Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2022, 17:49   #441
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je hebt hier eens zitten betogen dat men beter al de bejaarden een jaar of 4 had opgesloten, dan de maatregelen uit te vaardigen die we nu kennen.

En dan maar grossieren met de term 'fascisme'...

Pakweg 1/3 van de maatschappij 4 jaar willen opsluiten om de wappies te plezieren is volgens jou niks, maar de 5 a 10% disfunctionelen in de maatschappij die vaccinweigeraar zijn die zijn jouw democratische norm ?
Niemand wilt die mensen van de risicogroepen opsluiten.

Het punt was dat de normale gang van zaken is dat die groep een beetje oplet tijdens stijgingen van de besmettingen zoals ze dat met griep ook moeten doen.

Als je als oudere denkt FOK DIT en toch je leven wilt leiden omdat zelfs voor jou je meer dan 90% safe zit? Geen enkel probleem. Dus wat nou opsluiten.
Oud 14 februari 2022, 17:51   #442
Tyler Durden
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Maar dat is niet zo hé
Dat is zoiets als vragen of mijn nonkel ook met mijn tante zou getrouwd geweest zijn, mocht zij een man zijn. Een nonsensikele vraag dus.
Het concept van een hypothetische vraag om je foute redenering aan de kaak te stellen is je ook al vreemd?

Het is inderdaad niet zo. Maar de basisredenering is dezelfde. Akkoord gaan met het ene en niet met het andere betekent dat je moet kunnen uitleggen waar het fundamentele verschil zit.
Oud 14 februari 2022, 17:51   #443
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kunt daar over blijven jammeren onder jullie vijven en die paardekop
Ik ga iets drinken en daarna iets eten.
Ben ook mijn volgend weekend aan het plannen, vrijdag gaan eten met de kinderen, zaterdag met wat vrienden. 'T leven is zoo skooone. Geen enkele reden om te jammeren & al die andere opgeklopte huilie-huilie.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 17:52   #444
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt hier eens zitten betogen dat men beter al de bejaarden een jaar of 4 had opgesloten, dan de maatregelen uit te vaardigen die we nu kennen.
Ja dat is waar. Dat is nog altijd zo.

Citaat:
Maar ik zeg helemaal niet dat men bejaarden 4 jaar moet opsluiten. Ik zeg dat als de keuze is tussen de huidige maatregelen (het huidige fascisme) en de bejaarden 4 jaar opsluiten, dat laatste de evidente keuze is, omdat ZIJ en zij alleen de probleemgevallen zijn.

In werkelijkheid is het natuurlijk het beste om helemaal niet fascistisch te doen, en de burgervrijheden van iedereen, bejaarden inkluis, te respecteren.

En dus niemand op te sluiten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 17:52   #445
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pakweg 1/3 van de maatschappij 4 jaar willen opsluiten om de wappies te plezieren is volgens jou niks, maar de 5 a 10% disfunctionelen in de maatschappij die vaccinweigeraar zijn die zijn jouw democratische norm ?
Neen mijn beste. Hij heeft zitten betogen dat de bejaarden zichzelf uit vrije wil best hadden geïsoleerd. Nergens verplichting. Ze mochten ook buiten komen natuurlijk maar dan moesten ze niet neuten als ze een besmetting opliepen. Dat heet vrijheid mijn beste. Niet dwingende adviezen geven in tegenstelling tot uw tweedracht en het onderverdelen van de maatschappij in über en untermenschen
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 17:53   #446
Tyler Durden
Partijlid

Standaard

Citaat:
Hoezo ?
Is kunnen gaan skieen dan zo nefast voor kinderen en adolescenten ?
Zo bang dat ze hun been gaan breken ?
Heb jij nu nog altijd niet door dat vaccinatie ook nadelen met zich meebrengt?

Dat er ALTIJD een kans is op een stevige nevenwerking met eventueel dood tot gevolg. Dat bij dit specifieke vaccin een gekende nevenwerking hartproblemen zijn? En specifiek dat dit een probleem is voor jongere mensen en kinderen?

1 op 10 000 hevige neveneffecten is wat men een veilig vaccin noemt hé. De kans dat een kleine sterft aan Covid-19 of gehospitaliseerd wordt ligt daaronder.

Is de kans groot dat je kleine uk slecht reageert op vaccinatie? Nee. Maar wel groter dan slecht reageren op Covid-19.
Oud 14 februari 2022, 17:53   #447
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ben jij dan als Paus van de libertariërs zelf vrijwillig overstag gegaan, om je te conformeren aan Macron zijn vaccinatie politiek ? Had je dan niet beter al strijdende op de barricaden gaan staan ?
Zoals bij vele rechtsen hé zeggen en doen zijn totaal tegengesteld
Remember nooit met de sossen….het was ook een rechtse die dat uitkraamde
En anders ligt het wel aan de anderen die hun gebroebel allemaal verkeerd verstaan hebben

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 14 februari 2022 om 17:55.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 17:53   #448
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is niet zo hé
Dat is zoiets als vragen of mijn nonkel ook met mijn tante zou getrouwd geweest zijn, mocht zij een man zijn. Een nonsensikele vraag dus.
Welnee, omdat het om hetzelfde idee gaat. Kinderen moeten een nefaste medische behandeling ondergaan vanwege de ongegronde geloofsbelijdenissen van een staatsreligie.
Oud 14 februari 2022, 17:55   #449
Tyler Durden
Partijlid

Standaard

Dat je van mening kunt verschillen begrijp ik. Discussies vind ik ontzettend nuttig om een eigen mening bij te stellen en een completer persoon te worden.

Maar wat voor evidente zaken je hier soms moet uitleggen. Ongelofelijk.

Laatst gewijzigd door Tyler Durden : 14 februari 2022 om 17:59.
Tyler Durden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 17:55   #450
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, toch stond jij daar ook om te janken he, en wilde als politieke oplossing aan uw politiek probleem een 100% vaccinatie graad, niet omdat dat sanitair wat dan ook zou veranderd hebben, maar omdat uw eigen zotten dan volgens U met de rug tegen de muur zouden staan "meer kunnen we niet doen".

We hebben U toen uitgelegd dat dat waanzinnig was, dat uw zotten zich daar niet toe beperken, en nu hebt ge het bewijs: "tot het virus uitgeroeid is" - dus nooit, maw.
Oud 14 februari 2022, 17:55   #451
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou met mijn zoon en dochter gezellig vrij naar de cinema kunnen, en daarna als een familie nog wat gaan drinken en een hapje eten

Ik vind het erg dat de starre keuzen van ouders het vrije leven van hun kinderen gaat beperken. Jehova en fundamentalistische islamieten doen dat ook.
"Zoon, ik doe dit nu voor jouw goed. Je moet begrijpen dat de strijd tegen de totalitaire staat die ik bijeen fabuleerde primeert op alles en dus ook op jouw en mijn geluk. Dat je nu die film niet kon zien omwille van mijn obsessies is iets dat je me later maar moet vergeven"

Amen.

Zijn er eigenlijk nog zwarte kousen in de aanbieding ?
Oud 14 februari 2022, 17:56   #452
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo ?
Is kunnen gaan skieen dan zo nefast voor kinderen en adolescenten ?
Zo bang dat ze hun been gaan breken ?
Wees blij dat er mensen zijn die zich niet vaccineren, die zorgen er voor dat er een controlegroep is voor de gevolgen op langevermijn. Op die manier heeft heel dit experiment op zijn minst enige wetenschappelijke waarde.. Indien de ontstekingen veroorzaakt door de spike proteinen dan toch voor kankers zorgen, heb je misschien een verhaal om dit ook aan te tonen.
Je kan je kop in het zand blijven steken, maar uiteindelijk gaat uw kont toch zeer doen.
Cst is mensen controleren om te controleren, daar de ernst niet van inzien getuigd van slechte wil.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 17:57   #453
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen zorg Patrick : je mag overal binnen want ondanks je prediking van de Résistance ben je zelf braaf je spuitjes gaan halen.
Maar voor mij waren die zinvol. Die laatste een beetje minder, daar zat ik in de schemerzone waar de winst op booster bijzonder klein was. Ik geef toe dat ik die vooral genomen heb (toen was Macron zijn dreiging daar nog niet he, op het ogenblik dat ik die nam was het enkel verplicht voor 65+) om moordenaars in ziekenhuizen te vermijden. Maar kom, die booster was voor mij niet nefast, ten hoogste weinig zinvol.

Je trapt in je eigen sofismen he, ik ben geen antivaxxer. Ik geloof niet dat er chips in die vaccins zitten. Ik vind vaccins prima. En deze vaccins hebben zeker hun waarde. Ik heb hier vaak geschreven dat men boven de 50 een oen moet zijn om zich niet te vaccineren als men geen corona gehad heeft (enfin, tot aan omikron natuurlijk).

De booster was echter enkel maar echt zinvol boven de 60. Nu ben ik 55, dat is daar niet ver af, dus zelfs voor mij zou een booster niet waanzinnig geweest zijn.

Dat is iets helemaal anders dan het aan 12 jarigen opsolferen waar de kans op myocarditis rond de 1 op 1000 ligt, en waar de kans op ernstige corona kleiner is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 18:02.
Oud 14 februari 2022, 17:59   #454
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als men binnen een paar weken de CST begraaft, dan ga jij denk ik een heeeel ongelukkige dag beleven hee Patrick ? Heel het verhaal van het blijvende 'fascistische model' gaat dan gelijk een lekke ballon eindigen.
Als dat voorgoed is, dan zou ik opgelucht zijn. Ik geloof dat echter niet. Ik wil wel aannemen dat men voorlopig zegt dat men dat pasje niet meer zal eisen op verschillende plekken, maar dat men van het systeem afziet, dat zou mij verwonderen. Nu als dat zo is, is dat goed nieuws.
Oud 14 februari 2022, 18:00   #455
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Het is niet omdat jij doet en laat wat je wilt dat je in een vrije maatschappij leeft. Wat jij doet en laat kan toevalligerwijze overeen stemmen met de dictatoriale trekken van het regime waarin je je bevindt.

Dat gelijk stellen met "ah, de maatschappij is vrij" is om het in een simpel woord te zeggen: dom.
Inderdaad, het is ongelofelijk wat we hier allemaal lezen.

"wat, een fascistische maatschappij omdat er joden vergast worden ? Hoezo ? Ik word helemaal niet vergast. Dus is dat OK voor mij"
Oud 14 februari 2022, 18:03   #456
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ben jij dan als Paus van de libertariërs zelf vrijwillig overstag gegaan, om je te conformeren aan Macron zijn vaccinatie politiek ? Had je dan niet beter al strijdende op de barricaden gaan staan ?
Je begrijpt nog altijd niet dat je geen Jood moet zijn om tegen de Jodenvervolging te zijn? Of wat snap je daar eigenlijk niet aan? Is het van niet willen of is het niet kunnen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 18:04   #457
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Zoon, ik doe dit nu voor jouw goed. Je moet begrijpen dat de strijd tegen de totalitaire staat die ik bijeen fabuleerde primeert op alles en dus ook op jouw en mijn geluk. Dat je nu die film niet kon zien omwille van mijn obsessies is iets dat je me later maar moet vergeven"
Want eens een film niet bekijken is iets dat "jouw en mijn geluk" betekent ? Wat een geluk werd er dan niet vernietigd door het gemaatregel deze laatste 2 jaar ?
Oud 14 februari 2022, 18:12   #458
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Heb jij nu nog altijd niet door dat vaccinatie ook nadelen met zich meebrengt?

