Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2022, 14:32   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is net omwille van de ethiek dat het Blok op de meest absolute manier moet bestreden worden. Als zo een partij ooit aan de macht zou komen, dan krijgen we een 'bruine botten versie 2' regime en daar pas ik voor.
Dat is een beetje raar wat dat is nu eens exact wat uw kliek de laatste 2 jaar bewerkstelligd heeft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 14:54   #122
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is een beetje raar wat dat is nu eens exact wat uw kliek de laatste 2 jaar bewerkstelligd heeft.
Dergelijke hysterie is het product van de mentale ontsporing van wappies, dat kun je niet laten model staan voor de maatschappij.

Wat jij hier lapidair 'uw kliek' noemt, is gewoon de bestaande maatschappij behalve het kleine groepje onbehandelbare wappies die overal in europa bestaan en overal in europa een marginaal belang hebben.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 15:07   #123
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen zorg. Het Blok zal nooit de macht kunnen grijpen.

Ik zou het echter wel bijzonder waarderen moest PhDW zijn oude slogan uit 2011 omzetten in daden, en naar Namibië verhuizen.
Waarom dan de eeuwige dramatiek over het onderwerp?
Oud 12 februari 2022, 16:25   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat jij hier lapidair 'uw kliek' noemt, is gewoon de bestaande maatschappij
Dat is nu juist precies uw illusie, maar je hebt gelijk dat je die illusie een tijdje kan behouden met ongelofelijk zware propaganda.

Twee keer heeft uw kliek de mogelijkheid gehad om haar totalitaire streken in de tas te steken. Een was een klein jaar geleden, toen het gros van de bejaarden de kans had gehad om gevaccineerd te zijn. Dat was een mogelijk juichmoment geweest waarop men had kunnen laten doorschijnen dat men redelijk was. Men heeft toen echter gekozen om van het "bevrijdende vaccin" een nieuw totalitair drukkingsmiddel te maken, en dat op - zoals al de rest - wetenschappelijk ongegronde propaganda.
Deze keer heeft men een tweede zulk moment gemist, na omikron. Men had NU kunnen de kans aangrijpen, zoals men in andere landen gedaan heeft, om te zeggen "de pandemie is gedaan", en zich nog eens op de borst te kloppen.
Dat waren uiteraard twee totaal valse momenten, die enkel maar hadden gediend om het totalitaire gedrag "proper" te beeindigen met een laatste propaganda stoot. ZELFS schoof was bereid daarmee mee te gaan.
Men volhardt in de boosheid. Dat betekent echt dat het totalitaire regime bijzonder gevaarlijk is geworden, en niet alleen geexecuteerd moet worden voor de verleden misdaden, maar vooral om de toekomst te vrijwaren, want ze zijn zich aan het ingraven voor de onafzienbare toekomst.

Uw kliek en uw normale maatschappij heeft dat gewoon nog niet door.
Oud 12 februari 2022, 20:44   #125
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

mede door mijn leeftijd, iets ouder, hahah. Kom ik ik veel in contact met "ouderen"...

Gelet op het feit dat ook die niet meer geloven in de CD&V hoor ik dat die bij de volgende verkiezing willen protest stemmen en willen kiezen voor VB.

Omdat hun geduld misbruikt werd, ze eenvoudig het decennia lange gesjoemel in het sjoemel merk België ten gronde beu zijn.

Gisten weer in de zevende dag.... twee verdieners geraken in financieel put....moeten geholpen worden werd gesteld!!!!.

Terwijl er nooit gesproken word over de alleenstaanden waar niet alleen jongeren toebehoren maar ook veel ouderen, weduwen, weduwenaars.

Verwarming, elektriciteit, auto, huishuur, enz......voor alles draaien ze alleen op, maar werden en worden overal het meest belast of afgehouden om later het minste terug te krijgen....wegens Belgische stjeven mentaliteit dat "kindjesmakers" voor moeten gaan en de rest daarom gediscrimineerd moet worden.

En dan hebben we het niet over het door sluizen naar Franstalig landsdeel. Via politiekers gestuurd waar wij niet kunnen of mogen op kiezen.

Democratisch flessenhals dat Franstalige dictatuur mogelijk maakt.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 12 februari 2022 om 20:57.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 23:09   #126
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zoek hulp !!
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 03:01   #127
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Post hoc ergo propter hoc.

Als ik mijn ouders en grootouders hoor vertellen, ben ik in ieder geval blij dat ik nu leef.

