Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2021, 16:57   #161
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De Taliban zijn erg competent, slim en gewelddadig geweest, ze hebben gewonnen van het Grote Amerika en bondgenoten, en de macht weer in handen.
Ze hebben het goed aangepakt. En ze hadden goeie bondgenoten in de Westerse politici.
Citaat:
De Taliban moet voor u maddox toch een fantastische organisatie zijn.
Even fantastisch als Hamas. De Gazanen hebben in tegenstelling tot hun verraderlijke broeders in Israël een perfect leven.
En de Afghaanse burgers mogen uitkijken naar een even perfect leven onder het fantastische leiderschap van de Taliban.
Citaat:
Er is toch niets mis met succes ?
U mag dat succes noemen, ze zijn nu baas in een gebied waar elke stam sowieso gaat knokken tegen de andere stammen.
En hun actie na het tentoonspreiden van de oorlogsbuit, is Yizah eisen van de buitenlanders die ze zogezegd hebben weggejaagd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 18 november 2021 om 17:00.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 19:35   #162
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik kijk naar dat gene we zelf op het geweten hebben
Neen, jij doet alsof alles wat in de laatste 20 jaar fout ging, de schuld is van de Amerikanen.
Als gewapende Afghaanse groepen oorlog voerden tegen andere, legt u de schuld bij de Amerikanen.
En "wij"? ik heb helemaal niets op mijn geweten.
Zoals Maddox schetste, heel de geschiedenis daar is er een van geweld en stammen/clan twisten.
Het slachtoffertje spelen is echter ingebakken aan het islamisme.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Als anderen elkaar afmaken waar we zelf geen rol in spelen kunnen we onszelf ok niets verwijten.
Dus als je ziet dat je buur zijn vrouw doodslaat, dan kun je jezelf niet verwijten, want je speelde er geen rol in?
Dat is gewoon pure lafheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
u leest niet goed , dat gaf ik al aan.
Neen, u ontwijkt alle heikele vragen.
Nog eens, als de Taliban uit Pakistan komt, dan is dat toch ook een militaire interventie?
Ik hoor u daar geen enkel woord van kritiek op geven.
De aanval op 9/11 was ook een militaire interventie, het stuk vuil dat daar de orders toe gaf (Osama bin Laden) werd door het Afghaanse regime beschermd.
Ook dat is voor u precies geen probleem.
U bent zeer selectief met uw verontwaardiging.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 19:36   #163
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Europa was in het verleden minimaal even gruwelijk , daar heb je geen islam voor nodig !
Volgens u moesten de Amerikanen ook niet tussengekomen zijn in WO II, want anders waren ze "schuldig" door hun militaire interventie.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 19:46   #164
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Europa was in het verleden minimaal even gruwelijk , daar heb je geen islam voor nodig !
Mohammed was in eigen persoon een geweldenaar, die velen vermoordde, een landveroveraar was, een verkrachter.
Heel zijn 'religie' is tot op de dag van vandaag een bron van inspiratie voor andere gestoorden.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 22:07   #165
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U spreekt hier over grote groepen immigranten en problemen die ze brengen.
In die documentaire waren het allemaal moslims.
De religie en de 'opvoeding' die ze van thuis uit kregen was een grote oorzaak.
U doet er altijd alles aan om dat te ontkennen.
Ik betwijfel ook dat u ze bekeken heeft, u kijkt graag weg als de werkelijkheid niet bij uw theorieën past.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 18 november 2021 om 22:11.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 23:23   #166
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.546
Standaard Klacht: de blanke mannenhaat die nu wereldwijd oprukt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Mohammed was in eigen persoon een geweldenaar, die velen vermoordde, een landveroveraar was, een verkrachter.
Heel zijn 'religie' is tot op de dag van vandaag een bron van inspiratie voor andere gestoorden.


miaauw miaauw namastiaauw [De gemuilkorfde;9817862],

1) Ja joh, Nasrullah Mohammed was zelf geen gelovige man denk ik, hij leed aan megalomanie, een grootheidswaan stoornis, en hij was een NARCIST, je zou het boek moeten bestuderen, 'Een andere MOhammed', met psycho analyse. En het ergste is, hij was echt een pedofiel in psychologische zin, want zo werkt aangeboren pedofilie in feite.

2) Ik strijd niet meer, ik kreeg nog gisteravond toch een nieuw inzicht in mijzelf en ik geloof nu dat ik in het metafysische NUL kwadrant zit nu. Ik ga dit nog verder uitwerken, om mijn huidige existentie te begrijpen.

3) NU begrijp ik beter wat ISLAM is en wat niet, maar dit geldt ook voor Hindoeisme, Christendom, JOdendom ed. Waarom moet er zoveel ISLAM zijn en Sharia in ruim 60 islamitische meerderheids naties ok. WAAROM?? Waarom kiezen toch minstens 1,5 miljard mensen op aarde heden ten dage, er vrijwillig voor om ISLAMIET te zijn, MOSLIMS en zich ook ermee te identificeren?? LET OP die Identificatie processen, dat moet je doorbreken, daar zit het KWAAD in, zelf meegemaakt ok joh. Vroeger was ik ook een vrij radicale, verharde ISlamiet, opgevoed in Surinaamse Islam in feite.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 23:34   #167
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
In die documentaire waren het allemaal moslims.
Dat ontken ik helemaal niet , ik zeg dat grote groepen migranten met een andere cultuur altijd problemen opleveren , voorbeelden genoeg van niet islamitische groepen immigranten waarbij dat het geval is/was.
Er is geen islam voor nodig .

Dat u toevallig in een tijd en op een plaats leeft waar de grote groepen immigranten moslims zijn zegt niets over de oorzaken van de problematiek.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 23:35   #168
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Mohammed was in eigen persoon een geweldenaar, die velen vermoordde, een landveroveraar was, een verkrachter.
Heel zijn 'religie' is tot op de dag van vandaag een bron van inspiratie voor andere gestoorden.
Nogmaals , Europa deed niets onder in gruwelijkheid !!
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2021, 01:57   #169
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nogmaals , Europa deed niets onder in gruwelijkheid !!
Te lang geleden als we uw normaal discours volgen,

Natuurlijk, het komt u nu wel uit nietwaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2021, 08:50   #170
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Te lang geleden als we uw normaal discours volgen,

Natuurlijk, het komt u nu wel uit nietwaar.
Die onze grenzen open bombardeerde was Europa hoor.
Italië had een deal met Khadaffi, nu heeft Erdogan dat en gebruikt het als politiek gewicht.
Wanneer er dan een stoel vergeten wordt, doen ze even stoer. Maar de stoelendans is toch echt wel door de VS gestart en EU volgde het charisma van Obama richting afgrond.
Die politici en wetenschappers die zichzelf rechtvaardigen door anderen aan te wijzen, zijn de ergste en leerde die stunt van psychopaten van weleer.
Zie ze blinken op die evenementen tegen racisme en homohaat terwijl ze geen enkel slachtoffer bezochten of hielpen bij hun financiële put na een dramatisch incident.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2021, 08:59   #171
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Volgens u moesten de Amerikanen ook niet tussengekomen zijn in WO II, want anders waren ze "schuldig" door hun militaire interventie.
In WO2 was het de bevolking die interventie wenste ! en dat duurde slechts een paar jaar , geen 20 jaar inclusief regime change.
Het succes van die interventie doet bovendien niets af aan de overgrote meerderheid van mislukte interventies.

U vind dat staten gewoon militair mogen interveniëren in andere landen ?
of alleen de VS?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2021, 09:03   #172
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
In WO2 was het de bevolking die interventie wenste ! en dat duurde slechts een paar jaar , geen 20 jaar inclusief regime change.
Het succes van die interventie doet bovendien niets af aan de overgrote meerderheid van mislukte interventies.

U vind dat staten gewoon militair mogen interveniëren in andere landen ?
of alleen de VS?
Pstt, WO II is te lang geleden voor u om als voorbeeld te dienen.

.En het was alvast geen meerderheid van de Duitsers die een regimewissel wensten. Zeker niet in't begin als de grote militaire overwinningen geboekt werden.

