![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dilemma dat zich stelde bestond voor de risico populatie (kortweg "gepensioneerden", hoewel het wat complexer is). Een ding was een gegeven feit: men kon niet tegelijkertijd: 1) de risico populatie zich vrij laten gedragen 2) de risico populatie niet vaccineren 3) zich engageren om elk lid van die risico populatie kunnen te verzorgen in IC. Die 3 dingen samen werkten factueel niet, de ziekenzorg was niet groot genoeg om dat potentieel aan te kunnen. Men moest dus 1 van de 3 punten laten vallen. 1) de risico populatie opsluiten en afzonderen 2) de risico populatie in grote mate vaccineren OF 3) aanvaarden dat niet elkeen van de risico populatie een gegarandeerd IC bed zou krijgen. Maar: 2) is GROTENDEELS SPONTAAN gebeurd. De risico populatie heeft zich voldoende gevaccineerd op basis van vrijwilligheid. ==> het probleem stelde zich dus niet meer. Kortom, mocht het waar geweest zijn dat de risico populatie zich niet voldoende vaccineerde op basis van vrijwilligheid, dan had men inderdaad nog iets kunnen overwegen zoals: 1) de risico populatie toch nog afzonderen 2) de risico populatie verplicht vaccineren 3) de risico populatie eventueel niet meer verzorgen in IC. Maar het punt 2) was al niet meer van toepassing, omdat men dat voldoende spontaan gedaan had. Het restprobleem dat zich nog een beetje stelde was dat de GEVACCINEERDE RISICO POPULATIE nog steeds een vrij hoge druk uitoefende op de gezondheidszorg, zij het natuurlijk veel minder dan indien zij niet gevaccineerd was. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 februari 2022 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met wat die vaccins werkelijk deden was prima: het verminderen van de ziekenhuisbelasting door de risico populatie. Dat het wat beter had gekund is waar, maar die vaccins zijn nu eenmaal wat ze zijn. De totale waanzin is geweest om te willen de niet-risico populatie plat te prikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Een antivaxer is makkelijk te omschrijven met een vergelijking. Denk aan een kind van 8 die maar 3 stukken speelgoed krijgt op zijn verjaardag ipv 6 en daarop begint te schreeuwen en te brullen en over de grond gaat rollen.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je wil zeggen dat een antivaxxer iemand is die gaat brullen en huilen omdat zijn buur 6 spuitjes heeft gekregen en hij maar 3 ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 7 februari 2022 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge doet niets dan haat zaaien.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 februari 2022 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Eerst door sociale contacten te beperken, dan door een bepaald sociaal gedrag op te leggen zoals dragen van maskers, contact tracing, 'testen, testen , testen', etcetera. Volgens mij komt de idee van vaccinatie wel nog van ouwe Trump zelf. Is die daarmee op de proppen gekomen nog voor andere Europese leiders.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er eerst eens wordt gestopt met die dwaze quarantainemaatregelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw vergelijking klopt voor geen meter, want de zogezegde "antivaxer" vraagt helemaal geen zes stukken speelgoed. Meer zelfs, hij vraagt er zelfs geen drie. Hij vraagt gewoon om zelf een stuk speelgoed te mogen kiezen en er desnoods zelfs geen enkele van te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zegt het u: het probleem ligt bij de aard van de regels. Daarnaast: vaccinatie houdt de besmetting helemaal niet tegen. Om welke reden zou er dan een verplichting moeten komen in de zorgsector?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar mijn gevoel wordt dit een dooie mus. Toch raar dat het ACV positief reageert: De christelijke vakbond ACV Puls reageert opgelucht dat de verplichte coronavaccinatie voor het zorgpersoneel al zeker wordt uitgesteld naar 1 juli. Eerst was gezegd dat iedereen in de zorg vanaf april volledig gevaccineerd moet zijn, anders zou er ontslag dreigen. "Dat is niet in verhouding en slaat gaten in de bezetting", klinkt het. VRT NWS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
en dan nu in koor; "speelgoedweigeraar." ![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwak betoog. Hij verliest geloofwaardigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er desondanks zo'n argument zou bestaan, verneem ik het graag.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, het *theoretische* probleem bestond dat die mensen zich onvoldoende vaccineerden, en daardoor teveel zwaar zieken konden zijn die men niet *gegarandeerd* kon verzorgen. In *de praktijk* stelde dat probleem zich niet, omdat die mensen zich vanuit eigen initiatief voldoende hadden gevaccineerd, zodat de druk op de ziekenhuizen die overbleef, gewoon kwam van de niet-zo-heel-performante vaccins en niet van de te grote fractie mensen die zich niet hadden gevaccineerd in die groep. Natuurlijk is dat niet NOODZAKELIJK een argument voor verplichte vaccinatie: het kan er ook een zijn om gewoon verzorging niet te garanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, het hilarische gedreig van Frank VdB en co heeft niet genoeg indruk gemaakt, en de fascisten moeten nu een stap terugzetten. Maar wees gerust, ook op 1 juli zullen er nog steeds duizenden zorgmensen niet gevaccineerd zijn. Vroeg of laat zal men zoals in de UK deze waanzinnige dwangmaatregel moeten schrappen.
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Mensen die een beetje verstand hebben weten dat er iets moet gebeuren om deze evolutie af te stoppen. Sommigen hier "denken" dat er geen probleem is als de huidige wereldpopulatie tegen 2050 verdubbelt, en vervolgens blijft escaleren. "Hoe meer zielen hoe meer vreugd". Het is onnoemelijk naïef. En voor degenen die beweren dat dezelfde lijn zich niet zou verder zetten.. Graag een argument. Dat hoor ik dan nooit. Het is niet onlogisch dat de machtshebbers iets zouden uitvinden om iets aan deze evolutie doen. En natuurlijk moet dat ongemakkelijke idee als onzin worden weggezet. "Wappie" blijkt gewoon het alarmwoord dat afgaat zodra men met een ongemakkelijk idee wordt geconfronteerd. Ik blijf zeggen dat de schade van deze experimentele "vaccins" op lange termijn nog duidelijk zal worden. Tot het zo ver is zal elke criticus een wappie blijven.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 13 februari 2022 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |