![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pillekes weer vergeten? ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan al jaren zeggen dat ze bij het VB nazi's zijn, maar als men gaat zeggen dat mensen pasjes geven om de goeie van de slechte te onderscheiden en enkel de goeie in een restaurant binnen mogen, dan zijn vergelijkingen met de nazi's ontoelaatbaar, want een schandaal aan de gesacraliseerde Herinnering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om tot het draad onderwerp te komen: het is juist omdat ik denk dat het cordon voor eeuwig is, dat ik nu VB stem. Zo weet ik dat mijn stem niet kan misbruikt worden om een "meerderheid" mee te vormen. Blanco stemmen doet dat immers wel, dan gaat uw "blanco" stem naar de meerderheid. En gelijk welke partij riskeert van in een meerderheid te geraken behalve het VB, dus uw stem is nergens veilig als je wil dat ze nooit een steun geeft aan een bestuurlijke en wetgevende overheid.
De dag dat het cordon afgeschaft wordt, kan ik ook niet meer voor het VB stemmen he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets wat niet bestaat (mijn stem in casu) kan per definitie niet naar meerderheid of minderheid gaan. Snappie? ![]() Voor de tweedejaars leerlingen: Alleen GOD kan het onbestaande (religie) gebruiken om voor zijn eeuwig ambtenarenpensioen te zorgen. Daar kunnen aardse politiekers nog wat van leren.
![]() |
![]() |
#106 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij niet vinden in het idiote Vlaemsch fanatisme en de afstotende xenofobie van die partij. Een ongeldige, blanco of niet komen opdagen stem is een duidelijk signaal dat men met geen enkele van de politiekertjes kan meegaan, en al zeker niet hen als vertegenwoordiger van uw stem laten gelden. Bij een VB stem geeft men een mandaat om uw polieke vertegenwoordiger te zijn. En aangezien het VB overal vertegenwoordigd is waar ze moeten, kan ik het niet opbrengen dergelijke mensen voor mij te laten spreken in die vertegenwoordiging Een VB stem is een duidelijk mandaat dat men het eens is met de stellingen die ze innemen. En dat kan ik niet. En een blanco of ongeldige stem gaat helemaal niet naar de meerderheid, dat is een fabeltje. De partijen gaan gewoon door met het vormen van een regering...alsof er niets aan de hand is. Net zoals bij een VB stem.
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Het VB dient doodsimpel om al zoveel jaar de extreem-rechtse stem veilig achter een cordon weg te steken en nutteloos te maken. Als men zich niet kan vinden in de oubollige Vlaemscheid en stuitende xenofobie van die partij stemt men daar niet op ! zo simpel is dat. Wie de tandeloze loserpartijtjes wil kloten...kan dat alleen door niet te gaan stemmen. Zodanig dat het draagvlak van de totale politiek in vraag wordt gesteld. Niet door op een extremistisch rechtse partij te stemmen die maatschappelijk totaal nutteloos is. En dat is niet alleen aan het cordon te wijten.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 6 februari 2022 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, want dan gaat jouw niet-stem gewoon evenredig verdeeld zijn alsof je voor iedereen stemde.
Citaat:
Stel dat 5 mensen kunnen stemmen, waaronder jij. Stel dat er 2 op A stemmen, 1 op B stemmen, 1 op C, en dan ga jij blanco. Wel, in dat geval heeft A een nipte meerderheid van 2 van de 4 uitgebrachte stemmen. Jouw stem is evenredig verdeeld volgens een halve stem op A, en een kwart stem op B en C. Ttz, het is alsof je wel gaan stemmen bent, en je 0.5 op A stemde, 0.25 op B en 0.25 op C. Hierdoor is de zogezegde uitslag: 2.5 voor A, 1.25 voor B en 1.25 voor C. En ja, 2.5 is de "helft van het volk" (jij inbegrepen). Maar ga je voor D stemmen, die achter het cordon zit, dan hebben we: A: 2 stemmen, B 1 stem, C 1 stem en D 1 stem (de jouwe). Nu heeft A geen meerderheid want slechts 2 van de 5 stemmen. Uw stem die in D opgeslagen zit, kan niet gebruikt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Eenvoudiger voor iedereen. Vooral voor uzelf
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staat het Cordon sanitaire (schutkring) niet alleen maar om een bepaalde groep anders denkende mensen buiten spel te zetten en zij die het Cordon hoog in het vaandel weten te houden en zo hun eigen willetje verder kunnen opdringen of zie ik dat verkeerd?
Zelfs wijlen professor Etienne Vermeersch weerlegde daarentegen de stelling als zou het cordon ondemocratisch zijn. En niet alleen hij was die mening toegedaan want op huidig ogenblik zijn er velen die van mening zijn dat het Cordon een povere truc is om een héle hoop mensen met uit te schakelen. Sommigen zijn ook van mening dat het cordon totaal niet democratisch is. Ik vind dat politiek gezien iedereen zijn/haar bijdrage mag leveren in de zin van klinkt het niet dan botst het. (kwestie van iedereen een steentje te laten bijdragen ![]() p.s. Een charmeoffensief? De Wever sluit coalitie met Vlaams Belang in 2024 uit: ‘Jammer dat ze zoveel stemmen krijgen, want het is nutteloos’ ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 februari 2022 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feiten zijn wat ze zijn, ook als sommigen zich ongemakkelijk voelen bij hun publiceren.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 6 februari 2022 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
Het kiessysteem werkt zo niet https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2010/06...ldig-1-796094/ Citaat:
U ziet dat het soms gemakkelijker toegeven is voor zichzelf dat men de VB discour echt wel steunt.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 6 februari 2022 om 11:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, maar ze worden wel betaald.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Wat is het verschil met het VB en haar mandatarissen op allerlei postjes ?