Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2021, 01:24   #1
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard Egbert Lachaert poogt te intimideren

Gisteren schreef Egbert Lachaert het volgende, als antwoord op een tweet van Tijl De Bie (prof, verbonden aan de universiteit Gent):

"Lees ik hier goed dat men aan @ugent het nut van vaccinatie in twijfel trekt?
@rvdwalle
"

Het antwoord van Tijl De Bie (de prof), liet niet lang op zich wachten.

"Lees ik hier goed dat @egbertlachaert zich liever tot intimidatie wendt, eerder dan een inhoudelijk antwoord te geven op een perfect legitieme vraag?
@openvld
"

https://twitter.com/egbertlachaert/s...06407604264965

Zoiets is toch ongezien. Het taggen van een werkgever, wanneer iemand in een discussie het onderspit lijkt te delven (of zonder argumenten is) is heleaas niet nieuw. Dat zoiets van een voorzitter van een politieke partij komt echter ... Een 'liberale' partij wel nog.

Dit is gewoon verwerpelijk. En aan de hand van (voor wie wat vertrouwd is met Twitter) zowel de commentaren rechtstreeks onder de post van Lachaert; als wel bij de geciteerde tweets, krijgt hij meer dan de wind van voor. Zijn poging tot intimidatie is vierkant in zijn gezicht ontploft. En maar goed ook.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 02:19   #2
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Op 1 juni 2021, schreef lachaert het volgende:

Citaat:
Wat jullie vooral willen kunnen blijven doen, is de vrijheid van meningsuiting gebruiken als context om anderen te intimideren, belagen en de mond te snoeren. Not my idea of freedom. Iedereen heeft het rech op vrijheid.
Naam: LachaertMeningsuiting.jpeg
Bekeken: 381
Grootte: 56,2 KB

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 08:17   #3
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
"Lees ik hier goed dat @egbertlachaert zich liever tot intimidatie wendt, eerder dan een inhoudelijk antwoord te geven op een perfect legitieme vraag?
@openvld
"
Inderdaad schandalig.
Als ze nog eens hun naam veranderen bij de VLD kunnen ze misschien ineens STASI als acroniem nemen, dan weet iedereen direct waarvoor de partij staat.
Oud 28 december 2021, 08:21   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Egbert Lachaert heeft sinds hij verkozen werd tot voorzitter van de "liberalen" nog niet veel anders gedaan dan wat hij zijn tegenhangers aanwrijft. Hij is het perfecte voorbeeld van "wat hij zegt is hij zelf".
Lachaert is niet de enige die in hetzelfde bedje ziek is.
Oud 28 december 2021, 08:25   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Inderdaad schandalig.
Als ze nog eens hun naam veranderen bij de VLD kunnen ze misschien ineens STASI als acroniem nemen, dan weet iedereen direct waarvoor de partij staat.
Laat de Onvervalste Verwaande Leugenaars en Dictators in spe vooral begaan. Zelfs de regimemedia trekken er hun tengels al vanaf.
Oud 28 december 2021, 08:26   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Staatsruif-eters die,op kosten van belastingsbetaler Kelt,wat ruzie gaan zitten maken over het geslacht van Engelen en zo...

Gewoon maar omdat het kan...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 11:18   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De Lafchaert is al zeer vakkundig de mond gesnoerd door de rector van de UG.

Citaat:
rvdwalle
Als antwoord op
@egbertlachaert

@TijlDeBie
en 3 anderen
Aan de UGent mag iedereen vrijuit spreken. Wie zich mengt in een debat doet dat in persoonlijke naam. Niemand bindt via zijn/haar persoonlijke mening andere UGent’ers, laat staan de UGent als geheel. Wie spreekt moet uiteraard ook tegenspraak kunnen verdragen. #nobrainers

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 11:25   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Gisteren schreef Egbert Lachaert het volgende, als antwoord op een tweet van Tijl De Bie (prof, verbonden aan de universiteit Gent):

"Lees ik hier goed dat men aan @ugent het nut van vaccinatie in twijfel trekt?
@rvdwalle
"

Het antwoord van Tijl De Bie (de prof), liet niet lang op zich wachten.

@openvld
"

https://twitter.com/egbertlachaert/s...06407604264965

Zoiets is toch ongezien. Het taggen van een werkgever, wanneer iemand in een discussie het onderspit lijkt te delven (of zonder argumenten is) is heleaas niet nieuw. Dat zoiets van een voorzitter van een politieke partij komt echter ... Een 'liberale' partij wel nog.

