Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2022, 21:13   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard Zo vind ik het elektrisch plaatje al .....

Zo heb ik al iets meer interesse in het elektrisch rijden, alleen moet het vermogen drastisch opgevoerd worden en moet het ook mogelijk zijn zonder de handbak.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...kilometer-ver/

Mijn allereerste Citroën was zo een DS special halfautomaat. De beste auto die ooit heeft rondgereden alleen spijtig, geen aanrader om er mee in Rome rond te rijden de 1900 en de 2100 dat ging nog maar de 2300 geraakte moeilijk gekoeld met zijn aanzuiging van de koellucht langs de onderkant van de auto, zo vlak boven het soms gloeiendhete asfalt, vooral in een periode van een hittegolf. Elektrisch zou dat geen probleem meer mogen zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 21:18   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zo heb ik al iets meer interesse in het elektrisch rijden, alleen moet het vermogen drastisch opgevoerd worden en moet het ook mogelijk zijn zonder de handbak.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...kilometer-ver/

Mijn allereerste Citroën was zo een DS special halfautomaat. De beste auto die ooit heeft rondgereden alleen spijtig, geen aanrader om er mee in Rome rond te rijden de 1900 en de 2100 dat ging nog maar de 2300 geraakte moeilijk gekoeld met zijn aanzuiging van de koellucht langs de onderkant van de auto, zo vlak boven het soms gloeiendhete asfalt, vooral in een periode van een hittegolf. Elektrisch zou dat geen probleem meer mogen zijn.
Een hoger vermogen is bij een EV geen probleem. Alleen gaat dat ten koste van het rijbereik. En de remmen en zo van die DS moeten het ook aankunnen.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 22:04   #3
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een hoger vermogen is bij een EV geen probleem. Alleen gaat dat ten koste van het rijbereik. En de remmen en zo van die DS moeten het ook aankunnen.
Oorspronkelijk was een DS 23 injection électronique. Die had een motorinhoud van 2347 cc; leverde 141 SAE pk en had een topsnelheid van 188 km/h.
Bij de vernieuwde elektrische versie hebben ze het over 122 pk.

Vergeleken bij mijn huidige Citroën c5 22 met dubbele uitlaat en vermogen van 200 PK met een topsnelheid van 225 km/u , komt de elektrische versie denk ik wel wat te kort, of zie ik dat verkeerd.

Toen ik de C5 aankocht had ik het eerder gemunt op de C6 met min 6 cilinder en meer dan 3000 cc maar eerlijk gezegd, de C5 kost me jaarlijks aan wegentaks al meer dan 700 euro. De C6 ging mij zeker nog een pakje meer gekost hebben.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...en-c6-gebouwd/

Laatst gewijzigd door Garry : 16 januari 2022 om 22:29.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 22:17   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Oorspronkelijk wan een DS 23 injection électronique. Deze laatste (leverbaar vanaf september 1972) had een motorinhoud van 2347 cc; leverde 141 SAE pk en had een topsnelheid van 188 km/h.
Bij de vernieuwde versie hebben ze het over 122 pk. Vergeleken bij mijn huidige Citroën c5 22 met dubbele uitlaat en een PK van 200 met een topsnelheid van 225 km/u komt de elektrische versie denk ik wel wat te kort, of zie ik dat verkeerd.
Wat ik bedoel is dat er elektromotoren instoppen met 250 pk ipv 122 pk niet zoveel extra kost (als je enkel de kost van de motor bekijkt).
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 22:32   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat ik bedoel is dat er elektromotoren instoppen met 250 pk ipv 122 pk niet zoveel extra kost (als je enkel de kost van de motor bekijkt).
Dat is nu ook niet direct de bedoeling maar pak weg een 160/180 PK ligt al beter in proportie voor zo een wagen.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 januari 2022 om 22:32.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be