Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2022, 19:12   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard R. Bekijk bericht
O, die groep 65-84 was volledig gevaccineerd?
Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Hier in Nederland waren de afstanden naar de vax-centra b.v. veel te groot. Moeten ze reizen en vele doen dat gewoon niet.
De vaccinatiegraad voor die leeftijd ligt in België hoog, heel hoog. U kunt de cijfers zien op blz. 23

https://covid-19.sciensano.be/sites/..._report_NL.pdf

Als er nu meer gevaccineerden van die leeftijd worden opgenomen, is toch duidelijk dat het riedeltje over vaccinatie gewoon niet klopt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 19:12   #102
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje schreef:
Citaat:
Dit virus krijg je de wereld NOOIT meer uit.
Hoeft ook niet als het zijn dodelijkheid zou verliezen, wat je al een beetje ziet bij Omikron. Ik vind verkoudheid niet erg, wel onzinnig ongevaccineerd doodgaan aan een Corona-verkoudheid.
Elk airosolvirus dat massaal woekerd neemt af in dodelijkheid, maar neemt toe in besmettelijkheid, waarna het terug afneemt in besmettelijkheid en toeneemt in dodelijkheid.
Elke ziektekiem, bacterieel of viraal, zoekt steeds een uitweg om te kunnen overleven.

Dit wil zeggen, dat als de mens zijn gastheer is, de mens mag doen wat hij wil, het virus of de bacterie zal steeds zoeken om elke bescherming tegen zijn aanwezigheid te omzeilen.
Dit wil zeggen dat volgende piek misschien veroorzaakt word door de tau variant en dat die misschien 100 X dodelijker is dan de Alfa-variant, slechts 1/10 besmettelijkheidsgraad heeft van de Delta-variant, maar dat het vaccinresistent.
Maar de tau-variant kan evengoed vaccinresistent zijn en slechts een dodelijkheidsgraad van een muggenbeet hebben, met een besmettelijkheidsgraad van 100 X die van de omikron-variant.

En ik beloof je 1 ding, doodgaan, dat lappen ze je maar 1 keer.
En dan hoef jij je nergens nog zorgen over te maken.

Laatst gewijzigd door Jantje : 29 januari 2022 om 19:13.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 19:12   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O, die groep 65-84 was volledig gevaccineerd?
Wat begrijpt gij niet aan "per vaccinatie status" ? Heb je het plotje bekeken of niet ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 19:20   #104
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

patrickve schreef:

Citaat:
We zullen daar hoogstwaarschijnlijk de eerste honderden jaren niet van af geraken he, zoals van de 4 andere corona virussen die ons geregeld een snotneus geven, of zoals de griep virussen. Wat is daar het probleem mee ?
Niets. Schreef ik al. Als je er niet onzinnig aan doodgaat zoals velen is overkomen op de planeet. En anders vaccineren.
Citaat:
Het is inderdaad veel beter om geen mensen meer op IC op te nemen die corona hebben. Als die dan dood gaan, dan vallen die ons tenminste de volgende keer niet meer lastig. Zo zuiveren we het volk uit he.
Ja.. die ken ik wel. Dat is niet direkt mijn insteek en ook niet de insteek van de mensen op Aarde.
Citaat:
We moeten dit gewoon laten waaien. Hadden we van in het begin moeten doen.
Geeft teveel schade in zeer korte tijd, was en is de ovetuiging.
Citaat:
Ik beschouw dat het wat meer dood gaan van gepensioneerden niet noodzakelijk als een maatschappelijke tegenvaller.
Och, daar kan ik nog iets heel akeligs op terugmelden...
Citaat:
Ik begrijp trouwens het probleem niet: oftewel worden ongevaccineerden, zoals gevaccineerden, niet zwaar ziek. En dan is er geen probleem. Oftewel worden die wel zwaar ziek, gaan die dood, en zijn we er van af. OOK geen probleem.
Als ik ga denken als een machine krijg je gelijk van me. (Maar ik ben een empathische mens.)
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 19:25   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets. Schreef ik al. Als je er niet onzinnig aan doodgaat zoals velen is overkomen op de planeet. En anders vaccineren.
Je moet aan iets dood gaan he. Veruit de meesten die aan covid gestorven zijn, waren bejaarde mensen die bijvoorbeeld 50 jaar geleden zelfs niet meer hadden geleefd.

Wij zijn in een zotte psychose terecht gekomen. In 1969 hebben wij een veel ergere pandemie meegemaakt zonder dat we daar zelfs maar een herinnering aan hadden. In Belgie zijn toen op enkele weken tijd 4000 mensen beneden de 65 jaar gestorven. Nu met 2 jaar corona, nog geen 2000 in die groep. Dat geeft U een idee.

Maar van 1969 herinner je je NIET de Hong Kong griep, maar wel de maanlanding he.

Wat mensen doodt na 65 jaar is eigenlijk van weinig belang. Als we dat met wat middelen kunnen vermijden, waarom niet, maar voor de rest zijn dat mensen die toch enkel maar nog wat bonus hebben alvorens dood te gaan, dus speelt dat maatschappelijk niet.

Veruit het gros van de covid doden zijn in die groep. Dat is dus gewoon een wat "schoonmaken" geweest van dor hout, meer niet.

Citaat:
Als ik ga denken als een machine krijg je gelijk van me. (Maar ik ben een empathische mens.)
Ik denk als een machine.
Oud 29 januari 2022, 19:25   #106
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat begrijpt gij niet aan "per vaccinatie status" ? Heb je het plotje bekeken of niet ?
Ja, ik zie het wel, maar met wat we nu mondiaal, via wetenschap en hospitaal weten over IC en vaccinatie zit er ergens iets niet zuiver. Of denk jij dat het allemaal een complot is?
Oud 29 januari 2022, 19:26   #107
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat we die weg opmoeten. Het is één van de vele mogelijke incentives.

https://www.npr.org/2021/11/22/10562...=1642271810442
Wel grappig dat je niet beseft dat iedereen ongevaccineerd zal zijn binnen 4 maanden tops.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 19:27   #108
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je moet aan iets dood gaan he. Veruit de meesten die aan covid gestorven zijn, waren bejaarde mensen die bijvoorbeeld 50 jaar geleden zelfs niet meer hadden geleefd.

Wij zijn in een zotte psychose terecht gekomen. In 1969 hebben wij een veel ergere pandemie meegemaakt zonder dat we daar zelfs maar een herinnering aan hadden. In Belgie zijn toen op enkele weken tijd 4000 mensen beneden de 65 jaar gestorven. Nu met 2 jaar corona, nog geen 2000 in die groep. Dat geeft U een idee.

Maar van 1969 herinner je je NIET de Hong Kong griep, maar wel de maanlanding he.

Wat mensen doodt na 65 jaar is eigenlijk van weinig belang. Als we dat met wat middelen kunnen vermijden, waarom niet, maar voor de rest zijn dat mensen die toch enkel maar nog wat bonus hebben alvorens dood te gaan, dus speelt dat maatschappelijk niet.

Veruit het gros van de covid doden zijn in die groep. Dat is dus gewoon een wat "schoonmaken" geweest van dor hout, meer niet.

Ik denk als een machine.
Goh...
Oud 29 januari 2022, 19:30   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geeft teveel schade in zeer korte tijd, was en is de ovetuiging.
Beter die schade op korte tijd dan op lange.

Ik heb dat elders al gezegd. Hadden we in maart 2020 gewoon gezegd:

1) gepensioneerden, isoleer U, we gaan U in elk geval niet verzorgen

2) normale mensen, doe gewoon voort, maar bezoek geen gepensioneerden.

Dan:

zouden we, als de gepensioneerden dat zouden gedaan hebben:

1) veel minder doden gehad hebben onder de gepensioneerden
2) wat meer doden gehad hebben onder de actieve bevolking, maar niet veel meer
3) zou het doorgewaaid zijn op enkele weken
4) zouden de ziekenhuizen nooit overbelast geweest zijn, want enkel aktieven die niet heel vaak zwaar ziek werden moeten verzorgen, en dus geen uitstel van andere dingen.
5) geen dwingelandij en maatschappelijke schade gehad hebben.

De koppige gepensioneerden die niet wilden luisteren zouden grotendeels ook normaal overleefd hebben, en misschien zouden daar ook veel doden bij gevallen zijn, maar dat is geen maatschappelijk probleem en dat was hun eigen keuze.

En dat was het dan. Eventueel herbeginnen in november 2020.

Meer was daar niet aan.
Oud 29 januari 2022, 19:32   #110
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat we die weg opmoeten. Het is één van de vele mogelijke incentives.

https://www.npr.org/2021/11/22/10562...=1642271810442
Ik denk dat we mensen die meer dan twee uur per dag voor een scherm zitten hogere verzekeringspremies moeten laten betalen. Per uur 10% erbij.
Oud 29 januari 2022, 19:32   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik zie het wel, maar met wat we nu mondiaal, via wetenschap en hospitaal weten over IC en vaccinatie zit er ergens iets niet zuiver. Of denk jij dat het allemaal een complot is?
Wat bedoel je ?

1) wat er met gepensioneerden gebeurt kan ons weinig schelen, maar ik zou die mensen inderdaad aanraden van zich te vaccineren. Zelfs 50+ zou ik aanraden van te vaccineren, maar niet 100% want er moet altijd een controle groep overblijven om de vaccins kunnen te testen.

2) In een vrij goed gevaccineerde bevolking boven de 50 jaar, is er verder geen probleem, maar als die niet goed gevaccineerd is, is dat ook geen probleem want de paar doden daar zijn een kleine minderheid die we allemaal kunnen missen.

De ganse dwaasheid sinds 2 jaar is onverklaarbaar. Oftewel is het een complot, oftewel zijn ze zot. Er is geen enkele reden om de maatschappij zoveel schade te berokkenen voor zo weinig problemen, en met zo weinig resultaat.

