![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() We zijn nu bijna 2 jaar ver, dus even terugblikken. Wat vonden jullie de meest vervelende maatregelen. Een bubbelregel, een reisverbod, covid safe ticket, afstandsonderwijs, sluiting horeca, bepaalde mondmaskerregels, testbeleid ? Graag de specifieke regel met tijdsduur.
Hier mijn top 3: - Verbod op sporten in clubverband voor de +12, nov 2020 tot mei(buiten)/juni (binnen) 2021 - Bubbel van 4 buiten (toiletbezoek mogelijk voor knuffelcontact), nov 2020 - april 2021 - De paaspauze, 4 weken lang pasen 2021 (op zich niet het ergste maar was er toen teveel aan) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar in de plaats werd het barnum-reclame.
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() - Verbod op sporten in clubverband voor de +12, nov 2020 tot mei(buiten)/juni (binnen) 2021
- CovidSafeTicket - Alle bubbelregels
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het overlegcomite.
Laatst gewijzigd door Loki : 10 februari 2022 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Geen enkel. Ik heb van niets last gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan geen top 3 maken, ik vind de hele situatie daarvoor te absurd. Alsof ik in 1 of andere slechte komedie ben beland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Ook als voorstander van maatregelen kan je er van bepaalde toch wel last hebben, of als tegenstander van bepaalde maatregelen er voordeel van inzien?
Ik vond het meer telewerken prima (omdat het voorheen vrij taboe was bij mijn werkgever), het niet moeten handen schudden alsook de sociale afstand bij momenten ![]() Laatst gewijzigd door Ilse : 10 februari 2022 om 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben rijker geworden, genoeg gekregen voor de verplichte sluiting en m’n aandelen zijn ferm gestegen. Zonder lockdown ging het niet veel verschillen maar ik heb er alvast financieel niet bij verloren, behalve dan nu de inflatie.
Waar ik wel last van had was stress door de domheid rond me en het verbod op grote evenementen, het ergste zijn die mondmaskers, als ik iets haat zijn het die wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Zelfde hier. En de idiote drie zoenen ter begroeting: weg ermee! Mijn drie meest vervelende maatregelen: - alles rond wat er thuis niet mag - sluiten van klassen/scholen - mondmaskers voor kinderen
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Sporten met een mondmasker - Het verbod op niet-essentiële verplaatsingen
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. Laatst gewijzigd door IJsboer : 11 februari 2022 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat CST gedoe werkt serieus op m'n zenuwen. Sluiting horeca, en de sluitingsuren. Wat mij het meest tegen de borst stoot(te) zijn alle maatregelen als het om kinderen gaat: sluiting scholen, de quarantaineregels, mondmaskers voor kinderen, vaccineren van kinderen .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Ipv z’n hand te ballen, bood ie me z’n open hand aan en eerlijk gezegd, het verraste me wat, maar die handdruk voelde wel vertrouwd en heel menselijk aan. Nadien deed ik hetzelfde bij andere collega’s en iedereen die eerst een vuistje maakte, opende spontaan z’n hand zonder twijfel of gezever. Kortom, shake it, baby. ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lead by example. Mensen moeten terug wat menselijker doen.
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Het zal vooral een sociale test worden voor de overheidsindoctrinatie die de Schoven en Dadees van deze wereld hebben ingelepeld gekregen.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verbod op niet essentiele verplaatsingen (met zo ne laisser passer nog in mijn voertuig rond gereden. Ja als iedereen moet thuiswerken, zijn er ook mensen die dat mogelijk moeten maken... )
Avondklok Het u niet mogen neerzetten op een bankje, Laatst gewijzigd door Herr Flick : 11 februari 2022 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() De meest ongrondwettelijke, fascistische maatregelen:
- De nachtklok (flagrante schending van recht op vrijheid); - Verbod op niet-essentiële verplaatsingen (idem); - Het CST (idem en via omweg flagrante schending van het zelfbeschikkingsrecht); - De overheid die bepaalt wie bij u thuis binnen mag (flagrante schending op recht op vrije bijeenkomst en de onschendbaarheid van de woning); Hier moet het van WOII geleden zijn dat de grondwet nog op dergelijke wijze verkracht werd...wat toen gebeurde door een vreemde mogendheid die hier binnen viel. Als de marsmannekes morgen aanvallen ga ik er ook vanuit dat die niet veel rekening zullen houden met onze fundamentele grondrechten. Maar de eigen staat?
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 11 februari 2022 om 15:20. |
![]() |
![]() |