Mare, ondertussen zitten er nog steeds VS troepen in Duitsland hoor. Dus uw 20 jaar is ruimschoots overschreden in verband met uw voorbeeld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 09:32   #173
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Waarom kiezen toch minstens 1,5 miljard mensen op aarde heden ten dage, er vrijwillig voor om islamiet te zijn, moslims en zich ook ermee te identificeren??
Maar hoe vrijwillig is dat?
Islam heeft altijd bekeerd zowel met prediken als met het zwaard.
In de documentaire zie je hoe de islamitische meisjes onder de knoet gehouden worden door de jongens, die van thuis uit geleerd worden hoe ze moeten domineren en intimideren.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 09:35   #174
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat ontken ik helemaal niet , ik zeg dat grote groepen migranten met een andere cultuur altijd problemen opleveren , voorbeelden genoeg van niet islamitische groepen immigranten waarbij dat het geval is/was.
Er is geen islam voor nodig .
Jij bent kampioen in het zo veralgemenen dat er niets van de essentie meer overblijft.
"Problemen"?
We hebben het hier niet over een vuilniszak op de verkeerde dag buitenzetten.
Je ziet in die documentaire hoe één groep (moslim scholieren) een andere groep (de autochtone scholieren) volledig domineert en intimideert.
We zien hoe zij voor segregatie zorgen.
Islam zorgt voor een klimaat van onveiligheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat u toevallig in een tijd en op een plaats leeft waar de grote groepen immigranten moslims zijn zegt niets over de oorzaken van de problematiek.
Dat is bullshit.
Ook voordat er massale migratie was, waren er problemen overal ter wereld met islam, precies omdat dat een veroverings'godsdienst' is.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 09:42   #175
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
In WO2 was het de bevolking die interventie wenste ! en dat duurde slechts een paar jaar , geen 20 jaar inclusief regime change.
En waarom duurde dat maar "een paar" jaar (WO2 duurde VIER jaar!)?
Omdat je reguliere legers van doen had, en één duidelijke vijand.
De vijand was verslagen en gaf het dan ook op.
Wat je in Afghanistan hebt is dat er allerlei clans / stammen zijn die elkaar naar het leven staan.
Bovendien, nu geef je zelf aan dat de overgrote meerderheid sharia wil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het succes van die interventie doet bovendien niets af aan de overgrote meerderheid van mislukte interventies.
Zoals wanneer IS in een buurland binnenvalt?
Ik heb nu nog altijd niet gehoord dat je binnenvallen in een buurland een probleem vindt als het over islamitische landen gaat.
De regeltjes die jij wilt, gelden precies alleen maar voor één groep: het Westen.
Behoorlijk hypocriet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U vind dat staten gewoon militair mogen interveniëren in andere landen ? of alleen de VS?
Ik zou eerst eens willen weten of u het OK vindt dat bijv. Iran Irak binnenvalt, of Irak Koeweit.
Of u het OK vindt dat de Taliban vanuit Pakistan Afghanistan binnenvallen en daar een regime stichten.
Dat zijn allemaal militaire interventies, u beweert tegen militaire interventies te zijn.
Bent u er dan tegen of niet?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 17:03   #176
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En waarom duurde dat maar "een paar" jaar (WO2 duurde VIER jaar!)?
De Amerikaanse interventie duurde geen 5 jaar !

Citaat:
Omdat je reguliere legers van doen had, en één duidelijke vijand.
De vijand was verslagen en gaf het dan ook op.
Wat je in Afghanistan hebt is dat er allerlei clans / stammen zijn die elkaar naar het leven staan.
Een slecht idee dus om te gaan interveniëren en daar mee nog meer tegenstelling te creëren.
Citaat:
Bovendien, nu geef je zelf aan dat de overgrote meerderheid sharia wil.
hetgeen weinig zegt behalve dat ze hun eigen wetten willen en geen opgelegde wetten , net zoals u ook wil.

Citaat:
Zoals wanneer IS in een buurland binnenvalt?
Ik heb nu nog altijd niet gehoord dat je binnenvallen in een buurland een probleem vindt als het over islamitische landen gaat.
dat is zeker een probleem ontstaan door de illegale invasie van Irak.
Citaat:
De regeltjes die jij wilt, gelden precies alleen maar voor één groep: het Westen.
Als we serieus zijn over democratie en vrijheid moeten we geen dingen doen die daar haaks op staan .
Citaat:
Behoorlijk hypocriet.
Keur ik militaire interventie van een islamitisch land in Europa goed ?, nee ook niet, en u zeker niet. Waarom is het andersom dan wel ok voor u?

