![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#16401 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In de VN veiligheidsraad hebben landen die normaal altijd tegen stemmen nu neutraal gestemd in de kwestie tegen Rusland. Dat zegt voldoende over wie er op het internationaal niveau geisoleerd staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een scenario dat ik uitteken, niet dat ik perse wil dat het die kant uitgaat. Laatst gewijzigd door tomm : 27 februari 2022 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Turkije leeft van het Russisch toerisme. Mijn tickets naar Rusland zullen iets duurder worden (via Istanbul bvb. ) en ik ga veel cash moeten meenemen als ik ga deze zomer maar dat is geen probleem. Misschien ga ik ook wel Oekraine bezoeken, als de oorlog daar voorbij is. Ik zal ook niet alles meer op dit forum plaatsen wat ik daar zal doen, maar zeker is dat ik iets zal willen doen om de mensen daar te helpen de westerse sancties te omzeilen. (natuurlijk binnen de limieten van de Belgische wet ???? ) Mensen helpen om onrechtvaardigheid te omzeilen is trouwens een menselijke plicht en kan nooit illegaal zijn) China heeft nu al aangegeven dat. het Rusland zal helpen de westerse sancties te omzeilen, zo moeilijk is dat trouwens niet. Door Rusland uit Swift te gooien, heeft het Westen ook het doodsvonnis van Swift getekend. Rusland heeft reeds een alternatief, is is bezig dat alternatief te integreren in het bestaande Chinese systeem, dat ook in steeds meer niet-westerse landen ingang vindt. Ook hier kun je er al betalingen mij uitvoeren als je ee app installeert en een rekening opent. Laatst gewijzigd door tomm : 27 februari 2022 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnenkort zullen Russen ook naar Oekraine op vakantie gaan, van zodra de vrede is teruggekeerd in dat land. Laatst gewijzigd door tomm : 27 februari 2022 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16405 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De sancties kunnen van Rusland ook een vrijhaven maken van systemen waar de westerse overheden geen greep op hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een gevolg van Rusland uit Swift te gooien is dat betalingen voor Russische olie niet meer mogelijk zijn. Dus dat de olie- en gastoevoer zal waarschijnlijk stoppen. Rusland heeft genoeg reserves om dit verlies te overbruggen. En zoals reeds gezegd binnen 2 jaar gaat de volledige export naar Azie.
In het Westen zal dat een grote energiecrisis veroorzaken, maar ja eigen schuld dikke bult. Gelukkig heb ik een vast contract dat nog een jaar loopt, daarna zullen we wel zien. Oekraine zal binnenkort waarschijnlijk gas en olie aan Russische tarieven krijgen dus supergoedkoop. In de Baltische landen en Oost-Europa zal het een zeer koude lente worden en dreigt een ramp. Duitsland heeft reserves opgebouwd, maar op lange termijn komen ze ook in de problemen. Anderzijds heb ik ook ergens opgevangen dat niet alle banken uit SWIFT gegooid worden, en deze die de betaling van energie regelen niet. Of Rusland dat zal aanvaarden is maar de vraag. Laatst gewijzigd door tomm : 27 februari 2022 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De huidige toestand creert ook gouden opportuniteiten voor de drugscartels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland is daar niet in geinteresseerd. In Oekraine en de ex-Sovjet-Unie wel. En in de Balkan. Wellicht zal de Republija Srpska binnenkort de onafhankelijkheid uitroepen, onmiddellijk erkend worden door Rusland, en militaire bescherming vragen en krijgen van de Russen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16412 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot slot kan Wagner in heel de wereld gehate pro-westerse regimes helpen omver werpen, te beginnen in Afrika.
Er is natuurlijk ook een weg terug. Europa kan bvb. bemiddelen tussen Rusland en het regime in Oekraine en de sancties terugschroeven. Het alternatief is alleszins, zeker voor het Westen, niet gunstig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16416 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze wisten nochtans wat ze deden toen ze waarschuwden dat Poetin van plan was om Oekraïne binnen te vallen...
Wat waren de veelvuldige reacties hier ? Iets in de trant van "hysterisch westen", "seniele Biden" e.d. Sommigen vonden het zelfs beledigend dat men twijfelde aan de oprechtheid van een Russisch woord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16417 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er waren in 2019 7 miljoen bezoeken vanuit Rusland, terwijl het er uit de EU ruim dubbel zo veel waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16419 |
Minister-President
|
![]() Nee, ge gaat daar gewoon overduidelijk gelukkiger zijn dan hier.
![]() |
#16420 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zegt de dolgedraaide propaganda-molen.