![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Welnu, het maakt op dit vlak niet veel uit als men gevaccineerd is of niet. Een gemuteerd virus kan evengoed de natuurlijk immunisatie als de vaccinatie immunisatie omzeilen. Voor hetzelfde geld ben je doodziek geweest door Covid en heb je het een jaar nadien waar aan je been. Dus waarom het risico nemen dan om de ziekte erger dan nodig door te maken? Betreffende de kinderen ben ik het ermee eens dat we moeten kijken naar de kinderen zelf en niet naar de ouders of grootouders. Maar mijn kinderen zijn gevaccineerd tegen de mazelen, ook een onschuldige ziekte en toch wordt dit massaal toegediend. Reden? Waarom zou men een kind een ziekte laten doormaken als het totaal niet nodig is? Dezelfde vraag moet men zich hier stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo ? Denk jij echt dat de TV kwakzalvers "uiteindelijk" toch nog gelijk kunnen krijgen met hun lockdown van 14 dagen, hun maskers, hun vaccinale groepsimmuniteit met 2 spuitjes en 70%, hun vaccinale immuniteit is beter dan natuurlijke immuniteit die niet bestaat, de pasjes die U beschermen, en zo voort, en dat iedereen die stelde dat ze kwakzalvers waren, uiteindelijk zullen moeten bekennen dat het allemaal waar was wat ze zegden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder gaat het over mensen die het toch al gehad hebben, ook al hadden ze daar niet voor "gekozen". En tenslotte blijft de open vraag in welke mate vaccinatie uiteindelijk nefast is of niet op termijn, ten aanzien van verdere varianten van covid. Daar gaan we binnenkort meer over weten, he. De kans is reeel dat je, eens gevaccineerd, "vast zit". Waarom zou je in afwezigheid van kennis hierover, een risico nemen om U vast te zetten en ergere toekomstige covid op te doen ? Citaat:
Citaat:
Een vaccin tegen mazelen is dus een investering voor de rest van uw leven, en we WETEN DAT HET WERKT voor heel lang. Bij deze corona vaccins weten we nu al dat ze niet lang werken, en we WETEN NIET OF ZE STOREND ZIJN OP TERMIJN. Mochten we weten dat corona vaccins U zo lang beschermen tegen covid als het mazelen vaccin tegen mazelen, dan zou het een goed idee zijn om kinderen tegen covid te vaccineren, voor tegen dat ze ouder zijn. Wat we weten over deze covid vaccins is exact het omgekeerde. Een covid spuitje nu gaat noegabolle doen binnen een jaar of 2, en we weten nog niet of het een NADEEL zal zijn binnen 2 jaar. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 december 2021 om 15:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat die cijfers niet doen, is de theorie van Geert over het onderliggend mechanisme bewijzen of ontkrachten. Maar ik vind die cijfers nogal straf om te verklaren puur op basis van het vals gevoel van veiligheid onder fuivende CST-houders (terwijl de niet-gevaccineerden zogezegd zouden binnen zitten in zelfisolatie). Vooral dat Brits staafdiagram laat een zeer sterk averechts effect zien: van 40 to 80 jaar heb je als gevaccineerde dubbel zoveel kans als een niet-gevaccineerde om besmet te worden. En dan te bedenken dat niet-gevaccineerden zich meer lieten testen dan gevaccineerden, want ja: "als gevaccineerde ben je sowieso immuun". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kan perfect snappen dat een onvoldoende reactiviteit van antilichamen maakt dat uw bescherming tegen besmetting foetsie is, maar dat de geheugenwerking nog voldoende is om na een dag of zo, in gang te schieten en U te beschermen tegen zware ziekte. Maar ik kan NIET snappen dat er iets is dat uw verdediging MINDER goed maakt dan een ongevaccineerde, maar TOCH gaat beschermen tegen zware ziekte. Het bestaat misschien, dat mechanisme, maar ik kan het mij niet indenken. Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar werkt het immuunsysteem wel zo, in dit specifieke geval? Te veel ge-theoretiseer kan leiden tot blindheid voor de meetgegevens. Zie maar naar de TV-kwakzalvers: ze blijven zo stug vasthouden aan hun aanvankelijk idee dat die vaccins ons gaan redden uit de crisis, dat ze nog liever kleine kinderen vaccineren en een masker omdoen dan de cijfers onder ogen durven zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet de Chinezen maar de Zuid-Afrikanen deze keer. Het is nogal speculatief. Als ik tijd heb zal ik daar eens op in gaan in de omikron draad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah. De Chinezen zouden natuurlijk ook iets kunnen loslaten in Z-A he. Maar je weet blijkbaar meer...
Laatst gewijzigd door patrickve : 12 december 2021 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien opdat het corona vaccin op paar maanden in elkaar is geflanst en blijkbaar alles behalve doeltreffend is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het probleem hem niet stelt in de vorm van een soort "kwaliteit" van vaccins, maar wel in de aard van het virus dat men wil bestrijden. Men moet niet veel hoop hebben op een "goed" vaccin als we al geen goeie natuurlijke immuniteit hebben, en bij corona is geweten dat de natuurlijke immuniteit niet heel lang meegaat. Alle vaccins die groot succes gekend hebben in het verleden, zijn toegepast op ziektes waartegen onze immuniteit uitstekend is. Het schoolvoorbeeld zijn kinderziektes: dat zijn kinderziektes juist omdat ze U maar 1 keer kunnen besmetten. Daar is het gemakkelijk om vaccins tegen te maken. Corona virussen, en andere verkoudheidsvirussen, daarvan weten we dat ge er geregeld ziek van wordt. Er is nooit natuurlijke groepsimmuniteit ontstaan tegen zulke virussen (anders zouden ze verdwenen zijn of kinderziektes geworden zijn). Of dat komt door afnemende immuniteit, of het komt door virusmutaties, of het komt omdat die virussen enkel maar geweerd worden door de heel hoge acute antilichamen titers bij "genezing" heeft weinig belang: we blijven ermee zitten. We kunnen dus verwachten dat dat met corona vaccins ook wel zo zal zijn, tenzij men met corona vaccins BETERE dingen zou doen dan ons natuurlijke verweer. Maar deze corona vaccins deden niks "beter". Ze deden hetzelfde, maar minder. Er was dus helemaal niet te verwachten dat we daar langdurige bescherming zouden van krijgen. Ok, dat ze ZO flut zijn, was ook niet echt verwacht. En DAT komt misschien van die nieuwe technologieen die minder goeie geheugenwerking veroorzaken. Maar kom, het zou een huzarenstukje geweest zijn om een duurzaam corona vaccin te maken. Het enige dat we moeten hopen is dat ze geen te grote brokken maken, en dan mogen we ze beschouwen zoals een griep spuitje. Dat werkt ook maar een paar maanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus men probeerde al decennialang vaccins te ontwikkelen tegen allerlei coronavirussen. Door de aard van het beestje lukte dat nooit echt: Coronaviruses: An Overview of Their Replication and Pathogenesis (2015) Citaat:
En allemaal op enkele maanden tijd in elkaar geflanst. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() In #94 kwoot ik een artikel dat het over een succesvol vaccin tegen het TGEV coronavirus heeft. Als uitzondering dat de regel bevestigt.
Dat optimisme wordt niet door iedereen gedeeld: Lessons for COVID-19 Immunity from Other Coronavirus Infections Citaat:
Laatst gewijzigd door vanderzapig : 12 december 2021 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat is wat ik zeg: ik kan mij het mechanisme niet indenken, maar dat wil niet zeggen dat het er niet is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/de-hopeloz...eerd~a65da7eb/ Dus gelieve toch op een verantwoordelijke manier te communiceren en de antivaxx'ers geen munitie te geven, ook niet op manieren die subtieler zijn dan die van Van den Bossche. ik zal er voor de zekerheid maar bij zeggen dat ik ironisch ben
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 12 december 2021 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Ongelooflijk hoe die misnoegde kwakzalver na anderhalf jaar onzin en leugens nog altijd ergens aanhang vindt.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, "dermate dramatisch in Brussel" dat de grote besmettingsgolf zich niet in Brussel situeerde, maar wel in de provincie met de hoogste vaccinatiegraad.
|
![]() |
![]() |