Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2022, 14:23   #721
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En dat is geen stropopredenering als we soortovergangen bij primaten niet door mutatie zien gebeuren?
Mutaties gebeuren evengoed bij primaten.

Waarom bestaan er in jouw wereldbeeld primaten, van lemuren tot de mens?
Hoe komt het dat lemuren maar een beetje op mensen lijken (maar toch meer dan bijvoorbeeld een koe), apen al wat meer, en mensapen nogal veel?

Speelde god maar wat?
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2022, 14:27   #722
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Mutaties gebeuren evengoed bij primaten.

Waarom bestaan er in jouw wereldbeeld primaten, van lemuren tot de mens?
Hoe komt het dat lemuren maar een beetje op mensen lijken (maar toch meer dan bijvoorbeeld een koe), apen al wat meer, en mensapen nogal veel?

Speelde god maar wat?
Maar veroorzaken geen soortovergang he.
En als er dan eens een voordelige mutatie voordoet, moet die nog concurreren met soortgenoten: waar zelfs Patrick geen verduidelijking in kon scheppen.

In mijn wereldbeeld zijn het andere toestanden die de mens veroorzaakten, maar ik heb geen bekeringsdrang om appels voor peren bij anderen te verkopen en ze daar vrijwel in te pesten via massavorming. Ik volgde die debatten nauwlettend op, geen ergere soort dan een evil lucionist die denkt appels met peren te bewijzen
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2022, 14:31   #723
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, hoe kom je daarbij? De veelvuldigheid aan soorten bewijst net het tegendeel.

Citaat:
En als er dan eens een voordelige mutatie voordoet, moet die nog concurreren met soortgenoten: waar zelfs Patrick geen verduidelijking in kon scheppen.
Een mutatie kan toch worden doorgegeven aan de kindjes?

Citaat:
In mijn wereldbeeld zijn het andere toestanden die de mens veroorzaakten, maar ik heb geen bekeringsdrang om appels voor peren bij anderen te verkopen en ze daar vrijwel in te pesten via massavorming. Ik volgde die debatten nauwlettend op, geen ergere soort dan een evil lucionist die denkt appels met peren te bewijzen
Woordensla die op geen enkele wijze ingaat op wat ik (en anderen) hier zeggen, noch de tegenstrijdigheden en leemtes van jouw wereldbeeld helpt verklaren.
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 13 januari 2022 om 14:33.
Oud 13 januari 2022, 14:35   #724
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, hoe kom je daarbij? De veelvuldigheid aan soorten bewijst net het tegendeel.

Woordensla die op geen enkele wijze ingaat op wat ik (en anderen) hier zeggen, noch de tegenstrijdigheden en leemtes van jouw wereldbeeld helt verklaren.
Dat is een veronderstelling waar geen consequent en abstract bewijs is. Tenzij e coli in een petridish of virus in een foetale cel bewijs voor u is, ... Maar dat is geen eerlijke wetenschap. Het bewijst wel evolutie, maar niet dat je met voldoende tijd een bacterie in een vis verandert en die naar mens he.

Ik denk dat we mutatie beter van diversificatie door selectie op bestaande variatie beter scheiden van elkaar.

Als wij mensen selectie toepassen in fauna en flora, moeten mutaties grondig bewaard worden of ze verdwijnen door concurrerende soortgenoten.
Als wij mensen zelf soorten samenstellen, doen ze dat door intensieve selectie en samenvoegen van bestaande variatie. Ze wachten echt niet op een mutatie om melkkoeien te kweken, dat is grondige selectie geweest op wat er al was.
Oud 13 januari 2022, 14:37   #725
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huh ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2022, 14:40   #726
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CUFI's denken is moeilijk te doorgronden omdat hij blijkbaar niet altijd logisch consequent reageert, maar mijn indruk is dat hij niet begrepen heeft wat mutaties zijn. Hij dacht dat ik "van opinie veranderde" toen ik zegde dat mutaties in de zaadcellen en eicellen van de ouders gebeurden.

Ik denk dat hij denkt dat mutaties dinges zijn die een levend wezen "veranderen" of zo. Hij zou dat kunnen verduidelijken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2022, 14:41   #727
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Huh ?
Een mutatie komt te weinig voor om significant bij te dragen aan soortovergangen. De concurrentie met soortgenoten laat dat amper toe. Bij
genetische drift zijn zulke verschijnselen trouwens geen mutatie, maar het bovenkomen van eerdere variatie die verloren werd geacht.