Dat er ALTIJD een kans is op een stevige nevenwerking met eventueel dood tot gevolg. Dat bij dit specifieke vaccin een gekende nevenwerking hartproblemen zijn? En specifiek dat dit een probleem is voor jongere mensen en kinderen?
Dit is trouwens een zoveelste vorm van kwakzalverij, waarbij men een GOED produkt VERKEERD aanwendt (met dwang).

Deze vaccins zijn des te beter verdragen naarmate men ouder is, en hebben des te meer nut van bescherming naarmate men ouder is.

Het is dan ook een evidentie dat deze vaccins sterk aangewezen zijn voor mensen van een hogere leeftijd, en AF TE RADEN ZIJN voor jongeren. Beneden de 30 jaar is er zo goed als niks meer te winnen bij dit vaccin omdat de risico's zodanig klein zijn zonder vaccin, dat er gewoon niet veel te winnen valt. En beneden de 21 jaar beginnen de risico's van hartproblemen sterk te stijgen. Het zou dus eigenlijk, in gelijk welke normale context VERBODEN moeten zijn om die middelen aan te bieden aan te jonge mensen, gewoon omdat ze daar ongeschikt zijn, en geen probleem oplossen.

Citaat:
1 op 10 000 hevige neveneffecten is wat men een veilig vaccin noemt hé. De kans dat een kleine sterft aan Covid-19 of gehospitaliseerd wordt ligt daaronder.
Bij jongens tussen de 12 en 15 is het zelfs in de buurt van 1 op 1000. Dat BLIJVEN kleine kansen, maar je koopt er gewoon niks voor, op sanitair vlak. Pure waanzin.

Dat is equivalent aan gewoon veel rontgen foto's nemen van gezonde kinderen, en hen een normaal sociaal leven beletten als ze dat niet doen.

Niet dat het GEVAARLIJK is, maar het is lichtjes nefast, en totaal medisch zinloos.

Dat zoiets zelfs maar KAN omwille van politieke lulkoek, met in zijn oorsprong een ondertussen totaal ondermijnde vorm van kwakzalverij (vaccinale duurzame groepsimmuniteit, ondertussen allang vervlogen) is gewoon een indicatie van hoe ver we heen zijn weg van een rationele vrije maatschappij, en opweg naar totalitair obscurantisme.

Maar het ergste eraan is dat aangezien men daar zijn politieke lot aan verbonden heeft, het bijzonder moeilijk zal zijn om die feiten gewoon zelfs maar diets te maken, omdat het de verantwoordelijken anders teveel zou blootstellen aan evidente zware kritiek. Kortom, het risico dat we in een totalitaire positieve feedback loop zitten is nog nooit zo hoog geweest: dat men nu des te meer propaganda en censuur moet toepassen, om zich des te meer te beschermen van vorige waanzinnige dwingelandij beschuldigingen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 18:14.
Oud 14 februari 2022, 18:19   #459
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is niet zo hé
De pandemie inzake gebruik van 'whataboutisms' is misschien de volgende strijd die Patrick als social justice warrior van de Libertariërs kan aanpakken. Ah nee... wacht... hij grossiert er zelf in
Oud 14 februari 2022, 18:24   #460
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tja, toch stond jij daar ook om te janken he, en wilde als politieke oplossing aan uw politiek probleem een 100% vaccinatie graad, niet omdat dat sanitair wat dan ook zou veranderd hebben, maar omdat uw eigen zotten dan volgens U met de rug tegen de muur zouden staan "meer kunnen we niet doen".

We hebben U toen uitgelegd dat dat waanzinnig was, dat uw zotten zich daar niet toe beperken, en nu hebt ge het bewijs: "tot het virus uitgeroeid is" - dus nooit, maw.
Binnen een paar weken stopt je molentje met te draaien, Patrick. Zelfs een kind kan voorspellen dat binnen heel korte periode de maatregelen op de schop gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be