![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#22 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Een bouwkundig ingenieur met een diploma wiens bouwwerken allemaal instorten, kan zich ook niet blijven verstoppen achter dat papiertje om te blijven volhouden dat hij iets van zijn vak kent. De feiten spreken dat immers tegen.
|
|
|
|
#23 |
|
Staatssecretaris
|
Nu wordt het te moeilijk voor hen.
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=LfduUFF_i1A |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En hij kan ook begrijpen dat de dommekloten door vaccinoLOOG pierreke & co, als dommekloten behandeld worden. Wat misschien ook het verdiende dommekloten loon is.... |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Je bevestigt dus wat ik hier in deze draad schreef. Men kan er totaal op vertrouwen dat men aan het gros van de bevolking bronnen kan geven die het omgekeerde zeggen van wat je vertelt, en beweren dat die bronnen staven van wat je zegt. En de massa bestaat uit zo een enorme hoeveelheid domme boerenkinkels dat ze dat niet eens zien, zelfs al wordt het hen gezegd. Dan zeggen ze "we zijn inderdaad te dom, we geloven liever de pastoor". Het is die ongelofelijke dwaasheid van de overgrote meerderheid blijkbaar waarop die mensen kunnen rekenen. Zoals ik zelfs zegde, de Pravda durfde dat zelfs niet. Die heeft nooit bronnen gegeven die expliciet het omgekeerde zegden wat ze beweerden. Ze gingen valse bronnen maken of zo, maar namen hun lezers nooit voor ZULKE idioten dat ze flagrant konden liegen en het tonen terwijl die kiekens dat niet eens willen zien. De weinige mensen met een beetje hersenen, die dan denken "ho maar, dit is gemakkelijk, hee mensen, kijk eens hoe hard die liegt" die staan daar dan, terwijl de massa herkauwende koeien zegt "euh, wie ben jij dan wel om willen na te denken ? " Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 6 januari 2022 om 20:46. |
|||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
En zelfs volledig tegen het advies in van de raad van de bio -ethiek in. Zoiets maakt de wetenschapper in mij razend
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Opvallend is dat er nu met scherp wordt geschoten naar de man, maar dat niemand van de criticaster kan aangeven waarin de Bie zich vergist. Eigenlijk is dat dus een impliciete toegeving dat De Bie het bij het juiste eind heeft. Indien niet, lees ik graag de weerlegging.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Europees Commissaris
|
Het is interessant om vast te stellen dat wat hier op dit forum op microschaal gebeurt identiek is aan wat er in de maatschappij op macroschaal gebeurt. Iedere kritiek wordt afgedaan als irrelevant want uit "wappie-hoek", maar buiten een gezagsargument wordt er geen enkele repliek gegeven.
Het is bizar dat het begrip wappie een nieuwe definitie lijkt gekregen te hebben: "personen die kritisch nadenken, bronnen checken en geen belang hechten aan gezagsarumenten". Net het omgekeerde van een wappie initieel was. Dat is een signaal dat het "mainstream verhaal" volledig aan het ontsporen is. Nog even afwachten hoe het zichzelf volledig in de vernieling rijdt |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk, oftewel twee dingen: statistische studies zijn er enkel maar om mensen te bedriegen, van zodra er cijfers gegeven worden is het verdacht, enkel buikgevoel heeft waarde. Als dat zo is, moet men uiteraard geen bronnen met statistieken en cijfers aangeven, dat dient toch enkel maar om te lullen. Hoe minder studies met statistieken in, hoe betrouwbaarder de conclusies. Iets dat verwijst naar bronnen is dus in elk geval verdacht. Dat moet het vak zijn waar je het over hebt. Burgies krijgen dat niet. Politieke wetenschappers en journalisten en zo blijkbaar wel. Oftewel zeg je dat de enige betrouwbare bronnen, data zijn, maar dat je onderlegd moet zijn in wat elementaire statistiek om geen FOUTEN te maken. Dat is het soort van vak dat burgies en wetenschappers krijgen. Ze zijn daar normaal gezien nogal thuis in, want ze gebruiken dat min of meer voor ALLES. En ja, die twee werelden kunnen natuurlijk niet met elkaar omgaan. De ene zegt "hola, jij hebt data en statistieken, je wil mij dus blaaskes wijsmaken ! Ik luister enkel maar naar mensen die het weten !". De andere zegt "Als jij beweert dat je het weet, hoe ben je dat te weten gekomen, met welke data ? Toon mij dat en dat zal mij dan ook kunnen overtuigen." De vraag is natuurlijk hoe die eerste groep DENKT dat die "die het weten" het "te weten gekomen zijn". Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2022 om 06:04. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het wil zeggen dat je als "argument" geen logische redenering aanbrengt, maar gewoon speelt op het gezag, het aanzien, van iemand die hetzelfde zou beweren. Een "gezagsargument" is een denkfout, zoals een 'cirkelredenering'. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2022 om 06:22. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vond dat al een rare reactie maar mijn frank was niet gevallen dat hij 'gezagsargument' verkeerd definieert.