Trouwens,
Als de genetische code evolutie van bacterie tot mens zou bewijzen, dan zou daar toch een harmonieus opeenvolgend patroon in te rijmen moeten zijn? En niet random.
Oud 13 januari 2022, 14:42   #728
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
CUFI's denken is moeilijk te doorgronden omdat hij blijkbaar niet altijd logisch consequent reageert, maar mijn indruk is dat hij niet begrepen heeft wat mutaties zijn. Hij dacht dat ik "van opinie veranderde" toen ik zegde dat mutaties in de zaadcellen en eicellen van de ouders gebeurden.

Ik denk dat hij denkt dat mutaties dinges zijn die een levend wezen "veranderen" of zo. Hij zou dat kunnen verduidelijken.
Mutatie != genetische variatie
Een mutatie heeft meer kans tijdens de conceptie en daarna, dus niet alleen in de zaadcel. Maar die mutaties zijn overwegend nadelig dan voordelig.

En ik verduidelijk, selectie selecteerde bestaande variatie uit en waar die vandaan kwam weet ik niet. Maar ik weet wel dat niemand het ooit heeft kunnen bewijzen zonder appels in peren te veranderen en een vleugje magie (in den beginnen was er een oercel).

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 januari 2022 om 14:47.
Oud 13 januari 2022, 14:47   #729
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens,
Als de genetische code evolutie van bacterie tot mens zou bewijzen, dan zou daar toch een harmonieus opeenvolgend patroon in te rijmen moeten zijn? En niet random.
Ah ja, die hadden we nog niet gehad, er zijn niet genoeg "tussensoorten."
En telkens we in fossielen een nieuwe "tussensoort" ontdekken, heb je automatisch twee ontbrekende "tussensoorten" bij!

Zeggen dat het patroon "random" is, is echt van de pot gerukt.
relative to you
Oud 13 januari 2022, 14:52   #730
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja, die hadden we nog niet gehad, er zijn niet genoeg "tussensoorten."
En telkens we in fossielen een nieuwe "tussensoort" ontdekken, heb je automatisch twee ontbrekende "tussensoorten" bij!

Zeggen dat het patroon "random" is, is echt van de pot gerukt.
Vis, amfibie, reptiel, zoogdier. Is daarin een patroon? Bij apen en ons is toch een zeker patroon? Bij knaagdieren onderling?
Maar omdat de mens zulk patroon tegenspreekt, hypothiseren ze een chromosoom fusie. Meer hypotheses in 1 theorie om het te bewaren dan zaken die Genesis tegendeel bewijzen.
Oud 13 januari 2022, 15:01   #731
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vis, amfibie, reptiel, zoogdier. Is daarin een patroon? Bij apen en ons is toch een zeker patroon? Bij knaagdieren onderling?
Maar omdat de mens zulk patroon tegenspreekt, hypothiseren ze een chromosoom fusie. Meer hypotheses in 1 theorie om het te bewaren dan zaken die Genesis tegendeel bewijzen.
Weer woordensla die ik niet zal proberen ontcijferen.

Ja, er is een patroon, met bijvoorbeeld elementen die bij alle gewervelde dieren (van bescheiden haring tot arrogante mens) terug te vinden zijn.
En dan verdere evolutie bij reptielen, zoogdieren, vogels. (En mijn geliefde vogelbekdier, echt wel een grap van god om creationisten te plagen.)

Deze homologieën waren wellicht wat Darwin en anderen ertoe bracht over de gemeenschappelijke oorsprong na te denken.

Wij staan dankzij de ontdekkingen in de 20ste eeuw verder, en weten nu ook hoe het allemaal kon gebeuren. En dat, door de ouderdom van de aarde en het leven op aarde, daar genoeg tijd voor was.
relative to you
Oud 13 januari 2022, 15:02   #732
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als daar nu 10 tot zelfs 30% land niet overspoeld was, dan ga ik daarom mijn Bijbel niet weggooien.
Leer lezen. Het gebied dat ze gevonden hebben dat wel overstroomd zou kunnen zijn is ongeveer het formaat van België. Het is je eigen bron, en ik heb al voor je uitgespeld wat hij zegt. Je hebt geen excuus om zo blind te zijn voor elke vorm van informatie die jou niet uitkomt. Nul.

Dat geldt ook voor alle andere correcte feiten die iedereen hier aangedragen heeft en die jij naar jouw idee zo meesterlijk gepareerd hebt. Stop met tegen jezelf te liegen, daar wordt je op de lange termijn beter van.

Succes met de draad verder.
Oud 13 januari 2022, 15:08   #733
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en die zaken spreken elkaar niet tegen gemuilkorfde.
De zondvloed nam echt plaats en was geen lokale, maar globale ramp die het hele klimaat aanpaste.
Als straf van god, of gewoon als een grote natuurramp?
Oud 13 januari 2022, 15:12   #734
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Leer lezen. Het gebied dat ze gevonden hebben dat wel overstroomd zou kunnen zijn is ongeveer het formaat van België. Het is je eigen bron, en ik heb al voor je uitgespeld wat hij zegt. Je hebt geen excuus om zo blind te zijn voor elke vorm van informatie die jou niet uitkomt. Nul.

Dat geldt ook voor alle andere correcte feiten die iedereen hier aangedragen heeft en die jij naar jouw idee zo meesterlijk gepareerd hebt. Stop met tegen jezelf te liegen, daar wordt je op de lange termijn beter van.

Succes met de draad verder.
Maar er zijn dus daar sporen van een vloed te vinden. Bewijs is er dus. Maar je kan hopelijk meer dan 1 punt verbinden? Want ook in Amerika en Australië spraken ze van een zondvloed waar enkele mensen en dieren overleefden.
Alle continenten spreken van een identieke ramp. Waarom is dat niet voldoende om een globale vloed -die een massa extinctie veroorzaakte- plausible te achten?

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 januari 2022 om 15:19.
Oud 13 januari 2022, 15:58   #735
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Waar is die vloed in Egyptische en Europese mythologie ? De Egyptenaren kenden anders wel wat van overstromingen. Die hadden er elk jaar, en hadden geleerd om er handig gebuik van te maken.
De Griekse goden waren voortdurend bezig op aarde. Die hele Trojaanse oorlog was eigenlijk een sportwedstrijd tussen 2 kampen bij de Olympiërs. Maar waar is hun zondvloed ? Idem voor Romeinen of andere Europese overleveringen.
Hoe zit het met Perzen en Indiërs ?
De Indiërs geloven dan weer in een voorhistorische massale veldslag met atoombommen en miljarden doden als gevolg. Waarom zou dat minder geloofwaardig zijn dan een zondvloed om een mislukte creatie uit te gommen en opnieuw te beginnen ?
Oud 13 januari 2022, 16:05   #736
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar er zijn dus daar sporen van een vloed te vinden. Bewijs is er dus. Maar je kan hopelijk meer dan 1 punt verbinden? Want ook in Amerika en Australië spraken ze van een zondvloed waar enkele mensen en dieren overleefden.
Alle continenten spreken van een identieke ramp. Waarom is dat niet voldoende om een globale vloed -die een massa extinctie veroorzaakte- plausible te achten?
Waar is bewijs te vinden in geologische formaties of sedimentlagen?

Zijn al die bewijzen, die er zouden moeten zijn natuurlijk, magisch weggetoverd door de grote toverkabouter met de witte baard?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2022, 16:14   #737
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Waar is die vloed in Egyptische en Europese mythologie ? De Egyptenaren kenden anders wel wat van overstromingen. Die hadden er elk jaar, en hadden geleerd om er handig gebuik van te maken.
De Griekse goden waren voortdurend bezig op aarde. Die hele Trojaanse oorlog was eigenlijk een sportwedstrijd tussen 2 kampen bij de Olympiërs. Maar waar is hun zondvloed ? Idem voor Romeinen of andere Europese overleveringen.
Hoe zit het met Perzen en Indiërs ?
De Indiërs geloven dan weer in een voorhistorische massale veldslag met atoombommen en miljarden doden als gevolg. Waarom zou dat minder geloofwaardig zijn dan een zondvloed om een mislukte creatie uit te gommen en opnieuw te beginnen ?
Europa, Afrika, Amerika, Azië en Australië hebben een vloedverhaal. Voor Europa waren dat de Grieken.

In Egypte kunt ge rijmen dat de vloed van de Nijl alles bepalend rond hun mythes was. Maar ook daar is een vloedmythe die een duidelijk oordeel inluidt.

