Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2021, 13:34   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk moet dat niet. Met 1 pennetrek kan het gemaatregel stoppen. De regering kan dat simpelweg beslissen.
Verwachten dat de regering zou toegeven aan de fobieën van de harde kern van de Wappies is totaal onrealistisch.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 13:34   #122
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het tergend dat niet gevaccineerden zichzelf vergelijken met de joden uit de tweede wereldoorlog.
De gevaccineerden, zoals ik, zijn OOK niet tevreden met de maatregelen. Ze zijn, plat uitgedrukt, kloten van witvis ( = absurd ).
Dus. Ik denk dat we best een onderscheid maken tussen het aspect (concept) vaccinatie enerzijds en maatregelen anderzijds.
Niemand heeft baat bij de maatregelen.
Dat 1G gedoe brengt geen zoden aan de dijk.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 13:40   #123
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Verwachten dat de regering zou toegeven aan de fobieën van de harde kern van de Wappies is totaal onrealistisch.
Het gaat niet over de fobieën van wappies. Het gaat over het nut van zulke maatregelen. Het feit dat Lachaert met simpele verwijten afkomt als een wetenschapper bepaalde zaken in perspectief zet, dat zegt voldoende over de "state of mind" van onze maatschappij. Sommigen zijn een kruistocht voor totale vaccinatie aan het voeren omdat ze daar bepaalde magische eigenschappen aan toekennen.

Beetje vreemd wel om te zien dat dit zo vaak vanuit "liberale" hoek komt.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 13:40   #124
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind het tergend dat niet gevaccineerden zichzelf vergelijken met de joden uit de tweede wereldoorlog.
De gevaccineerden, zoals ik, zijn OOK niet tevreden met de maatregelen. Ze zijn, plat uitgedrukt, kloten van witvis ( = absurd ).
Dus. Ik denk dat we best een onderscheid maken tussen het aspect (concept) vaccinatie enerzijds en maatregelen anderzijds.
Met de negers in de jaren '60 VS dan? Ah nee, die mochten nog achteraan op de bus zitten.

In Oostenrijk en Duitsland gaan ongevaccineerden hun werk verliezen, niet meer naar de winkel kunnen of de bus nemen. Dat is apartheid, niet meer en niet minder.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 28 december 2021 om 13:51.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 13:53   #125
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zitten op hetzelfde hellend vlak dan in de jaren 20 en 30. En het zijn de vax-forceurs die de niet- of niet-volledig gevaccineerden een "mindere status" toekennen. Dat gebeurde toen ook.
Die analogiën ontkennen is het licht van de zon ontkennen.
Waar we uiteindelijk zullen uitkomen, weet niemand, dus nieuwe gaskamers voorspellen is even onwaar dan voorspellen dat wij welk virus dan ook kunnen "managen."
Oud 28 december 2021, 14:15   #126
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hiersé makker:

https://covid-19.sciensano.be/sites/...e%20update.pdf

613 bedden op IC bezet vandaag. 1/4 van de capaciteit.

Iemand jaagt u schrik aan.
De Schoof en z'n fasco-companen houden nu gewoon hun bakkes, wegens argumenten op.
Intellectuele schijtbroeken.
Oud 28 december 2021, 14:37   #127
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De Schoof en z'n fasco-companen houden nu gewoon hun bakkes, wegens argumenten op.
Intellectuele schijtbroeken.
"Jha said it remains important that health officials track infections among non-vaccinated individuals "because those people will end up in the hospital."

Terwijl ik toch echt meende te mogen begrijpen van de forumexperten dat de ziekenhuizen al vol lagen.

https://thehill.com/homenews/587329-...ic-of-pandemic
Oud 28 december 2021, 14:49   #128
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1G is een middel, geen doel. Het is een middel om vaccin weigeraars uit het sociaal leven te weren, zodat ze zich alsnog zouden laten inenten. Onze politieke overheid heeft lange tijd de illusie gehad dat het zonder een laatste push (= dwang) ook wel zou lukken, en begint nu in te zien dat dit door de Wappies niet gaat lukken. Men heeft nog niet finaal beslist, en is nog aan het 'laveren' tussen ofwel een verstrakking van CST (1G) ofwel een formele vaccinatieplicht.
Het 'gemaatregel' zal pas wegvallen als de Wappies ook hun spuit zullen gekregen hebben. Met zin of tegenzin, vrijwillig of met wat meer druk. Maakt niet uit.
Oud 28 december 2021, 14:57   #129
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het 'gemaatregel' zal pas wegvallen als de Wappies ook hun spuit zullen gekregen hebben.
Ben je nu echt aan het lullen of aan het trollen ?

https://radio1.be/luister/select/de-...accinatiegraad
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 14:58   #130
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1G is een middel, geen doel. Het is een middel om vaccin weigeraars uit het sociaal leven te weren, zodat ze zich alsnog zouden laten inenten. Onze politieke overheid heeft lange tijd de illusie gehad dat het zonder een laatste push (= dwang) ook wel zou lukken, en begint nu in te zien dat dit door de Wappies niet gaat lukken. Men heeft nog niet finaal beslist, en is nog aan het 'laveren' tussen ofwel een verstrakking van CST (1G) ofwel een formele vaccinatieplicht.
Het 'gemaatregel' zal pas wegvallen als de Wappies ook hun spuit zullen gekregen hebben. Met zin of tegenzin, vrijwillig of met wat meer druk. Maakt niet uit.
In Portugal is 98% gevaccineerd en er zijn nog altijd maatregelen.

Het is mij een raadsel waar jij de shit vandaan blijft halen dat alle maatregelen passé zullen zijn wanneer iedereen gevaccineerd is.
Oud 28 december 2021, 15:00   #131
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is natuurlijk op zijn Singaporees: rechtvaardig maar radicaal. Hier zou dergelijke maatregel onmiddellijk onthaald worden op verontwaardigd gekrijs van “asociaal!!!” en “harteloos!!!”.
En maar goed ook. Mensen zijn geen robots.
Oud 28 december 2021, 15:01   #132
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
In Portugal is 98% gevaccineerd en er zijn nog altijd maatregelen.

Het is mij een raadsel waar jij de shit vandaan blijft halen dat alle maatregelen passé zullen zijn wanneer iedereen gevaccineerd is.
Allemaal de fout van die 15 Portugezen die niet zijn gevaccineerd
Oud 28 december 2021, 15:03   #133
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
"Jha said it remains important that health officials track infections among non-vaccinated individuals "because those people will end up in the hospital."

Terwijl ik toch echt meende te mogen begrijpen van de forumexperten dat de ziekenhuizen al vol lagen.

https://thehill.com/homenews/587329-...ic-of-pandemic
Het geloof in die saga moet blijven duren, eh, maar ik maak me sterk dat de vaccininflatie zal aantonen dat de covidpas geen lang leven zal beschoren zijn.
Tegen Pasen zal er genoeg data beschikbaar zijn, alsook door de toenemende klachten over nevenschade van vaccins, om elke maatregel in de vuilbak te gooien, tenzij de censuur- en maatschappelijke uitsluiting van niet-gevaccineerden en zelfs niet-geboosterden ten kwade zal gehandhaafd blijven.
Dan gaat de Wetstraat branden, vermoed ik.
Oud 28 december 2021, 15:07   #134
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Het gaat niet over de fobieën van wappies. Het gaat over het nut van zulke maatregelen. Het feit dat Lachaert met simpele verwijten afkomt als een wetenschapper bepaalde zaken in perspectief zet, dat zegt voldoende over de "state of mind" van onze maatschappij. Sommigen zijn een kruistocht voor totale vaccinatie aan het voeren omdat ze daar bepaalde magische eigenschappen aan toekennen.

Beetje vreemd wel om te zien dat dit zo vaak vanuit "liberale" hoek komt.
De moeilijkheid in deze discussies is dat er 2 dingen dooreen geklutst worden. Enerzijds de harde kern van de Wappies die hier 365 dagen per jaar tegen vaccins zitten te fulmineren. En jammer genoeg lukken die groep van verdwaasden het om sympathie te krijgen van de normale burgers (gevaccineerden) die gewoon principieel tegen het 'gemaatregel' zijn.

Twee totaal verschillende groepen, één discussie...

Wat Lachaert betreft : ik vind zijn tweet problematisch, omdat hij die prof woorden in de mond legt. De Bie heeft helemaal niet gezegd dat hij het nut van vaccinatie in twijfel trekt. Flauwekul dus vanwege Lachaert.

Hij had evengoed kunnen reageren dat hij het totaal niet eens is met De Bie zijn pleidooi om niet gevaccineerden niet sociaal uit te sluiten. Dat waren namelijk wel zijn woorden, en niet wat Lachaert hem toedicht.

edit : De politiek wil geen kruistocht voeren, maar een beleid voeren. Algemene vaccinatie is de meest zekere weg naar veiligheid en stopzetting van vrijheidsbeperkende sociale maatregelen. Ik heb echt geen zin in nog een jaar extra mondmaskers, beperkte feesten, niks evenementen enz enz omdat een harde kern het blijft vertikken om zich te laten inenten.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 december 2021 om 15:11.
Oud 28 december 2021, 15:07   #135
Eurosceptic
Minister

Standaard

Er is geen enkel wetenschappelijk argument voor CST. Er is zelfs een massa wetenschappelijk bewijs dat vaccinatie helemaal niet helpt.

Dit is niet langer een complottheorie, maar een wetenschappelijk feit.
Vaccinatie moet afgeschaft worden, niet verplicht

WHO: Boosterprik voor iedereen verlengt de pandemie

Increases in COVID-19 are unrelated to levels of vaccination across 68 countries and 2947 counties in the United States
Oud 28 december 2021, 15:13   #136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Met de negers in de jaren '60 VS dan? Ah nee, die mochten nog achteraan op de bus zitten.

In Oostenrijk en Duitsland gaan ongevaccineerden hun werk verliezen, niet meer naar de winkel kunnen of de bus nemen. Dat is apartheid, niet meer en niet minder.
Simpel te vermijden : ga uw spuit halen, gratis nog wel.
Oud 28 december 2021, 15:15   #137
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Hier is geen enkel argument meer voor. Er zijn enkel nog wetenschappelijke argumenten tegen. Dat fabeltje dat er veel meer ongevaccineerden op de IC zouden liggen is ook al 100 keer achterhaald
Oud 28 december 2021, 15:16   #138
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dwang houdt niet op door te doen wat diegene die de dwang oplegt vraagt.

Daarna vraagt die gewoon meer.
Oud 28 december 2021, 15:20   #139
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Algemene vaccinatie is de meest zekere weg naar veiligheid en stopzetting van vrijheidsbeperkende sociale maatregelen. Ik heb echt geen zin in nog een jaar extra mondmaskers, beperkte feesten, niks evenementen enz enz omdat een harde kern het blijft vertikken om zich te laten inenten.
Dit is totale onzin. Gibraltar was 100% gevaccineerd en is opnieuw in lockdown.

Zelfs de WHO geeft nu toe dat massavaccinatie de pandemie enkel verlengt omdat ze meer resistente mutaties genereert. Het is nu het moment om met de vaccinatie af te schaffen, niet om ze te verplichten.

Vaccinatieplicht is de weg naar meer mutaties, naar nog jaren aan een stuk miserie en een economische ravage. Naar onbekende lange termijngevolgen die potentieel desastreus zijn. Zoals deze studie doet vermoeden The BNT162b2 mRNA vaccine against SARS-CoV-2 reprograms both adaptive and innate immune responses

Dit moet onmiddellijk stoppen
Oud 28 december 2021, 15:37   #140
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enerzijds de harde kern van de Wappies die hier 365 dagen per jaar tegen vaccins zitten te fulmineren. En jammer genoeg lukken die groep van verdwaasden het om sympathie te krijgen van de normale burgers (
Anderzijds de harde kern van de laffe collaborateurs die hier 365 dagen per jaar voor dwang pleiten en bang zijn dat hun nazi broodheren de oorlog gaan verliezen en hun haar afgeknipt gaat worden op het gemeenteplein.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be