Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2022, 12:53   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Daarmee bedoel ik: Als er morgen iemand hypothetisch een uitzondering maakt voor 1 betoger: dat die alles mag zonder vaccin te moeten krijgen, dan stuurt die vanaf morgen zijn kat naar zulke betogingen, want het gaat hem dan niet meer aan.
Dat denk jij. Ik denk dat er onder die betogers heel wat gevaccineerden rondlopen.

Citaat:
Solidariteit gaat uit vanuit het gevoel iets te doen voor een groep voor je idealen, los van het idee of je er zelf last van ondervindt of niet.
Voila, en ik denk dat veel mensen inderdaad zulke solidariteit hebben. Om de eenvoudige reden dat je, als je 2 minuten nadenkt, beseft dat het deze keer HUN probleem is, maar de volgende keer UW probleem.

Ik wil bijvoorbeeld, wat er ook gebeure, geen 4de spuit van dat spul (als het geen update is, en dan nog). Welnu, ik behoor NU tot de "braaf gevaccineerden", maar ik zal dan misschien morgen een "ongewenste burger" zijn omdat ik mijn 4de spuit niet wil (en daar HEEL GOEIE redenen voor heb). Als men die waanzin NU geen halt toe roept, ook al heb ik daar NU geen last van, dan zal ik alleen staan als ik volgende keer WEL last zal hebben he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2022 om 12:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 12:56   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het Europees konvooi komt op gang blijkbaar. De sociale media toont dat er genoeg volgers zijn en er dus wel wat steun is vanuit de gemeenschap. Vraag is of er ook genoeg manifestanten gaan zijn om Brussel te bezetten.

Hoe komt het toch dat dit nodig is vooraleer de politici inzien dat ze moeten stoppen met hun zinloze maatregels?

Dat extreem-rechts en extreem links de handen in mekaar slaagt hiervoor is veelzeggend over de malaise in het midden...

link
In Parijs zijn ze blijkbaar niet welkom. Er is een verbod op karavanen en blokkades.
VRT NWS
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 12:58   #23
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In Parijs zijn ze blijkbaar niet welkom. Er is een verbod op karavanen en blokkades.
VRT NWS
Emmerder de betogers
Oud 10 februari 2022, 13:03   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig voor extreem-rechts zijn er open grenzen, of deze actie had niet mogelijk geweest.
In Frankrijk gaan ze niet reageren zoals de schapen in Canada : wie de openbare orde probeert te storen zal tegen zware boetes aanlopen.

Zo wil Frankrijk vrijheidskonvooien tegenhouden: hoge boetes, celstraffen en zwaarbewapende agenten
Citaat:
In Parijs worden de zogenaamde vrijheidskonvooien verboden, zo heeft de politieprefectuur aangekondigd. De angst dat de manifestatie tot chaos zal leiden, is groot. Indien mensen toch in actie komen in de Franse hoofdstad en wegen blokkeren, dan kunnen ze daar een boete van 4.500 euro voor krijgen of zelfs een celstraf van twee jaar.
KVE 10-02-22, 10:28 Laatste update: 11:07 Bron: BELGA, Le Figaro, Radio 1

Duizenden tegenstanders van het coronabeleid en de bijhorende beperkingen willen met vrijheidskonvooien Parijs blokkeren. Ze inspireren zich op de Canadese truckers die uit protest tegen de coronamaatregelen naar de hoofdstad Ottawa reden.
Woensdag zijn mensen uit het zuiden van Frankrijk vertrokken (uit Nice, Perpignan). Ze rijden erg langzaam want ze moeten pas vrijdagavond aankomen in Parijs om dan zaterdag te demonstreren. Vandaag zouden er meer konvooien op pad gaan vanuit het westen van Frankrijk en vrijdag vanuit het noordoosten.

Maar de vraag is of die mensen nog wel gaan vertrekken, nu de konvooien in Parijs zijn verboden. Er is ongetwijfeld een harde kern van deelnemers die wel zal doorgaan met de acties, vermoeden de autoriteiten. Er zitten immers veel gele hesjes bij, die voor de coronapandemie al vaak op pad gingen om te manifesteren.

In Frankrijk nemen niet heel veel vrachtwagens deel aan de konvooien. Het gaat voornamelijk om particulieren die met auto’s, campers of moto’s rijden. In tegenstelling tot in Canada zijn truckers geen eigenaar van hun vrachtwagen, zij zijn in loondienst bij hun bedrijf en kunnen dus niet zomaar met hun vrachtwagen op pad.

Volgens de politie in Parijs is er helemaal geen betoging aangemeld en dreigen de aangekondigde acties de openbare orde te verstoren. De betogers zouden het verkeer in het weekend blokkeren en maandag naar Brussel willen rijden om daar het protest voort te zetten.

De politieprefectuur van Parijs zegt dat een “specifiek dispositief” de blokkering van verkeersassen in de Franse hoofdstad zal verhinderen. Wie het verbod op de konvooien aan zijn laars lapt, zal worden opgepakt en geverbaliseerd, luidt het nog in een communiqué. Het blokkeren van een openbare weg kan worden bestraft met boetes tot 4.500 euro en een gevangenisstraf van twee jaar.

Maar sommige groepen hebben ook al aangegeven dat ze helemaal geen wegen willen blokkeren en gewoon naar Parijs willen gaan om hun stem te laten horen.

De autoriteiten vrezen dat de in sociale media ontstane protestbeweging van de vrijheidskonvooien nieuw leven blaast in de beweging van de ‘gele hesjes’. Die zorgden eind 2018 voor een spontane volksopstand gericht tegen de hogere brandstofprijzen en de hoge kosten van het levensonderhoud in het algemeen. De beweging was zo massaal dat de regering van president Emmanuel Macron zich gedwongen zag een reeks maatregelen, zoals prijsverhogingen van diesel en benzine als onderdeel van het klimaatbeleid, weer in te trekken.
https://www.hln.be/buitenland/zo-wil...nten~a5eafcd3/

Heel anders dan in canada, verwacht men vooral partikulieren-wappies met de auto of de mobilhome, is er zelfs geen aanvraag voor betoging gedaan. De overheid is duidelijk van plan om die wappie-karavaan de hoofdstad niet te laten blokkeren.

edit : ik lees zonet dat de federale minister van BiZa beslist heeft om de betoging in België te verbieden.

Citaat:
Minister Verlinden verbiedt betoging van Europees vrijheidskonvooi in Brussel

Op verscheidene plaatsen in Europa zijn er woensdag ‘vrijheidskonvooien’ vertrokken om te protesteren tegen het coronabeleid. Ze zouden maandag in Brussel aankomen, maar de betoging wordt verboden. Dat werd zonet beslist na politiek overleg tussen minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V), Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS) en burgemeester van Brussel Philippe Close (PS). Eerder vandaag werden de konvooien ook al verboden in Parijs.
https://www.hln.be/binnenland/minist...ssel~a2dc9a5e/

Laatst gewijzigd door Pandareus : 10 februari 2022 om 13:10.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 13:04   #25
eurobug
Burger

Standaard

Citaat:
VRT NWS
Betogingen in Frankrijk verbieden werkte in het verleden altijd goed, niet?

"Gooi die thee niet in de haven, da mag ni van de overheid"

Het loopt ze dun door de broek stillekesaan...
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 13:35   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Emmerder de betogers
En hop, Verlinden laat zich inspireren door de Fransen.
VRT NWS
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 13:38   #27
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daarmee bedoel ik: Als er morgen iemand hypothetisch een uitzondering maakt voor 1 betoger: dat die alles mag zonder vaccin te moeten krijgen, dan stuurt die vanaf morgen zijn kat naar zulke betogingen, want het gaat hem dan niet meer aan.
Gelukkig denkt niet iedereen zo kortzichtig en egoïstisch als u.
Er is een behoorlijk groot deel van de betogers die netjes gevaccineerd zijn, en dus in principe even veel kunnen als u. Maar die wél betogen tegen absurde maatregelen die mensen uitsluiten.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 13:39   #28
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
VRT NWS
Grenscontrole Wat gaan ze doen, alle vrachtwagens aan de grens tegenhouden?
Oud 10 februari 2022, 13:43   #29
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Grenscontrole Wat gaan ze doen, alle vrachtwagens aan de grens tegenhouden?
De zondag mogen er sowieso geen vrachtwagens rijden op de snelwegen in Frankrijk. Er zijn trouwens bijna geen vrachtwagens in Frankrijk die meedoen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 13:43   #30
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Heel anders dan in canada, verwacht men vooral partikulieren-wappies met de auto of de mobilhome
In Canada en de VS zijn de meeste vrachtwagenchauffeurs zelfstandigen en eigenaar van hun eigen vrachtwagen. Hier zijn bijna alle vrachtwagens eigendom van grote transportfirma's, en zijn de chauffeurs werknemers.
En transportfirma's zien liever niet hun eigendom opduiken in het journaal...
Oud 10 februari 2022, 13:51   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VRT NWS
Ze schijten al in hun broek.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 februari 2022 om 13:52.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 14:53   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
VRT NWS
Ge zult maar juist uw Marokaanse trouwfeest gepland hebben met 20 AMG's 3 Ferrari's en 5 Lamborghini's
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 15:02   #33
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Cruciaal stukje uit de c/p van een forumse vaxfascist, dat aantoont dat het de Franse en belgo-opperfascisten redelijk vloeibaar door de dure broekspijpen loopt:

“De autoriteiten vrezen dat de in sociale media ontstane protestbeweging van de vrijheidskonvooien nieuw leven blaast in de beweging van de ‘gele hesjes’. Die zorgden eind 2018 voor een spontane volksopstand gericht tegen de hogere brandstofprijzen en de hoge kosten van het levensonderhoud in het algemeen. De beweging was zo massaal dat de regering van president Emmanuel Macron zich gedwongen zag een reeks maatregelen, zoals prijsverhogingen van diesel en benzine als onderdeel van het klimaatbeleid, weer in te trekken.”

Terwijl verschillende westerse landen hun maatregelen en vaxpasserij afschaffen, blijft Macron de ongevaxten emmerderen.
Dit volksprotest zou wel eens kunnen aangroeien en uitmonden in ‘n ultieme confrontatie, met de Franse autoriteiten.
Benieuwd hoe dat gaat evolueren.
Oud 10 februari 2022, 15:04   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft ook niks met solidariteit te maken.

Solidariteit gaat uit vanuit het gevoel iets te doen voor een groep voor je idealen, los van het idee of je er zelf last van ondervindt of niet.
Solidariteit steunt helemaal niet op "gevoel". Wel met een bepaalde visie en opvatting over mensen en maatschappij. En daarop steunend komt men dan tot handelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 15:06   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht

Wie herinnert zich niet de beruchte betogingen van de Franse boeren die, in weerwil van alle verboden en dreiging met boetes, grensovergangen bezetten, hele ladingen tomaten op snelwegen uitkieperden... De beste manier om in Frankrijk mensen op de been te brengen, is juist een betoging verbieden of dreigen met straf. De Fransen zijn daar enorm allergisch aan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 15:07   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht

Inderdaad. Joepie, protest verboden, probleem opgelost

Het Tien-An-concorde plein

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2022 om 15:08.
Oud 10 februari 2022, 15:24   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mochten de Poolse, Roemeense, Tsechische, Slovaakse en Hongaarse camioneurs meedoen: dan zijn we verloren.
Maar ik denk niet dat die 1 liter diesel gaan verspillen.

Bij de weg: waar zitten de Groenen, om die truckers op te roepen om met de fiets te komen betogen????

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 15:26   #38
Uitverveling
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Gelukkig denkt niet iedereen zo kortzichtig en egoïstisch als u.
Er is een behoorlijk groot deel van de betogers die netjes gevaccineerd zijn, en dus in principe even veel kunnen als u. Maar die wél betogen tegen absurde maatregelen die mensen uitsluiten.
Daar stel ik mij dan weer serieuze vragen bij. Welke absurde maatregelen? Noem 1 maatregel die absurd is? Of waar je persoonlijk echt last van hebt gehad. De jeugd kan ik nog een beetje begrijpen want die kunnen nu niet elke dag tot 's nacht zich in een of ander louche café in coma zuipen. Anderzijds die blijven toch feesten zij het dan bij iemand thuis. Maar de rest? Een anti-vaxer is voor mij gewoon iemand die wilt provoceren en een excuus zoekt om wat te gaan afbreken.
Uitverveling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 15:30   #39
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Trol of dubbelnick, wie zal het zeggen?
Oud 10 februari 2022, 15:33   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uitverveling Bekijk bericht
Daar stel ik mij dan weer serieuze vragen bij. Welke absurde maatregelen? Noem 1 maatregel die absurd is?
Ik ben 3 keer een paar maand in mijn huis opgesloten geweest (ik woon in Frankrijk). Ik mocht enkel met een speciale toelating een korte tijd mijn huis uit om boodschappen te doen. Dat was veruit het "ergste". Maar moeten rondlopen met zo een onnozele vod voor mijn snuit, het feit dat allerlei sport activiteiten voor mijn kinderen verboden of lastig gemaakt werden, het onderwijs dat naar de vaantjes werd geholpen met idioot "afstandsonderwijs" of dergelijke, het gegeven dat wij zelfs niet naar familie mochten gaan en zo voort.

Zat jij onder een steen of zo ?

Maar vooral: dat diende niks goeds. Als het al werkte, wat het grotendeels niks deed, was het dan nog om oude knarren zogezegd nog langer laten mee te gaan !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be