Maar vooral nu wordt het waanzinnig wanneer omikron rond gaat, dat tegelijkertijd de "oplossing" is die de natuur ons aanreikt die niet door de zotten kon bekomen worden, en zij toch volharden in hun boosheid of waanzin.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 januari 2022 om 19:35.
Oud 29 januari 2022, 19:38   #112
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik denk dat we mensen die meer dan twee uur per dag voor een scherm zitten hogere verzekeringspremies moeten laten betalen. Per uur 10% erbij.
Helemaal niet zo gek. Conditie. Maar vrijwel niet handhaafbaar.
Oud 29 januari 2022, 19:45   #113
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet zo gek. Conditie. Maar vrijwel niet handhaafbaar.
Gemakkelijk handhaafbaar met de huidige technologie.
Oud 29 januari 2022, 19:47   #114
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Binnen 4 maanden is iedereen ongevaccineerd en is het gewoon een belastingverhoging.
Oud 29 januari 2022, 19:51   #115
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je ?

1) wat er met gepensioneerden gebeurt kan ons weinig schelen, maar ik zou die mensen inderdaad aanraden van zich te vaccineren. Zelfs 50+ zou ik aanraden van te vaccineren, maar niet 100% want er moet altijd een controle groep overblijven om de vaccins kunnen te testen.
Ik zou ze alle vaccineren en boosteren.
Citaat:
2) In een vrij goed gevaccineerde bevolking boven de 50 jaar, is er verder geen probleem, maar als die niet goed gevaccineerd is, is dat ook geen probleem want de paar doden daar zijn een kleine minderheid die we allemaal kunnen missen.
Het gaat ook om doden, maar vooral ook om de ziekenhuizen niet te overspoelen en de pandemie terug te dringen.
Citaat:
De ganse dwaasheid sinds 2 jaar is onverklaarbaar. Oftewel is het een complot, oftewel zijn ze zot. Er is geen enkele reden om de maatschappij zoveel schade te berokkenen voor zo weinig problemen, en met zo weinig resultaat.
Ik denk dat de schade veel groter is als je de boel maar de boel laat. Denk aan de kaalslag b.v. in India.
Citaat:
Maar vooral nu wordt het waanzinnig wanneer omikron rond gaat, dat tegelijkertijd de "oplossing" is die de natuur ons aanreikt die niet door de zotten kon bekomen worden, en zij toch volharden in hun boosheid of waanzin.
Zij doen maar. Je moet simpelweg kijken wat nodig is. En dat is gewoon doorprikken tot het moment waarop blijkt dat het virus de maatschappij en het leven niet ten gronde richt. Mensen die dat niet willen zijn een gevaar voor het ontstaan van nieuwe varianten.

En nog: gewoon iedere Covid-zieke maar dood laten gaan is niet mijn manier.
Oud 29 januari 2022, 19:52   #116
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Binnen 4 maanden is iedereen ongevaccineerd en is het gewoon een belastingverhoging.
Als dat verantwoord zou zijn vind ik het niet erg.
Oud 29 januari 2022, 19:53   #117
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nou.. dáár zou ik maar eens goed over nadenken.
Maar het gaat te ver.
Oud 29 januari 2022, 19:53   #118
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat verantwoord zou zijn vind ik het niet erg.
Uiteraard, maar dat is een andere discussie.
Oud 29 januari 2022, 19:55   #119
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is ongelofelijk hoe zulke mensen domme argumenten kunnen uitvinden, en nog ongelofelijker hoe anderen die kunnen aannemen !
Komkom, Patrick, dat de massa niet logisch denkt, en alle mogelijke onzin napraat, weet jij best. Degenen die de domme argumenten bedenken, doen dat helaas meestal niet uit domheid, maar uit sluwe berekening.

En dat maakt de huidige situatie zo gevaarlijk. Het financieel systeem staat op instorten, en de machthebbers zullen de volkswoede op iemand moeten afleiden. Niet op henzelf, natuurlijk; dus niet op de bankiers.

De heksenjacht staat voor de deur.
Oud 29 januari 2022, 20:08   #120
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Inderdaad.
Als de niet gevaxineerden die polis als normaal gaan beschouwen, zoals de gevaxineerden hun spuiten, gaan we een stapje verder.
Iedere maand een volgend lijntje uitvoeren
Meer betalen indien betrapt op.
Fietsen zonder licht
Fietsen zonder bel
Fietsen zonder handen
Dronken autorijden
Gedrogeerd autorijden
Autorijden en telefoneren
Autorijden en Computer bekijken
Links rijden
Pinkers niet gebruiken
Bumperkleven
Snelheidsborden negeren.
Als iedereen dat even enthousiast dan de spuiten nemen we de voetgangers
onder handen.
Niet oversteken op een zebrapad.
Dronken lopen
Papiertjes van snoep weggooien.
Geen geel hesje dragen als het donker is
......
Ga maar verder als je nog meer geld nodig hebt
Als een verzekeringnemer vooraf zegt dat hij het verkeersreglement niet zal respecteren heeft de verzekeringsmaatschappij alle recht om hun tarief daaraan aan te passen.
We spreken hier niet over de gezondheidszorg via de mutualiteit maar over privé verzekeraars en hospitalisatieverzekeringen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be