Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2022, 14:15   #181
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
20 idiote camioneurs (hebben die dan niets anders te doen ?) en een handjevol nationalistisch bevlagde autos in Nederland....
Het convooi van de vrijheid is een sissertje van jewelste....
Het ziet ernaar uit dat de snipers snel zullen te horen krijgen dat ze terug naar huis mogen gaan. Dit konvooi is een scheet in een netzak.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 14:27   #182
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tenzij je zelf een politiek initiatief wil nemen/organiseren om te streven naar een beleid waarbij de gepensioneerden als 'obsolete and redundant' mogen weggezet worden en dus van zorg worden verstoken vrees ik dat je in een louter theoretisch kader blijft hangen.
Ze moeten niet van zorg verstoken worden. Maar hun gezondheid is geen kwestie van "volksgezondheid". Per definitie zijn gepensioneerden, mensen die de aktieve maatschappij verlaten hebben omdat ze te versleten en oud zijn om nog zinvol mee te draaien (anders zouden ze niet gepensioneerd zijn maar nog werken, niewaar). Die mensen mogen uiteraard blijven leven, maar ze hebben de fase van het bestaan bereikt waar ze nu nog maar 1 ding te doen hebben, dood gaan. In afwachting gaan we ze niet afmaken. We laten ze leven. We geven ze een pensioen. In de mate dat het lucratief is, kan daar zelfs een verzorgingsindustrie op teren.

Maar ze maken niet echt deel meer uit van het aktieve volk, en dus heeft hun gezondheid, die er toch meestal slecht aan toe is - anders zouden ze niet gepensioneerd zijn en nog meedraaien niewaar - MAATSCHAPPELIJK geen belang.

Wat je zegt is trouwens niet eens waar: ooit werd door een Europees groen fractie lid gezegd dat men zou voorstellen om mensen boven de 70 niet meer te verzorgen. Maar zo ver drijf ik het niet: hun verzorging kan best nog een lucratieve markt betekenen. Maar hun (in het algemeen slechte en aftakelende) gezondheid is geen element van VOLKSGEZONDHEID.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 14:48   #183
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ze moeten niet van zorg verstoken worden. Maar hun gezondheid is geen kwestie van "volksgezondheid". Per definitie zijn gepensioneerden, mensen die de aktieve maatschappij verlaten hebben omdat ze te versleten en oud zijn om nog zinvol mee te draaien (anders zouden ze niet gepensioneerd zijn maar nog werken, niewaar). Die mensen mogen uiteraard blijven leven, maar ze hebben de fase van het bestaan bereikt waar ze nu nog maar 1 ding te doen hebben, dood gaan. In afwachting gaan we ze niet afmaken. We laten ze leven. We geven ze een pensioen. In de mate dat het lucratief is, kan daar zelfs een verzorgingsindustrie op teren.

Maar ze maken niet echt deel meer uit van het aktieve volk, en dus heeft hun gezondheid, die er toch meestal slecht aan toe is - anders zouden ze niet gepensioneerd zijn en nog meedraaien niewaar - MAATSCHAPPELIJK geen belang.

Wat je zegt is trouwens niet eens waar: ooit werd door een Europees groen fractie lid gezegd dat men zou voorstellen om mensen boven de 70 niet meer te verzorgen. Maar zo ver drijf ik het niet: hun verzorging kan best nog een lucratieve markt betekenen. Maar hun (in het algemeen slechte en aftakelende) gezondheid is geen element van VOLKSGEZONDHEID.
Stel je nu voor om met een leeftijdsgerelateerde aftopping te werken, zodat maatregelen tot 65 jaar kunnen onder de noemer volksgezondheid, maar éénmaal daarboven dat ze niet langer een verworven recht zijn maar een gunst ? Zo een beetje als de 'charity' waar de GOP mee grossiert in de VS ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 15:15   #184
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel je nu voor om met een leeftijdsgerelateerde aftopping te werken, zodat maatregelen tot 65 jaar kunnen onder de noemer volksgezondheid, maar éénmaal daarboven dat ze niet langer een verworven recht zijn maar een gunst ?
Voila. Ik zou zelfs zeggen dat daar niet eens een precieze leeftijd op moet geplakt worden, maar de daad van op pensioen gaan (omdat men niet meer aktief rendabel zijn waarde kan verdienen) maakt dat men eigenlijk aan de maatschappij zegt "ok, ik heb mijn tijd gehad, ik ben nu versleten, ik trek mij terug". De normale toestand in het leven, als men het "aktieve" deel verlaten heeft, is om dood te gaan he. Maar aangezien wij een rijke maatschappij zijn, en aangezien die mensen waarde opgepot hebben, mogen zij uiteraard materieel gesteund worden om dat moment zo aangenaam mogelijk af te wachten. En mogen zij een deeltje van de materiele luxe van de maatschappij krijgen. Maar we gaan ons geen PIJN doen voor mensen die eigenlijk "dood" hadden moeten zijn he.