Verstandige mensen uw grootouders, die hebben waarschijnlijk naar hun ouders en grootouders geluisterd.
We zullen eens uw verhalen beluisteren als u ook zo oud bent .......
Nu denkt een pas afgestudeerde dat hij en hij alleen de wereld van de ondergang kan redden.
Als die ervaringsloze arrogantie de wereld moet redden zie ik het somber in, kijk maar eens goed rondom u.
Oud 13 februari 2022, 05:46   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Nu denkt een pas afgestudeerde dat hij en hij alleen de wereld van de ondergang kan redden.
Als die ervaringsloze arrogantie de wereld moet redden zie ik het somber in, kijk maar eens goed rondom u.
Waarom denkt men toch altijd dat men zich geroepen zou voelen om "de wereld te redden" ? Dat is toch iets dat niemand iets kan schelen, dat die wereld gered wordt ?
Oud 13 februari 2022, 06:58   #129
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Verstandige mensen uw grootouders, die hebben waarschijnlijk naar hun ouders en grootouders geluisterd.
We zullen eens uw verhalen beluisteren als u ook zo oud bent .......
Waarom zouden wij heimwee hebben naar een generatie die in onze contreien een oorlog startte ? Waarom heimwee naar een generatie die de wereld verpestte met DDT, atoomwapens,...? Als ik nu oudjes gelijk Biden en Poetin bezig zie....neen, geef mij dan maar de jeugd.

Wij zijn ook jong geweest. Hemelbestormers...we gingen de oudjes ook wel eens een poepie laten ruiken.
Citaat:
Come mothers and fathers
Throughout the land
And don't criticize
What you can't understand
Your sons and your daughters
Are beyond your command
Your old road is rapidly agin'
Please get out of the new one
If you can't lend your hand
For the times they are a-changin'
Bob Dylan
Hebt u niet staan meebrullen met
Citaat:
We're the poison in the human machine
We're the future, we're the future
Ach...de wereld red het wel. Ook met de aanstormende jeugd.
De rest zijn mijmeringen van oude mensen wiens tijd achter zich ligt.
Nooit vergeten
Citaat:
Ervaring is als een lamp op je rug
hij verlicht slechts het pad dat achter je ligt

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 13 februari 2022 om 07:09.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 10:30   #130
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Cordon Sanitaire: Waarom de N-VA het niet zal breken
N-VA heeft daar niets in te maken. Of het VB meedoet aan de regering hangt alleen van henzelf af. Als ze enkele standpunten wat aanpassen kunnen ze gemakkelijk terug meedraaien maar DAAR HEBBEN ZE GEEN BELANG BIJ;
Wie zou er niet graag een parlementair inkomen hebben en mogen zeggen wat hij wil terwijl de anderen hun krant lezen omdat iedereen weet dat de spreker toch voor niets verantwoordelijk is en geen enkele beslissingskracht heeft. Op alles wat de regeringspartij doet kunnen ze afgerekend en bekritiseerd worden . Het VB zit daar alleen om betaald te worden zonder enige inspraak maar ook zonder enige verantwoordelijkheid. PRACHTIG TOCH? Wie zou dat nu willen kwijtspelen?

Laatst gewijzigd door TREBRON : 13 februari 2022 om 10:33.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 10:32   #131
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom denkt men toch altijd dat men zich geroepen zou voelen om "de wereld te redden" ? Dat is toch iets dat niemand iets kan schelen, dat die wereld gered wordt ?
Ik heb de wereld al zo dikwijls gered, nobody cares.
Oud 13 februari 2022, 11:21   #132
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Cordon Sanitaire: Waarom de N-VA het niet zal breken
N-VA heeft daar niets in te maken. Of het VB meedoet aan de regering hangt alleen van henzelf af. Als ze enkele standpunten wat aanpassen kunnen ze gemakkelijk terug meedraaien maar DAAR HEBBEN ZE GEEN BELANG BIJ;
Wie zou er niet graag een parlementair inkomen hebben en mogen zeggen wat hij wil terwijl de anderen hun krant lezen omdat iedereen weet dat de spreker toch voor niets verantwoordelijk is en geen enkele beslissingskracht heeft. Op alles wat de regeringspartij doet kunnen ze afgerekend en bekritiseerd worden . Het VB zit daar alleen om betaald te worden zonder enige inspraak maar ook zonder enige verantwoordelijkheid. PRACHTIG TOCH? Wie zou dat nu willen kwijtspelen?
Alsof de politiekers in de huidige regeringen hun verantwoordelijkheid nemen. Als het fout loopt, wijst men allemaal naar elkaar. Niemand heeft iets verkeerd gedaan. Ondertussen zitten zij in een machtspositie waarbij zij het veelvuldige kunnen graaien, dan van iemand die in de oppositie zit.

Het VB werd destijds buitenspel gezet, zodat de traditionele partijen verzekerd waren van de macht. Men ziet dat ook in de huidige federale regering: NVA en VB buitenspel en de rest kan zich zogen aan de uier.

Het VB, in tegenstelling tot de NVA, blijft tenminste bij zijn doelstellingen. De NVA heeft al zoveel water bij de wijn gedaan, zodat de partij vis noch vlees is. Gewoon om aan de macht te kunnen deelnemen. Dit land kreunt ondertussen onder de linkse multiculturele dictatuur. Deels met dank aan de NVA.

Denkt u nu echt dat de traditionele politieke kaste ook maar iets inzit met de bevolking? Dit land wordt gewoon ten gronde gericht. Trebron keek en zag dat het goed was.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 13 februari 2022 om 11:26.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 11:22   #133
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
FACT. De wereld kan alleen gered worden als je braaf doet wat VDB en Decroo zeggen.
Oud 13 februari 2022, 11:28   #134
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Alsof de politiekers in de huidige regeringen hun verantwoordelijkheid nemen. Als het fout loopt, wijst men allemaal naar elkaar. Niemand heeft iets verkeerd gedaan. Ondertussen zitten zij in een machtspositie waarbij zij het veelvuldige kunnen graaien, dan van iemand die in de oppositie zit.

Het VB werd destijds buitenspel gezet, zodat de traditionele partijen verzekerd waren van de macht. Men ziet dat ook in de huidige federale regering: NVA en VB buitenspel en de rest kan zich zogen aan de uier.

Denkt u nu echt dat de traditionele politieke kaste ook maar iets inzit met de bevolking? Dit land wordt gewoon ten gronde gericht. Trebron keek en zag dat het goed was.
Juist het tegenovergestelde. Moest het VB enkele kleine aanpassingen aan hun programma doen zodat niet iedereen direct me zijn rechterarm in de lucht gaat staan als er een VB-er passeert, kunnen ze mee de regering in en samen met N-VA een meerderheid halen. Ik zou dat toejuichen Mijn vraag aan het VB is WILLEN ZE DAT WEL,?

Laatst gewijzigd door TREBRON : 13 februari 2022 om 11:32.
Oud 13 februari 2022, 11:35   #135
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Juist n-het tegenovergestelde. Moest het VB enkele kleine aanpassingen aan hun programma doen kunnen ze mee de regering in samen met N-VA een meerderheid halen. Ik zou dat toejuichen Mijn vraag aan het VB is WILLEN ZE DAT WEL,?
Zelfs met deze 'kleine' aanpassingen zal het VB uitgesloten blijven. De haat zit diep, niettegenstaande de poco's tegen haat zijn. Ik vind dat de NVA ook de hand moet reiken naar het VB. Maar ik vrees dat BDW dat nooit zal doen uit eigenbelang.
Oud 13 februari 2022, 13:33   #136
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist het tegenovergestelde. Moest het VB enkele kleine aanpassingen aan hun programma doen zodat niet iedereen direct me zijn rechterarm in de lucht gaat staan als er een VB-er passeert, kunnen ze mee de regering in en samen met N-VA een meerderheid halen. Ik zou dat toejuichen Mijn vraag aan het VB is WILLEN ZE DAT WEL,?
Wil het VB dociele Belgen worden zoals de N-VA?

Neen.
Oud 13 februari 2022, 13:43   #137
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij ook ?
Oud 13 februari 2022, 13:56   #138
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij ook ?
Ja, dikwijls.

Ik kan de held zijn, meer kan ik niet doen.
Ik kan de held zijn, zoals ik dat al eerder was.
Oud 13 februari 2022, 14:44   #139
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel hoor... je hebt mijn eeuwige dankbaarheid.
Oud 13 februari 2022, 15:00   #140
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hoeven helemaal niets te veranderen in hun programma, dat interesseert niemand.

In prime time op televisie door de hele partijtop publieke excuses komen aanbieden voor de historische en morele fout van het 70 puntenprogramma, erkennen dat het moreel abject is, en de belangrijkste actoren van dat structureel racisme (PhDW en zijn jonge kloon Sam Van Rooy, Annemans, Driesje met de kostuumschoenen, chocomousse Guy D'Haeseleer uit de partij gooien .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be