Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2021, 13:49   #61
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een half uurtje?
10 minuten zal ook wel volstaan zeker?
Voor sommigen moeten we misschien een kruisiging voorzien.
Ze een dag of drie laten afzien.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 18:15   #62
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U heeft het blijkbaar niet goed gevolgd.

De gemeente moet het verlies bijbetalen.
Dat weet ik niet want ik heb het contract niet gezien en daar wordt geen melding van gemaakt in het artikel dat ik gelezen heb.

Maar als het zo zou zijn, wat dan?

Als er verlies geleden wordt wil dit zeggen dat mensen er traag gereden hebben wat de oorspronkelijke bedoeling was.

Wat zou het verschil geweest zijn indien de gemeente zelf de trajectcontrole had geïnstalleerd, ze zouden ook het verschil opgehoest hebben.

Men mag ook niet vergeten dat dit ook boekhoudkundig interessant kan zijn voor een gemeente. Overheden moeten namelijk hun schuld onder controle houden en dit reduceert de schuldgraad van de gemeente.

Ik vind het in elk geval beter dan een sale & lease back van riolering bijvoorbeeld.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 18:22   #63
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dat weet ik niet want ik heb het contract niet gezien en daar wordt geen melding van gemaakt in het artikel dat ik gelezen heb.

Maar als het zo zou zijn, wat dan?

Als er verlies geleden wordt wil dit zeggen dat mensen er traag gereden hebben wat de oorspronkelijke bedoeling was.

Wat zou het verschil geweest zijn indien de gemeente zelf de trajectcontrole had geïnstalleerd, ze zouden ook het verschil opgehoest hebben.

Men mag ook niet vergeten dat dit ook boekhoudkundig interessant kan zijn voor een gemeente. Overheden moeten namelijk hun schuld onder controle houden en dit reduceert de schuldgraad van de gemeente.

Ik vind het in elk geval beter dan een sale & lease back van riolering bijvoorbeeld.
Herinnert u zich nog de recente ophef in Antwerpen ? Een kruispunt werd op proef "gescheiden". Het resultaat werd als onvoldoende beoordeeld en teruggedraaid naar de oude toestand. Vervolgens liepen 2 kinderen over het kruispunt en werden doodgereden.
Verontwaardiging alom.
En wat hebben we daaruit geleerd ?
Om trajectcontrole lucratief te houden mogen gemeenten geen snelheidsremmers meer aanleggen , of moeten bestaande zelfs weggehaald worden.
Kunnen we misschien overeenkomen wat nu juist primeert, of blijft dit voor altijd een kafkaland ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 14 december 2021 om 18:22.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 09:28   #64
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Herinnert u zich nog de recente ophef in Antwerpen ? Een kruispunt werd op proef "gescheiden". Het resultaat werd als onvoldoende beoordeeld en teruggedraaid naar de oude toestand. Vervolgens liepen 2 kinderen over het kruispunt en werden doodgereden.
Verontwaardiging alom.
En wat hebben we daaruit geleerd ?
Om trajectcontrole lucratief te houden mogen gemeenten geen snelheidsremmers meer aanleggen , of moeten bestaande zelfs weggehaald worden.
Kunnen we misschien overeenkomen wat nu juist primeert, of blijft dit voor altijd een kafkaland ?
Als ik me niet vergis was het niet omdat het resultaat als onvoldoende werd beschouwd maar omdat het verkeer dermate opstropte dat het niet werkbaar was.

Dit van die snelheidsremmers is volgens Sauwens een fabeltje, het hangt er een beetje vanaf hoe men het contract invult. Als je trouwens de redenen ziet waarom ze dit in Bilzen willen invoeren is wel degelijk om het verkeer veiliger te maken, alleen de investering is te hoog, vandaar dat men beroep doet op een privé partner.

Opnieuw, mits een correcte invulling is dit gewoon een PPS zoals een andere.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 12:40   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En uiteindelijk gaat de bewakingsfirma toch nog de politie verwittigen als ze iets vaststellen. Geen bezwaar tegen.
Niet dus.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 08:04   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.714
Standaard

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211216_95986553

Trajectcontrole in Zolder is onwettig, maar 7.000 boetes worden wel niet terugbetaald
Heusden-Zolder - De trajectcontrole op de Michel Scheperslaan in Zolder is niet conform de wet en moet worden aangepast. De bijna 7.000 snelheidsboetes die er werden genoteerd zullen echter niet zomaar worden vernietigd. “Want boetes die zijn betaald, kunnen niet worden teruggevorderd”, zegt professor Raf Verstraeten.


Zahra Boufker en Mireille Maes
HBVL 17-12-21 om 06:00


Reden: middenin het traject - ter hoogte van de school - geldt een variabele zone 30. “En dat kan niet. Een van de voorwaarden is dat binnen een traject een homogeen snelheidsregime geldt. Autosnelwegen en lange gewestwegen met niet te veel kruispunten zijn de plekken waar een trajectcontrole zeer goed werkt. Daarvoor is het systeem ontwikkeld”, zegt Anja De Schutter, sectiehoofd verkeer bij het parket Limburg.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 20:50   #67
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Herinnert u zich nog de recente ophef in Antwerpen ? Een kruispunt werd op proef "gescheiden". Het resultaat werd als onvoldoende beoordeeld en teruggedraaid naar de oude toestand. Vervolgens liepen 2 kinderen over het kruispunt en werden doodgereden.
Verontwaardiging alom.
En wat hebben we daaruit geleerd ?
(...)
De exacte omstandigheden van dat tragische ongeval zijn tot nu toe niet in de pers verschenen. Het had in ieder geval niets te maken met snelheid.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 05:44   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Daar is één woord voor : schandalig.
De gemeentebesturen die zich zo laten ringeloren zijn niet bezig met verkeersbeleid, niet met goed bestuur en al zeker niet met de belangen van hun burgers.
Dat een privé bedrijf een gemeentebestuur dwingt om maatregelen ter bevordering van de verkeersveiligheid ongedaan te maken voor die Janssens zijn kassa-kassa is schuldig verzuim en het ruikt naar belangenvermenging.
Tiens, ik dacht dat dat de voornaamste bestaansreden was voor "openbaar bestuur". Als je dat weg neemt, is er geen enkele reden meer op een openbare bestuursjob te ambieren, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 05:48   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Lol, dit is toch wel de grap van het jaar:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211213_97478357

In ruil voor 24 euro per boete baat een privébedrijf de trajectcontrole van A tot Z uit voor een gemeente. Die lucratieve bezigheid komt onder vuur, nu er contractuele bepalingen naar boven komen die garanderen dat er voldoende boetes geïnd worden. Bovendien is een van de sleutelfiguren achter het bedrijf niet onbesproken. Glenn Janssens, “de Keizer van de Wegwijzer”, kwam eerder in opspraak wegens vermeende fraude en omkoping.
Maar dat is toch altijd de pilaar geweest van elke "probleem oplossende lucratieve overeenkomst", het probleem moet voldoende blijven bestaan om lucratief te zijn. Dat is zo met ontwikkelingshulp, drugsbestrijding, farmacie, politiek, en ga zo maar door: elke structuur die leeft van het oplossen van een probleem en daar voordeel mee doet, heeft totaal geen belang bij het oplossen van het probleem op een duurzame wijze he. De bedoeling is om net voldoende schijnbaar soelaas te brengen dat men de "geholpene" in een toestand van vrijwillige dan wel gedwongen afhankelijkheid krijgt, zodat de lucratieve "probleem oplossende" structuur bestendigd kan worden. Het allergrootste voorbeeld daarvan is natuurlijk "overheid".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 07:17   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
De exacte omstandigheden van dat tragische ongeval zijn tot nu toe niet in de pers verschenen. Het had in ieder geval niets te maken met snelheid.
Het had in mijn ogen alles te maken met de verantwoordelijkheid van de moeder.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 20:18   #71
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Die geprivatiseerde trajectcontrole in Bonheiden gaat dus niet door.
Minister Somers besliste vandaag om het gemeenteraadsbesluit te vernietigen.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220114_94712942

