jong, niet-gevaccineerd... en aan het vechten voor hun leven.

1954, 1946
Gevaccineerd en jammer genoeg ook aan vechten voor hun leven.

Stop alsjeblief met die anti-vaccinatie bullshit, open je ogen en voorkom dat andere "goedgelovige" mensen ook onnodig moeten vechten voor hun leven. Neem je verantwoordelijkheid. Het is echt genoeg geweest.

Dit was een van de reacties.

U hebt in 2020 bijna 50.000€ commissie ontvangen van J&J. Sta me toe uw oordeel in twijfel te trekken.

Www.betransparent.be

Ik heb het zelf nagekeken. Die vent heeft dus vorig jaar 50.000€ gehad van Jansen. Hoe geloofwaardig ben je dan nog?

En als je de sterfte cijfers bekijkt van vorige week dan zijn 169 van de 187 ouder dan 65 jaar. Hoe rijm je dat met elkaar? Worden die ouderen gevaccineerde misschien gewoon niet opgenomen en laten ze meteen sterven. Dat is ook een manier om te zeggen dat het vol met jongeren ligt.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 17 november 2021 om 20:48.
Oud 17 november 2021, 20:47   #759
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Uw probleem is dus dat er geen verplichting is.
Er bestaat bestaat nog altijd iets zoals integriteit; Ik val jou niet lastig omdat ik niet ben gevaccineerd. Praat voor jezelf en spuit jezelf desnoods vier boosters in.
De volksgezondheid komt niet in gevaar omdat ik niet gevaccineerd ben. Desnoods ga ik dood.
Dat is het ideaal scenario, maar het bestaat niet in de echte wereld.
De zorgsector is sterk, en mensen niet behandelen is iets dat niet in hun boek staat.
Dus : een triage op behandelen van gevaccineerden en anti-vaxxers weigeren bij opname komt er zeker niet. Jouw suggestie kan dus niet, omdat de sector het weigert.

En dus dwingt de politiek (die beslist) de hele maatschappij voort in een carcan waar iedereen moet boeten omwille van een kleine groep klootzakken die de boel saboteert.

Voor mij mag elke anti-vaxxer gaan liggen sterven, eender waar, op elk moment, behalve als hij de gezondheidszorg komt ontregelen. Wat die parasieten nu doen.

Na de persconferentie zei Van Ranst dat ook nog : IC bezetting ivm corona : 50% komt vanuit de groep van 90% van de bevolking die gevaccineerd is en 50% komt vanuit de groep van 10% van de bevolking die anti-vaxxer is.

Die laatste groep verkloot het voor de anderen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 20:54   #760
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Om welke reden(en) moet die "laatste groep" "het leven totaal onmogelijk worden gemaakt"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be