Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2022, 12:22   #61
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ah oké.
Je wil die 2de booster dus eventueel wel, maar enkel als je 'm nodig hebt om op reis te gaan, zelfs al zijn er geen medische voordelen aan?
Ik stel mij gewoon de vraag: die vaccinatiecentra gaan ze niet blijven openhouden.
Dus stel dat je hem niet neemt, en binnen een jaar wil je eens naar Frankrijk of Duitsland, en dan wel op café gaan of zo.
Kun je dan op dat moment nog zo'n 2e booster krijgen, mocht dat dan nog nodig zijn?
Of is het zo van "je hebt je kans verkeken"?

Ik vermoed dat de situatie binnen een jaar zou kunnen zijn dat CST's niet meer gevraagd worden, en het dus een overbodige prik was.
Oud 19 februari 2022, 12:23   #62
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Niet vergeten van het papierke te tekenen waarin ge alle verantwoordelijkheid op u neemt hé.
Ik vind het erg dat mensen als ik, die gegronde vragen stellen direct weggezet worden als ofwel antivaxxers of als naïevelingen.
En dan klagen ze over polarisering...
Oud 19 februari 2022, 13:45   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Voila, en het vaxland waar de vaxjunks zo naar opkeken, schaffen binnen een dikke week de vaxpas af:

Israel’s Green Pass system will no longer be extended after March 1 when the current system is set to expire, Prime Minister Naftali Bennett announced on Thursday morning.

While the Green Pass restrictions have been severely reduced over the last few weeks, they will now be removed entirely, although one aspect – the need to perform an antigen test at the entrance to nursing homes – will remain.”

https://www.jpost.com/breaking-news/article-696757

Alleen in ziekenhuizen moet ge nog ’n negatieve test kunnen voorleggen, voor de rest kan dat ding de vuilbak in.
Benieuwd hoelang ze hier nog dat clownenpaske gaan verplichten.

Btw, als ze het hier ooit gaan afschaffen ga ik lol hebben, wetende dat je tussen de ongevaxten zal zitten op restaurants en terraskes.
Schol, in elk geval.
Je moet nu niet beginnen denken dat normale mensen in Vlaanderen zitten te geilen op een eeuwigdurende cst-systeem.

Overigens ben ik vorige week tweemaal in een Spaans ziekenhuis moeten gaan, eenmaal spoed en de dag erop gewone consultatie. Nergens mijn smartphone moeten tonen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 13:48   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Voor u is het inderdaad nuttig. Voor jonge, vitale mensen niet.
Je vergist je.
Luistert maar gauw veel beter naar onze puike artsen en andere biowetenschappers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 februari 2022, 13:53   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Weet iemand hoe dat zit met die 2e boosterprik voor wie Johnson&Johnson kreeg?
Ik ben in dat geval.
Dus eerst J&J vaccin gehad, daarna booster met Pfizer.
Nu zegt men dat men op vrijwillige basis ook een 2e booster kan krijgen, maar alleen omdat bepaalde landen (Frankrijk, Duitsland werden genoemd) 3 inentingen vereisen.
Volgens dat ik op het nieuws hoorde moet je ergens een papier ondertekenen.
Ik vraag mij af of je daarin zelf de verantwoordelijkheid op u neemt voor eventuele neveneffecten.
Wat ik mij ook afvraag: het is weliswaar vrijwillig, maar kun je die booster bijv. ook nog volgend jaar laten zetten, mocht je op dat moment naar een van die landen willen gaan, en men het dan nog altijd vereist?
Of is dit puur iets voor de korte termijn, dat tegen volgend jaar niet meer van belang zal zijn?
Voorlopig is ELKE covid-vaccinatie vrijwillig.
Maar of dit enkel voor de korte termijn is, dan wel veel langer, zal - naar mijn vermoeden - niemand met zekerheid kunnen stellen.
Het is mogelijks een zeer kleine kans, maar er is nog altijd een lelijke opflakkering mogelijk, vb. met een nieuwe variant.

Herhaling: het is zelfs mogelijk dat een of meerdere varianten er voor zullen zorgen dat GANS de mensheid uitsterft.

Oud 19 februari 2022, 13:59   #66
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je vergist je.
Luistert maar gauw veel beter naar onze puike artsen en andere biowetenschappers.
Nee, jij vergist je. Hoe groot denk je dat de kans is dat iemand, jonger dan 65, die positief test, in een ziekenhuis wordt opgenomen?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 14:02   #67
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Herhaling: het is zelfs mogelijk dat een of meerdere varianten er voor zullen zorgen dat GANS de mensheid uitsterft.
Dat is bullshit van hetzelfde niveau als de wappie-5G-onzin.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 15:11   #68
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik stel mij gewoon de vraag: die vaccinatiecentra gaan ze niet blijven openhouden.
Dus stel dat je hem niet neemt, en binnen een jaar wil je eens naar Frankrijk of Duitsland, en dan wel op café gaan of zo.
Kun je dan op dat moment nog zo'n 2e booster krijgen, mocht dat dan nog nodig zijn?
Of is het zo van "je hebt je kans verkeken"?

Ik vermoed dat de situatie binnen een jaar zou kunnen zijn dat CST's niet meer gevraagd worden, en het dus een overbodige prik was.
Ik vermoed dat politici dat zelf niet weten.
(Weten die wel ooit waar ze mee bezig zijn, en wat de gevolgen van hun beleid is voor de gewone man?)
Ik veronderstel dat, als je al 'n uitnodiging gehad hebt voor die 2de booster, je de afspraak kan verzetten (ik denk dat 't telkens 1 maand later is), na die maand opnieuw uitstellen enzovoorts...

Zelfs als de vaccinatiecentra sluiten zullen er nog wel èrgens prikken te krijgen zijn, de EU heeft er nl. miljoenen besteld.

Ik hoop met je mee dat 't CST binnen korte tijd verdwenen is, en al de onzin eromheen eindelijk voorbij zal zijn.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 15:25   #69
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet nu niet beginnen denken dat normale mensen in Vlaanderen zitten te geilen op een eeuwigdurende cst-systeem.(...)
Al een poging ondernomen om uw mening te ventileren ten aanzien van het digitale EU-certificaat..? Vind je terug in dit draadje

Ook hier kan je uw standpunt ten aanzien van een eeuwigdurend cst-systeem laten kennen..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 19 februari 2022 om 15:29.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 16:49   #70
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kijk, u bent bang van Corona, dat is uw goed recht.
Je eerste zin is al een vette leugen.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 16:56   #71
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Voor u is het inderdaad nuttig. Voor jonge, vitale mensen niet.
Je vergist je.
Schoofken, het is okee dat jij bang bent van covid hoor. Want jij valt in de prijzen volgens onze puike artsen en biowetenschappers bij Sciensano:

Bron: https://covid-19.sciensano.be/sites/...N%20BELGIE.pdf

Er is geen enkele reden om de feiten die Fox geeft te gaan ontkennen.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 17:04   #72
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet nu niet beginnen denken dat normale mensen in Vlaanderen zitten te geilen op een eeuwigdurende cst-systeem.
Mja, feit is wel dat die in jouw ogen de ‘normale’ mensen – de gevaxten dus - hier op dit forum al hun duivels loslieten, op de niet-gevaxten.
Feit is dus dat de ‘normale’ mensen – jij ea vaxjunks dus – binnenkort op hun zonnige caféterrasjes naast de ongevaxten zullen zitten, iets wat jij hier het laatste jaar in alle toonaarden wilde vermijden en daarbij rigoureus vaxverplichting voorstond, zelfs voor kinderen.
Karma is toch een bitch, he Schoof.
Citaat:
Overigens ben ik vorige week tweemaal in een Spaans ziekenhuis moeten gaan, eenmaal spoed en de dag erop gewone consultatie. Nergens mijn smartphone moeten tonen.
Voila se, en dus ook de ongevaxten konden daar binnen.
Hebt ge toen niet van uw schoofse kltn gemaakt tegen het personeel daarvoor en hebt ge toen ook het CST-ke geëist van de verpleger (m/v) die u onderhanden nam ?
Oud 19 februari 2022, 17:11   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nee, jij vergist je. Hoe groot denk je dat de kans is dat iemand, jonger dan 65, die positief test, in een ziekenhuis wordt opgenomen?
https://www.ad.nl/buitenland/belgisc....google.com%2F

Als je alles afweegt, dan is het zeker de moeite.
Zo meen ik het begrepen te hebben van 99 procent van onze artsen en biowetenschappers. Ik luister naar hen, en niet naar wappie-kiekens.

Oud 19 februari 2022, 17:13   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Al een poging ondernomen om uw mening te ventileren ten aanzien van het digitale EU-certificaat..? Vind je terug in dit draadje

Ook hier kan je uw standpunt ten aanzien van een eeuwigdurend cst-systeem laten kennen..

Ik heb daar geen behoefte aan.
Ik vind dat het cst in Vlaanderen nog even aangehouden mag worden. Er kunnen nog een paar late bekeerlingen gevonden worden.

Oud 19 februari 2022, 17:17   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Mja, feit is wel dat die in jouw ogen de ‘normale’ mensen – de gevaxten dus - hier op dit forum al hun duivels loslieten, op de niet-gevaxten.
Feit is dus dat de ‘normale’ mensen – jij ea vaxjunks dus – binnenkort op hun zonnige caféterrasjes naast de ongevaxten zullen zitten, iets wat jij hier het laatste jaar in alle toonaarden wilde vermijden en daarbij rigoureus vaxverplichting voorstond, zelfs voor kinderen.
Karma is toch een bitch, he Schoof.

Voila se, en dus ook de ongevaxten konden daar binnen.
Hebt ge toen niet van uw schoofse kltn gemaakt tegen het personeel daarvoor en hebt ge toen ook het CST-ke geëist van de verpleger (m/v) die u onderhanden nam ?
Wel, ik heb wel altijd gedachte dat we eens naar het normale leven zouden terugkeren. En dan kan je al eens in de buurt van een ongevaxt kieken komen.
Ik beschouw die mensen dan net zoals mensen die stinken omdat ze zich niet wassen; of domme praat verkopen omdat ze sociaal-debiel zijn .... ; of als een sos of een groene .... ah, het allerergste.

Oud 19 februari 2022, 17:17   #76
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat het cst in Vlaanderen nog even aangehouden mag worden. Er kunnen nog een paar late bekeerlingen gevonden worden.
Ja, vind ik ook. Maar het effect begint weg te ebben. Gisterenavond zag ik dat in een café waar ze tot vorige week echt streng controleerden : nu nikske meer.

Zo geraken de wappies ook terug binnen, wat bijzonder triestig is.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 17:20   #77
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bekeerlingen. Dat is inderdaad het juiste woord in deze covid-religie/sekte-context.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 17:33   #78
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

[quote=De schoofzak;9899657]Wel, ik heb wel altijd gedachte dat we eens naar het normale leven zouden terugkeren. En dan kan je al eens in de buurt van een ongevaxt kieken komen.
Ik beschouw die mensen dan net zoals mensen die stinken omdat ze zich niet wassen; of domme praat verkopen omdat ze sociaal-debiel zijn .... ; of als een sos of een groene .... ah, het allerergste.[/QUOTE
Mens wat heb je gesnoven om zo een debiele praat te vertellen?
Ik ben niet gevaxt en ik heb nog niemand besmet OMDAT IK ZELF NIET BESMET BEN. Punt.
Knoop eens eindelijk in uw oren dat GE NIET KUNNEN DOORGEVEN WAT GE NIET HEBT. 3 Familieleden (onderwijzerq) van mij daarentegen zijn 2 keer gevaxt en 1 keer geboosterd en ze zijn alle drie al ziek geweest. Waarom? Omdat ze de hele dag moeten omgaan met besmette gevaxte mensen die geloven dat ze niet kunnen besmet worden en het niet kunnen doorgeven ook.
Waarom ben ik nog gezond, ondanks dat ik stink en domme praat verkoop en sociaal debiel ben? Nee man, OMDAT IK GEVAXTEN VERMIJD GELIJK DE PEST;

Laatst gewijzigd door TREBRON : 19 februari 2022 om 17:42.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 17:43   #79
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Bekeerlingen. Dat is inderdaad het juiste woord in deze covid-religie/sekte-context.
Het is inderdaad te vergelijken met een fanatieke religieuze sekte met VDB als God.
Oud 19 februari 2022, 17:45   #80
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja, vind ik ook. Maar het effect begint weg te ebben. Gisterenavond zag ik dat in een café waar ze tot vorige week echt streng controleerden : nu nikske meer.

Zo geraken de wappies ook terug binnen, wat bijzonder triestig is.
Ik ben nooit en zuipschuit geweest, dus heb ik geen zin er nu mee te beginnen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be