![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe dan ook, de reportage toont aan dat veel huisartsen schrijven voor wie niet ziek is.
Dat kost werkgevers handenvol geld, en is eigenlijk valsheid in geschrifte, dat die dokters daarmee weg komen is fout. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag stelt zich ook wie de werkgever van de acteurs was en hoe zij zijn vergoed voor het opdracht voor het programma Factcheckers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Snotneus is voortaan verplicht thuisblijven. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220214_97363468 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 februari 2022 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mensheid is u dankbaar. Jij zal ongetwijfeld naar de hemel gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar twijfel ik niet aan. Mensen zoals jij worden stilaan een uitzondering.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 februari 2022 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het voorstel van de N-VA staat me wel aan. Nu staat op een doktersattest dat je niet kunt werken om dat ... N-VA stelt voor dat de arts hier op schrijft wat je wel nog kunt. Mijn repliek was geen aanval naar u toe, maar in het algemeen wordt veel te vlug de conclusie getrokken dat je niet meer kunt werken als er zich een mankement voordoet. Laatst gewijzigd door reservespeler : 19 februari 2022 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het afgelopen jaar niet ziek geweest, is geen controle. Het voorbije jaar ziek geweest, is onmiddellijk controle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar? Er werd duidelijk gezegd dat ze niet ziek waren. Ze waren zelfs geen patiënten van de dokters in kwestie. Ik zie echt de uitlokking niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok, bedankt voor de toelichting Reserve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een ochtend werd hij wakker met een rood, opgezwollen oog. Hij kon dat oog niet openhouden van de pijn. Hij heeft toen naar zijn werknemer gebeld and guess what? 2 Uur daarna stond er een controledokter voor onze deur. Uw bewering klopt dus niet. Albeir meldde zich nooit ziek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn zowat overal patiëntenstops. Bij de VRT moeten ze erin geslaagd zijn de laatste 20 doktoors te vinden waar niemand naar toe wil vermits die blijkbaar briefjes moeten schrijven om klanten te lokken. Wat een zever is me dat. Ik ben de laatste om de overconsumptie in de zorg te ontkennen maar om zo de bevolking middels fantasmen te proberen 'nudgen' ...
![]()
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is iets anders dan ieder bedrijf. De bedrijven die dat toepassen doen dat om kosten te besparen en de werknemers het gevoel te geven dat ze betrouwbaar zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is zeer laakbaar, en er moet een einde aan gesteld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind de werkgever een controle niet noodzakelijk, dan is er geen controle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg is het zo. En het is met die gasten dat je komaf moet maken. Soms is het zelfs beter dat ze er niet zijn. Ik heb nogal wat ervaring gehad met van die lijntrekkers, zowel m als v. En in sommige omstandigheden is het zoals Obama zei: "less is more". Lijntrekkers die voorspelbaar ziek worden kan je missen als de pest. Ze verzieken de werkomgeving. Ik probeerde ze definitief buiten te zetten. In de meeste gevallen lukte dat wel. Het gebeurde wel eens dat er een politieker in het spel was. En ja ... Laatst gewijzigd door Rudy : 19 februari 2022 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |