![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: De verantwoordelijken voor het coronabeleid moeten gestraft worden! | |||
Yup, geen proces nodig, lynchen die handel |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
Een speciaal volkstribunaal is op z'n plaats en zal een gepaste straf vinden, mogelijks de doodstraf |
![]() ![]() ![]() |
22 | 46,81% |
Het gerecht moet tenminste een onderzoek voeren naar strafrechtelijke vervolging |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,89% |
Niet via het gerecht, maar straffen in het stemhokje! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,89% |
Het beleid was (grosso modo) wel ok; waarom straffen?! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,64% |
Iets anders (specifieer) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het belangrijke woordje in uw post is "subjectief" Daarmee valt uw aanpak eigenlijk in duigen. Want wat JIJ een halsmisdaad vindt, vind ik (of iemand anders) dat nog niet. Dus, als je dan terugvalt op subjectieve "moraliteit" dan erken je eigenlijk zelf al dat het op los zand staat
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En neen, de menigte heeft het niet per definitie goed. Kijk maar naar de covid-hysterie. De menigte "is."
![]() |
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
Maar er ZIJN misdaden gepleegd. En een aai over de bol, met een vermanend vingertje, en "nooit meer doen zenne" dat is géén straf.
![]() |
![]() |
#184 |
Minister-President
|
![]() Ok, ik weet nu oprecht niet hoe ik hierop moet reageren
![]() |
#185 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is al een hele tijd sluimerend bezig, digitalisering van het burgerprofiel, slimme camera's, cst, wat volgt de digitale euro?. Dat in combinatie met lockdown, regels voor de privesfeer tot verbod op contact met geliefden. Hier komt bovenop dat veel regels voortvloeien vanuit europa, welke tot op heden weinig democratisch is. Grote techbedrijven wanen zich al boven de staten en de staten lijken hen nog te volgen ook. Informatie is mistig, waarheid wordt gekocht. Vertrouwen is zoek, het gaat ook niet over vergelding of er ministers moeten gelyncht worden, datdrukt gewoon de radeloosheid van een sentiment uit. Hoe zeg je als burger'het is genoeg'? In het stemhokje??? Geen enkele politieker wil het systeem veranderen want het zijn zij die aan macht zullen moeten inboeten om op een meer burgergerichte koers te geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2022 om 05:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De propere keurige "wettelijke" correcte wereld is een illusie he. Dat bestaat niet. In den beginne is er geweld. En dan kunnen we, uiteraard op subjectieve manier, misschien overeenkomen om dat opzij te zetten en een compromis te vinden waarin iedereen voldoende kalm is, maar dat is allemaal subjectief he. Denken dat zoiets "keurig en netjes" georganiseerd kan zijn, is juist de grote fout. Een "maatschappelijke organisatie" is altijd iets organisch, subjectiefs, en tot op zekere hoogte, arbitrairs. De regelneven-juristen die denken dat alles zoals in een machientje volgens voorschriftjes en proceduurtjes kan gaan, missen de essentie. Dat kan werken, maar enkel binnen zekere grenzen van tolerantie van elk individu. En de rode lijn zijn de fundamentele burgervrijheden, die, inderdaad, subjectief zijn, maar op den duur zijn er voldoende rode lijnen voor voldoende mensen overschreden om kwaad te worden he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister-President
|
![]() Is het dan ook ok als een bende gewelddadige communisten in Brussel de hoofdzetels van multinationals kort en klein slaan, want ja dat is ook "organisch" gekomen en die voelen dat ook subjectief voor hen aan als een evidente schending op morele gronden.
Of beter nog, als een bende extremisten (een minderheid, maar een vocale minderheid) vindt dat het moreel juist is om politieke leiders te vermoorden owv (gepercipieerde) onderdrukking van hun geloof, is dat dan ok? Ik verwacht niet dat iemand hiermee akkoord zal gaan. Nochtans is de redenering hetzelfde; het is de "wil van het volk" (enfin, een deel van het volk) en die moet je, volgens jou, laten spreken. Dat hoort zo. Zie je waar ge belandt met zo'n redenering als je die doortrekt? Rechtlijnigheid en consequentheid in redenering is belangrijk voor jou Patrick. dus als je een beetje consequent bent, dan zou je dit eigenlijk ook ok moeten vinden. Nogmaals, een rechtsgrond die toch net iets stabieler is dan "morele grond" of sentiment van de massa is simpelweg noodzakelijk.
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben een terroristische aanslag op de kinderen gepleegd. Dat paar fascisten zich nog onbeschermd kunnen verplaatsen zou me verbazen. EN TERECHT
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De hele bestaansreden van dat rechtsysteem is net om willekeur te vermijden. Het is oneindig veel beter dan "morele grond" als enige basis want dat idee verandert met de dag en volgens de individuele beleving.
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik stel dus dat de bestorming van het kapitool een onwettelijk, ongegronde aanval was; de daders (aanstokers) mogen hier zeker strafrechtelijk voor worden vervolgd. Jij vindt duidelijk dat die interpretatie niet klopt. Ok, HOE gaan we dit pleit beslechten?
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 10 februari 2022 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn imho wel degelijk gedragingen die wij vrij moeten kunnen stellen, zogenaamde rechten die wij moeten kunnen uitoefenen, die ons gewoon zogenaamd toegelaten moeten zijn, owv onze geboorte alleen , al. Ik kan mij zelfs voorstellen dat bepaalde 'rechten' temporeel ergens in een autoritair systeem niet geschonden worden, terwijl ze dat wel ergens kunnen zijn in een representatieve democratie. Ik kan mij voorstellen dat een dictator niet wil dat je voor partij x stemt of kunt stemmen, maar je wel de vrijheid geeft om je sociale contacten te beleven. Idd fundamentele rechten die ons niet verleend worden door een gezag, maar simpel bij ons horen, onafgezien vh politieke systeem.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 10 februari 2022 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
Lees je berichtgeving op cnn of fox, krijg je al gauw te verschillende interpretaties. Te politiek gekleurd. Trouwens, indien de overwinning gestolen werd, maar verkiezingsfraude niet kon bewezen worden voor de 'rechtbank', was de aanval dan nog steeds ongegrond? Ik stel maar de vraag.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 10 februari 2022 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Er is (terechte) discussie of die "bestorming" legaal volksprotest is of een "poging tot staatsgreep" of "binnenlands terrorisme". Dat zijn allemaal termen die gebruikt worden om de gebeurtenissen van die dag te beschrijven, van mensen met een verschillende mening erover. Hoe gaan we nu dat pleit dan beslechten? Wie het hardste roept? De meerderheid heeft gelijk? There is only one way: gerechtelijk en op basis van een rechtsysteem. Het probleem is natuurlijk dat de tegenstanders Het Recht niet zullen aanvaarden als legitiem om zich hierover te uit te spreken... maar dat zal ELKE verliezer van een uitspraak doen.
![]() |
![]() |
#197 |
Vreemdeling
|
![]() Corona? Beleid? Maatregelen? Ik vond het een zalige periode en vind het nu nog steeds vrij goed. Waarom zouden de verantwoordelijken moeten gestraft worden voor een periode waar we echt tot bezinning zijn kunnen komen? Ik heb helemaal geen last of hinder van welke coronamaatregel ook gehad, integendeel. Van mij mocht het nog vele jaren duren. Het enige effect dat corona heeft gemist is het aantal slachtoffers. Het zouden er een paar miljard moeten geweest zijn.
Wat heeft corona mij bijgebracht: dat je met veel minder nog steeds heel goed kan leven en nog steeds kan doen en laten wat je wilt. Misschien een narcistisch kantje maar ik prijs mij enorm gelukkig dat ik niet meer tot het werkplebs behoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk raken we hier aan het essentiele punt, dat geweld de hoeksteen is van alles. Als "het volk" in grote meerderheid AKKOORD GAAT met een soort van geweldsmonopolie van een organisme, ttz, "staat", en die multinationals hebben dus hun eigen verdediging "uitbesteed" in het kader van dat akkoord, aan dat organisme "staat", in plaats van zelf gewapende milities te hebben die zich verdedigen zoals een burcht, DAN kan men uiteraard verwachten dat als zo een klein groepje "communisten" het onderspit zal moeten delven tegenover de veel grotere gedelegeerde gewelddadigheid van dat "staats"organisme, dat juist de gedelegeerde geweldsmacht heeft gekregen van die multinational. En als het gros van het volk daarmee OK is, dan gaan die communisten zwaar op hun bakkes krijgen en dus niet lukken in hun geweldpoging, en nadien zwaar gestraft worden. Kortom, als dat groepje gewelddadige communisten te klein is, en het volk is grotendeels akkoord met het "legitieme" systeem dat in werking is, en dat legitieme systeem krijgt die communisten klein, dan trekken die laatsten aan het kortste eind he. En dat is dan OOK OK. Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er kan wel zo een rechtssysteem arbitrair opgesteld worden, en zolang dat geen "winnend geweldenaarsdeel" van het volk te kwaad maakt, blijft dat bestaan he. Niettemin is dat even arbitrair en subjectief als al de rest he. Het is een illusie dat dat proper, objectief, en "legitiem" zou zijn. Het is maar legitiem voor zoverre het niet met geweld omvergeworpen wordt he. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2022 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Collega van de Schoof? Geen probleem, er zijn triestiger individuen vandaag. (met of zonder whatever sexe dan ook).
![]() |