![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wist je dat diesel bevriest? En dat je met vuile diesel niets kunt aanvangen bij straalmotoren? Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2022 om 21:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wist je dat zelfs je stookolie ketel stilvalt met vuile diesel?
Ah de oplossing : filters gebruiken.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de Vlaamse regering? Ik hoop het, maar denk het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel te vervuilend. Het zal meer dan wslk een tussenoplossing zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In grote fabrieken worden batterijen van heftrucks en ... ook gewisseld, ze worden nooit geladen in het voertuig zelf. Geeft de mogelijkheid om giftige dampen op te vangen en zorgt ervoor dat voertuigen bijna 24 op 24 kunnen gebruikt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kersosine is idd goedkoper. Maar kerosine heeft wat meer energie-inhoud per gewicht en volume. Dus per gewicht - en dat is heel belangrijk bij het vliegen - is het verbruik minder, sowieso per volume ook, er wordt meer kracht=energie uitgehaald tijdens de verbranding. En dat is simpel te googlen en hier te plakken: Citaat:
Naar analogie: als jij met dezelfde benzinemotor superplus 98 E5 rijdt ipv met euro 95 E10 zal je motor met superplus ook minder verbruiken, dat is proefondervindelijk bewezen door de ADAC. Ook omdat de 5% grotere deel ethanol (staat ook in de tabel) minder energieinhoud heeft dan benzine (zie tabel = gasoline) En bij de duurdere betere diesel met meer energieinhoud tov de mindere diesel met meer bio en minder energieinhoud zal dat ook wel zijn. Wil je de link en uitleg van ADAC ook nog ? ![]() Vwala, tekst in het roze, 1,5% meerverbruik met de E10, beide zelfs 95 oktaan: https://www.adac.de/verkehr/tanken-k...ng%20von%20E10. Verbrauchsmessungen zur Einführung dieses Kraftstoffes auf dem ADAC Abgasprüfstand bestätigten diesen theoretischen Wert. So ergaben Vergleichsmessungen mit E10- und E5-Kraftstoffen (E10: 9,1 Vol.% Ethanol, E5: 4,9 Vol.% Ethanol) im Neuen Europäischen Fahrzyklus (NEFZ) einen Kraftstoffmehrverbrauch von 1,5 Prozent (4,85 l/100km zu 4,78 l/100 km) bei der Verwendung von E10. Als Testfahrzeug diente ein Opel Agila 1,2 l (69 kW, Euro 5). Die CO2-Emissionen wurden dagegen um 0,9 % (110,59 g/km zu 111,65 g/km) reduziert. Zusätzlich zu dieser Reduktion ist zu berücksichtigen, dass das bei der Verbrennung von Ethanol frei werdende CO2 vorher von den Pflanzen aus der Atmosphäre entzogen wurden. Der CO2-Einsparungseffekt ist also größer, als am Auspuff gemessen. Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2022 om 09:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In vliegtuigmotoren met een zuigermotor (kleine vliegtuigjes) wordt standaard gebruik gemaakt van benzine (nog steeds gelode benzine !) en kan de vervanging door diesel wel een significante efficiëntiestijging geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tesla mag eindelijk beginnen met hun Europese massaproductie.
De Giga-fabriek zou op het einde van deze week zijn finale vergunning krijgen. Ook een feest is gepland. Bron minister-president van Brandenburg. Citaat:
https://twitter.com/tesla_adri/statu...ende-vin-46125 Laatst gewijzigd door Micele : 28 februari 2022 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft BMW al dikwijls geprobeerd met hun omgebouwde motoren, wel bifuel waterstof-benzine, ook na 3 generaties een ramp: https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7 Met de typische vele nadelen. Mazda beweert nog altijd dat een wankelmotor daar beter geschikt voor is, en nog altijd bakken ze er niets van. Dit was hun eerste poging met de RX-8 Hydrogen RE, ook bivalent waterstof-benzine. Van 2003. De laatste BMW Hydrogen was 2006-2007. https://de.wikipedia.org/wiki/Mazda_RX-8_Hydrogen_RE Dit was Mazdas tweede en voorlopig laatste poging een wankelmotor bi-fuel benzine-waterstof met hybride hulp van een e-motor en Li ion batterijpack. Zelfs een plug-in versie: 2009-2010 https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_...ogen_RE_Hybrid Efficiëntie blijft een ramp. Wel een speeltje in de marge: Citaat:
![]() Maar nu gaan er nog 3 BEV-modellen volgen op een variabel E-platform, dus er worden (veel) grotere batterijpacks verwacht. Maar de BEV blijven compact, pakweg formaat Mazda 3, of 4,46 m lengte. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 maart 2022 om 09:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vervolg, nog een weetje...
• Mazda is weggezakt naar de 31e plaats qua marktkapitailsatie of bijna het minst waardevolle automerk qua toekomst... Enkel nog in het kleingedrukte onderaan te vinden, of die buiten de top 25 vallen: Citaat:
![]() Naast Mazda zijn ook Subaru, Renault, Mitsubishi en Dongfeng uit de top 25 getuimeld en vervangen door Amerikaanse en Chinese BEV-makers. Ik denk dat het hoog tijd is dat Mazda eens wat minder het nieuws haalt met experimenten, en zelfs de boekskes haalt met hun vergane wankelmotor. Die ik toen veelbelovend vond in mijn jonge jaren. Het kan verkeren. Als je dat lijstje van januari 2020 bekijkt telde • Japan nog 7 automerken in de top 25 (waarvan 5 in de top 20), vandaag nog 4 waarvan 2 in top 20. Laatst gewijzigd door Micele : 1 maart 2022 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EV
Stelselmatig afbouwen van kosten. Beroepskosten dus. Aankoop, lease of huur vanaf 1 januari 2026 100% Aankoop, lease of huur vanaf 1 januari 2027 95% Aankoop, lease of huur vanaf 1 januari 2028 90% Aankoop, lease of huur vanaf 1 januari 2029 82,5% Aankoop, lease of huur vanaf 1 januari 2030 75% Aankoop, lease of huur vanaf 1 januari 2031 67,5% Valsspelen met ice ook natuurlijk. Tegen 2026 wil minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) dat álle nieuwe bedrijfswagens broeikasgasvrij zijn. Het plan? De fiscale aftrekbaarheid van bedrijfswagens met een CO2-uitstoot sterk reduceren met als doel om deze uiteindelijk te beperken tot 0%. Maw. Maak waardeloos wat goed is en promoot wat slecht is.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 maart 2022 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn ICE al altijd slecht geweest en gaan nu ook waardeloos worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 maart 2022 om 16:01. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ice fabrikanten veroordeeld wegens gesjoemel....
Wat dan te zeggen over EV fabrikanten? Polestar. Rijbereik voorzien 430 km Werkelijkheid 268 km Cupra 420 km voorzien Werkelijkheid 226 km Tesla Y Voorzien 507 km Werkelijkheid 304 km Enz. Is dat niet sjoemelen? De gascentrales draaien overuren voor hun. https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...-rijdt-deel-2/
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En vanaf 2025 beginnen hun taksen te lopen.
EV met 250 tot 450 pk...dat zal een bom duiten kosten want de pk regeling blijft standhouden.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens terwijl we toch bezig zijn....je mag overal nog amper 30 50 of 100 rijden en het aantal trajectcontroles neemt dag na dag toe. Ze maken de mensen wat wijs ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 maart 2022 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |