![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het meisje reageerde zelf met de woorden: "Misschien had ik niet moeten spuwen!".
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220124_97215526 Klacht bij Comité P. De moeder van het meisje diende zaterdagmorgen klacht in bij het Comité P. “Ik heb inderdaad klacht ingediend, maar mijn dochter heeft evenzeer een serieuze berisping gehad”, zegt de moeder. “Ik ben echter niet akkoord met het optreden van de politie, maar besef ook als mijn dochter had meegewerkt zoals het hoort, dat het anders had gelopen.” De klap van de inspecteur aan het meisje werd gefilmd door een vriendin. “Die beelden hadden nooit op sociale media mogen komen, maar naar mij gestuurd moeten worden”, zegt de moeder nog. “Misschien is het wel een goed idee om mijn dochter te laten afspreken met de inspecteur om alles uit te klaren. Die man deed in principe gewoon zijn job, maar dat had op een iets zachtere manier kunnen gebeuren. Anderzijds kon mijn dochter gewoon meegegaan zijn, dan was die hele heisa nooit gebeurd.” Gesprek tussen meisje en agent Oostends korpschef, Philip Caestecker, reageert alvast tevreden op de uitspraken van het meisje. “Ik waardeer enorm dat het meisje eerlijk is”, zegt hij in een reactie. “Daarmee zijn de speculaties rond het spuwen weggewerkt. Het verhaal van het meisje schept een ander beeld over de hele situatie. Ik kan niet spreken namens mijn collega, maar ik ben er zeker van dat hij met plezier in dialoog zal gaan met het meisje.” Waarom dient die moeder dan klacht in bij comité P? |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs onze harde noot Skobolev lijkt wel aangetast. Agenten mogen niks meer om hun autoriteit te bestendingen. Ze moeten van onze politici onder druk van kleine, maar zeer agressieve en vocale groepen meer straathoekwerker, geitewollensok en cashmachine zijn, dan ordehandhavers
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een advocaat heeft geld geroken ?
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meisje (14) dat klappen kreeg van politieagent doet haar verhaal: “Misschien had ik niet moeten spuwen”
Beetje laat om daar over na te denken? Die agent had toch precies een mondmasker op wat niet wil zeggen dat ze had moeten spuwen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Van 0 tot 95 En ik heb het schijt aan flikken en hoe ze zich vandaag gedragen.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 25 januari 2022 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meisjes in een uniform....lekker.
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Denkt u nu echt dat het zo simpel is een agent te zijn in deze tijden. Als zelfs een 14 jarig verwend nest 2 uur met hun voeten mag rammelen, en als er dan een klap valt, gaat er een hoop volk op de achterpoten staan. Zoals ik al schreef, als tiener was het "meneer de agent" en deed ik niet moeilijk als ze mij controleerden. Mijn companen die wel moeilijk deden, die konden later stoefen met de blauw plekken. En da's nog steeds zo, de 1-2 keer per jaar dat ik contact heb met onze ordehandhavers, is dat telkens zonder problemen.
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Moest het een politieagente zijn die haar ne toek gaf zou er ook zo een heisa over gemaakt worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik me aan erger bij de flikken is dat ze een grote muil opzetten tegen kinderen en volwassenen waar ze niets van te vrezen hebben, maar gaan lopen, hun combi in brand laten steken en zich zelfs laten ontwapenen van een handvol "jongeren". Geen respect meer als gevolg.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed punt, misschien minder?
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U doet niet moeilijk tijdens uw interactie met de politie?
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De flikken in den belziek maken er niet al te rap veel werk van om iemand te pakken tenzij het echt wel serieus is. Ik denk dat dat "meisje" dus wel het een en ander uit te leggen heeft. Als ge op de grond beland met 2 flikken op u dan is dat al omdat ge weerspannig zijt. Als ge dan nog eens besluit van in die mannen hun gezicht te rochelen ja dat ge dan wat kletsen kunt krijgen is maar normaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat deed de politie, er op beginnen kloppen zoals ze dat doen bij kleine meisjes? Er een gat doorschieten, zoals ze dat doen bij kleine meisjes? Nee hoor, ze gingen lopen, "om erger te voorkomen".
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
probleem is, ze mogen niet meer he. Dat had ge eens moeten proberen bij de rijkswacht, Nog een controle gehad, 4 man rond den auto waarvan 2 met den UZI in de hand. Die gingen hun niet laten doen dat was wel duidelijk. De zondag ook nog eens mogen blazen, die waren al heel wat minder dan hun collega's van 25 jaar geleden. Mijn rijbewijs gevraagd maar niet eens mijne pas gecontroleerd. Dien ene was vriendelijk, dien andere was zo ene die omhoog gevallen is van zodra ze hem een kepie op zijne kop gezet hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, maar als iedereen zich aan de regels zou houden, waren die pakkemannen niet nodig.
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() De omgekeerde wereld. Het begint stilaan hallucinant te worden wat we allemaal voorgeschoteld krijgen. Het toppunt is dat dergelijke figuren nog medestanders vinden via sociale media door dergelijke filmpjes rond te laten gaan. Nog even en men gaat beweren dat zwart wit is en omgekeerd en een hoop die vervolgens instemmend ja knikken.
Wat een misplaatste arrogantie ook van de moeder van het meisje die het lef heeft om een klacht in te dienen ... terwijl het haar dochter is die weerspannig is en een agent meermaals in het gezicht spuwt. Je moet het maar doen. Sommige mensen kennen blijkbaar totaal geen schaamte en hebben totaal geen moreel kompas. Dit doet me een beetje denken aan de leraar die tijdens een online les onachtzaam en onbedoeld aangaf dat hij een "neger" zag en dit vervolgens een punt in het nieuws wordt. What's next? Alle gekheid op een stokje.