Dat is dus het waanzinnige geweest dat ik hier altijd gek gevonden heb: we gaan mensen die aktief zijn, of nog aktief moeten worden (kinderen) hun HEEL BEPERKTE TIJD verknoeien om die die die tijd al verlaten hebben, nog wat langer te laten rekken, met METHODES DIE ZO GOED ALS NIET GEWERKT HEBBEN.

Dat we ze PROBEREN te verzorgen, uiteraard. Dat we hen vaccineren, als ze dat willen, uiteraard. Maar daar stopt het he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 februari 2022 om 15:17.
Oud 12 februari 2022, 16:11   #185
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo een beetje als de 'charity' waar de GOP mee grossiert in de VS ?
Nee, dat hoeft niet, gepensioneerden zijn geen paria's. Maar zij zijn gewoon niet meer "het belang" van de maatschappij. Zij zijn niet meer wat de maatschappij doet draaien en DUS waar men de gezondheid van moet waarborgen op het niveau om de maatschappij juist draaiende kunnen te houden. DAT is precies de essentie van "volksgezondheid" in tegenstelling tot "individuele gezondheid". "volksgezondheid" is de nodige gezondheid van de actieve leden van de maatschappij om die draaiende te houden. We moeten zorgen dat vrachtwagenchauffeurs VOLDOENDE GEZOND ZIJN in VOLDOENDE AANTALLEN om met vrachtwagens te rijden, omdat we dat nodig hebben. We moeten zorgen dat cafe bazen voldoende gezond zijn om ons bier kunnen uit te schenken. We moeten zorgen dat leerkrachten voldoende gezond zijn om onderwijs te geven. DIE voldoende gezondheid waarborgen is het aspect "volksgezondheid", als maatschappelijk strategisch goed.

Het was TOTAAL WAANZINNIG om cafe bazen doen te stoppen om bier laten te schenken om hun gezondheid te vrijwaren, want de ENIGE REDEN waarom cafe bazen voldoende gezond moeten zijn, is juist om bier te schenken ! Het was totaal waanzinnig om leerkrachten doen te stoppen met les geven, om hun gezondheid te vrijwaren, want de ENIGE REDEN waarom leerkrachten gezond moeten zijn, is om les kunnen te geven.

DAT zijn de elementen die deel uitmaken van de OPENBARE volksgezondheid: de actieven van een voldoende gezondheid vrijwaren zodat ze HUN ACTIEVE ROL kunnen blijven spelen.

Vandaar dat gepensioneerden, die geen actieve noodzakelijke rol meer hebben UITERAARD NIET tot die openbare volksgezondheid gerekend kunnen worden. Dat wil niet zeggen dat die mensen geen aanspraak mogen maken op lucratieve diensten die hen een betere gezondheid geven. Ma foi, zij mogen dat consumeren zoveel ze willen en zoveel aanbod er is he. Maar zij zijn geen element van de volksgezondheid. Omdat, als zij zwaar ziek zijn (en dat is inherent in hun statuut van gepensioneerde), de maatschappij daar geen diensten voor moet missen.