The flood myth in Egyptian mythology involves the god Ra and his daughter Sekhmet. Ra sent Sekhmet to destroy part of humanity for their disrespect and unfaithfulness which resulted in a great flood of blood. However, Ra intervened by getting her drunk and causing her to pass out.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_flood_myths

Ogyges
The Ogygian flood is so called because it occurred in the time of Ogyges,[6] a mythical king of Attica. The name Ogyges and Ogygian is synonymous with "primeval", "primal" and "earliest dawn". Others say he was the founder and king of Thebes. In many traditions the Ogygian flood is said to have covered the whole world and was so devastating that Attica remained without kings until the reign of Cecrops.[7]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anci...ek_flood_myths

The story of a great deluge is found in many civilizations across the earth. It is often compared with the Genesis narrative of the flood and Noah's Ark.[27] The fish motif reminds readers of the Biblical 'Jonah and the Whale' narrative as well; this fish narrative, as well as the saving of the scriptures from a demon, are specifically Hindu traditions of this style of the flood narrative.[73] Similar flood myths also exist in tales from ancient Sumer and Babylonia, Greece, the Maya of Americas and the Yoruba of Africa.[27]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Matsya

En als er sporen van WMD zijn uit het verleden, bevestigt dat eens te meer dat er een geavanceerde wereldbeschaving voor deze was.
Oud 13 januari 2022, 16:17   #738
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waar is bewijs te vinden in geologische formaties of sedimentlagen?

Zijn al die bewijzen, die er zouden moeten zijn natuurlijk, magisch weggetoverd door de grote toverkabouter met de witte baard?
Er zijn sporen, maar het spreekt voor zich dat een terrascaping die een gans nieuw klimaat met regen inluidt, de hele aarde volgroeit he.
In de jungle zijn de meeste vondsten alleen met speciale scanners terug te vinden, en dat van nog geen 500j geleden he.
Wat denkt ge dat duizendtal jaar overwoekeren, mudslides en meer gaan achterlaten op een paar fossielen na?
Oud 13 januari 2022, 16:23   #739
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn sporen, maar het spreekt voor zich dat een terrascaping die een gans nieuw klimaat met regen inluidt, de hele aarde volgroeit he.
In de jungle zijn de meeste vondsten alleen met speciale scanners terug te vinden, en dat van nog geen 500j geleden he.
Wat denkt ge dat duizendtal jaar overwoekeren, mudslides en meer gaan achterlaten op een paar fossielen na?
Maar voor de details van de evolutie van soorten van 400 miljoen jaar geleden verwacht je wel alle denkbare gegevens met beeld en klank te krijgen, anders klopt het niet?

Zoals De gemuilkorfde reeds zei, een heel speciale "logica."

En het maakt elke discussie onmogelijk.
In feite zijn we allen een beetje aan het trollen, want we kennen de vragen (jij ook), we weten dat we geen echte antwoorden zullen krijgen, en jouw flutantwoorden kennen we ook al lang.
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 13 januari 2022 om 16:24.
Oud 13 januari 2022, 16:25   #740
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Europa, Afrika, Amerika, Azië en Australië hebben een vloedverhaal. Voor Europa waren dat de Grieken.

In Egypte kunt ge rijmen dat de vloed van de Nijl alles bepalend rond hun mythes was. Maar ook daar is een vloedmythe die een duidelijk oordeel inluidt.

The flood myth in Egyptian mythology involves the god Ra and his daughter Sekhmet. Ra sent Sekhmet to destroy part of humanity for their disrespect and unfaithfulness which resulted in a great flood of blood. However, Ra intervened by getting her drunk and causing her to pass out.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_flood_myths

Ogyges
The Ogygian flood is so called because it occurred in the time of Ogyges,[6] a mythical king of Attica. The name Ogyges and Ogygian is synonymous with "primeval", "primal" and "earliest dawn". Others say he was the founder and king of Thebes. In many traditions the Ogygian flood is said to have covered the whole world and was so devastating that Attica remained without kings until the reign of Cecrops.[7]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anci...ek_flood_myths

The story of a great deluge is found in many civilizations across the earth. It is often compared with the Genesis narrative of the flood and Noah's Ark.[27] The fish motif reminds readers of the Biblical 'Jonah and the Whale' narrative as well; this fish narrative, as well as the saving of the scriptures from a demon, are specifically Hindu traditions of this style of the flood narrative.[73] Similar flood myths also exist in tales from ancient Sumer and Babylonia, Greece, the Maya of Americas and the Yoruba of Africa.[27]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Matsya

En als er sporen van WMD zijn uit het verleden, bevestigt dat eens te meer dat er een geavanceerde wereldbeschaving voor deze was.
Ok, het voorkomen van vloedverhalen over heel de wereld bewijst dat Ra en Shekmet echt zijn, en dat het eigenlijk een bloedvloed was. De kleine verschillen met verhalen in andere steken zijn verwaarloosbaar en komen door foute hervertellingen en mengeling met lokale folklore.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be