De verwachting is dat al dergelijke projecten elders op het grondgebied ook naar de prullenmand zullen worden verwezen. En dat is niet meer dan redelijk.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 20:24   #72
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
(...)
Trajectcontrole in Zolder is onwettig, maar 7.000 boetes worden wel niet terugbetaald
Heusden-Zolder - De trajectcontrole op de Michel Scheperslaan in Zolder is niet conform de wet en moet worden aangepast.
(...)
Reden: middenin het traject - ter hoogte van de school - geldt een variabele zone 30. “En dat kan niet. Een van de voorwaarden is dat binnen een traject een homogeen snelheidsregime geldt.
Autosnelwegen en lange gewestwegen met niet te veel kruispunten zijn de plekken waar een trajectcontrole zeer goed werkt. Daarvoor is het systeem ontwikkeld”, zegt Anja De Schutter, sectiehoofd verkeer bij het parket Limburg.
Die laatste zin is tekenend. Het sectiehoofd zegt in feite dat het systeem ontwikkeld is voor trajecten waar dat nergens voor nodig is. Totaal nutteloze onzin, dus.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 07:29   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Die geprivatiseerde trajectcontrole in Bonheiden gaat dus niet door.
Minister Somers besliste vandaag om het gemeenteraadsbesluit te vernietigen.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220114_94712942

De verwachting is dat al dergelijke projecten elders op het grondgebied ook naar de prullenmand zullen worden verwezen. En dat is niet meer dan redelijk.
Goede daad van Somers, als het goed is, schrijf ik het ook.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 09:41   #74
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Op de snelweg is dat zeker mogelijk. Maar ook elders indien je de vlotte doorgang van het verkeer daardoor hindert.
Nog even en je moet exact de snelheid rijden die de borden aangeven.
5km/uur te rap .... boete ....
5km/uur te traag .... boete ....

En elke kilometer een controlepaal.

Een ritje dat ik regelmatig doe, Toucy - Auxerre (centraal Frankrijk) kleine 30 km.

Aantal flitspalen .... nul
Aantal verkeerslicht camera's .... nul

Dat is een heel ander verhaal dan wat kleuterklas Vlaanderen aan het opzetten is.
Maar, bestaat er in Vlaanderen voor de lokale besturen een andere manier om aan de centen te komen om al hun schulden af te betalen?
Paniekvoetbal om hun facturen te betalen, meer is dat niet.
De aarde is plat, Elvis bestaat, men is nooit naar de maan geweest en de wildgroei aan snelheidscontroles is voor de verkeersveiligheid.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 12:48   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Somers verkleint dus de pakkans.
Zijn maat, de Quick, verhoogde de boetes.

Verkeersrepressie-lotto.

Niks meer te maken met verkeersveiligheid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 12:50   #76
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nog even en je moet exact de snelheid rijden die de borden aangeven.
5km/uur te rap .... boete ....
5km/uur te traag .... boete ....

En elke kilometer een controlepaal.

Een ritje dat ik regelmatig doe, Toucy - Auxerre (centraal Frankrijk) kleine 30 km.

Aantal flitspalen .... nul
Aantal verkeerslicht camera's .... nul

Dat is een heel ander verhaal dan wat kleuterklas Vlaanderen aan het opzetten is.
Maar, bestaat er in Vlaanderen voor de lokale besturen een andere manier om aan de centen te komen om al hun schulden af te betalen?
Paniekvoetbal om hun facturen te betalen, meer is dat niet.
De aarde is plat, Elvis bestaat, men is nooit naar de maan geweest en de wildgroei aan snelheidscontroles is voor de verkeersveiligheid.









De opbrengsten zijn voor Federaal.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 12:51   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nog even en je moet exact de snelheid rijden die de borden aangeven.
5km/uur te rap .... boete ....
5km/uur te traag .... boete ....

En elke kilometer een controlepaal.

Een ritje dat ik regelmatig doe, Toucy - Auxerre (centraal Frankrijk) kleine 30 km.

Aantal flitspalen .... nul
Aantal verkeerslicht camera's .... nul

Dat is een heel ander verhaal dan wat kleuterklas Vlaanderen aan het opzetten is.
Maar, bestaat er in Vlaanderen voor de lokale besturen een andere manier om aan de centen te komen om al hun schulden af te betalen?
Paniekvoetbal om hun facturen te betalen, meer is dat niet.
De aarde is plat, Elvis bestaat, men is nooit naar de maan geweest en de wildgroei aan snelheidscontroles is voor de verkeersveiligheid.
We kunnen ze allemaal een hak zetten, ons gewoon aan de regels houden



;
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 14:20   #78
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We kunnen ze allemaal een hak zetten, ons gewoon aan de regels houden
Dat doe ik dan ook en raad iedereen aan om hetzelfde te doen.
Hoe minder geld er naar de Belgische overheden gaat hoe beter.
Ik kan me mijn laatste boete in België me zelf niet meer herinneren.

De laatste in Frankrijk was oktober 2021 ter hoogte van Charlesville Mezieres.
45 euro, gecorrigeerd minder dan 20 km/uur te snel.
Te betalen binnen de 76 dagen.

In België zou onmiddellijke inning 101 euro bedragen en deze is dan binnen de 10 dagen te betalen. Zowel bedrag als termijn van
betaling duiden op gebrek aan financiële middelen van onze overheden waar wij/jullie als burger voor dienen op te draaien.

De boete uit Frankrijk heb ik met plezier betaald.

Mijn stelling dat het leven in Frankrijk maar de helft kost van wat Belgen gewoon zijn wordt dus nog maar eens bewezen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 januari 2022 om 14:27.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 17:38   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat doe ik dan ook en raad iedereen aan om hetzelfde te doen.
Hoe minder geld er naar de Belgische overheden gaat hoe beter.
Ik kan me mijn laatste boete in België me zelf niet meer herinneren.

De laatste in Frankrijk was oktober 2021 ter hoogte van Charlesville Mezieres.
45 euro, gecorrigeerd minder dan 20 km/uur te snel.
Te betalen binnen de 76 dagen.

In België zou onmiddellijke inning 101 euro bedragen en deze is dan binnen de 10 dagen te betalen. Zowel bedrag als termijn van
betaling duiden op gebrek aan financiële middelen van onze overheden waar wij/jullie als burger voor dienen op te draaien.

De boete uit Frankrijk heb ik met plezier betaald.

Mijn stelling dat het leven in Frankrijk maar de helft kost van wat Belgen gewoon zijn wordt dus nog maar eens bewezen.
Hiermee bewijs je juist niets.
De Belgische overheid krijgt juist niets als we ons houden aan de regels.

Mss allemaal mee beginnen.


PS: Bij trajectcontole stel ik mijne cruise control in op 76 km/u, nog nooit een boete gehad, terwijl het ding toch in werking is.
Vriend kreeg 10 boetes op één week tijd.
Steeds te snel naar en van het werk, hij wist niet dat de controle werkte, den dommekloot. Hij was iets meer dan 600 euro kwijt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 00:22   #80
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hiermee bewijs je juist niets.
Heb je graag een lijst?

Mondmaskers: 0.40€ voor een pak van 10
Autokeuring zelfde prijs maar pas om de 2 jaar.
Potje confituur, zelfde merk/hoeveelheid ... de helft van de prijs.
Geen rijtaks ... verzekering kleine omnium (4 deurs / 60 pk) 207€/jaar
We verwarmen elektrisch/pellets .. ons maandelijks voorschot is van 65€ naar 97€ gegaan en we hebben voor een half jaar van
dat voorschot van 65€ - 160€ terugbetaald gekregen.

Onze zoon heeft vorig jaar hier in Bolder een bouwgrond gekocht.
Vorige week aan tafel: ... Zeg papa ... ik heb op een immo website eens naar appartementen gekeken in de stad Perpignan.
Wist je dat je daar voor minder dan 50.000€ kan kiezen uit een lijst van 50 appartementen?

Kijk, ik loop in Frankrijk al heel lang rond en als je daar België naast legt dan zie je in België niks anders dan parasieten die een
wetgeving hebben gecreëerd enkel met het doel hun eigen zakken te vullen. Niks mag - meest onzinnige regels, superboetes en
gemanipuleerde prijzen.

Bedriegen en de mensen oplichten zou moeten voorbehouden zijn aan misdadigers, niet aan een overheid. Ik heb ergens nog een andere
draad lopen waar haarfijn wordt uitgelegd hoe onze 'meesters' het aanpakken.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be