![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#13481 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
+50 miljard, en dat enkel in 2020
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
#13482 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#13483 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb enige reserve's bij de methodiek van zo'n afwegingen, maar o.a. bij medicijnontwikkeling is zo'n indicator als kost per gewonnen (kwaliteitsvol) levensjaar dé indicator die go/nogo voor ontwikkeling bepaalt. Als die methodiek daar gebruikt wordt, dan kan(/moet) je dat ook voor covid doen. Dat een dergelijke deftige trade-off oefening blijkbaar niet gedaan is, of toch tenminste niet de aandacht krijgt die ze verdient, is de echte schande van deze crisis vind ik persoonlijk...
|
|
|
|
#13484 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13485 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#13486 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#13487 |
|
|
Wat is de rest van de oefening dan?
|
|
|
#13488 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
#13489 |
|
Europees Commissaris
|
Berekening van het counterfactual scenario van de gezondheidsimpact, zowel de positieve als de negatieve effecten. i.e. hoeveel vermeden doden (enfin, gewonnen levensjaren) zijn er + alle knock-on effecten, positief en negatief (vb. spill-over uitblijven griep etc. etc.)
Zeker niet simpel, maar gezien we (blijkbaar) grote onzekerheid aanvaarden op epidemiologische modellen, hoeft dat geen principieel probleem te zijn.
|
|
|
#13490 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#13491 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Net door te cherry-picken maakt ge uw analyse ongeloofwaardig. Ik word daar heel erg ambetant van want dat zorgt er OPNIEUW voor dat een genuanceerd en redelijk debat over de kosten-baten ook meteen geparkeerd kan worden als onwetenschappelijk. Niet doen aub
|
|
|
|
#13492 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Onderwijs met een masker op is geen onderwijs. Onderwijs op afstand is geen onderwijs. Een kleine percent doden, essentieel bejaarden, is iets dat gewoon niet alleen niks kost, maar zelfs nog gunstig is ook, dus waarom we die winst willen vermijden en kosten maken is iets dat er bij mij niet in gaat. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 december 2021 om 10:56. |
|
|
|
|
|
|
#13493 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13494 | |
|
|
Citaat:
Over onzichtbare kosten; That Which Is Seen, and That Which Is Not Seen https://cdn.mises.org/The%20Bastiat%20Collection_4.pdf
|
|
|
|
#13495 |
|
|
Ja en neen. Een collectieve "fuck-off" van de gevaccineerden en de niet-gevaccineerden is genoeg om de vax-forceurs en de vax-verbieders (die laatsten zijn er quasi niet) te doen verdwijnen als sneeuw in de sahara.
|
|
|
#13496 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hanteer gewoon de sec benadering zoals die nu gebeurt voor medicijnontwikkeling. Dat is een makkelijker verhaal om te vertellen. Er ZIJN schattingen op GDP impact, dus neem dat gewoon (hoe eng die benadering ook is). Het zal volstaan om aan te tonen dat het "te duur" was om in lockdown etc. te gaan.
|
|
|
|
#13497 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
1. Omicron gaat meevallen, totaal geen ziekenhuisoverrompeling zoals voorspeld 2. Er gaat dan een échte backlash zijn op de modellen omdat voorspellingen er dus compleet naast zaten. Er zullen vragen gesteld worden in de pers (Joel DC zal ne keer tegenwind krijgen van zijn collega's). 3. Die backlash zal breed maatschappelijk ingang vinden. Je ziet nu al de kiemen daarvan met "dissidente" experts die genuanceerder zijn en steeds meer durven terugduwen tav de "officiele" expert. 4. Die kanteling gaat de publieke perceptie keren waardoor de politiek zal volgen en niet anders kan dan maatregelen afbouwen, want niet meer verdedigbaar en steeds breder ongenoegen tot protest Ik durf claimen dat CST tegen midden volgend jaar ofwel afgeshaft is ofwel compleet uitgehold en de facto niets meer voorstelt. Ik heb geen schrik mijn fout toe te geven binnen 6 maanden als ik ernaast zit De enige bedreiging die ik zie voor een proces zoals hierboven is een versterking en verharding van de blinde, idiote "anti"-beweging (antivax, tinfoil wappies) die elk protest voor hun kar zal spannen, waardoor de huidige lijn blijvend munitie vindt om toch maar door te doen zoals nu.
|
|
|
|
#13498 | |
|
|
Citaat:
Hoeveel levensjaren zijn er op de gehele wereld vernietigd? Hoeveel levensjaren zijn er op de gehele wereld gewonnen? Wat wil je NOG in de berekening opnemen?
|
|
|
|
#13499 | |
|
|
Citaat:
Vaccin-verbieders ken ik eigenlijk niet. Daarom zou ik toch het onderscheid willen blijven onderstrepen tussen mensen die tegen vaccinatie zijn en mensen die anderen willen verbieden een vaccin te nemen. Die laatsten zijn net even laaghartig dan de mensen die vaccinatie willen verplichten. Maar ik herhaal, ik ken géén vaccin-verbieders.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 december 2021 om 12:46. |
|
|
|
|
|
|
#13500 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
"wat zou het "gekost" hebben moest de totalitaire staat zich NIET geïnstalleerd hebben, wetende dat het voor de "totalitaire staat" geen ene flikker uitmaakt wat het kost om zich te installeren." Ik zeg gewoon, ge moet het zo moeilijk niet maken; gebruik gewoon de prognoses van GDP impact; dat zal wel volstaan
|
|