Het was trouwens zo dat in dit geval, zij een heel eenvoudige manier hadden om hun gezondheid te vrijwaren: in hun kot blijven, terwijl het virus op een maand of zo doorheen de maatschappij gaat. Maar dat was optioneel. Of zij ziek wilden worden of niet, was hun vrije keuze.
Oud 12 februari 2022, 16:22   #186
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In feite zal het voor de betrokkene weinig verschil uitmaken. Hij richt daar in Grenoble toch niets meer uit. Behalve dan zijn wensdromen, rond het ophangen van politici aan lantaarnpalen en het laten creperen van gepensioneerden, uit zijn toetsenbord tokkelen.
Dat ervaren we hier elke dag, van 's morgens tot 's avonds.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 16:30   #187
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De grote Europese truckersbetoging blijkt weinig tot geen vrachtwagens te bevatten.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220211_97675607

En het zijn weeral malcontenten die ‘alles beu zij’. Wat bezielt die mensen?
"Het leven is niet meer te betalen. We betalen overal belastingen op. We betalen zelfs belastingen op de belastingen"
Toevallig heb ik dat laatste zélf meegemaakt op een faktuur van mijn garage !
Oud 12 februari 2022, 16:53   #188
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Het leven is niet meer te betalen. We betalen overal belastingen op. We betalen zelfs belastingen op de belastingen"
Toevallig heb ik dat laatste zélf meegemaakt op een faktuur van mijn garage !
Heb je BTW op milieutaks moeten betalen?
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 17:38   #189
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De laatste wagens die de Champs Elysées blokkeerden worden geëvacueerd.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 17:39   #190
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In welk jaar ga jij met pensioen?
Binnen enkele jaren, en dan is het waarschijnlijk tijd om er een einde aan te maken he, denk je niet ? Dat zou wat mij betreft nu al mogen ook, maar ik heb wel nog een paar kinderen die nog een tijdje van mij afhankelijk zijn. Maar tegen dan zou dat achter de rug moeten zijn, dus hoeft het voor mij niet meer te duren. Zoals ik al zegde, als ik puur naar mijzelf kijk, zou ik nu zelfs al graag sterven. Wie niet, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 februari 2022 om 17:42.
Oud 12 februari 2022, 17:44   #191
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In feite zal het voor de betrokkene weinig verschil uitmaken. Hij richt daar in Grenoble toch niets meer uit.
Je zou verwonderd zijn Ik heb al mijn doelstellingen voor dit jaar bereikt, en nog wat meer. Het is nu wel zo dat die doelstellingen een beetje "ondermaats" zijn voor mijn capaciteit, maar kom, dat is enerzijds normaal en dat laat mij toe om tijd te nemen om mijn medeburgers van mijn diepere inzichten in deze krisis laten te profiteren. Sommigen apprecieren dat, anderen zijn daar gewoon niet intelligent genoeg voor.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 februari 2022 om 17:46.
Oud 12 februari 2022, 18:12   #192
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Binnen enkele jaren, en dan is het waarschijnlijk tijd om er een einde aan te maken he, denk je niet ? Dat zou wat mij betreft nu al mogen ook, maar ik heb wel nog een paar kinderen die nog een tijdje van mij afhankelijk zijn. Maar tegen dan zou dat achter de rug moeten zijn, dus hoeft het voor mij niet meer te duren. Zoals ik al zegde, als ik puur naar mijzelf kijk, zou ik nu zelfs al graag sterven. Wie niet, he.
Schamel...
Oud 12 februari 2022, 18:13   #193
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ziet ernaar uit dat de snipers snel zullen te horen krijgen dat ze terug naar huis mogen gaan. Dit konvooi is een scheet in een netzak.
De eerste wagens staan nu aan de Arc de Triomphe.
Ze blokkeren gans het verkeer. Het is een chaos.
Oud 12 februari 2022, 18:14   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En het zijn weeral malcontenten die ‘alles beu zij’. Wat bezielt die mensen?
U stelt een vraag die u in de vorige zin zelf beantwoordt. Je moet het maar kunnen!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 18:14   #195
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Schamel...
Wat is schamel ? Het feit dat ik besef dat ik een mens ben die maar een eindig aantal goeie jaren heeft, en die liever niet als een wrak aftakelt, totaal seniel wordt, en dergelijke meer om zich zinloos vast te klampen aan "het nog een beetje trekken" ? Het feit dat ik aanvaard dat ik een goed leven gehad heb, dat het leukste achter mij ligt, dat er wel nog enkele aangename dingen te beleven vallen die ik niet zal afslaan, en dat het dan tijd is om ermee te stoppen "in schoonheid" ?
Dat ik het fundamenteel triestig vind om meegemaakt te heben hoe mensen die ik bewonderde en apprecieerde, zich hebben laten vervallen tot scharminkels alvorens toch maar te kreperen en het beter ware geweest van ermee te stoppen toen ze aan het einde van hun "goeie" periode waren ?

En waardoor ik het ongelofelijk schandalig vond dat men voor zulke would-be scharminkels de weinige goeie jaren van een groot aantal mensen heeft verprutst ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 februari 2022 om 18:17.
Oud 12 februari 2022, 18:15   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een verzameling van malcontenten, anti-vaxx wappies, Quanon adepten, extreem-rechtse zeloten.

Deze schrijfster is undercover een jaar lang in die vreemde wereld ondergedoken voor de research voor haar boek.
Inderdaad, een heel vreemde wereld waar ik alvast niet in thuis ben en niet toe behoor. Mag ik dan ook aannemen dat u me niet langer ziet als "anti-vaxx, wappies, extreem-rechtse zeloot"... en meer van die etiketten?
Oud 12 februari 2022, 18:15   #197
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Heb je BTW op milieutaks moeten betalen?
Het is al een hele tijd geleden.
Voor zo ver ik me herinner, was het zoiets.
Heb jij dat ook meegemaakt ?
Oud 12 februari 2022, 18:16   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In feite is het een voortzetting van het trumpistisch gedachtengoed. Een vorm van fascisme. Er zullen met dat krankjorum volkje nog wel parlementen bestormd worden.
Dan moet u toch eens uitleggen wat dat eigenlijk wel is, dat "trumpistisch gedachtegoed" en waarom dit dan ook "een vorm van fascisme" is.
Oud 12 februari 2022, 18:18   #199
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tenzij je zelf een politiek initiatief wil nemen/organiseren om te streven naar een beleid waarbij de gepensioneerden als 'obsolete and redundant' mogen weggezet worden en dus van zorg worden verstoken vrees ik dat je in een louter theoretisch kader blijft hangen.

Hoe het bij jou in frankrijk zit weet ik niet, maar bij ons streeft geen enkele partij daarnaar. Zelfs het VB doet dat niet.
Het Orpea-schandaal zal hem wellicht nog in zijn mening versterken...
Oud 12 februari 2022, 18:18   #200
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve;9893984[B
]Wat is schamel ? Het feit dat ik besef dat ik een mens ben die maar een eindig aantal goeie jaren heeft, en die liever niet als een wrak aftakelt, totaal seniel wordt, en dergelijke meer om zich zinloos vast te klampen aan "het nog een beetje trekken"[/b] ? Het feit dat ik aanvaard dat ik een goed leven gehad heb, dat het leukste achter mij ligt, dat er wel nog enkele aangename dingen te beleven vallen die ik niet zal afslaan, en dat het dan tijd is om ermee te stoppen "in schoonheid" ?
Dat ik het fundamenteel triestig vind om meegemaakt te heben hoe mensen die ik bewonderde en apprecieerde, zich hebben laten vervallen tot scharminkels alvorens toch maar te kreperen en het beter ware geweest van ermee te stoppen toen ze aan het einde van hun "goeie" periode waren ?

En waardoor ik het ongelofelijk schandalig vond dat men voor zulke would-be scharminkels de weinige goeie jaren van een groot aantal mensen heeft verprutst ?
Ziet het er zo slecht uit met je gezondheid ???

Laatst gewijzigd door Boduo : 12 februari 2022 om 18:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be