![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ziet ernaar uit dat de snipers snel zullen te horen krijgen dat ze terug naar huis mogen gaan. Dit konvooi is een scheet in een netzak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze maken niet echt deel meer uit van het aktieve volk, en dus heeft hun gezondheid, die er toch meestal slecht aan toe is - anders zouden ze niet gepensioneerd zijn en nog meedraaien niewaar - MAATSCHAPPELIJK geen belang. Wat je zegt is trouwens niet eens waar: ooit werd door een Europees groen fractie lid gezegd dat men zou voorstellen om mensen boven de 70 niet meer te verzorgen. Maar zo ver drijf ik het niet: hun verzorging kan best nog een lucratieve markt betekenen. Maar hun (in het algemeen slechte en aftakelende) gezondheid is geen element van VOLKSGEZONDHEID. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus het waanzinnige geweest dat ik hier altijd gek gevonden heb: we gaan mensen die aktief zijn, of nog aktief moeten worden (kinderen) hun HEEL BEPERKTE TIJD verknoeien om die die die tijd al verlaten hebben, nog wat langer te laten rekken, met METHODES DIE ZO GOED ALS NIET GEWERKT HEBBEN. Dat we ze PROBEREN te verzorgen, uiteraard. Dat we hen vaccineren, als ze dat willen, uiteraard. Maar daar stopt het he. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 februari 2022 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was TOTAAL WAANZINNIG om cafe bazen doen te stoppen om bier laten te schenken om hun gezondheid te vrijwaren, want de ENIGE REDEN waarom cafe bazen voldoende gezond moeten zijn, is juist om bier te schenken ! Het was totaal waanzinnig om leerkrachten doen te stoppen met les geven, om hun gezondheid te vrijwaren, want de ENIGE REDEN waarom leerkrachten gezond moeten zijn, is om les kunnen te geven. DAT zijn de elementen die deel uitmaken van de OPENBARE volksgezondheid: de actieven van een voldoende gezondheid vrijwaren zodat ze HUN ACTIEVE ROL kunnen blijven spelen. Vandaar dat gepensioneerden, die geen actieve noodzakelijke rol meer hebben UITERAARD NIET tot die openbare volksgezondheid gerekend kunnen worden. Dat wil niet zeggen dat die mensen geen aanspraak mogen maken op lucratieve diensten die hen een betere gezondheid geven. Ma foi, zij mogen dat consumeren zoveel ze willen en zoveel aanbod er is he. Maar zij zijn geen element van de volksgezondheid. Omdat, als zij zwaar ziek zijn (en dat is inherent in hun statuut van gepensioneerde), de maatschappij daar geen diensten voor moet missen. Het was trouwens zo dat in dit geval, zij een heel eenvoudige manier hadden om hun gezondheid te vrijwaren: in hun kot blijven, terwijl het virus op een maand of zo doorheen de maatschappij gaat. Maar dat was optioneel. Of zij ziek wilden worden of niet, was hun vrije keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toevallig heb ik dat laatste zélf meegemaakt op een faktuur van mijn garage ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De laatste wagens die de Champs Elysées blokkeerden worden geëvacueerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen enkele jaren, en dan is het waarschijnlijk tijd om er een einde aan te maken he, denk je niet ? Dat zou wat mij betreft nu al mogen ook, maar ik heb wel nog een paar kinderen die nog een tijdje van mij afhankelijk zijn. Maar tegen dan zou dat achter de rug moeten zijn, dus hoeft het voor mij niet meer te duren. Zoals ik al zegde, als ik puur naar mijzelf kijk, zou ik nu zelfs al graag sterven. Wie niet, he.
Laatst gewijzigd door patrickve : 12 februari 2022 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 12 februari 2022 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is schamel ? Het feit dat ik besef dat ik een mens ben die maar een eindig aantal goeie jaren heeft, en die liever niet als een wrak aftakelt, totaal seniel wordt, en dergelijke meer om zich zinloos vast te klampen aan "het nog een beetje trekken" ? Het feit dat ik aanvaard dat ik een goed leven gehad heb, dat het leukste achter mij ligt, dat er wel nog enkele aangename dingen te beleven vallen die ik niet zal afslaan, en dat het dan tijd is om ermee te stoppen "in schoonheid" ?
Dat ik het fundamenteel triestig vind om meegemaakt te heben hoe mensen die ik bewonderde en apprecieerde, zich hebben laten vervallen tot scharminkels alvorens toch maar te kreperen en het beter ware geweest van ermee te stoppen toen ze aan het einde van hun "goeie" periode waren ? En waardoor ik het ongelofelijk schandalig vond dat men voor zulke would-be scharminkels de weinige goeie jaren van een groot aantal mensen heeft verprutst ? Laatst gewijzigd door patrickve : 12 februari 2022 om 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, een heel vreemde wereld waar ik alvast niet in thuis ben en niet toe behoor. Mag ik dan ook aannemen dat u me niet langer ziet als "anti-vaxx, wappies, extreem-rechtse zeloot"... en meer van die etiketten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet u toch eens uitleggen wat dat eigenlijk wel is, dat "trumpistisch gedachtegoed" en waarom dit dan ook "een vorm van fascisme" is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#200 | |