![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons lijkt het er meer op dat iedereen zou moeten gecontroleerd worden en dat de arts enkel niet controleert wanneer er geen tijd is. Of dus zoals ik reeds schreef wanneer het aan goesting ontbreekt.
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kleine toevoeging in het rood.
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat de controleartsen betreft.
Het is niet voor niets dat er de laatste jaren meer beroep gedaan wordt op psychiaters. En dan wordt het woord tegen woord. De controleartsen zijn geen psychiaters, en de psychiater heeft iets langer op de schoolbanken gezeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet zelden zijn die controle artsen de sukkels onder de artsen. Ganser dagen de straat op om over iets te beslissen waar je totaal geen zicht op hebt. Een controle arts kent de medische achtergrond niet van de zieke. Welke controle arts gaat de verantwoordelijkheid nemen een zieke genezen te verklaren ? Trouwens is het ook zo dat de beslissing van een controle arts niet bindend is. Het ziektebriefje van de behandelende arts blijft gelden zelfs na een 'zelden' negatief advies van een controle arts. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2022 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man belt aan, ik doe open, hij vraagt naar mijn vrouw, ik zeg die ligt boven ziek in bed. Ik stap opzij zodat hij kan binnen komen, maar dat bleek zijn plan niet te zijn. Hij vertelde me dat hij enkel kwam controleren of ze thuis was. Waarop hij me groette en vertrok.
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die behandelende arts op zijn/haar strepen staat, wel. Een controle-arts is ook niet meer dan een huisarts (meestal geen al te beste trouwens, anders had die ook een eigen bloeiende praktijk).
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een collega van mijne pa was tijdelijk werkeloos. Zijn echtgenote had een kleine boerderij met kalfjes, varkens en kippen. Mijne pa belde naar z'n collega Karel, maar z'n vrouw nam op. Mijne pa vroeg naar Karel. De vrouw antwoorde dat Karel in de varkensstal de varkens aan het uitmesten was. Mijne pa heel gevat: "Het is hier met de RVA, ik heb wat inlichtingen nodig." ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het klopt dus niet wat Fred schreef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou niet uit mijn bed stappen om de deur te openen voor de controlearts. Voor niemand trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet noodzakelijk. Ik heb ooit een controle-arts gehad die me met 38° koorts wou werken sturen. Toen hij weg was, heb ik even mijn dokter gebeld, die mij zei van thuis te blijven. Mijn dokter heeft dus die controle-dokter gecontacteerd.
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het klopt dus niet wat Fred schreef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet wil zeggen dat iedere arts dit doet maar te veel artsen dus wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou kunnen, ik ga dat niet ontkennen.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier wordt echter onmiddellijk op de boodschapper geschoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |