Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2021, 21:05   #21
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Invaliden, krankzinnigen, doppers, openbare onderstanders, langdurige werklozen, kankerpatienten, invaliden etc moeten allemaal afgemaakt worden. Ze kosten alleen maar geld aan de belastingbetaler en lopen in de weg.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 21:21   #22
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Uiteraard gaan die maatregelen daar niets aan veranderen. De mensen die over twee weken het ziekenhuis in moeten, zijn vandaag al besmet. Daarvoor komen de maatregelen (in de veronderstelling dat ze zouden helpen) al te laat.

Dat is dan weer klinkklare nonsens, de gebruikelijke kaproen-onzin
Als er geen tegenargumenten meer zijn ,rest er inderdaad niets anders meer dan schelden.QED.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 21:43   #23
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik hoop dat dat klein mormel die een spuit van 3 miljoen heeft gekregen met oa mijn belastinggeld er bij is.
Daar heb jij dus ook een halve euro aan bijgedragen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 21:54   #24
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Invaliden, krankzinnigen, doppers, openbare onderstanders, langdurige werklozen, kankerpatienten, invaliden etc moeten allemaal afgemaakt worden. Ze kosten alleen maar geld aan de belastingbetaler en lopen in de weg.
Aanschouw de vrucht van mensen die hun tv te serieus nemen...
Evil lucionist zekers? Die darwinisten toch..., altijd dezelfde plaat, altijd opnieuw.

Laatst gewijzigd door CUFI : 26 november 2021 om 21:54.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 22:22   #25
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

De maatregelen zijn absoluut niet streng genoeg om de cijfers snel naar beneden te krijgen, zoveel is wel duidelijk.

Een lockdown zoals november 2020 hadden we moeten doen, op zijn minst. En wanneer de cijfers opnieuw op het basisniveau zijn, opnieuw snel versoepelen.

Van alle coronamaatregelen is lockdown met voorsprong de meest effectieve gebleken in de strijd tegen dit virus.

Aangezien nieuwe varianten zich razendsnel opvolgen is het niet ondenkbaar dat een herfst/winter lockdown een jaarlijks terugkerend fenomeen zal zijn.

Wat we wel moeten voorkomen is dat we een semi lockdown van 6 maand, zoals in de winter en voorjaar van dit jaar hebben gedaan. Dit is dodelijk voor het draagvlak.

Veel beter korte, strenge lockdowns afwisselen met periodes van relatieve vrijheid. Het is wel jojo effect, maar ik denk dat het minder zwaar is dan de zeer lange semi lockdown van vorig jaar.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 22:33   #26
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De maatregelen zijn absoluut niet streng genoeg om de cijfers snel naar beneden te krijgen, zoveel is wel duidelijk.

Een lockdown zoals november 2020 hadden we moeten doen, op zijn minst. En wanneer de cijfers opnieuw op het basisniveau zijn, opnieuw snel versoepelen.

Van alle coronamaatregelen is lockdown met voorsprong de meest effectieve gebleken in de strijd tegen dit virus.

Aangezien nieuwe varianten zich razendsnel opvolgen is het niet ondenkbaar dat een herfst/winter lockdown een jaarlijks terugkerend fenomeen zal zijn.

Wat we wel moeten voorkomen is dat we een semi lockdown van 6 maand, zoals in de winter en voorjaar van dit jaar hebben gedaan. Dit is dodelijk voor het draagvlak.

Veel beter korte, strenge lockdowns afwisselen met periodes van relatieve vrijheid. Het is wel jojo effect, maar ik denk dat het minder zwaar is dan de zeer lange semi lockdown van vorig jaar.
Er zal binnenkort wel terug een lockdown komen ,maar zoals steeds veel te laat.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 22:37   #27
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Geen zorgen, suikerfeest valt volgend jaar 2 weken vroeger.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 22:39   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laten we eerst afwachten wat het effect is van de boosters, maar dan mag het wel iets sneller gebeuren. Aan het huidig tempo komen we er niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 23:57   #29
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vraag me af of ge ooit iets anders leest, dan wat de tv-kwakzalvers u wijsmaken:

Lockdowns don’t work.

https://www.aei.org/articles/lockdowns-dont-work/

Spijtig dat ge hier ook niks van gaat bijleren.., het zij zo.
Oud 27 november 2021, 00:05   #30
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ge de maatregelen terug versoepelt gaan die cijfers weer beginnen stijgen he. Zo macheert een besmettelijke ziekte. Dat verdwijnt niet plots. Alles wat ge tijdens een bepaalde periode remt gaat daarna terug versnellen.

Citaat:
Van alle maatregelen is massale executie via ophanging de meest effectieve om corona doden te vermijden.

Citaat:
Wat totaal geschift zou zijn voor een ziekte waar we niet massaal van dood vallen.

Citaat:
En 2 of meer harde lockdowns per winter is wel draaglijk?

Citaat:
Een strenge korte lockdown heeft geen enkel nut omdat het effect even kort is. Ge krijgt zo'n virus niet weg-gelockdowned he. Tenzij de condities veranderen (een beter beschermde bevolking door efficientere vaccins, andere klimatologische omstandigheden) gaat een zelfde virus gewoon hetzelfde doen na een strenge lockdown als voor die strenge lockdown: de mensen massaal besmetten.

M.a.w.: een strenge korte lockdown is gewoon de aankondiging van een 2de snelle lockdown.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 00:33   #31
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Als er geen tegenargumenten meer zijn ,rest er inderdaad niets anders meer dan schelden.QED.
Er ligt geen enkel kind tussen 5 en 12 op de IC. Dat is het enige argument dat er toe doet om de zinloosheid van een vaccin voor die leeftijdsgroep te duiden. Het enige zinvolle dat je kan doen is 65 plussers thuis steken want het zijn die mensen die de IC laten vollopen, niet de kinderen uit de basisschool.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 00:45   #32
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De nieuwe maatregelen ,die vandaag uitgevaardigd werden gaan het tij niet keren.
Binnen twee weken zitten de ziekenhuizen in een ongekende crisis.

Zolang de lagere scholen en de kleuterscholen niet sluiten en de kinderen( 0 tot 11jaar) ook niet gevaccineerd worden ,is het dweilen met de kraan open.
Wij hebben hier net covid gehad. Mijn 2 kids hebben niks maar dan ook niks last gehad. Waarom zou ik die een vaccin laten geven ? Mijn vrouw en ik hebben een vaccin maar we zijn toch positief na een tijd. Gelukkig hebben we, dankzij het vaccin, milde symptomen.
Allé ik ben nog wel heel moe maar ca va.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 04:44   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wat is er mis met "niks doen en de mensen die niet tegen corona kunnen gewoon laten dood gaan" ?

Dat zijn er niet veel he.

Dan heeft veel minder volk last van corona. Enkel die die dood gaan, en dat is een kleine minderheid. Daarvoor gaan we die die de meerderheid uitmaken hun pret en onderwijs niet verkloten zoals we nu al op schandalige wijze anderhalf jaar hebben gedaan he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 04:46   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Wij hebben hier net covid gehad. Mijn 2 kids hebben niks maar dan ook niks last gehad. Waarom zou ik die een vaccin laten geven ? Mijn vrouw en ik hebben een vaccin maar we zijn toch positief na een tijd. Gelukkig hebben we, dankzij het vaccin, milde symptomen.
Allé ik ben nog wel heel moe maar ca va.
Voila, dat is hoe het bij 99.5% van de bevolking zal gaan. En ja, daar helpen vaccins waarschijnlijk goed bij. Daar is dan toch ook geen enkele reden bij om enige drukte over te maken zou ik denken.

Wij kunnen best voort zonder die die eraan dood gaan (let wel, ik kan daar goed bij zijn, maar op geen enkel moment zou ik ook maar 1 seconde wensen dat gans de maatschappij moeite doet om mij in leven te houden he).

Waar maken wij ons eigenlijk druk om ?
Oud 27 november 2021, 04:48   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Als ge de maatregelen terug versoepelt gaan die cijfers weer beginnen stijgen he. Zo macheert een besmettelijke ziekte. Dat verdwijnt niet plots. Alles wat ge tijdens een bepaalde periode remt gaat daarna terug versnellen.
Inderdaad, denk aan Ierland vorig jaar. Die hadden zo een Max lockdown gedaan "op voorhand" om "Kerstmis te vrijwaren", herinner U.

En nadien: boem.

Dat was direct mijn eerste reactie in maart 2020: ik dacht "maar beseffen die niet dat als ze lossen, dat gewoon weer vertrekt ?". Maar toen gaf dat een vals beeld omdat het zomer geworden was.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(23).png‎
Bekeken: 475
Grootte:  257,8 KB
ID: 115309  

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 november 2021 om 04:49.
Oud 27 november 2021, 05:53   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Daar heb jij dus ook een halve euro aan bijgedragen.
Spijtig genoeg wel.
Oud 27 november 2021, 05:54   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila, dat is hoe het bij 99.5% van de bevolking zal gaan. En ja, daar helpen vaccins waarschijnlijk goed bij. Daar is dan toch ook geen enkele reden bij om enige drukte over te maken zou ik denken.

Wij kunnen best voort zonder die die eraan dood gaan (let wel, ik kan daar goed bij zijn, maar op geen enkel moment zou ik ook maar 1 seconde wensen dat gans de maatschappij moeite doet om mij in leven te houden he).

Waar maken wij ons eigenlijk druk om ?
Exact mijn gedacht
Oud 27 november 2021, 08:21   #38
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, waarom zou dat binnen uw ruimere 'visie' een probleem zijn?
Oud 27 november 2021, 08:22   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Tiens, waarom zou dat binnen uw ruimere 'visie' een probleem zijn?
Omdat ik zou weten dat als de rest van de maatschappij mijn ruimere visie aanhangt, zij mij een stamp tegen mijn sjokkedijzen zou geven als ik dat zou wensen

Maar ik maak misschien inderdaad de fout te denken dat de rest van de maatschappij over intelligentie beschikt. Want mocht zij over intelligentie beschikken, dan zou de enige manier zijn om aan die maatschappij kunnen te vragen / eisen dat zij zich opoffert om mij nog een beetje langer laten te leven, met die maatschappij ook overeengekomen te zijn dat er een vorm van solidariteit bestaat waar wij allemaal aan mee doen. En dan is de kans veel en veel groter dat zo een afspraak nefast is voor mij, dan voordelig uitdraait. De kans dat ik nadeel zal ondervinden omwille van de afgesproken solidariteit met een of andere kwiebus in gans die groep is veel groter dan de kans dat ik die solidariteit nodig zou hebben. En dan nog om eigenlijk niet veel te redden. Uitgaande dat de meeste leden van die maatschappij op dezelfde wijze zouden denken (ik neem immers aan dat ze intelligent zijn), is er dus geen schijn van kans dat zo een akkoord ooit gesloten wordt, en zelfs mocht die kans bestaan, is dat voor mij essentieel nadelig - behalve in dat redelijk zeldzame geval eerder geschetst.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 november 2021 om 08:27.
Oud 27 november 2021, 08:26   #40
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik zou weten dat als de rest van de maatschappij mijn ruimere visie aanhangt, zij mij een stamp tegen mijn sjokkedijzen zou geven als ik dat zou wensen
In dat geval zou er ueberhaupt weldra géén maatschappij zijn, maar ik bedoel: je zou NU dan toch kunnen profiteren van de visie van de anderen om er zelf door te komen?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 november 2021 om 08:27.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be