|
|
|
|
#36 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gaat over deze tekst: https://www.laatjevaccineren.be/5-11-jarigen Het vierde puntje. Bewering in de tekst: Herinfecties met ziektelast komen vaker voor bij mensen die enkel bescherming hebben door eerdere infectie en minder bij volledig gevaccineerden Referenties: Crotty, Cele, Wilhelm Hier zijn die: Crotty : https://www.science.org/doi/10.1126/science.abj2258 Cele: https://www.medrxiv.org/content/10.1...1267417v1.full Wilhelm : https://www.medrxiv.org/content/10.1...1267432v1.full Merk trouwens de referenties naar medrxiv op, hoewel er hier anderen zijn die telkens deze "waarschuwing" citeerden om te zeggen dat het "wappie" was: Citaat:
Maar terug naar Crotty. Daar spreken ze essentieel over dit: Citaat:
Citaat:
Kortom, dit artikel staaft de bewering waar het voor geciteerd werd, inderdaad niet, op een heel artificieel detail na. Dan: Cele: Citaat:
Men stelt vast dat de gevaccineerde eerder geinfecteerden een veel betere neutralisering hebben dan de gevaccineerde niet eerder geinfecteerden. HOE MEN DAARUIT BESLUIT DAT VACCINATIE BETER WERKT DAN INFECTIE IS EEN RAADSEL HE ! Kortom, dit is GEMAKKELIJK te verifieren, door te bekijken WAT ze bestudeerden. Als je 12 gevaccineerden hebt, kan je onmogelijk "zuiver gevaccineerden" vergelijken met "zuiver besmetten" niewaar. De laatste referentie neutralisatie tegen delta met neutralisatie tegen omicron voor verschillende gevallen. Zij vergelijken niet zuiver besmetten met zuiver gevaccineerden. Er wordt wel vastgesteld dat de combinatie besmetting + vaccin het minste aftakelt. Maar bovendien geven die artikelen totaal niet aan welke immuniteit nu BETER zou zijn: 1) op klinisch vlak (antilichamen zijn maar een indicator, maar geven geen echte kwantitatieve meting van het klinische effect van een immuniteit): wordt men ziek of niet ? Wordt men zwaar ziek of niet ? 2) bij kinderen. Kortom de kritiek is totaal terecht dat er daar op GEEN ENKELE MANIER aangetoond wordt dat vaccinale immuniteit BETER is dan besmettingsimmuniteit. Er zijn vele andere studies die juist het omgekeerde aangaven trouwens. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2022 om 07:16. |
|||||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
een argument proberen te ontkrachten door te verwijzen naar een autoriteit Maw: géén denkfout. Maar ook niet wat dadeemelee ervan maakt. Het gekleurde deel is accurater.
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan als PREMISSE naar voren schuiven dat de autoriteit betrouwbaar is, dat wel. 'als we aannemen dat de minister juist is, DAN ....". Maar "gezien de minister het zegt, is het waar", nee. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2022 om 07:23. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Schepen
|
Een vriendin van mij ontving vandaag de uitnodigingsbrief voor haar dochtertje van vijf.
Die leugen dat vaccinale immuniteit beter zou beschermen dan natuurlijke immuniteit staat er dus tot twee maal toe letterlijk in. Goed bestuur ? |
|
|
|