![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#841 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#842 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Let wel, ik haal maar argumenten aan om de theorie van de aanhangers van een mythische Jezus te verduidelijken. Hetgeen nog niet impliceert dat ik het eens ben met deze theorie. Maar ze mag wel eens kenbaar worden gemaakt. Dikwijls wordt deze theorie onder de mat geveegd. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 november 2021 om 20:27. |
|
|
|
|
|
|
#843 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#844 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#845 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
In a book criticizing the Christ myth theory, New Testament scholar Maurice Casey describes Doherty as "perhaps the most influential of all the mythicists", but one who is unable to understand the ancient texts he uses in his arguments. |
|
|
|
|
|
|
#846 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien vind ik het wat eigenaardig dat u Casey aanhaalt als autoriteit op dit vlak. Want wanneer diezelfde Casey vooropstelt dat evangelies Aramese roots zouden hebben (of kunnen hebben) dan barst u in lachen uit. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 november 2021 om 07:53. |
|
|
|
|
|
|
#847 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#848 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zeg maar wat is: soms haalt u Casey aan wanneer het past in datgene wat u gelooft en vervolgens lacht u hem uit omdat hij suggereert dat evangelies een mogelijke Aramese oorsprong hebben en dit niet past in hetgeen u gelooft.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 november 2021 om 08:42. |
|
|
|
|
|
#849 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb meer dan 10j in “boeken” over de Bijbel gestoken. Eens ik de Bijbel dan zelf enkele malen las, had ik door hoe absurd vele stellingen zijn en gewoon gebaseerd zijn op theologische ongeletterdheid’
De essentie is bewaard,gebleven in de Bijbel en al die vijven en zessen er rond doen geen afbreuk aan wat het ons leert. Vervang religie door doctrine en ziet, de hoeksteen van iedere beschaving.
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 19 november 2021 om 08:58. |
|
|
|
|
|
#850 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je zelf de hand voelde en andere in een knip zag veranderen, dan kunt ge die ervaringen niet zomaar weg schudden. Er is een God en Zijn wil is perfect afgebeeld in de Heer Jezus Christus
|
|
|
|
#851 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Wanneer u vraagt wie is deze zoon dan antwoord ik dat hij allereerst het product van de Vader is, die de Logos in zich bergde. Hij werd voortgebracht om de vorm en tot stand komende kracht te zijn van alle materiële zaken." Allemaal zeer vaag en een soort antwoord van het type dat u nu geeft. Historisch kunnen we hier niet veel mee. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 november 2021 om 10:55. |
|
|
|
|
|
|
#852 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sorry dat het zo lang heeft geduurd. Wel jammer dat niemand de echte Christus geloven wil. Dit waarschijnlijk omdat allen omhoog kijken naar de wolken...
|
|
|
|
#853 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#854 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#855 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#856 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#857 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#858 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Meestal is het bij u Vergeer al wat de klok slaat. En wat meer is, u doet niet eens meer de moeite om dingen, die Vergeer poneert, te citeren uit één van zijn boeken. Neen, u stelt zich tevreden met te verwijzen naar zijn boeken door een internetadres te copypasten van een of ander boek van Vergeer. Niet veel zaaks dus.
Kortom, het trekt op niet en vele. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 november 2021 om 16:49. |
|
|
|
|
|
#859 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#860 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik had het wel al een poosje over Earl Doherty. Maar blijkbaar is u dit niet opgevallen. Het zij zo.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 november 2021 om 19:23. |
|
|
|