Dit is gewoon verwerpelijk. En aan de hand van (voor wie wat vertrouwd is met Twitter) zowel de commentaren rechtstreeks onder de post van Lachaert; als wel bij de geciteerde tweets, krijgt hij meer dan de wind van voor. Zijn poging tot intimidatie is vierkant in zijn gezicht ontploft. En maar goed ook.
Ongelooflijk maar waar: Lachaert is zo mogelijk nog een grotere ramp als voorzitter dan Ruttens.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:30   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Egbert Lachaert heeft sinds hij verkozen werd tot voorzitter van de "liberalen" nog niet veel anders gedaan dan wat hij zijn tegenhangers aanwrijft. Hij is het perfecte voorbeeld van "wat hij zegt is hij zelf".
Lachaert is niet de enige die in hetzelfde bedje ziek is.
Blijkt zelfs ze bij de pvv-ers op dit forum.
Oud 28 december 2021, 12:38   #10
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Blij dat Rik deze keer tenminste de goede kant in het debat kiest.

En het wordt nog beter, hij interpelleerde vandaag zelfs Dirk DeVroey, de onheilspofeet van de VUB.
Krijg nu wat.

https://twitter.com/rvdwalle/status/1475553966075359234

Citaat:
Beste Dirk (@dokter_devroey), je tweet is problematisch. De werkelijke uitkomst zal onder meer afhangen van het effect van de huidige maatregelen én de boosterprikken. Nu reeds voorspellingen doen zoals de onderstaande is op zijn minst voorbarig en helpt bijgevolg niemand.

Laatst gewijzigd door parcifal : 28 december 2021 om 12:39.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 13:26   #11
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

En het wordt nog beter, hij interpelleerde vandaag zelfs Dirk DeVroey, de onheilspofeet van de VUB.
Krijg nu wat.

Als er nu één conformistische ijdele lapzwans is, is het toch wel die Van de Walle zeker, die naast zijn mislukte gedichten graag alledagsmeningen ventileert of ze aanhaalt als bewijs voor 'scherp debat' en wellicht in een nulliteit als Boudry een toonbeeld van 'moedig denken' ziet. Ook hier weer laat hij uitschijnen dat de kwalijkheid van omicron van 'maatregelen' en de booster afhangt; het lijkt wel op een conflict tussen calvinisten en katholieken waarbij die laatsten menen dat we ons eigen heil wel degelijk nog door bidden en boetedoening kunnen bevorderen.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 december 2021 om 13:26.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 14:03   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iemand vakkundig de mond snoeren vind ik niet bepaald een goed voorbeeld van vrijheid van meningsuiting.
Was dat de eerste keer dat iemand vakkundig de mond werd gesnoerd door de UGent?

Ik vind het prima dat Lachaert zijn punt maakte....en dat hij lik op stuk kreeg.
Oud 28 december 2021, 15:45   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ongelooflijk maar waar: Lachaert is zo mogelijk nog een grotere ramp als voorzitter dan Ruttens.
Hadden ze me dat twee jaar geleden gezegd, ,dan had ik geantwoord: "Dat kan niet.".
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 15:46   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Iemand vakkundig de mond snoeren vind ik niet bepaald een goed voorbeeld van vrijheid van meningsuiting.
Was dat de eerste keer dat iemand vakkundig de mond werd gesnoerd door de UGent?

Ik vind het prima dat Lachaert zijn punt maakte....en dat hij lik op stuk kreeg.
Groot gelijk.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 15:59   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hadden ze me dat twee jaar geleden gezegd, ,dan had ik geantwoord: "Dat kan niet.".
Ik sluit me hierbij aan....

Laatst gewijzigd door kelt : 28 december 2021 om 15:59.
Oud 28 december 2021, 16:05   #16
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Subiet moeten we nog gaan erkennen dat Rutten bij de OVLD nog de slimste van het blauwe klasje bleek te zijn ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 16:15   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Subiet moeten we nog gaan erkennen dat Rutten bij de OVLD nog de slimste van het blauwe klasje bleek te zijn ...

Uit diepten van ellende roep ik Heer!
Oud 28 december 2021, 16:15   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Krijg nu wat.

Een vraag stellen is dus eerst "goed" en daarna "problematisch".
Wie zou hem tot de orde geroepen hebben?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 december 2021, 16:18   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Groot gelijk.
Als een partijvoorzitter op dergelijke wijze een prof aanvalt omdat die een vraag stelt,
dan moet die partijvoorzitter de mond gesnoerd worden. Niet in de betekenis dat die nooit meer zou mogen spreken, maar wel in de zin van dat hij er niet aan moet denken om de vrijdenkers van een universiteit te muilbanden.

Oud 28 december 2021, 16:22   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is nu aan de prof om te tonen dat hij ballen heeft.

Dat is tegenwoordig toch nogal een rommeltje overal. In de regering, in het parlement, in de universiteiten, de rechtbanken van hoog tot laag, de flikken, de ziekenhuizen, de huisartsen, ...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be