Citaat:
Ik zou eerst eens willen weten of u het OK vindt dat bijv. Iran Irak binnenvalt, of Irak Koeweit.
Zeker niet , en al helemaal niet met westerse steun ! zoals die van de VS tijdens de Iran Irak oorlog toen Saddam nog, ik citeer "our kind of guy" was.
Citaat:
Of u het OK vindt dat de Taliban vanuit Pakistan Afghanistan binnenvallen en daar een regime stichten.
Dat hangt af van wat de bevolking er van vind. Toen de taliban kwamen waren Afghanenblij da er eindelijk wat orde en structuur kwam na de vreselijke periode van extremisten die achter waren gebleven na het conflict tussen de Russen en Amerikanen.
Citaat:
Dat zijn allemaal militaire interventies, u beweert tegen militaire interventies te zijn.
Bent u er dan tegen of niet?
Dat hangt af van heel veel zaken zoals het werkelijke doel !
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 19:25   #177
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De Amerikaanse interventie duurde geen 5 jaar !
In nazi Duitsland, neen, daar is ze al 75jaar + bezig.
Citaat:
Een slecht idee dus om te gaan interveniëren en daar mee nog meer tegenstelling te creëren.
Weinig nut te gaan interveniëren in een omgeving die beter afgesloten kan worden van de moderne wereld.
Citaat:
hetgeen weinig zegt behalve dat ze hun eigen wetten willen en geen opgelegde wetten , net zoals u ook wil.
Je zal ginder wel mensen vinden die de taliban wetten ook niet kunnen vreten
Citaat:
dat is zeker een probleem ontstaan door de illegale invasie van Irak.
De Invasie van Irak in Koeweit, of de VN gesanctioneerde actie daartegen? Of de even gesanctioneerde actie tegen Irak wegens de gifgasaanvallen op de Koerden?
Citaat:
Als we serieus zijn over democratie en vrijheid moeten we geen dingen doen die daar haaks op staan .
Serieus en de huidige vormen van democratie. U moet stand up comedian worden.
Citaat:
Keur ik militaire interventie van een islamitisch land in Europa goed ? Nee ook niet
U lijkt er naar te verlangen.
Citaat:
En u zeker niet. Waarom is het andersom dan wel ok voor u?
Minder mensen krijgt van mij altijd tumbs up, zeker als het de mijnen niet treft.
Citaat:
Zeker niet , en al helemaal niet met westerse steun ! zoals die van de VS tijdens de Iran Irak oorlog toen Saddam nog, ik citeer "our kind of guy" was.
De VS en Iran hadden al ruzie.
Saddam wou er gewoon van profiteren. Geen succes.
Citaat:
Dat hangt af van wat de bevolking er van vind. Toen de Taliban kwamen waren Afghanenblij da er eindelijk wat orde en structuur kwam na de vreselijke periode van extremisten die achter waren gebleven na het conflict tussen de Russen en Amerikanen.
Maar de gewone mensen daar in de steden zijn 100 jaar de tijd in terug gegaan, tegen hun zin in. De bergstammen, daar is niets veranderd, uitgezonderd betere wapens.
Citaat:
Dat hangt af van heel veel zaken zoals het werkelijke doel !
Uw doel is uw gutmensch moreel gevoel te bevredigen.
Ik ga voor simpel, eerlijk hedonism.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 22:45   #178
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Weinig nut te gaan interveniëren in een omgeving die beter afgesloten kan worden van de moderne wereld.


werelds grootste energie voorraden te isoleren , erg handig ja.
Citaat:
Je zal ginder wel mensen vinden die de taliban wetten ook niet kunnen vreten
Natuurlijk , maar ook die willen niets opgelegd krijgen. De oppositie in Afghanistan was nooit voorstander van die interventie overigens! het ondermijnde hun pogingen de taliban van de troon te stoten.
Citaat:
De Invasie van Irak in Koeweit, of de VN gesanctioneerde actie daartegen? Of de even gesanctioneerde actie tegen Irak wegens de gifgasaanvallen op de Koerden?
Leuk dat u daarover begint want na die gifgas aanvallen bleven de VS doorgaan met hun steun aan saddam . Dat stopte pas toen hij Koeweit binnen viel.
Ik sprak uiteraard over de grote invasie van irak 2003 , welke onder valse voorwendselen gestart was en totaal mislukte.


Citaat:
De VS en Iran hadden al ruzie.
Saddam wou er gewoon van profiteren. Geen succes.
Hij kreeg er dikke steun van de VS voor , dat is duidelijk.
Citaat:
Maar de gewone mensen daar in de steden zijn 100 jaar de tijd in terug gegaan, tegen hun zin in.
Met dank aan mislukte tijdelijke fake vrijheid die de invasie met zich meebracht.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 20 november 2021 om 22:46.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 23:44   #179
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Militair een mislukking , humanitair mislukt en strategisch mislukt .
Hoe kan iemand dan nog steeds voorstander zijn van de interventie van Afghanistan , die 20 jaar duurde?

erg knap
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 23:55   #180
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Jij bent kampioen in het zo veralgemenen dat er niets van de essentie meer overblijft.
"Problemen"?
We hebben het hier niet over een vuilniszak op de verkeerde dag buitenzetten.
Je ziet in die documentaire hoe één groep (moslim scholieren) een andere groep (de autochtone scholieren) volledig domineert en intimideert.
We zien hoe zij voor segregatie zorgen.
Islam zorgt voor een klimaat van onveiligheid.
en dat is representatief voor 1,5 miljard moslims?? u demoniseert 1,5 miljard mensen uit totaal verschillende landen.

Citaat:
Dat is bullshit.
Ook voordat er massale migratie was, waren er problemen overal ter wereld met islam, precies omdat dat een veroverings'godsdienst' is.
Niet meer problemen dan met andere godsdiensten of volken zonder godsdienst. Wie is er nu vooral bezig geweest met een hele reeks oorlogen in de afgelopen pakweg halve eeuw ?? Wie hebben er overal ter wereld militaire basissen neergepleurd?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be